معرفی و دانلود کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا اثر دان ناردو، از مجموعه تاریخ جهان به بررسی چگونگی شکل‌گیری و تصویب اعلامیه استقلال آمریکا و جریانات آن می‌پردزاد.

در اواخر عصر روشنگری کشورهای بزرگ و سلطه‌گر شاهد تحولی بودند که برایشان ناخوشایند بود. تحول عظیم استقلال‌خواهی و جدایی کشورهای تحت سلطه برای رهایی از جنگال استبداد و آزادی از بند ظلم باعث سر برآوردن کشوری‌های نوظهوری شد که ایالت متحده آمریکا یکی از آن‌ها است. در سال 1776، سیزده مستعمره‌نشین برای جدایی از بریتانیای کبیر بیانیه‌ای را تنظیم و آن را به تصویب گنگره‌ای قاره‌ای می‌رسانند و بدین ترتیب استقلال خود را اعلام می‌کنند. در پیش نویس این اعلامیه از افرادی چون: بنجامین فرانکلین، آبراهام لینکلن، راجر شرمن و... می‌توان نام برد.

دان ناردو (Don Nardo)، مورخ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و نویسنده‌ای چیره دست در ادبیات کودک و نوجوان است که نزدیک به پانصد کتاب در زمینه‌های مختلف را به رشته تحریر در آورد.

دوران کودکی «ناردو» در سفرهایی که پدر و مادر او به واسطه شغل خود داشتند گذشت. وی به خاطر سفرهای پیوسته‌ی والدینش تحصیلات رسمی نداشت و تنها در نوجوانی موفق به تحصیل رسمی در زمینه تئاتر شد و بعد از کارگردانی چند تله فیلم بود که یکی از تله فیلم‌هایش برنده‌ی جایزه از بنیاد هنرمندان ماساچوست شد. ناردو از سال 1980 شروع به نوشتن کتاب‌های تاریخی کرد. او کتاب ژولیوس سزار را برای اولین بار در سال 1999 منتشر کرد.

از جمله آثار وی که توسط شرکت آوانامه صوتی شده است می‌توان به «هند باستان»، «امپراتوری آشور»، «امپراطوری ایران»، «جنبش زنان در آمریکا»، «عصر استعمارگری» و «زنان یونان باستان» اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا (The Declaration of Independence) می‌شنویم:

«هنگامی که در جریان رویدادهای انسانی، برای مردمی این ضرورت پیش می‌آید که ارتباطات سیاسی که آنان را به یکدیگر مرتبط می‌سازد از هم بگسلند، و در میان قدرت‌های روی زمین، جایگاهی جدا و برابر را که «قانون طبیعت» و «خدای طبیعت» آن را مجاز می‌دانند بدست آورند، احترام شایسته به عقاید بشری ایجاب می‌کند تا دلایلی را که آنان را وادار به این جدایی می‌کند اعلام دارند. ما این حقایق را که همه افراد بشر یکسان آفریده شده‌اند، که خالق آنان حقوق لاینفک ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است، که حق زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی از جمله این حقوق است که برای حفظ این حقوق، دولت‌ها در میان مردم تشکیل شده‌اند، و قدرت خود را از رضایت کسانی که تحت حکومت‌شان هستند کسب می‌کنند، که هر زمان نوعی از حکومت که این اهداف را تخریب کند، این حق مردم است تا آن حکومت را تغییر دهند یا سرنگون کند، و بجای آن دولت جدیدی بنشانند، و پایه‌های آن را بر اصولی بنا نهند...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
14 دقیقه
پیشگفتار: مردی که اعلامیه را نوشت
21 دقیقه
فصل اول: سوء استفاده‌های بریتانیا از مهاجرنشین‌های آمریکایی‌اش - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول: سوء استفاده‌های بریتانیا از مهاجرنشین‌های آمریکایی‌اش - قسمت دوم
5 دقیقه
ضمائم فصل اول
31 دقیقه
فصل دوم: تصمیم به اعلام استقلال
5 دقیقه
ضمائم فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم: جفرسون اعلامیه را می‌نویسد
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
15 دقیقه
فصل چهارم: بازنگری و تصویب اعلامیه - قسمت اول
22 دقیقه
فصل چهارم: بازنگری و تصویب اعلامیه - قسمت دوم
4 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم: جنگ برای به اجرا درآوردن اعلامیه - قسمت اول
20 دقیقه
فصل پنجم: جنگ برای به اجرا درآوردن اعلامیه - قسمت دوم
6 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
24 دقیقه
فصل ششم: اعلامیه الهام بخش گونه‌ای انقلاب گسترده‌تر می‌شود - قسمت اول
24 دقیقه
فصل ششم: اعلامیه الهام بخش گونه‌ای انقلاب گسترده‌تر می‌شود - قسمت دوم
6 دقیقه
ضمائم فصل ششم
13 دقیقه
پسگفتار: اعلامیه‌ی استقلال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

احمد رشنو
۱۴۰۲/۸/۲۲
به نظرم نویسنده جزییات بیشتری می‌توانست در خصوص اتفاقات در طول اعلامیه استقلال بیان کند و اینکه کدام کشور‌ها از این اعلامیه استفاده کرده اند
Saleh Siamaki
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب بسیار خوبیه. بخصوص قسمتی که انقلاب اجتماعی ایالات متحده را پس از استقلال بیان میکنه میتونه سرلوحه جامعه‌ای باشه که در مسیر دموکراسی و آزادی قرار گرفته.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۶/۲۶
خوبه که درباره‌ی تاریخ کشورهایی بخونیم‌ که مقابل ظلم ایستادن.
(حتی اگر طرف مقابل بریتانیا، قدرت‌مندترین امپراتوری دنیا باشه)
Zahra A.m
۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این کتاب فوق العاده است. کنفرانس داشتم ازش استفاده کردم‌. مطالبش عالیه و روان.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

برای دریافت کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.