معرفی و دانلود کتاب صوتی الیور تویست

عکس جلد کتاب صوتی الیور تویست
قیمت:
۳۳۰۰۰ 23100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی الیور تویست

کتاب صوتی الیور تویست اثر رمان نویس مشهور انگلیسی سده نوزدهم میلادی چارلز دیکنز است که به شرح زندگی کودکی‌ رهاشده در نوانخانه‌ای در انگلستان می‌پردازد. داستان این کتاب بسیار اثرگذار، پرتحرک، ناراحت کننده و در عین حال امیدبخش است.

الیور تویست (Oliver Twist) دومین رمان چارلز دیکنز، زندگی افراد فقیر را به تصویر می‌کشد و بازگو کننده‌ی بخشی از تاریخ اجتماعی انگلستان در اوایل سده نوزدهم میلادی است.

الیور توئیست پسر و کوچک و یتیمی که پدر و مادر خود را از دست داده و در عرصه گیتی تک و تنها مانده به دنیای اطرافش وارد می‌شود. جامعه‌ای که قانون جنگل با همه بی‌رحمی در آن رواج دارد و پسر کوچک باید با چنگ و دندان از خود دفاع کند و گرنه دیگران پاره پاره‌اش می‌کنند. الیور کودک بی‌سرپرستی است که سالیان نخست زندگی‌اش را در یتیم‌خانه می­‌گذراند. مسئولان یتیم‌خانه او را به دست مردی تابوت‌ساز می‌سپارند تا برای او کار کند. از اینجا زندگی الیور وارد مرحله‌ای تازه می‌شود و او به دنبال سرنوشت خود به راه می­‌افتد. در طرف دیگر نیمه پنهان زندگی اوست که کم کم به او نزدیک می­‌شود.

منافع عده بسیاری ایجاب می‌کند که او، علی رغم ثروت فراوانی که از پدر به ارث رسیده، در فساد و تباهی فرود رود. ولی الیور کوچک برای دنیای تیرگی‌ها ساخته نشده و سرانجام در نبرد خونینی که در آن خوبی‌ها و بدی‌ها یک بار دیگر در مقابل هم صف آرایی می‌کنند، موفق می‌شود که خود را از چنگ افراد بد سرشت و کسانی که طمع ثروت او را در دل دارند، خلاص کند. اما پس از آن الیور باز گرفتار سختی‌ها و مشکلات می‌شود.

الیور توئیست در حقیقت ادعانامه‌ای است که چارلز دیکنز (Charles Dickens) علیه جامعه فاسد آن روز انگلستان نوشت. کودکان بی‌سرپرستی که تحت انقلاب صنعتی و زیادشدن کارخانه‌ها به سرنوشتِ تلخ و زهرناکی مبتلا شدند. دیکنز در این رمان هم از نوانخانه‌‌ها انتقاد می‌کند، و هم تصویری از بچه‌های رها شده در جامعه می‌دهد. بچه‌هایی که راهی جز دزدی و جنایت برای ادامه‌ زندگی ندارند. اما دیکنز خوش‌بین بود و اثرش یکسره سیاه نیست. همین است که در این رمان، در کنار مصائب و رنج‌ها، سیمای انسان‌های خوب و خیری را می‌بینیم که عددشان از قضا کم نیست. الیور توئیست در زمان خودش آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که حتی زمامداران انگلیس مجبور به تغییر برخی قوانین نابرابر اجتماعی شدند.

چارلز دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. از او برای داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، بسیار تحسین به عمل آمده‌ است. می‌توان گفت معروفیت او تقریباً از نویسندگان قبل خود بیشتر بود. چرا که آثار دیکنز برای تمامی سلیقه‌ها جذابیت دارد. تغییر شرایط ناگهانی‌اش در دوران نوجوانی و سقوط به طبقه‌ی کارگر تأثیر بسیار عمیقی بر روحیه‌ی دیکنز گذاشت، به گونه‌ای که تصاویر زندان، فقر، کودک مظلوم و سردرگم به صورت مکرر در رمان‌‌های او به چشم می‌خورد. او نوشتن را با داستان و مقاله برای روزنامه‌ها و مجلات آغاز کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
بخش اول
10 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
10 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
16 دقیقه
بخش هشتم
33 دقیقه
بخش نهم
12 دقیقه
بخش دهم
14 دقیقه
بخش یازدهم
11 دقیقه
بخش دوازدهم
8 دقیقه
بخش سیزدهم
16 دقیقه
بخش چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی الیور تویست
نویسنده
مترجمعلیرضا کاشانی
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ 23100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی الیور تویست

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 این کتاب رو بعد از میکروب کتاب الیورتویست دانلود کردم، چون واقعا ارزش داشت که کامل‌اش هم خونده شه... ‌حتما بعد از این هم فیلمش رو مجدد تماشا میکنم.
به نظر من قلم چالز دیکنز کاملا خبره ست تا از مشکلات و هرج و مرج اون زمان‌های سیاه انگلیس بنویسه. زندگی سخت خودش توی بچگی بهش کمک کرده تا به خوبی و
با قهرمان‌های ‌کوچیک پر درد قصه هاش، الیورتویست یا دیوید کاپرفیلد همزاد پنداری کنه و این آثار بی نظیر رو‌ خلق کنه. این اثر هم مثل اثر دیوید کاپرفیلد اوایل ظهور توی روزنامه‌ها به صورت پاورقی چاپ میشده!
ممنون دوست عزیزم کتابراه☘️
سجاد حسینی
۱۳۹۸/۱۲/۶
رمان الیور توییست اثر چارلز دیکنز از ان دسته رمان هاییست که مخاطب را مجذوب خود میکند، چرا که دیکنز تصاویر را بسیار زیبا و حقیقی به تصویر میکشد به طوری که شنونده میتواند خود را همچون شخصیت‌های داستان تصور کند و خودش را به جای انها بگذارد،،،
متشکر از عوامل فرهنگی کتابراه
ایوب خشنودان
۱۳۹۹/۱/۲۸
کتاب عالی بود؛ وقتی میشنوی میتونی تصویر پردازی در ذهن داشته باشی؛ مثل دیدن یه فیلم با نمایشنامه عالی... ولی گوینده سریع کلمات ادا میکنه
ژاله ملایی
۱۴۰۱/۶/۱۱
اینقدر این رمان رو دوست دارم که اگر هزاران بار گوش بدم خسته نمیشم تمام شخصیتهای داستان قابل لمس بودن بسیار با احساس اجرا شد
حمزه واصفی مختار
۱۳۹۷/۸/۱۸
سلام داستان جالبیه ولی بنظر بنده گوینده مناسبی نداره و خیلی سریع و بدون هیچ احساسی مطالب رو بیان میکند
پرستو ولدخان
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
داستان دیکنز که گفتن ندارد خیلی خوب است. گوینده هم خوب است. فقط متاسفانه تا کتاب را نخریدی متوجه نمیشوی خلاصه شده است.
ازاده اتش برگ
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
رمان الیور توییست از چارلز دیکنز عالی هست
ولی بهتره گوینده این داستان گوینده داستان شازده کوچولو باشه
عبدالرسول شفیعی
۱۳۹۸/۵/۳
خیلی خوب. به امید مطالعه یک دور کامل اثار دیکنز. تا بقول دکتر سریع القلم مدار فکری جدیدی ایجاد شود.
نیلوفر ملک نیا
۱۳۹۷/۸/۲۰
این کتاب خیلی عالیه عاشقشم مخصوصا وقتی صوتی گوش میدم
Random Random
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آقا تو رو به خدا کتاب رو خلاصه نکنید این خیلی بده من دوست دارم کل کتاب صوتی رو بشنوم‌.
مجید محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتاب خوبی‌ست. قبلاً خوانده بودم و از شنیدن دوباره‌ی آن لذت بردم.
Atefe Andakhshideh
۱۳۹۸/۱۰/۱۴
کتاب خوبی است فقط گوینده‌ی داستان کمی ضعیف تر از سایرکتابهاست
saeed kamiab
۱۳۹۷/۱۱/۲۰
فوق العاده بود
ملیکا کیان
۱۴۰۰/۲/۱۹
من این کتاب رو دوست دارم
iran 2280
۱۳۹۸/۶/۱۸
فوق العاده بود و شنیدنی
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی الیور تویست

برای دریافت کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.