معرفی و دانلود کتاب اندی بارنت و فراموشی

عکس جلد کتاب اندی بارنت و فراموشی
قیمت:
9500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اندی بارنت و فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اندی بارنت و فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اندی بارنت و فراموشی

کتاب اندی بارنت و فراموشی (جلد اول) نوشته‌ی ابوالفضل حاجی محمدی، مجموعه‌ای دو جلدی است که داستان پسری به نام اندی بارنت را روایت می‌کند که توانایی سخن گفتن با مردگان را دارد و این قدرت شگرف دردسرهای فراوانی را برای او ایجاد می‌کند.

داستان از شبی بارانی و یک قبرستان جنگلی آغاز می شود؛ جایی که یک کوتوله‌ی پیر پا به قبرستان می گذارد. کوتوله در همان ابتدای ورود، به اطرافش تردید دارد و در جستجویی کوتاه، متوجه حضور جادوگران پلیدی می‌شود که برای کاری شوم در اطراف قبرستان گرد هم آمده‌اند.

آن‌ها در مورد خانه‌ی انتهای قبرستان و پسری با نام اندی صحبت می‌کردند که می‌توانست با مردگان سخن بگوید. کوتوله دست به کار می‌شود و برای نجات اندی، طلسمی به کار می‌برد که همه‌ی قدرت و خاطرات او را به فراموشی می‌سپارد و این‌گونه اندی را از مرکز توجه نیروهای اهریمنی خارج می‌سازد. اندی که فقط شش سال دارد، در فراموشی عمیقی فرو می‌رود و قدرت شگرفش را از دست می‌دهد تا آنکه در سن دوازده سالگی، رفته‌ رفته چیزهایی در خواب و بیداری می‌بیند که هیچ شناختی از آن‌ها ندارد. او نجواهای بی‌صاحب می‌شنود و کابوس‌های وحشتناک، هر شب به سراغش می‌آیند.

اندی به خاطر رفتارها و گفته‌هایی که از نگاه دیگران عجیب است، از مدرسه اخراج می‌شود و در خانه نیز به دروغگویی متهم می‌شود و حق صحبت در مورد موجودات نامرئی را ندارد.

اندی در بازار، با مردی جادوگر آشنا می‌شود. مرد که تمام حرف‌های اندی را باور دارد، به او پیشنهاد می‌دهد که در دوره‌ی تردستی که دوره‌ای برای مبتدیان جادوگری‌ست، بخت خود را برای جادوگر شدن امتحان کند و با کمک جادو، از فریادهای عجیب و غریب و ناشناخته رها شود.

از زمان ورود به دوره ی تردستی، اندی اتفاقاتی را تجربه می‌کند که حتی برای جادوگران واقعی هم عجیب است و قدرت شگرف اندی، او را در مسیری سراسر از هیجان قرار می دهد.

(فایل کتاب در تاریخ 1399/10/10 جایگزین شده است.)

در بخشی از کتاب اندی بارنت و فراموشی می‌خوانیم:

تمام افرادی که در باتِربان زندگی می‌کردند، محله‌ی باشتین را با کتابخانه‌ی قدیمی‌اش می‌شناختند. کتابخانه در انتهای یک خیابان بن‌بست واقع شده بود و در اطرافش چندین کوچه‌ی بن‌بست وجود داشت که به بن بست سکوت شهرت یافته بودند.

اهالی این کوچه‌ها خودشان را ملزم به رعایت قوانین نانوشته‌ای می‌دانستند که سالها به خاطر همجواری با کتابخانه‌ی قدیمی شهر بر آن جا حاکم بود و هر کس به آن جا نقل مکان می‌کرد پیش از هر چیزی باید به مهم‌ترین قانون کوچه یعنی قانون سکوت احترام می‌گذاشت. قانون دیگری که پس از سال‌ها دست نخورده باقی مانده بود، ظاهر قدیمی و کلاسیک خانه‌ها بود.

اهالی این کوچه‌ها مزاحم همسایگان نمی‌شدند. در نیمه شب مهمانان خود را با سر و صدا و خنده‌های دیوانه‌وار بدرقه نمی‌کردند و به طور کلی هر چیزی که موجب آزار همسایگان بود مورد پسند اهالی نبود.

هنگامی که شب فرا می‌رسید، چنان سکوتی بر کوچه‌ها حکم می‌راند که انگار هیچ سکنه‌ای ندارد و اگر روشنایی خانه‌ها و چراغ‌های شش ضلعی درون کوچه‌ها نبود، فرقی با محله‌ی ارواح نداشت. با اینحال در سومین کوچه که به بن‌بست پستچی شهرت داشت، خانواده‌ای زندگی می‌کردند که مدام قوانین کوچه را نقض می‌کردند. هر چند مادر آن‌ها زنی قانونمدار و جدی بود اما فرزندانش به دلایل عادی و غیرعادی قابل کنترل نبودند. اندی بارنت که اینک دوازده سال داشت، به همراه دنیس برادر ناتنی و نه ساله‌اش، از دلایل اصلی رعایت نکردن این قوانین بودند.

فهرست مطالب کتاب

باران جادویی
جنازه‌ی آشنا
جام‌های شعله‌ور
خانه‌ی فرعی
دیاس، کتابی برای شروع
اسکلت بد ذات
کوتوله‌ی نامرئی
موزه‌ی اختراعات
خمره بلینگر
خانه‌ی هیفتون
سر چوبی سخنگو
اتاق پستی
کتاب پرنده
دریاچه‌ی متروک
اعتراض پوکون‌ها
ایستگاه غُر زدن
خواب مشترک
راهروی دهم
پارمیس
دو خون
بازگشت به خویشتن
کاشف معما
دنیای موازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اندی بارنت و فراموشی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-00-1229-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اندی بارنت و فراموشی

مرضیه بخشایی
۱۳۹۸/۵/۱۶
نسخه انگلیسیشو خوندم. خوشم اومد.
نقاط قوت داستان:
یک- تا لحظه‌ی آخر نمیشه حدس زد قراره چی بشه و کم کم که همه چیز مشخص میشه تازه ارتباط بین بخش‌های مختلفو متوجه میشی و دلت میخاد بری یکبار دیگه از اول بخونیش خخخخخ
دو- در هیچ رمانی اینجوری به جن‌ها نگاه نشده و از این بخش بیشتر از بقیه جاها خوشم ایده
اومد
سه- و فکر داستان جذابه مخصوصا در پایان که اون اتفاق رخ میده (نمیگم تا لو نره). کنجکاوم ببینم بعد از اون اتفاق چه چیزی هست.
چهار: آدمو تا آخر با خودش می‌کشه
نقاط ضعف داستان:
یک- دلیل حضور کم بعضی از شخصیت‌ها مشخص نیست. با اینکه جالب بودن ولی نقش زیادی نداشتن. چه آمدنی بود. چه رفتنی بود. مثل اون پسر چاقه. خخخخخخخخخخخخ
دو- دوس داشتم مثل هری پاتر قسمتی از ماجرا در مدرسه جادو اتفاق می‌افتاد ولی نه تنها هیچ اشاره‌ای نشد بلکه شخصیت‌های اصلی کمتر کار جادویی کردن. شاید برای اینکه شبیه هری پاتر نشه اینکارو کرده ولی آقای نویسنده اگر صدامو می‌شنوی، روی این یکی تجدید نظر کنید. درسته تکراریه ولی جذابه و کلی مخاطب جذب می‌کنید. شاید همچون تردست بودن شاهد جادو نبودیم و بعدا که جادوگر بشن، کارهای عجیب و بامزه بکنن.
سه: در پایان داستان، هیچ اشاره‌ای به دوستان اندی نشد و یکجورایی انگار حذف شدن.

در آخر بگم که خیلی دوسش داشتم. از اون داستاناییه که نمیشه رهاش کرد.
فرشته رئیسی
۱۳۹۸/۵/۱۴
با سلام خدمت نویسنده محترم و سایت کتابراه... باید عرض کتم خدمت نویسنده محترم که از نظر بنده اولا قیاس این داستان با داستان هری پاتر قیاس سنگ با کوهه... اصلا قابل قیاس نیست.. متاسفانه داستان کپی دسته چندم از داستان هری پاتر و دیموناتاست... ایده کلی داستان ایده جالبیه اما متاسفانه روایت داستان بشدن و نامنظم گسسته شخصیت پردازی‌ها ناقص علی الخصوص شخصیت قهرمان"اندی" فضا سازی افتضاح... اصلا پیوستگی زمانی وجود نداره و نویسنده از هرجا ک دلش خواسته در هر فصل داستان رو شروع کرده و فک میکنم این آشفتگی داستان ناشی از آشفتگی ذهن نویسنده نسبت به داستان ک نمیدونه از داستان چی میخواد بلکه فقط با این ایده ناب در پی این هست ک کپی مناسبی از داستان‌هایی ک اشاره شد باشه ک شوربختانه حتی کپی دسته چندم هم از دید بنده نیس.. امیدوارم در جلد بعدی کتاب با ایده گرفتن از داستان‌های بزرگی مثل هری پاتر کمی مستقل تر عمل کنید و سعی کنید داستانی داشته باشید ک روایت بهتر و پیوستگی بیشتری داشته باشه.. حتما قرار نیست یک کپی دسته چندم از داستان هری پاتر باشید.
ایده ررو حروم نکنید.. عذر میخوام بابت نقد صریح بنده.. براتون بهترین‌ها رو آرزو میکنم🌹
باران محمدی
۱۳۹۸/۵/۴
سلام. داستان مثل فیلم از جلوی چشام رد می‌شد. انگار وسط ماجرا بودم. بعضی جاهاش خیلی ترسناک، اما جذاب بود. با اینکه در مورد جادو هست، اتفاقات متنوع زیادی داره، مخصوصا وقتی پای خانه‌ی هیفتون وسط میاد. آدم حس میکنه وارد یک دنیای دیگه شده. به نظرم میشه یه فیلم سینمایی بزرگ ازش ساخت و هوادارهای زیادی که داشته باشه یکیش خود منم. فقط انتقادی که از نویسنده دارم اینه که چرا شخصیت بامزه‌ی اریک رو کمتر وارد ماجرا کرد. شاید خیلی‌ها با من هم عقیده باشن که اریک فوق العاده با نمک و جذاب بود. امیدوارم در جلد دوم بیشتر حضور داشته باشه. خانه‌ی هیفتون و ساختمان جن‌ها رو خیلی دوست داشتم وبا خودم میگم اگر واقعا چنین جایی وجود داشت یکی از جذاب‌ترین نقاط دنیا برای دیدن بود. منتظر جلد بعدیش هستم.
Faride Fendersky
۱۳۹۸/۶/۲۷
اول تبریک میگم به نویسنده که انقد خوب داستان رو به تصویر کشیدن و بنظرم این کتاب تو سبک خودش کتاب خوبی بود و من به شخصه وقتی داستان حول خونه هیفتون و اجنه میگشت رو دوست داشتم یه چیزی که داستان رو جذاب میکرد این بود نویسنده همه چیز رو اول رو نمیکرد و باید دنبال قضیه میدویدی تا سر در بیاری داستان چیه اما نقطه ضعف کوچیکی که داشت این بود که شروع داستان خیلی سریع گذشت و من به عنوان خواننده شروع داستان جذبم نکرد اما بعد از دو سه فصل داستان انگار تازه مسیر خودشو پیدا کرد و در اخر عالی تمومش شد
با ارزوی موفقیت برای نویسنده محترم 🌹🌹
_M Shadi
۱۳۹۸/۵/۱
این سبک نوشتن میتونه تو ایران مخاطبان زیادی داشته باشه مخصوصا بین قشر نوجوان که عاشق داستانای فانتزی تخیلین. متاسفانه ازین جنس داستانا کم داریم تو مملکت خودمون... تبریک میگم به جناب نویسنده بخاطر سبک متفاوتی که انتخاب کردن برای نوشتن، منتظر کارای بعدی شما هستیم.
موفق باشید.
mitra @ t @
۱۳۹۸/۴/۳۱
با درود و احترامکتاب از نظر محتوا و تخیل بسیار عالی بود، شخصیت سازی خوبی داره و هیجانش باعث میشه بعضی جاهای داستان احساس میکنی در همون مکان و کنار شخصیتها حضور داری، من به شخصه دوست داشتم و لذت بردم، و از وقتی خوندم کنجکاویم در مورد دنیای موازی بیشتر شده امیدوارم جلد بعدی بیشتر در مورد دنیای موازی ذهنمونو به چالش بکشه.... . . موفق و پیروز باشین
محمد فاطمی
۱۳۹۸/۵/۱
عالی عالی، عالی بود از همون اول داستان، آدمو می‌کشه به دنیا خودشبه راحتی میشه داستان لمس کنی و خودت رو جای شخصیت‌ها بزاری خانه هیفتون و مخصوصا یک سوم پایانی کتاب شاهکار نویسنده بود، من که نمیتونستم چشم ازش بردارم به شدت برای دنیای مجازی و اتفاقاتی که قراره اونجا رخ بده کنجکاوم
سیاوش یگانه
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
سلام و خسته نباشید میگم من این کتاب رو قبلا خونده بودم و ویرایشی که انجام شد رو هم بسیار دوست داشتم مخصوصا مقدمه و ابتدای داستان بسیار بهتر شده بود و تبریک می‌گم جذابیت داستان قابل تحسین هست منتظر جلد‌های بعدی هستم انشاالله موفق وسلامت باشید.
fatemeh molaiey
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتاب جالب با موضوع زیباییه اما بعضی جاها آدم رو یاد هری پاتر یا میدگارد میندازه تقریبا از وسطاش استقلال خودشو پیدا می‌کنه
کسی میتونه بگه اسم جلد دومش چیه؟
زهرا کریمی
۱۳۹۸/۷/۱۴
به افرادی که سبک تخیلی دوس دارن شدیدا پیشنهاد میشه عالی بود. مدت‌ها بود که کتاب‌های تخیلی جدید جذبم نمیکرد
تصویر سازی عالی موضوع داستان عالی پوکون‌های بی‌ادب عالیییییی😃😃😂😂
محمد تقی زاده
۱۳۹۸/۷/۵
کتاب خوب و داستانی عالی قلم نویسنده هم بسیار متین و زیبا ولی شباهت بی‌حد و اندازه به داستان هری پاتر و فرار محسوس نویسنده از این شباهت، میشه نظیر بیشتر اتفاقات این داستان رو در داستان هری پاتر هم یافت
محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
داستان قشنگی بود شاید کمی شبیه هری پاتر به حساب آورده بشه ولی فرق زیادی داره تازه بعضی ایده‌ها ش از اون قشنگ تره، امیدوارم ادامه‌اش هم خواستنی و هم خواندنی باشه، ممنون از کتابراه و نویسنده
ابوالفضل حاجی محمدی
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دوستانی که قبلا کتاب را تهیه کرده اند، برای دریافت تغییرات جدید، با زدن دکمه‌ی بروزرسانی در کتابخانه‌ی من، می‌توانند نسخه جدید را دریافت کنند.
Mohammadreza Ghaffari
۱۴۰۰/۶/۳
تقریبا از همون اولا هیجان انگیزه تا اخرش
از نویسنده کتاب هم تشکر میکنم کتاب خیلی خوبیه
اگه میشه تاریخ حدودی انتشار جلد بعدی رو هم اطلاع بدین🙏
aram jafari
۱۳۹۸/۱۰/۷
این کتاب حرف نداره اصلا عالیه من که عاشقش شدم...
اگه کتاب‌های تخیلی و درمورد جادوگری دوست داری حتما این کتاب رو بخون
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب اندی بارنت و فراموشی

برای دریافت کتاب اندی بارنت و فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.