معرفی و دانلود کتاب الکترومغناطیس نوشتار

عکس جلد کتاب الکترومغناطیس نوشتار
قیمت:
16500 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکترومغناطیس نوشتار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکترومغناطیس نوشتار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکترومغناطیس نوشتار

کتاب الکترومغناطیس نوشتار نوشته صادق نیک پور، اعتقاد مستحکم و دیرینه به قدرت و کارکرد الکترومغناطیس نوشتار را به وضوح و عینی نشان می‌دهد.

نوشته‌های به جای مانده از دوران کهن و نیز دوران باستان که کار دست انسان و دست نوشته هستند به طور عمده در دو دسته تقسیم می‌شوند:

الف) کتیبه: که به صور سنگ نوشته یا سفال نوشته یا الواح گلی و خشتی خام و پخته و فلز نوشته و چوب نوشته یا کاشی نوشته یا نوشته‌های حجاری شده و یا فقط نوشته‌های رنگ‌آمیزی شده بر سطوح مختلف سنگ و فلز و نگین و غیره دیده شده‌اند.

ب) کتاب خطی: و یا نسخ خطی در اشکال طومار و پاپیروس و نوشته‌های روی پوست و یا سایر بسترهای نوشتاری که به عنوان سند و کتاب مکتوب تلقی می‌گردند.

ضمن وجود اشتراک موضوع نوشتن و ماهیت وجودی نوشتار در هر دو اختلافاتی نیز با هم دارند. عمده‌ترین وجه تمایز آن‌ها از دید نوشتاری این است که بیشتر کتیبه‌ها انتخاب جملات خاص به گونه اختصار هستند. در واقع عصاره فکری و اعتقادی جوامع و پدید آورندگان کتیبه‌ها را می‌توان در انتخاب مضامین و مفاهیم به کار برده شده در کتیبه‌ها دید.

این انتخاب عبارات یا جمله یا کلمات خاص ضمن شمول مفاهیم اعتقادی دارای خواص تاثیر گذاری بودند که خالقان آن‌ها به این نقش تاثیری نوشتار و مضامین آن‌ها حسب تجربه ایمان داشته و از آن‌ها استفاده نمودند. این خاصیت تاثیر گذاری با نام‌های مختلف از دوران کهن بر روی نوشتارهای منتخب بر جای مانده‌اند.

خاصیت باطنی کتیبه‌ها که پوپ از آن‌ها نام برده در این کتاب به نام الکترومغناطیس نوشتار تحلیل و تشریح می‌گردد که وجه مشترک اعتقادی برگرفته از سر حروف و واژگان و عبارات نوشتاری به کار برده شده است. هم این خاصیت نوشتاری در معماری اسلامی با نگرش‌های مختلف عرفانی، فلسفی، ادعیه، تعویذ، طلسم، حدیث، قرآن، طب سنتی، نجوم، علوم خفیه و غریبه با اعتقادات مشابه نمود داشته است و نیز در در معماری‌های به جای مانده زرتشتیان، هندیان، چینیان، مصریان، یونان و همه نقاط دیگر دیده شده است. وجه مشترک همه معتقدان به نوشتارهای برجای مانده این است که همه معتقد به اسرار و قدرت نوشتاری حروف و واژگان و خطوط به کار برده شده در کتیبه‌ها و لوح‌های نصب شده علنی یا مخفی در معماری بناها بودند.

این گونه بهره‌گیری از قدرت اعجاز گونه نوشتار در قالب کتیبه در بیشتر آثار معماری و باستانی وجود دارد که در همه آن‌ها جلوه‌های هنری و نمایش قدرت نوشتار دیده می‌شود.

در همه کتیبه‌ها انتخاب نوشته و موضوع و مفهوم آن، به این قصد بود که معماران یا کارفرمایان و یا مالکان و استفاده کنندگان بنا می‌خواستند با بهره‌گیری از الکترومغناطیس نوشتار و تصویر در معماری سنتی به خواسته‌ها و تمایلات خود برسند این خواسته‌ها و تمایلات یا دنیوی بودند و یا اخروی اما در هر صورت بر اساس شناخت از ماهیت مضمونی هر نوشتار می‌توان کارکرد اولیه ساخت بنا و اهداف و تمایلات معماران و یا کارفرمایان را ردیابی و شناسایی نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نوشتن
نمونه شواهد در اعتقاد قدما در نگرش‌های مختلف
نظر غزالی
نظر نظامی گنجوی
نظر سهروردی
نظر عین القضات همدانی
الکترومغناطیس نوشتار در کتاب‌های مختلف
تاثیر نوشتن در نگرش‌های جهان یکپارچه
اعتقاد عطاردی و ارباب قلم
مفهوم دبیر و نقش آن در هستی
کارکرد الکترومغناطیسی کتیبه
سر نوشتن حروف و واژگان از نظر شیخ بهایی
کارکرد مانتراهای زرتشتی در کتیبه‌ها
نوشتن در اسلام
نوشتن در آموزه‌های عهد عتیق و عهد جدید
ارزش نوشته در چین
ارزش کلام و نوشته در یونان
ارزش نوشته در قانون جذب
الکترومغناطیس اندیشه در نظر مولانا
بنویس تا اتفاق افتد
عطایا و خواسته‌ها
خواسته و آرزو
قدرت و تاثیر نوشتن در کتاب‌های امروزی موفقیت
پدیده ارتباط در وحدت وجودی
مفهوم کثرت در وحدت
نوشتن در نگرش الکترومغناطیسی به هستی
الکترومغناطیس و شبیه‌سازی ذهنی
مکانیسم نوشته نگاری در نگرش کوانتومی
نوشتن در علوم غریبه و نجوم و ادعیه مذهبی
اعتقاد قدما و علوم غریبه
الکترومغناطیس نوشتار کتیبه‌ها در معماری
نمونه معماری‌های استفاده شده از الکترومغناطیس نوشتاری
نتیجه‌گیری
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکترومغناطیس نوشتار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارباب قلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-8368-22-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
16500 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الکترومغناطیس نوشتار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الکترومغناطیس نوشتار

برای دریافت کتاب الکترومغناطیس نوشتار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.