معرفی و دانلود کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر
قیمت:
49500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر

الینکای عزیز و چند داستان دیگر اثری از آنتون چخوف، اشارۀ مستقیم به داستان‌های کوتاه روسی دارد که در اینجا شامل؛ «مرد چاق، مرد لاغر»، «آفتاب پرست»، «ماسک»، «وانکا»، «شوخی»، «سرگذشت ملال انگیز» و «النیکای عزیز» می‌باشد.

در «الینکای عزیز» (1884) که یکی از داستان‌های معروف دور اول داستان‌نویسی چخوف است، با صراحت شگفت‌آوری چاپلوسی را به شکل سنجیده ای نشان داده شده است. در این جا نه با بیان صریح، بلکه به وسیل نمایش، ماجراها، ساختمان و موضوع داستان، چخوف به خواننده می‌گوید: چه ترسی داری از این‌که آدم باشخصیتی باشی؟ چرا در برابر بالادستان خاکساری و در برابر زیردستان مغرور و بی‌اعتنا؟ آیا خوش‌بختی و بزرگ‌منشی فقط در رتبه و درجه و جیبِ پُر پول است؟ چرا باید با چنین حرص، چهاردست و پا به نردبان رتبه و عنوان بچسبی و به بالا بخزی؟

آنتوان چخوف خود در سال‌های هشتاد روسیه که جزء دوران سخت و سنگینی به شمار می‌رفت، زندگی می‌کرد. فشار استبداد در آن دوره بیداد می‌کرد، هرگونه سخن و حتی هرگونه اشاره‌یی دربارۀ «آزادی اندیشه» به طرز وحشتناکی مورد تعقیب قرار می‌گرفت و سرکوب می‌شد. استبداد نیز مانند مه سراسر کشور را فرا گرفته بود. در آن دوره، چخوف جوان - که آثار خود را با نام مستعار «آنتوشا چخونته» یا نام‌های طنزآمیز دیگر منتشر می‌کرد - داستان‌هایی دربارۀ اشخاص حقیر که هدف زندگی‌شان به‌دست‌آوردن پول و رتبه بود می‌نوشت. از سویی تکبر و کوتاه‌فکری اشراف و حاکمان: «چاق‌ها» و از سوی دیگر حقارت و خوش‌خدمتی برده‌وار زیردستان: «لاغرها» را به باد سُخره و ریشخند می‌گرفت. در چنین نظام اجتماعی، انسان‌ها فقط بنا به حساب بده‌بستانِ مقامی که دارا بودند ارزیابی می‌شدند.

همچنین به جرات می‌توان گفت که "سرگذشت ملال انگیز" بهترین داستان این کتاب است قصۀ دانشمندی سرشناس که وقتی نتیجۀزندگی چندین ساله‌اش را بررسی می‌کند نا امیدمی شود زیرا زندگی‌اش را به دور از آمال و آرزوهای خود می‌بیند.

آنتوان چخوف در سال 1860 در یکی از شهرهای جنوبی در شهر کوچک تاگانروگ چشم به جهان گشود. در سال 1880 به دانشکدۀ پزشکی مسکو وارد شد و از همان زمان به نوشتن داستان‌های کوتاه، داستان‌های طنز، نمایش‌نامه‌های کوتاه و پاورقی برای روزنامه‌ها و مجله‌های فکاهی پرداخت. این نویسندۀ روس، به باور بسیاری از منتقدان و نویسندگان، بهترین داستان کوتاه‌نویس دنیا است.

کتاب الینکای عزیز ()، نوشتۀ آنتوان پالوویچ چخوف (Anton Pavlovic Chekhov)، یکی دیگر از کتاب‌های منتشر شده در کوله پشتی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: این است چخوف ایمان به حقیقت و امید
مرد چاق، مرد لاغر
آفتاب‌پرست
ماسک‌
وانکا
شوخی‌
سرگذشت ملال‌انگیز
سبکسر
انگور فرنگی‌
ایونیچ‌
الینکای عزیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجمعبدالحسین نوشین
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-6687-12-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر

محمد عارف
۱۳۹۷/۹/۲۹
بسیار عالی از این برنامه ممنونم که به من فرستی داده که کتاب‌های ارزشمندی رو مطالعه کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب الینکای عزیز و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.