معرفی و دانلود کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

عکس جلد کتاب صوتی امپراتوری اسلامی
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

کتاب صوتی امپراتوری اسلامی اثر فیلیس کورزین از مجموعه تاریخ جهان به چگونگی پیدایش و سقوط امپراتوری اسلامی می‌پردازد.

در 1400 سال پیش فتوحات مسلمانان که فتوحات اسلامی نیز نامیده می‌شود در صحرای عربستان بعد از ظهور دین تازه‌ای به نام اسلام به وقوع پیوست. در عرض یک دهه مرزهای بی‌شماری را درنوردید و در حدود یک قرن بعد در بخش‌های عمده‌ای از سه قاره آفریقا، آسیا، اروپا امپراطوری قدرتمندی را بنیان نهادند.

شالوده این امپراطوری و سوغات جنگجویان راه خدا برای این سرزمین‌ها دین اسلام بود. امپراتوری که این جنگجویان راه خدا ایجاد کردند در اوج خود بزرگ‌تر از امپراتوری روم بود و از اسپانیا و پرتغال در غرب تا مرزهای هندوستان و چین در شرق در امتداد داشت. امپراتوری اسلامی، در جریان این گسترش‌یابی، دین و زبان خود را برای مردمانی با پیشینه‌های قومی، دینی و زبانی مختلف به ارمغان آورد. نه امپراطوری‌های روم، بریتانیا، یا روسیه چنین جمعیت گوناگونی را به خود جذب کردند و نه هیچ امپراتوری دیگری پیش یا پس از آن.

به گفته پژوهشگر آلبرت هورانى، امپراتورى ‏اسلامى (The Islamic Empire) از وحدتى برخوردار بود که مرزهاى زمانى و مکانى را درنوردید؛ زبان عربى ‏توانست راه به دیوان بگشاید و در سر تا سر دنیا نفوذ کند؛ مجموعه دانشى که سلسله‌اى‏ از آموزگاران بلندآوازه آن را طى قرن‏‌ها انتقال دادند، جامعه‏‌اى اخلاقى را محفوظ نگه‏ داشت، حتى زمانى که فرمانروایان تغییر کردند؛ مکان‏‌هاى زیارتى، مکه و بیت‏‌المقدس، قطب‏‌هاى ماندگار دنیاى انسانى بودند، هر چند قدرت از شهرى به شهر دیگر نقل مکان مى‌‏کرد.

«مجموعه تاریخ جهان» سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود. این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخ را به خواننده ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
9 دقیقه
پیشگفتار: امپراتوری که دنیا را تغییر داد
25 دقیقه
فصل اول: پیدایش اسلام
4 دقیقه
ضمائم فصل اول
35 دقیقه
فصل دوم: برپایی امپراتوری
6 دقیقه
ضمائم فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم: حکمرانی بر یک امپراتوری
1 دقیقه
ضمائم فصل سوم
25 دقیقه
فصل چهارم: خلافت عباسیان
5 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
24 دقیقه
فصل پنجم: عصر طلایی اسلام
7 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم: دستاوردهای فکری و هنری عصر طلایی
6 دقیقه
ضمائم فصل ششم
30 دقیقه
فصل هفتم: ظهور دودمان‌های منطقه
8 دقیقه
ضمائم فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امپراتوری اسلامی
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

Ali Akbari
۱۴۰۱/۴/۱۴
کتاب خوبیه ولی خب ما بخاطر دینمون که اسلام تو کتاب‌های درسیمون خیلی خیلی ازین مطالب رو خوندیم ولی خب این کتاب از بعد جغرافیایی و تاریخی کمی بیشتر توضیح میده، ولی مسئله‌ی خاصی که کسی ندونه رو بیان نمیکنه، نصفش توی کتاب‌های درسی معمولی هست و نصفش اگر چندتا کتاب تاریخی خونده باشین اطلاعات تقریبا کاملی دارین، بنظرم یه کتاب متوسط در زمینه توضیح امپراتوری اسلامیه و خیلی خاص و خارق العاده نیست و شاید ما چون خودمون مسلمون هستیم خیلیش رو میدونیم و بنظرم خیلی جاها مسائل رو جا انداخته و خیلی چیزا رو مطرح نکرده مثلا خلافت امام علی ع رو زیاد خوب توضیح نداد و مسائل سیاسی خیلی بیشتری مطرح بود که اون اتفاقات افتاد و تو کتاب مثلا خیلی ساده میگه ابوبکر چون قوی بود اومد خلیفه شد، ولی در واقع خب اینجوریام نبوده، ما چون خودمون داخل این دین هستیم بنظرم مسخره است که کتاب با نویسنده‌ای خارجی رو بخونیم که بیرون از قضیه بوده و دیدی از اسلام بصورت کامل نداره، خودمون خیلی جاها خیلی اطلاعات دقیق تر و تخصصی تری داریم از مسائلی که رخ داده.
مریم مهدی
۱۴۰۱/۵/۲۳
خیلی سریع از روی مباحث گذر می‌کنه جوری که واقعا اگر یه زمینه ذهنی قبلی نداشته باشی هیچ چیزی دستگیرت نمیشه. شبیه تاریخ توی کتابهای درسی بود تا مطالب عمقی و به هم پیوسته. فقط در حد یه بررسی سریع و اجمالی از پیدایش تا پایان تمدن اسلامی است، برای منی که دنبال جزییات بودم زیاد جالب نبود،
گوینده و موسیقی عالی بود.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۵/۱۰
اجرای صوتی کتاب فوق العاده بود... دست مریزاد به آقای سلطان زاده که اجراهاشون هر روز بهتر از قبل میشه... محتوای کتاب هم خوب، روان و ملموس بود و فصل بندی مناسب و جالبی داشت... با اینکه یک کتاب غیرداستانی بود جذاب و شنیدنی بود و این سوای محتوا مدیون اجرای خوب و کار فوق العاده گروه صداست.
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۹/۲/۲
سلام کتاب بسیار خوبی است که خدمات جامعه اسلامی و تحولات ایجاد شده از سال ۶۳۲ تا حدود اواخر قرن سیزدهم را به روش زیبایی بیان مکند. حاوی نکات بسیار آموزنده تاریخی است. جوامع اسلامی تا زمانی که یکپارچه بوده و تابع خلفا بوده‌اند در اوج قرار داشته‌اند.
Ali . A
۱۳۹۹/۱/۴
با سلام کتاب بطور کلی تاریخ اسلام را از آغاز تا پایان دوران عباسی بررسی کرده است و به نظرم در نیل به این هدف موفق بوده. بدیهی است در چنین کتابی امکان پرداختن به جزئیات و بررسی‌های موشکافانه وجود ندارد.
مصطفی ابراهیمی
۱۳۹۷/۵/۳۰
بسیار جالب بود. برخلاف دیگر کتاب‌های تاریخ، نویسنده از دیدی دیگر تاریخ را ثبت کرده. اگر چه بعضی جاها هنوز جای بحث داره که ایا تحلیل بوده یا نه و اگر بوده درست است یا غلط.
مجید کشاورز
۱۳۹۹/۳/۲۴
به دلیل خلاصه بودن بیش از حد، این کتاب برای کسانی که اطلاعات تاریخی ندارند و به‌دنبال بالا بردن اطلاعات عمومی خود هستند خیلی خوب محسوب میشه
علی
۱۴۰۱/۱۱/۲
این کتاب برای غیرمسلمان‌ها مناسب است تا تصویر کلی از اسلام داشته باشه، کتاب برای خود مسلمانان کمی اطلاعاتش پایه‌ای و سطحیه
کاربر A
۱۳۹۸/۹/۲۰
خوب بود
کلیاتی در مورد این دوران‌ها متوجه میشوید
ولی اسامی و آدمها در توصیفات دقیق شهر‌ها و تجار و کالا گم بودند و کمرنگ
زهرا بابایی
۱۳۹۷/۱/۱۶
ممنون. اطلاعات عمومی رو بشدت افزایش میده بشرط اینکه بیش از یکبار شنیده بشه
Sara Falahati
۱۴۰۲/۹/۱۹
به نظرم این کتاب به ریشه‌ی اسلام نپرداخته و اطلاعات تاریخی که منتقل می‌کنه، مبتدی و در حد تاریخ دوران دبیرستان هست.
حامد نعمتی
۱۴۰۱/۴/۲۸
در کل به نظرم کتاب خوبی بود و خوب ترجمه شده بود همیشه راویان متاسفانه به اشتباه خیلی از اسم‌ها رو تلفظ میکنن
بابک خرمدین
۱۳۹۸/۸/۱۷
کتاب جالبی بود توی شرح حال تاریخ اسلام از زمان پیامبر تا انتهای عباسیان و حتی قرن 19‌ام بصورت اجمالی
محمد شریف حامدی
۱۴۰۱/۳/۱۴
کتابی بس عالی و مفید.
عصر طلای اسلام در زمان خلافت مأمون خواندنی است واطلاعات خوبی ارائه می‌دهد
کاربر Da
۱۴۰۰/۱/۴
ممنون. بازهم عالی بیشترین لذتو ازکتابهام بردم. صدای ارمان جان لذت خاصی بادم میده ممنون.
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

برای دریافت کتاب صوتی امپراتوری اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.