معرفی و دانلود کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

عکس جلد کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

دونالد جی. بودراکس در کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک، کوشیده، مجموعه‌ای از برجسته‌ترین نکات اندیشه‌های هایک، که یکی از متفکران بزرگ لیبرال و نامدار قرن بیستم هست را با زبانی ساده برای خوانندگان توضیح دهد.

اندیشهٔ اصلی در ساختار کلی جهان‌بینی هایک، اصل جامعهٔ آزاد است که از طریق فعالیت‌های مردان و زنان آزاد ایجاد می‌شود، آن‌چه آگاهانه برای آن برنامه‌ریزی نمی‌کنند. بر اساس نظر هایک، هر کوششی در جهت ساختِ جامعه به‌ وسیلهٔ مهندسی اجتماعی یا بر اساس برخی مفروضات قبلی، مسلماً به استبدادی منجر می‌شود که نمی‌توان در آن برای انواع نیازها و خواسته‌هایی که اعضای جامعه را به تحریک وادارد فضایی یافت.

از سوی دیگر، هایک به بازار اقتصادی همچون سیستم اطلاع‌رسانی نگاه می‌کند. بازار یک شبکهٔ بزرگ و جهانی اطلاعات را فراهم می‌کند که از طریق آن قیمت یک کالا می‌تواند به تعداد زیادی از عوامل مرتبط واکنش نشان بدهد و تعیین کند که چه کالایی باید تولید شود و هزینه‌های مصرف آن کالا برای جامعه چیست.

زبان ساده و تنوع موضوعات کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک (The Essential Hayek) اثر دونالد جی. بودراکس (Donald J. Boudreaux) به گونه‌ای است که نه‌ تنها برای دانشجویان، بلکه برای استادان، صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران در رشته‌های اقتصاد، علوم سیاسی، حقوق و جامعه‌شناسی می‌تواند مفید باشد.

در بخشی از کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک می‌خوانیم:

آنچه برای خلق کردن، نگه داشتن و رشد و افزایش رونق گسترده و همه‌جانبه واجب و ضروری است، سیستمی اقتصادی است که منابع کمیاب را با بیشترین کارایی به کار می‌گیرد تا کالاها و خدماتی را ایجاد کند که تا حد امکان خواسته‌های مصرف‌ کنندگان بیشتری را برآورده سازد. اما سیستمی اقتصادی که اجازه می‌دهد تا منابع سودآور و مولد تلف شوند و آن را حتی تشویق می‌کند، این نوع سیستم در دستیابی به حداکثر رونق ممکن، شکست می‌خورد. اگر برای مثال ذخایر عظیم نفت خام در زیر سطح زمین کشف‌ نشده باقی بمانند، به دلیل اینکه سیستم اقتصادی به تلاش‌های انسانی مورد نیاز برای یافتن و استخراج اینچنین ذخایری به اندازه کافی پاداش نمی‌دهد، در نتیجه مردم از سوخت، روغن‌ها، پلاستیک‌ها، داروها و دیگر محصولاتی که می‌توانستند از این نفت خام تولید شوند اما تولید نشده‌اند، محروم خواهند شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیش‌گفتار به قلم واسلاو کلاوس
مقدمه
فصل اول: چگونگی درک جهانی چنین پیچیده
فصل دوم: دانش و قیمت‌ها
فصل سوم: شکوفایی فردی و نظم خودجوش
فصل چهارم: حکومت قانون، آزادی و رونق اقتصادی
فصل پنجم: قانون‌گذاری با قانون متمایز است
فصل ششم: امنیت اقتصادی نادرست و راه بندگی
فصل هفتم: رونق‌ها و رکودهای اقتصادی
فصل هشتم: نفرین تورم
فصل نهم: چالش زندگی موفق در جامعه مدرن
فصل دهم: اندیشه‌ها عواقبی دارند
منابع پیشنهادی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک
نویسنده
مترجممختار قادری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-8591-16-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

زهرا حمیدی سوها
۱۳۹۸/۸/۲۰
در کل خواندن اندیشه‌های هایک بسیار ارزشمنده. هایک استدلال‌های بسیار قوی‌ای برای رد سوسیالیسم داره و از بازار و نظم خودانگیخته اون دفاع میکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

برای دریافت کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.