معرفی و دانلود کتاب امنیت در فضای مجازی

عکس جلد کتاب امنیت در فضای مجازی
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت در فضای مجازی

کتاب امنیت در فضای مجازی اثر معصومه نصیری از سری مجموعه کتب شهروند هوشمند است که خلاصه‌ای از آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت‌های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه‌هاست تهیه شده است.

انتخاب و گزینش از میان انبوه مطالبی که در فضای آنلاین به ما عرضه می‌شود، سخت شده و از این رهگذر است که قدرت تصمیم گیری کاهش می‌یابد و اگر مراقبت نکنیم خطر از همین نقطه آغاز می‌شود.

در دنیایی که به هر سو روی بگردانید با انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای مواجه می‌شوید که هر کدام با مقصودی خاص برای تحت تأثیر قرار دادن شما تولید و ارسال شده‌اند، ساده‌انگارانه‌ترین کار پذیرش بدون بررسی و تحلیل این پیام‌هاست. شاید برای همین باشد که تا چند سال آینده دیگر مدرک تحصیلی و توانایی خواندن و نوشتن، شما را در زمره باسوادان قرار نمی‌دهد و اگر مهارت یا سواد استفاده و تحیل پیام‌های رسانه را نداشته باشید جزو بی سوادان محسوب می‌شوید.

سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم فرد بدون داشتن مجموعه مهارت‌ها، شناخت و سواد لازم در مسیر گرداب آگاهی کاذب سیل مطالبی که در طول روز به سوی او از طریق همین ابزارهای ارتباطی اینترنتی سرازیر می‌شود، قرار می‌گیرد و در کنار تشخیص ندادن صواب از ناصواب، دچار آسیب‌هایی همچون هدر رفتن وقت، کناره‌گیری از زندگی روزمره، اعتیاد به اینترنت، دامن‌زدن به شایعه‌های شکل‌ گرفته در فضای مجازی، جایگزینی ارتباطات مجازی به جای ارتباطات چهره به چهره می‌شود.

نکته مهمی که باز باید بر آن تاکید کرد این است که تشخیص و اتخاذ راه‌کارهای نظارتی و تربیتی درباره ارتباط فرزند با فضای‌مجازی مانند دیگر رسانه‌ها و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، نیازمند آگاهی والدین به ویژه مادران درخصوص ویژگی‌های‌ فضای مجازی، فرصت‌ها و آسیب‌ها و آثار حضور و فعالیت در فضای مجازی به علاوه استراتژی‌های نظارتی و مدیریتی مناسب و کارآمد برای هر گروه از فرزندان است.

تکنولوژی‌ها معمولاً مانند شمشیری دو لبه هستند که افراط و تفریط در استفاده از آن می‌تواند ما را اسیر و برده این دستاورد بشری کند. ما باید بدانیم تکنولوژی باید در خدمت ما باشد نه ما در خدمت تکنولوژی. برای این‌که به برده مدرن در عصر مدرن تبدیل نشویم باید یاد بگیریم و تکرار کنیم و بخواهیم که هوشمند باشیم و نه یک مخاطب منفعل که مثل برگی در مسیر هر بادی ممکن است تغییر مسیر داده و در نهایت هم زیر پا له شود.

لطفاً به مطالب موجود در کتاب بسان واکسنی برای محافظت از بیماری بنگرید. این نکات شما را واکسینه خواهد کرد تا قربانی بی اطلاعی خودتان در فضاهای آنلاین و مجازی نباشید. آمار هم تاکید دارد اکثر کسانی که در این فضا قربانی شده‌اند یا فاقد اطلاع و دانش در این زمینه بوده‌اند یا آنچه بلد بودند را به موقع استفاده نکردند.

فهرست مطالب کتاب

تقدیم به
مقدمه
1-1- از کجا شروع کنیم
1-2- برخی از راهکارهای عمومی و کلی
1-3- برای امنیت فرزندان‌مان بهتر است
1-4- وضع قوانین
1-4-1- خاموشی هر گونه رسانه ارتباطی پیش از خواب
1-4-2- هرگز تلویزیون را در اتاق فرزندتان قرار ندهید
1-4-3- رسانه‎ را پس زمینه نکنید
1-5- مواجه با بازی‎های رایانه‎ای نامناسب
1-6- سن مناسب برای آموزش رایانه
1-6-1- انتخاب بازی‎های رایانه‎ای
1-6-2- تعهد و پایبندی به برنامه
1-7- راهکار نرم افزاری نظارت والدین
1-8- فیلترینگ خانگی چیست؟ بهترین نرم افزارهای آن کدامند؟
1-8-1- کید لاگر
1-8-2-آی نت
1-8-3- پاساد
1-8-4- چایلد کنترل
1-8-5- محافظ خانواده
1-8-6- راهنمای نظارت والدین
1-8-7- نظارت والدین فونامو
1-8-8- جایگاه کودکان
1-8-9- قفل کننده اپلیکیشن
1-8-10- زمان دیده شدن
1-8-11- راهکار دیگری به نام افزونه‌های فایرفاکس
1-8-12- ضد پورن
1-8-13- لیچ بلاک
1-8-14- فیلتر فایرفاکس
1-8-15- نظارت والدین و فیلتر وب
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت در فضای مجازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-600-8794-39-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت در فضای مجازی

سید حسنی
۱۳۹۸/۵/۳۰
کتاب بسیار خوب و مفیدی هست من به همه دانش آموزان و دانشجویان و والدین محترم توصیه میکنم حتما قبل از ورود به فضای مجازی مطالعه بکنند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب امنیت در فضای مجازی

برای دریافت کتاب امنیت در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.