معرفی و دانلود کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)

عکس جلد کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)

کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت) نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی، بر دو محور اصلی شیطان‌‌شناسی و ارتباط با شیاطین و تأسیس مملکت اسرائیلی، به عنوان مملکت مسیح وعده داده شده، استوار است.

جای آن است تا پرسیده شود این ایدئولوژی غیر الهی و پشتوانه‌ی شیطانی آن یعنی علوم خفیه و فنون ساحری (میراث سامری و مصریان عصر باستان) چگونه از شرق خارج و به اروپا منتقل شد؟ در واقع، کابالا، مجموعه‌ای از نسخه‌ها، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فراهم آمده توسط صوفیان و مرتاضان یهودی برای فراخوانی و ارتباط‌گیری با نیروهای ماورائی شیطانی است تا از این طریق، ساحت نگاه و عمل یهود برای سلطه‌ی آشکار و نهان بر جهان و ساکنان جهان، گسترده شود و زمینه‌ها برای بسط قدرت شیطانی و حکومت او در آخرالزمان (و در مصاف با موعود آخرالزمان) فراهم آید.

گسترده و عمومی شدن مفاسد و رذایل و گشوده شدن دست نیروهای خبیث شیطانی (جن و انس)، از نتایج اولیه‌ی تصوف کابالایی و تأسیس جهان تک‌ حکومتی شیطانی، نتیجه‌ی غایی آن به شمار می‌آید.

از آن جا که ابتلاء به ماتریالیسم نظری و عملی و آلودگی به نجاسات فیزیکی و متافیزیکی و اشتغال به عمل حرام، مجال حضور و عمل شیاطین را در ساحت‌های مختلف حیات انسان‌ها فراهم می‌آورد، کابالیست‌ها، به صورت سازمان‌ یافته، طی چهارصد سال اخیر، بزرگترین نقش را در منحرف ساختن جان، ذهن، زبان و جسم ساکنان زمین از آموزه‌های دینی ادیان الهی و آسمانی ایفا کرده‌اند. راز توجه و تمایل سران مجامع مخفی و پی‌جویان طریق کابالا به این آموزه‌ها، تجربه‌ی عینی ارتباط‌گیری با نیروهای ماورائی است.

سحر و ساحری و ارتباط‌گیری، زمینه‌های تجربه، حشر و نشر، دیدار و تعامل با نیروهای ماوراءالطبیعه را به گونه‌ای فراهم می‌آورد که ارتباط‌ گیرنده، خود را قدرتمند، سرآمد و افضل از عموم مردم و همگنان می‌شناسد و با تجربه‌ی شیرین شیطانی این ارتباطات مخفیانه، که عموما با طی مراتب و سیر و سلوک شیطانی اتفاق می‌افتد، دیگر حاضر به دست‌ برداشتن از این آئین نیست. ضمن آن که حسب سنت شیطانی، از اولین مراتب، ارتباط‌ گیرنده چنان در برابر آن قوا متعهد شده و پل‌های پشت سر خود را تخریب نموده است، که دیگر راهی برای پاپس کشیدن نخواهد داشت.

در تجربه‌ی عرفان معکوس و شیطانی، صوفیان کابالیست، برای فراخوانی و ارتباط گیری، ناگزیر به انجام بسیاری از اعمال ضد دینی و شیطانی تقدس شکنی‌اند و این امر، به صورت طبیعی، آنان را مبدل به شیطان انسی می‌سازد.

«الیگارشی» معنای دیگر زرسالاری یا به عبارت دیگر، تسلط اقلیت ثروتمند در جامعه بر اکثریت مردم است و «الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا» بیان روایت بلند حاکمیت عقاید و تفکرات رهبران یهودی، کتاب انحراف‌ یافته‌ی آنان و منش و روش شیطانی آنان بر جوامع بشری است. جریان دیرینه و پیچیده‌ای که استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در چهارمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «قبیله‌ی لعنت» به خوبی آن را تحلیل و ارزیابی کرده است.

در بخشی از کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا می‌خوانید:

چنان‌ که ذکر شد، «زوهر»، یکی از کتاب‌های مقدس پیروان «کابالا» شناخته می‌شود. زوهر به معنی درخشندگی است. این کتاب در قرن دوم میلادی توسط شیمون بن یوشع و به زبان آرامی نگاشته شد. زوهر، مشتمل بر هجده صحیفه است که حاوی برداشت‌های خاص و مبهمی از «تورات»، علوم مذهبی دوران باستان و همچنین بحث‌هایی درباره پیدایش جهان به صورت روایات اسطوره‌ای و رمزآلود است. از این کتاب، درختی استخراج شده به نام «سفیروت» یعنی «شمارگان». اصول و مبادی اعتقادی کابالا در واقع همین درخت تمثیلی است. به هر یکی از شاخه‌های این درخت، «سفیره» گفته می‌شود. به‌ رغم آن که یهود، درهای ورود به آئین یهودی را برای غیریهودیان مسدود ساخته و در چارچوبی نژاد پرستانه مستقر شده است، لیکن در آئین و فرقه کابالیست‌ها، محدودیتی برای ورود غیریهودیان وجود ندارد.

هر چند تأکید می‌کنیم که قبالا، قیامی علیه میراث حاخامی بود، ولی در عین حال، ریشه در لایه حلول‌گرایی در ساختار چند لایه یهودیت و عهد عتیق داشت؛ آن‌جا که خدا با قومش یکی می‌شود. این اتحاد خدا و قوم، به معنای تجدید عهد خدا و قوم و دخالت همیشگی در تاریخ، به سود قومش است و به این شکل جلوه‌گر می‌شود که خدا به صورت ستونی از آتش، جهت هدایت مردم فرود می‌آید. خشم، مهر، کینه و عشق خدا منحصر در همین قوم است. حلول خداوند و عشق او به دختر صهیون، در نهایت به پیدایش عبادت قربانی مرکزی انجامید؛ زیرا لحظه حلول و اتحاد خدا با قوم و سرزمین مقدس، در روز عید بخشایش محقق می‌گردد؛ هنگامی که کاهن بزرگ پس از وارد شدن به «قدس‌الاقدس»، نام یهوه را بر زبان می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه جلد چهارم
فصل اول: الیگارشی حاخامی
بازگشت به «اورشلیم»
رواج فرقه‌های دغلباز
الیگارشی حاخامی و تلمود
فصل دوم: کابالا
گروه‌های بنیادین یهودی
کابالا (قبالا) و تصوف یهودی
کابالا و رهایی
فصل سوم: آلودگی اروپا به علوم خفیه
یهود و جادوگری در قرون وسطی
قرون وسطی، سحر و ساحری
فصل چهارم: یهودیان معاصر
یهودیت در عصر جدید
فرقه‌های مخفی در عصر جدید
فهرست منابع
فهرست اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-964-6938-89-2
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)

Ahp Ahpsad
۱۴۰۲/۸/۱۷
سلام، کتاب قبیله لعنت تا جلد 4 رو مطالعه کردم، غلط‌های املایی و تایپی داشت و برخی از عناوین، برجسته (بُلد) نشده بود و بعضی از عناوین در فهرست گنجانده نشده بود. بعضی اصطلاحات، اسامی اشخاص و مکان‌ها نیاز به زیرنویس معادل انگلیسی داشت. احساس می‌کنم در بعضی مباحث، نویسنده زیاد به حواشی می‌پردازه و ذهن خواننده از اصل موضوع دور میشه، اگه در پایان هر فصل یک چکیده و جمع بندی از مطلب اضافه بشه به تمرکز خواننده کمک می‌کنه
f sabity
۱۳۹۹/۱/۲۴
این کتاب و جلد‌های دیگرش یکی از بهترن کتاب برای شناخت یهودیان و البته اسرائل است من این کتاب را به کسانی که می‌خواهند یک تحقیق کلی دراین باره تحقیق کنند توصیه می‌کنم
Seyed Ali Hosseini
۱۴۰۱/۷/۱۰
این کتاب در ادامه جلد4 آمده و به نظر من لازمه برای خوندن کتاب‌های بعدی لازمه و این کتاب چگونه تبدیل شدن به قومی که عاشق ثروت و فتنه در اقوام و ملل دیگر شدند.
بهناز ککدخدازاده
۱۳۹۹/۸/۲۵
بدترین و دروغ‌ترین و نا صادق‌ترین کتاب لطفا از منابع خارجی استفاده بشه و واقعا متاسفم برای چنین برداشت‌ها و طرز فکر هایی،.
نرگس دانشیان
۱۳۹۹/۱/۱۸
از نظر من کتاب خوبی اما باید شرط‌هایی که داره رو خوب درنظر بگیریم ولی درهر صورت کتاب خوبیه به شرط اینکه ازش درست استفاده کنیم...
علی حسینی
۱۳۹۹/۶/۳
آشنایی با یهود و دیدگاههای آنان برای تحلیل مسائل روز بسیار مفید است
Mehran Saberi
۱۴۰۰/۱۱/۳
این جلد از این مجموعه عالی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت)

برای دریافت کتاب الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا (جلد 4 از مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.