معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی الیور تویست

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی الیور تویست
قیمت:
۹۸۰۰ 4900 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی الیور تویست

کتاب صوتی الیور تویست (میکرو کتاب)، اثر نویسنده‌ برجسته‌ی انگلیسی چارلز دیکنز، به روایت زندگی کودکی رها شده در فقیرخانه‌ای در انگلستان می‌پردازد.

الیور تویست (Oliver Twist) که دومین رمان چارلز دیکنز (Charles Dickens) است زندگی افراد فقیر را روایت می‌کند و بخشی از تاریخ اجتماعی انگلستان در اوایل سده 19 میلادی را به تصویر می‌کشد. این اثر ابتدا در یک ماهنامه انگلیسی به صورت پاورقی چاپ می‌شد و پس از مدتی در سال 1838 میلادی برای اولین بار به صورت کتاب منتشر شد.

این اثر در واقع کیفرخواستی است که چارلز دیکنز علیه جامعه فاسد آن روز انگلستان به نگارش درآورده، دیکنز در این رمان هم از نوانخانه‌‌ها نقد می‌کند و هم تصویر بچه‌های رها شده در جامعه را به نمایش می‌گذارد. بچه‌هایی که راهی جز دزدی و جنایت برای ادامه‌ زندگی و امرار معاش ندارند. اما دیکنز فردی خوش‌بین است و اثرش یکسره سیاه نیست.

داستان این کتاب درباره‌ی پسر کوچک و یتیمی به نام الیور است. او پدر و مادرش را از دست می‌دهد و تک و تنها بدون هیج حامی و پشتوانه‌ای وارد جامعه می‌شود. جامعه‌ای که قانون جنگل با تمام بی‌رحمی‌اش در آن موج می‌زند و پسر کوچک باید با چنگ و دندان از خود دفاع کند، در غیر این صورت دیگران نابودش می‌کنند. الیور کودک بی‌سرپرستی است که سالیان ابتدایی زندگی‌اش را در یتیم‌خانه می­‌گذراند. مسئولان یتیم‌خانه او را به مردی تابوت‌ساز تحویل می‌دهند تا برای او کار کند. از اینجا زندگی الیور وارد مرحله‌ای جدید می‌شود و او به دنبال سرنوشت خود می‌رود. در طرف دیگر نیمه پنهان زندگی اوست که کم‌کم به او نزدیک می­‌شود. این کتاب هم مانند سایر آثار دیکنز برگرفته از دوران کودکی خودش و البته واقعیت جامعه آن روزهای لندن است.

الیور ثروت فراوانی دارد که از پدرش به ارث رسیده است، اما عده‌ای به دلیل منافع شخصی خود او را در فقر، فساد و تباهی رها می‌کنند. الیور کوچک برای دنیای تاریکی‌ها ساخته نشده و در نهایت در نبرد با این دنیای ترسناک پیروز می‌شود که خود را از چنگ افراد بد سرشت و اشخاصی که طمع ثروت او را در دل دارند، جدا کند. اما پس از آن الیور باز درگیر اتفاقات ناخوشایندی می‌شود.

بهترین و درخشان‌ترین نویسنده در عصر ویکتوریایی و تاثیرگذارترین نویسنده بعد از شکسپیر، چارلز دیکنز است. در همه‌ی اثرهای او می‌توان پیوندی از واقعیت‌های اجتماعی، تخیل و دوران کودکی خودش را دید. رمان‌های دیکنز بیشتر مخاطب را در گوشه‌ای از داستان با اتفاقات ناگهانی شگفت‌زده می‌کنند و در نهایت حقیقتی را نمایش می‌دهند تا به طور کامل درک شود. در تمام رمان‌های چارلز دیکنز می‌توانید رویارویی شخصیت‌های سفید و آرمان‌گرا را با افراد سیاه و بد ذات ببینید. در الیور توئیست درمی‌یابید که فردی که به اصول اخلاقی پایبند باشد، سرنوشت خوبی دارد. در داستان دو شهر او از واقعیت یک شهر کثیف به نام لندن پرده‌برداری می‌کند. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به داستان دو شهر، سرود کریسمس و الیور توئیست اشاره کرد.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکرو کتاب صوتی الیور تویست می‌شنویم:

دیوارهای خانه از فرط کثیفی به سیاهی می‌زد. کنار آتش میزی قرار داشت و روی آن یک بطری و یک شمع روشن به چشم می‌خورد. مرد کهنسالی در نزدیکی آتش ایستاده بود و پس از مدتی دو پسر به داخل اتاق وارد شدند. پیرمرد چهره‌ای زشت و چروکیده داشت و با کلاهی بزرگ و زشت، موهای قرمز و کدرش را پوشانده بود. او با چشم‌های تیره‌اش به الیور خیره شد.

پنج پسر دیگر روی کیسه‌های کهنه نشسته بودند. آن‌ها بلند شدند و نزدیک داجر ایستادند. پس از اینکه داجر با پیرمرد صحبت کرد، با صدای بلند گفت:
«فاگین، این دوست جدید من، الیور توئیست است»
فاگین لبخندزنان گفت:
«از دیدارت خوشحالم الیور عزیز، بیا کنار آتش و خودت را گرم کن.»

الیور متوجه طنابی در گوشه‌ی اتاق شد که چندین دستمال‌گردن ابریشمی رنگی روی آن آویزان بود. فاگین با لبخند گفت:
«دستمال‌ها خیلی زیبا هستند، اینطور نیست؟ البته خیلی کثیف هستند و کسی باید بشوردشان!!»

الیور شوکه شد و همه پسرها شروع به خندیدن کردند. پس از مدتی شام آماده شد و همه مشغول به خوردن و نوشیدن شدند. فاگین نوشیدنی داغی به الیور داد و به محض اینکه الیور آن را خورد، به شدت احساس خواب‌آلودگی کرد. بچه‌ها او را به سمت گونی کثیفی هدایت کردند که رخت‌خوابش بود.

الیور صبح روز بعد کمی دیر بیدار شد. خبری از دیگر پسران نبود. تنها فاگین روی میز نشسته بود و صندوقی خالی مقابل او باز بود. او ساعتی طلایی را از صندوق بیرون آورد و به آن نگاه کرد. پس از آن به ترتیب حلقه‌ها، زنجیرها و جواهرات را از صندوق بیرون آورد با نگاه کردن به آن‌ها غرق در لذت شد. بعد آن‌ها را با دقت سر جای خود بازگرداند. اما ناگهان، گویی احساس خطر کرده باشد، به سرعت چرخید، چاقویی را از روی میز برداشت و به الیور خیره شد. با صدایی بلند گفت:
«چرا به من خیره شدی؟ چیزهای زیبایی را که در صندوق هستند دیدی؟»

الیور با صدای لرزان گفت:
«بله ارباب و بسیار متاسفم»
فاگین چاقو را کنار گذاشت و با لبخندی بر لب گفت:
«این خوشگل‌ها قرار است خرج‌ومخارج روزهای پیری‌ام را بپردازد. مطئنم تو از این موضوع به کسی چیزی نخواهی گفت. حالا بلند شو و خودت را بشور»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
2 دقیقه
درباره نویسنده
15 دقیقه
فصل اول: تولد و دوران کودکی
20 دقیقه
فصل دوم: دوره‌ای جدید در زندگی الیور
16 دقیقه
فصل سوم: مانکس
18 دقیقه
فصل چهارم: پل لندن
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی الیور تویست
نویسنده
راویراضیه اسدی، مهدی افشاریان
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، خلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۸۰۰ 4900 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی الیور تویست

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 الان که خلاصه‌ی این کتاب زیبا رو خوندم، کاملش رو‌ هم دانلود کردم تا بخونم. ‌حتما بعد از اون هم فیلمش رو مجدد تماشا میکنم.
به نظر من قلم چالز دیکنز کاملا خبره ست تا از مشکلات و هرج و مرج اون زمان‌های سیاه انگلیس بنویسه. زندگی سخت خودش توی بچگی بهش کمک کرده تا به خوبی با قهرمان‌های ‌کوچیک و پر و
درد قصه هاش، الیورتویست یا دیوید کاپرفیلد همزاد پنداری کنه این آثار بی نظیر رو‌ خلق کنه. این اثر هم مثل اثر دیوید کاپرفیلد اوایل ظهورش، توی روزنامه‌ها به صورت پاورقی چاپ میشده!
بسیار زیبا بود. ممنون دوست عزیزم کتابراه …☘️
رضا روزی طلب
۱۳۹۸/۳/۳۱
البته من داستان دو شهر کمی بیشتر دوست دارم، ولی شاهکار هست. تاثیرگذار و تفکر برانگیز هست. مدتی از ذهن خواننده خارج نمیشه و خواننده دائم مشغول به تخیل در مورد لندن صد سال پیش هست
مهدی رحیمی
۱۳۹۹/۷/۱۰
شاید شهرت بیشتراین رمان بخاطر فیلم ساخته شده است.... اما کارقوی و حذابیه.... شاید پس از دیدن فیلم علی رغم اینکه موضوع داستان مشخصه باز هم ارزش خوندن داره....
سجاد حسینی
۱۳۹۸/۶/۹
بسیار عالی بود.. تقریبا بیشتر اثار دیکنز رو مطالعه کردم واقعا نویسنده زبده و چیره دستی هست
مائده ا
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
جالب بود من فقط اسمش رو شنیده بودم
مفید بود
کتابهای میکرو بیشتری بزارین ممنون
فاطمه کاکاوند
۱۳۹۸/۵/۲۲
خیلی قشنگه من فیلمشم دیدم خیلی عالیه ولی کاش رمانای کلاسیک بیشتری رو صوتیشو میزاشتن
سحر سلاجقه
۱۴۰۱/۸/۳
من دوسش داشتم فیلمش و اینارو دیده باشی شاید جذابتر هم باشه شنیدنش
سیروان رسولی هیربد
۱۴۰۰/۵/۴
کتاب خوبی بود و قشنگ خوانده شده بود
منکا خوشم اومد عالی بود
پدرام رحمی زر
۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یک شاهکار عالی و فوق العاده حتما گوش بدید خیلی خوبه فیلمش هم هست اونم عالیه
امید خلیفه سلطانی
۱۳۹۹/۹/۱۵
یکی از بهترین کتابهایی بود که خوندم
کتاب صوتیش
کمیک
همش عالی بود😃😃😃😃😃
نوشین اسکندری
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
چقدر خوب خلاصه شده بود دقیقا مثل فیلمش هست خلاصه این کتاب
طلوع حسینی
۱۳۹۹/۲/۳
خیلی خوب بود اگه میشه میکروکتاب‌های بیشتری بزارید
نازنین باطنی
۱۳۹۸/۹/۷
خیلی خوب بود
کتاب‌های میکرو کتاب را بیشتر کنید
میلاد ملاحسینی
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتاب محشر و فوق العاده‌ای هست
یگانه کی نیا
۱۴۰۰/۳/۶
بسیار کتاب خوبی است
ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی الیور تویست

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.