معرفی و دانلود کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

عکس جلد کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود نوشتۀ محمد قاسمی فاخر، به کسانی که به دلایل مختلف به اعتیاد گرفتار شده و امروزه خواهان ترک آن هستند، کمک می‌کند تا اولین قدم مؤثر را بردارند و از این معضل رهایی یابند.

اعتیاد این معضل همیشه برقرار، مرز نمی‌شناسد. کودک و کهنسال، پیر یا جوان، از هر نژاد، از هر مذهب و از هر کشوری را درمی‌نوردد و در صورتی که در جان و قلب یک انسان نفوذ کند تا او را به زیر نکشاند، وی را رها نخواهد کرد و هر لحظه در انواع و اقسام و اشکال مختلف رخ می‌نماید.

اعتیاد در اندازه‌ها و تعداد معیّن در قاب‌های رنگین و متنوع و در طعم‌ها و اثرگذاری‌های منحصر به فرد، شیرازه‌ی وجود فرد و شالوده‌ی شخصیتی او را منهدم و خود بر کنترل و هدایت فرد مبتلا می‌نشیند. آمارهای جهانی از تبادل و قاچاق کالایی به نام مواد مخدر موازی با تجارت نفت نام می‌برد و کارتل‌های مواد مخدر در قالب مافیاهای بزرگ و کوچک و حتی بین‌المللی دست به تجارت شوم مواد مخدر و محرک می‌زنند و سود ناشی از آن به شرط مرگ انسان مبتلا به دست می‌آید.

امروزه تمامی کودکان خصوصاً کودکان ایران زمین در معرض انواعی از مواد مخدر و محرک هستند و اگر به علم پیشگیری ممارست نکنیم این نسل نوپا در دهان اعتیاد فرو خواهد رفت. این کودکان، می‌توانند کودکان و فرزندان شما باشند.

بنابراین وظیفه هر انسانی ایجاب می‌کند در جهت آگاهی از اعتیاد و پرتوهای آن اقدام و مسیر ورودی آن را از هر نقطه مسدود کند. علاوه بر آموزش و شکوفا کردن علم پیشگیری، قشری در حوزه درمان قرار دارد که می‌توان با ارائه خدمات مثمرثمر مسیر بهبود را هموار و حتّی آنان را در جریان زندگی ایده آل و با نشاط قرار داد.

ذکر این نکته الزامیست که امروزه ایران زمین تمامی مسیر ورود مواد مخدر محرک را شناسایی و به حقّ در زمینه پیشگیری و درمان قدم‌های مثبت و سازنده برداشته و پدران و مادران بدانند که با داشتن اطلاعات معمول توان جلوگیری از ابتلا به اعتیاد را خواهند داشت.

اعتیاد شامل سه بعد است: قبل از اعتیاد، مبتلا به اعتیاد و پس از ترک اعتیاد. هر یک از این ابعاد قواعد و پروتوکل مخصوص به خود را دارند و کارشناسان مختلفی در هر یک از این ابعاد مشغول به کار هستند. هر یک از الگوهای مذکور افرادی را در خود جای داده و کماکان بر هر یک از آن‌ها افزوده می‌شود. می‌توان با شناسایی هر یک از این الگوها، آن چه صحیح و نتیجه بخش می‌باشد ایجاد و افراد روبرو شده با آن را نجات داد.

با توجه به این که افراد بی‌شماری سالیان سال اسیر اعتیاد بوده و امروزه قصد ترک آن را دارند این کتاب در تلاش است تا با طرح قدم‌های مهم و البته ابتدایی ترک اعتیاد، مسیر درمان را هموار و فرد مصمّم را یاری کند. آنچه کتاب انجمن معتادان گمنام به شما می‌گوید، ذکر روش‌های ترک و انتخاب شماست. اگر از هر نژاد، شهر، اصل و رنگ و زبان متفاوتی باشید می‌توانید یکی از روش‌های مطرح شده در این اثر را انتخاب و در سایه سار آن به ترک موفّق نائل شوید.

می‌دانستید امروزه علاوه بر معضل اعتیاد، بازگشت افراد در حال ترک به اعتیاد معضلی سهمگین‌تر و بسیار ناامید کننده است؟ بنابراین نباید فکری به حال این قشر از افراد در حال ترک کرد؟ طبیعی است که یکی از دلایل بازگشت به دوران اعتیاد عدم رعایت الفبای ترک و در واقع اولین قدم آن یعنی انتخاب روش ترک بر مبنای شرایط فرد مصمّم به ترک می‌باشد. یکی از این روش‌ها، انجمن معتادان گمنام است. شما هم می‌توانید در این روش جای بگیرید و رد صورتی که متناسب با شرایط شما بود با رعایت قواعد و قوانین آن در مسیر بهبودی گام بردارید.

در بخشی از کتاب انجمن معتادان گمنام می‌خوانیم:

گرچه برنامه‌های 12 قدم با اقرار ما به ناتوانی‌مان آغاز می‌شود، اما همین امر باعث می‌شود تا ما قدرت و کنترلی باور نکردنی بر روی زندگی خود به دست می‌آوریم. متوجه خواهیم شد که با برقرار کردن ارتباط روحانی با خدای خود، از قدرت درونی فراوانی برخوردار شده‌ایم و همین قدرت به ما این امکان را می‌دهد که با زندگی برخوردی آرام داشته باشیم. معجزه‌ها یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتند. متوجه خواهیم شد کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم که دیگران از انجام آن‌ها خودداری می‌کنند. عزم و اراده‌ای راسخ به دست می‌آوریم.

در حالی که در گذشته در آستانه به باد دادن زندگی خود قرار داشتیم، اکنون برای خود در زندگی هدفی را دنبال می‌کنیم و از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستیم. متوجه تمایل خود به رساندن پیام بهبودی به همه معتادانی که در زندان‌ها، بیمارستان‌ها و هر کجای دیگر هستند خواهیم شد. دیگر از ظاهر شدن در جامعه ترس و هراسی نخواهیم داشت. ترس، جای خود را به تمایل به مفید بودن می‌دهد.

دیگر به حال خود تأسف نمی‌خوریم و و به خود نمی‌گوییم که زندگی ما چگونه می‌توانست باشد و سرنوشت چه برخورد ناعادلانه‌ای با ما داشته است. در عوض به اعضای مفیدی برای جامعه خود تبدیل خواهیم شد. هر روز اعتماد به نفس ما بیشتر شده و متوجه خواهیم شد که در پرتو برنامۀ 12 قدم چه تغییرات بزرگی در زندگی ما ایجاد شده است. ما افتخار خواهیم کرد که تمایل و شهامت آن را داشته‌ایم که بیماری خود را پشت سر بگذاریم، واقعیت را بپذیریم و تواضع، پشتکار و جدیت لازم برای عمل کردن به این برنامه روحانی و دشوار را داشته‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تاریخچه 12 قدم
قدم اول: مشکل
قدم دوم: راه‌حل
1- مقدمه بهبودی 12 قدم
2- مفهوم بهبودی اعتیاد
اصول بهبودی مؤثر
3- برنامه‌های 12 قدم
اصول برنامه‌های 12 قدم
نحوه اجرای قوانین انجمن معتادان گمنام
1- مقدمه انجمن‌های گمنام
2- اهداف انجمن‌های گمنام
فرضیه‌های اثربخشی انجمن‌های گمنام
3- انواع انجمن‌های گمنام
4- جلسات انجمن‌های گمنام
5- فرمت جلسات 12 قدم
6- پیشنهادات جلسات
7- دوازده سنت انجمن‌های گمنام
اصول 12 سنت
8- کاربرد 12 سنت
9- ساختار انجمن‌های گمنام
10- تشکیل یک جلسه 12 قدم
11-وعده‌های بهبودی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-289-605-6
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

Hamza Savaedy
۱۳۹۸/۴/۲۲
این کتاب برگرفته از کتاب‌ها و نشریات انجمن معتادان گمنام است ۱۲قدمی که در این کتاب از انها تعریف شده بسیار خنده دار هستند چون نویسنده یک چیزهایی راجع به این ۱۲قدم شنیده و به صورت نوشته‌های بی‌پایه و اساس در اورده است این ۱۲قدم معتادان گمنام باید به صورت کتبی با یک راهنما که خودش قبلا این قدم‌ها را کار کرده باشد کار شوند هر قدم روی یک جنبه بیماری اعتیاد متمرکز میشود و شامل ۸۰سوال به بالا میباشد و کتابی که این شخص تدارک دیده برگرفته ار na (انجمن معتادان گمنام) میباشد که دوستانی که دوست دارند مواد مخدر یا عتیاد را کنار بگذارندمیتوانند در جلسات naکه کاملا رایگان و مستقل عمل میکنند شرکت کرده و کلیه نشریات در جلسات na با قیمت بسیار اندک در اختیار دوستان خواهان بهبودی قرار خواهد گرفت تقاضا دارم در یکی از جلسات شرکت کرده و بعد قضاوت کنید اپتحانش ضرر ندارد اغوش گرم naبرای هر معتادی که هنوز در عذاب است همیشه باز است و اقای نویسنده کتاب شما حق ندارید از این کتاب‌ها یک عدد کناب را گرد اوری کنید و دنبال سود جویی خود باشید این کتاب‌ها متعلق به انجمن معتادان گمنام است و naیک هدف اصلی دارد کمک رایگان به معتادی که هنوز در عداب است
نسیم فتحی
۱۴۰۲/۷/۱۴
اگاه شدن از محتویات این کتاب و خوندنش برای هر ادمی که می‌خواد با عقل انسانی زندگی کنه لازمه گنجی که تو این کتاب و مفاهیمش هست با برچسب معتادان روی عنوان کتاب از دست خیلی‌ها فرارمیکنه
Arash
۱۴۰۲/۶/۳
کتابی خوب مفید جهت معتادان گمنام که اطلاعات فراوان کسب میکندوهمچین برای غیر مثل مددیار مددکار روانشناس که احتیاج به آگاهی وروش ۱۲ قدمی هستند تشکر از کتابراه
Mojtaba Mir
۱۴۰۱/۷/۱۵
با سلام، بعضی جملات خیلی فهمشون سخته، یعنی تو جمله بندیها، و توضیحات خوب نیست آدمو گیج میکنه، برای ما معتادا باید به ساده‌ترین روش نوشته بشه
حمید پاکدل
۱۴۰۱/۲/۱۵
واقعااا دست مریزاد... فقط تنهااا چیزی میتونم بگویمم.. بسیار اموزنده. و یک کتاب مقدس
احمد دادرس
۱۳۹۸/۹/۲۱
سلام خدمت شما عزیزان، بنده دنبال بزرگترین منبع و مرجع برای اعتیاد هستم. لطفا راهنمائیم کنید.
حمیدرضا عیدی
۱۳۹۸/۳/۱۷
عالی
این کتاب دارای انگیزه‌ای پنهانی برای تمایل ترک اعتیاد است
سیما عبد لزاده
۱۴۰۲/۱/۱۶
خیلی کتاب خوبی بود واقعا برای من آگاهی داد فقط خیلی مطالب رو تکرار کرده لود
Abi Pnahi
۱۴۰۰/۳/۱۸
من کمی خوندم تاثیر گذار بود مرسی از اینکه به فکر اعتیاد جوانان هستید
ابوذر توکلی
۱۴۰۱/۸/۲۰
سلام. کتاب خوبی هست. بیماری اعتیادروشناسایی کرده
محمدرضاطالعی بافقی
۱۴۰۳/۱/۹
کامل نبود جامع نبود
علی محمدی
۱۴۰۱/۷/۸
کتاب بسیار عالی است
خسرو اسلامی حریری
۱۴۰۱/۴/۳
بسیار مفید و عالی
امیرعلی عسکری
۱۴۰۱/۲/۳
حرف ندارع بخونید
اسماعیل ابراهیم زاده
۱۴۰۰/۹/۲۵
عالی خیلی خوب هست
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

برای دریافت کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.