معرفی و دانلود کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)

عکس جلد کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)
قیمت:
۲۸۰۰۰ 14000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)

کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی) نوشته‌ی دانیل اچ کیم، در جهت کسب آگاهی در زمینه حل مشکلات، پیشگیری از بروز خطا و مدیریت بهتر و بهره‌بری از نتایج مهم و تاثیرگذار الگوهای سیستمی که از رفتارها، مشکلات و ساختارهای مشابه میان سازمان‌های گوناگون متشکل شده، شکل گرفته است.

الگوهای سیستمی (Systems archetypes) که در کتاب حاضر معرفی می‌شود، شما را با ساز و کارهای ساده و پیامدهای پویایی ناشی از آن‌ها آشنا می‌کند. این الگوها با ساز و کارهای ساده، از مطالعات سیستمی متعددی که محققان مختلف برای شناخت ساختارهای سیستمی انجام داده‌اند بدست آمده و به شکل ساده شده ارائه می‌شوند.

ساز و کارهای ارائه شده در این کتاب، به نحوی ساده شده ساختارهایی را معرفی می‌کند که پدیده‌های مختلف رایج در اطراف شما را بوجود می‌آورند. پدیده‌هایی مانند رشدهایی که متوقف می‌شود، مناقشاتی که بالا می‌گیرد، چشم و هم چشمی‌هایی که منابع را هدر می‌دهد، مداخلاتی که مانع رشد افراد می‌شود، یا راه حل‌های کوتاه مدتی که ریشه مشکلات را قوی‌تر می‌کند.

همه مثال‌های مزبور، پدیده‌های پویایی هستند که ساز و کارهای خاصی آن‌ها را بوجود می‌آورد، فهم این ساز و کارها انسان را برای درک ساختار ایجاد کننده این تحولات و چگونگی مدیریت آن‌ها آماده می‌کند.

البته در بررسی و مطالعه الگوهای سیستمی باید توجه داشت که این الگوها، یک بخش ساده شده از ساختارهای پیچیده است. معمولاً در کنار عوامل و اجزائی که در این الگوها منظور شده‌اند، عوامل و ساز و کارهای مکمل دیگری وجود دارند که الگوهای ساده شده را کنترل و مهار می‌کنند.

دانیل اچ کیم (Daniel H Kim)، فارغ‌التحصیل مهندسی برق از انستیتو فناوری ماساچوست و دکترای مدیریت از مدرسه مدیریت اسلون همان دانشگاه است. وی به منظور ترویج آموزه‌های تفکر سیستمی و سازمان‌های یادگیرنده، علاوه بر تالیف کتب و مقالات متعدد، اقدامات و افتخارات قابل توجهی در کارنامه خویش دارد.

در بخشی از کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی) می‌خوانیم:

اگر سعی کنیم جهان را به شکل الگوهای رفتاری مشاهده کنیم، می‌توانیم مشکلاتی از قبیل از کار افتادگی ماشین، دوره‌های رکود فروش و دوره‌های متناوب کاهش سود را پیش‌بینی کرده و اقدامات مقتضی از قبیل برنامه‌های تعمیر و نگهداری، تبلیغات دوره‌ای و افزایش مهارت‌های کاهش هزینه را تعریف کنیم. مدیریت مشکلات در این سطح به ما توانایی پیش بینی روندها و سپس تعریف اقدامات مقتضی را می‌دهد. البته هنوز هم به مشکلات پاسخ می‌دهیم ولی با رفتاری کاملا موثرتر.

اگر ما در سطح ساختار سیستمی عمیق شویم، می‌توانیم به مرور علل بروز رفتارها را مشاهده کنیم و پس از آن برای تغییر ساختارها اقدام کنیم. این موضوع، ما را هرچه بیشتر به سوی اقدامات ریشه‌ای به جای اقداماتی که صرفا در اندیشه‌ی رفع نشانه‌های مشکل هستند، سوق می‌دهد. قدرت تفکر سیستمی، از تمرکز روی ساختارهای سیستم، یعنی جایی که بزرگترین اهرم برای حل مشکلات است، به دست می‌آید. رویکرد سیستمی به وسیله ساختار دهی مشکلات با دیدگاهی از بنیان متفاوت، به ما کمک می‌کند تا نوری به مشکلات جاری سازمان بتابانیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
1. اعتیادهای سازمانی: شکستن عادات
2. حلقه‌های تعادلی با تاخیر: بازی الاکلنگ
3. تغییر تدریجی اهداف: ضایعه‌ی قورباغه پخته
4. تشدید: پویایی ناامنی
5. اصلاحاتی که شکست می‌خورند: روغن‌کاری لولای قژقژی
6. رشد و سرمایه‌گذاری پایین: آیا شرکت شما با راکت چوبی بازی می‌کند؟
7. محدودیت‌های موفقیت: هنگامی که بهترین زمان تبدیل به بدترین زمان می‌شود
8. انتقال فشار: حلقه‌های هلن کلر
9. موفقیت برای موفق: پیشگویی راست
10. تراژدی منابع مشترک: همه چیز برای یکی و هیچ چیز برای همه
تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)
نویسنده
مترجمحمیدرضا قبادی، لیلا کردگاری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-600-8693-48-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ 14000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)

javad javad
۱۴۰۳/۱/۷
بیشتر برای کسانی که در حوزه سیستم‌های کیفیتی کار می‌کنند مناسب است. ارزش خواندن را دارد. الگوهای مختلف را به صورت خلاصه توضیح داده است.
فراز شکیب
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتابی مفید و در خور توجه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی)

برای دریافت کتاب الگوهای سیستمی 1 (عارضه یابی سیستمی و طراحی اقدامات اهرمی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.