معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل از جمله آثار درخشان و بهترین کتاب‌های امریکاست که پس از گذشت سال‌ها هنوز جذابیت دارد.

در این کتاب ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) که طی سه سال، به علت یهودی بودن در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، اسیر و زندانی بود، به بررسی اهمیت جستجوی معنای زندگی در شرایط گوناگون می‌پردازد. او عنوان یک روانشناس اگزیستانسیالیست، اهمیت معنای زندگی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هم‌چنین به روایت خاطرات خود و سایر قربانیان می‌پردازد و نگرش جدیدش را در روانشناسی (لوگوتراپی یا معنا درمانی) شرح می‌دهد.

انسان در جستجوی معنا (Man's search for meaning) درباره جان به در بردن است؛ درباره منشا قدرتی که موجب زنده ماندن فرانکل شد؛ فردی که سختی‌های بسیاری را تجربه کرد. ویکتور فرانکل با تجربه دسته اول خود از زندگی سخت در اردوگاه کار اجباری، پس از پایان جنگ و رهایی، شاهکار خود به نام انسان در پی معنی را به نگارش درآورد و مکتب تازه‌ای در روانشناسی به عنوان معنی درمانی یا لوگوتراپی را خلق کرد که ثمره‌ی تجربه‌های تلخ او در سال‌های اسارت و زندانی بودنش در اردوگاه‌های کار اجباری است. این نظریه در میان روانشناسان و روان درمانگران طرفداران بسیاری دارد.

بخش اول داستان بسیار دردناک است و از سختی‌ها و رنج‌ها سخن گفته است، با این وجود دلایل زیادی برای مهم بودن این داستان وجود دارد که باید آن را بشنوید. این اثر، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های دوران ماست. معمولاً اگر کتابی دارای تنها یک رویکرد و یک فکر باشد و با این حال چنان قدرتی داشته باشد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را شنید.

تجربه‌های انسان‌هایی که در سال‌های بسیاری اسیر بوده‌اند و بارها و بارها عذاب کشیده‌اند، بسیار شنیدنی و جذاب است و این کتاب نیز گزارشی از تجربیات شخصی نویسنده در این دوران است. این اثر، داستانی از داخل یکی از اردوگاه‌های کار اجباری است که از زبان یکی از بازماندگانش روایت می‌شود. به عبارت دیگر، این کتاب می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد: بازتاب زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری، در ذهن یک زندانی عادی به چه شکلی است؟

ویکتور فرانکل بنیان‌گذار لوگوتراپی، روانشناس و عصب‌شناس اتریشی، دارنده مدرک دکترای اعصاب و روان از دانشگاه وین و هم‌چنین دارنده‌ی دکترای افتخاری از 120 کشور جهان است. او در جنگ جهانی دوم همسر باردارش، والدین و برادرش را از دست داد و در چهار اردوگاه گوناگون از جمله آشویتس اسیر بود.

فرانکل بر مبنای تجربه‌های شخصی و بیماران بسیار خود، عقیده دارد که ما نمی‌توانیم از رنج و عذاب دوری کنیم اما می‌توانیم طرز برخورد با آن را به اختیار خود انتخاب کنیم. او، در هنگام ورود خود به اردوگاه کار اجباری آلمان در جنگ جهانی دوم در جیب لباس یک زندانی کشته شده کاغذی پیدا کرد که روی آن نوشته شده بود: «خدایت را با تمام قلبت، با تمام روحت و با تمام قدرتت دوست بدار». لباسی که مجبور شد از آن استفاده کند. تفسیر ویکتور فرانکل از آن جمله این بود که پاسخ مثبت به زندگی، علی‌رغم هر چه با آن روبه‌‌رو می‌‌شویم، خواه رنج و خواه مرگ، یک فرمان است. چرا که در ناپیمودنی‌ترین راه‌ها و در ناامید کننده‌ترین لحظات و وضعیت‌هاست که می‌توان بزرگ‌ترین معنا را کشف کرد. او معنی حضور خود را در آن جهنم و اردوگاه عذاب‌آور یافت و بخاطر آن تمام بیماری، خستگی، گرسنگی، تشنگی، فشار روانی و شکنجه‌های بدنی و... را تحمل کرد.

در اردوگاهی که او اسیر بود به طور متوسط از هر 28 نفر یک نفر زنده می‌‌ماند و مابقی یا کشته می‌‌شدند و یا خودکشی می‌کردند. او پس از بررسی‌های بسیار متوجه شد که کسانی که زنده می‌‌مانند الزاماً قبل از اسیر شدن‌شان سالم‌ترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین، ثروتمندترین و… نبوده‌اند. آن‌ها افرادی بوده‌اند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن معنی و هدف بعد از پایان جنگ زنده مانده‌اند. این معنی می‌‌تواند کشف اعضای خانواده، ساختن کشور و یا هر چیز دیگری باشد.

دنبال چیزهایی فقط برای منافع شخصی و احتیاجات سطح پایین رفتن و در کل نبود معنا در زندگی اشخاص، نوعی بیماری روانی است. نظریه معنی درمانی به نیاز مکرر انسان به جستجو، نه برای خویشتن بلکه برای معنایی که به هستی ما منظوری ببخشد، ارتباط دارد. طبق این نظریه هرچه بیشتر بتوانیم از خود بالاتر برویم و برای چیزی یا کسی از خودگذشتگی کنیم، انسان‌‌تر می‌‌شویم. این معیار نهایی رشد و پرورش شخصیت سالم و برین است.

جملات برگزیده کتاب انسان در پی معنا:

- اگر رنج را شجاعانه بپذیریم تا واپسین دم، زندگی معنی خواهد داشت. پس می‌توان گفت معنای زندگی امری مشروط نیست، زیرا معنای زندگی می‌تواند حتی معنی بالقوه درد و رنج را نیز دربرگیرد.
- این وظیفه لوگوتراپی است که بیمار را در یافتن «معنا» در زندگی، اندیشه‌های پنهانی وجود و معنای نهفته‌ی آن یاری کند.
- امروزه مردم بیش از هر زمانی، ابزار زندگی کردن را دارند ولی هیچ معنایی برای زندگی کردن برایش ندارند.
- آخرین آزادی ما انسان‌ها این است که نگرش خود را در هر شرایطی خود انتخاب کنیم.
- همه‌چیز را می‌توان از انسان گرفت؛ به جز یک چیز و آن هم نگرش و بینش اوست.
- انسان می‌تواند در هر زمان هر رنجی را تاب آورد، مادامی که معنایی در آن بیابد.
- اگر اصلا زندگی دارای مفهومی باشد، پس باید رنج هم معنایی داشته باشد.

در قسمتی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا می‌شنویم:

مطمئناً جستجوی انسان در پی معنا به جای آرامش درونی، تنش درونی ایجاد خواهد کرد. اما چنین تنشی دقیقاً یک پیش‌نیاز ضروری برای سلامت ذهن است. جسارت می‌کنم و می‌گویم که در دنیا هیچ چیز مؤثرتر از دانستن اینکه زندگی معنایی دارد، نمی‌تواند برای جان به در بردن از سخت‌ترین شرایط، به شخص کمک کند. در این گفته‌ی نیچه خرد بسیار نهفته است: «کسی که برای زندگی کردن {چرا}یی دارد، از عهده‌ی هر {چطور}ی برخواهد آمد». من در این گفته حکمتی می‌بینم که از هر روان درمانی‌ای بهتر درمان می‌کند. در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها انسان می‌توانست به عینه مشاهده کند احتمال زنده ماندن کسانی که می‌دانستند وظیفه‌ای بر عهده دارند که باید انجام دهند، بیشتر بود. نویسندگان کتاب‌های دیگری راجع به اردوگاه کار اجباری هم به همین نتیجه رسیدند. روان‌پزشکانی که درباره‌ی اسرای جنگی اردوگاه‌های ژاپن، کره‌ی شمالی و ویتنام شمالی تحقیق می‌کردند هم به همین نتیجه رسیدند.

در مورد خود من، وقتی مرا به اردوگاه کار اجباری آشویتس بردند، ‌دست‌نویس کتابی آماده‌ی چاپ داشتم که مصادره کردند. قطعاً اشتیاق عمیق من برای از نو نوشتن این دست‌نویس به من کمک کرد از سختی‌های اردوگاه‌هایی که در آن‌ها بودم، جان سالم به در ببرم. مثلاً وقتی در اردوگاهی در باواریا مبتلا به تب حصبه شدم، روی تکه پاره‌های کاغذ یادداشت‌های زیادی نوشتم که توسط آن‌ها بتوانم نسخه‌ی دست‌نویسم را از نو بنویسم و همین باعث شد تا روز آزادی زنده بمانم. من یقین دارم که بازنویسی دست‌نویس گم شده‌ام در آلونک‌های تاریک یک اردوگاه کار اجباری در باواریا به من کمک کرد بر خطر از کار افتادن قلبم غلبه کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
32 دقیقه
بخش اول: سرگذشتی در اردوگاه کار اجباری - قسمت اول
26 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
25 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
28 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
30 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
34 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
16 دقیقه
بخش دوم: معنای اساسی لوگوتراپی - قسمت اول
24 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
27 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
13 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجمامیر لاهوتی
راویمیلاد میرزائی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

فرزانه قنبری
۱۳۹۸/۳/۳۱
از آنجایی که ابعاد رئالیستی کتاب قوی است بسیار تاثیر گذار است! با توجه به اینکه نویسنده خود روانشناس است به خوبی توانسته است‌ بسیاری از مفاهیم روانشناسانه و نظریه‌های مربوط به روانشناسی یادگیری و روان شناسی شناختی را مطرح سازد. از این لحاظ چنین کتابی می‌تواند برای یادگیری مفاهیم روانشناسی به صورت عملی برای دانشجویان‌ رشته روانشناسی مفید باشد. اگر کتابهای مختلف روانشناسی به صورت صوتی فراهم شود بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت کتابی مانند زمینه روانشناسی هیلگارد.
ن ب
۱۴۰۱/۹/۶
خیلی در مورد این کتاب شنیده بودم، کتابراه خیلی عالی ارائه ش کرده، صدای عالی گوینده بدون موزیک اضافی و گوشخراش، فکر میکنم تاثیر گذاری این کتاب از این جهت است که نویسنده سخت‌ترین شرایط را گذرانده بدترین ترس‌ها راتجربه کرده اما در طول آن با دیدگاهی روانشناسی به تحلیل آن‌ها پرداختهاز طرفی یکی از هست که موثرترین روانشناسانی شناختم چرا که بدون دخالت به مذهب و فرد گذشته به کمک مراجعه کنندگان روایت شده در کتاب پرداخته است قشنگترین صفت این کتاب و نویسنده بی طرفی و صرفا شاهد بودن نویسنده است چراکه با وجود دانش فرد به علمروان درمانی جای برچسب زدن و نتیجه گیریهای انتقام جویانه صرفا از روی شواهد و قراین نتایج زیبایی میساخت که میاموزد ما همه در هر قسمت از زندگی میتوانیم شخصیتیکی از آن زندانیان یا شکنجه گرایان را بروز دهیم. در اخر باید گفت من تصور میکنم اگر کتابی از اردوگاههای همسران این افرادبود بسیار امیدبخش تر و شاید وحشتناک تر میشد کاش چنین کتابی بود تا میتوانستیم قیاسی کنیم بین دو جنس که در بدترین شرایط چطور بر ترسها فایق شده و عشق و امید را سر لوحه خود میکردند.
fatemeh bm
۱۴۰۱/۹/۳
یکی‌از بهترین کتاب‌هایی بود که مطالعه کر دم
فکر می‌کنم تاثیر گذاری این کتاب از این جهت است که نویسنده سخت‌ترین شرایط را گذرانده بدترین ترس هارا تجربه کرده اما در طول ان با دیدگاهی روانشناسی به تحلیل ان‌ها پرداخته
از طرفی یکی از موثرترین روانشناسانی هست که شناختم چرا که بدون دخالت به مذهب و فرد
گذشته به کمک مراجعه کنندگان روایت شده در کتاب پرداخته است
قشنگ‌ترین صفت این کتاب و نویسنده بی طرفی و صرفا شاهد بودن نویسنده است چراکه با وجود دانش فرد به علم روان درمانی جای برچسب زدن و نتیجه گیری‌های انتقام جویانه صرفا از روی شواهد و قراین نتایج زیبایی می‌ساخت که می‌اموزد ما همه ٫در هر قسمت از زندگی می‌توانیم شخصیت یکی از ان زندانیان یا شکنجه گرایان را بروز دهیم.
در اخر باید گفت
من تصور می‌کنم اگر کتابی از اردوگاه‌های همسران این افراد بود بسیار امیدبخش تر و شاید وحشتناک تر می‌شد
و کاش چنین کتابی بود تا می‌توانستیم قیاسی کنیم بین دو جنس که در بدترین شرایط چطور بر ترس‌ها فایق شده و عشق و امید را سر لوحه خود می‌کردند.
لارا فرزاد
۱۴۰۲/۷/۱۴
"انسان در جستجوی معنا" نوشته ویکتور فرانکل، بررسیِ عمیق و جذاب روح انسان در برابر رنج‌های غیر قابل تصور است. نویسنده از طریق تجربیات شخصی خود در زمان اسارت در اردوگاه‌های نازی، به عمق وجودی ِ انسان پرداخته و اهمیتِ یافتنِ معنا و هدف حتی در سخت‌ترین شرایط را بیان می‌کند. این شاهکارِ بی‌زمان نه تنها وحشت‌های هولوکاست را روایت می‌کند بلکه انعکاسی از اراده‌ی قوی روح انسانی را به نمایش می‌گذارد. نگاه‌های عمیق و اندیشه‌های فرانکل، خوانندگان را به فکر درآورده و آن‌ها را وادار به بررسی جوهر زندگی، پیگیری خوشبختی و قدرت روح انسانی می‌کند. سبک نگارش شگرف و نگرش‌های فراوان این کتاب، آن را به یکی از ضروری‌ترین خواندنی‌ها برای هر کسی که در جستجوی معنا و درک عمیق‌تری از زندگی است، تبدیل کرده‌ است. "انسان در جستجوی معنا" تنها یک کتاب نیست؛ بلکه سفری تحول‌آفرین است که تأثیرات عمیق و دائمی بر روح خواننده آن می‌گذارد.
با تشکر از کتابراه و این کتاب صوتی باکیفیت که دراختیار ما گذاشته‌اند.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۶/۶
انسان در جستجوی معنا سرگذشت روانشناسی است که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی بارها و بارها از چنگال مرگ فرار کرده است.
روایتی از ظلم بی حد و اندازه نازی‌ها
روایتی که بیشتر به افسانه می‌ماند.
در این کتاب، نویسنده از دریچه دید یک روانشناس اردوگاه آشویتس و سایر اردوگاه‌ها را به تصویر میکشد و
در
تحلیل میکند. خلال کتاب به نکات روانشناسی بسیار ظریفی اشاره میکند که برای خواننده جالب است.
این علیرغم اینکه بسیااااااار تلخ است اما عالی به رشته تحریر در آمده است.
اما نقدی که به این کتاب دارم این است که در چند فصل پایانی کتاب به مبحث لوگوتراپی پرداخته که به نظرمن بهتر بود در این کتاب به آن پرداخته نمی‌شد. نه اینکه مرتبط با قسمت اول نباشد، بلکه قسمت دوم کتاب کاملا مجزا از مبحث اول بود.
همچنین عنوان کتاب «انسان در جستجوی معنا» بیشتر به قسمت پایانی کتاب یعنی «لوگوتراپی» مرتبط بود نه اصل داستان که مربوط به روایت ظلم نازی‌ها بود.
با تشکر از کتابره
Mehrab Khadem
۱۴۰۱/۱/۹
ترکیب روایت بی رحمانه هیتلر با اراده انسانی بهترین تعریف از کتاب هست
اگر تاریخ را دنبال میکنید حتما درمورد اردوگاه اشویتس شنیده اید این کتاب روایت همین داستان تلخ واقعی هست که از بدو ورود اسیر‌های جنگ گفته میشود تا ازاد شدن انها
علاوه بر بخش تاریخی درس‌های مهمی داره درمورد استقامت و نیروی ذهن که
چطور یک دکتر از این اردوگاه کار اجباری نجات یافته و موفق به نوشتن کتاب شده است
با خوندن این کتاب متوجه اراده عظیم و قدرت ذهن انسان میشود که موجب اگاهی درمورد رفتار ما با مشکلات هست
همچنین دقت در انتخاب موسیقی متن کاری را میکند که با پخش شدن موسیقی خود به خود وارد اردوگاه میشوید
حتما پیشنهاد میکنم بخونید ازین کتاب صوتی نهایت لذت ببرید مفید برای علاقه مندان به موضوعات تاریخ، موفقیت، روانشناسی هست
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۳۱
انسان در جستجوی معنا یکی از کتاب‌های کاملاً واقعی و در عین حال ساده و روان در زمینه جستجوی معنای زندگی و در شرایط بسیار سخت در اردوگاه‌ها می‌باشد.
در این کتاب به واقعیت‌های اردوگاه‌های مرگ، نوع تعامل انسان‌ها با یکدیگر در زمانی که مرگ تنها واژه قابل درک و ملموس در تمام آن دوران می‌باشد به انسان
منتقل می‌نماید. بطور کلی می‌توان این کتاب را به دو بخش مختلف یکی خاطرات از اردوگاه و دیگری دیدگاه‌های روانشناسی و روانکاوی پس از جنگ تقسیم نمود به نظر اینجانب قسمت اول به لحاظ کشش و بار معنایی برای خواننده اثر تاثیر بیشتری دارد و در قسمت دوم برای افرادی که به صورت تخصصی مباحث روان‌شناختی را پیگیری می‌نماید مفید فایده خواهد بود.
در هر صورت این کتاب از نوع کتاب‌هایی است که خواندن آن را به همه دوستان پیشنهاد می‌نماید
محمد حسن ع
۱۳۹۸/۵/۲۳
امتیاز جهانی 4. 4 از 5 با 294 هزار نفر رای، در سایت گودرید، یعنی یک خبری هست، کمتر کتابی هت با این مقدار رای که این امتیاز رو گرفته باشه. خوندنش توصیه میشه.
یگانه موسایی
۱۳۹۹/۸/۲۲
شمعی برافروخته در ورود به مازی تودرتو پر از دالانهای پیچ در پیچ_آدمی_این جهان ناشناخته‌ها، بسیار راههای نارفته و بسیار مرزهای ناگشوده. چه زیرکانه انسان را دیده است از دورنمایی کیهانی و در فاصله ایی بدون فاصله توامان_ویکتورفرانکل_شاید سنت معناگراییست دیدن وجوه نادیدنی این منشور هزار وجه وبرآوردن نو عمارتی بر دیوارهای کهنه‌ی ذهنی با مفاهیمی چون آزادی روحی، زندگی قهرمانانه، پیروزی درونی، انسان در برابرسرنوشت، پاداش رنجها.... آیا به راستی درمان دردهای انسان گرفتاربی خبری مدرن بازخوانی"معنای خودش"نیست؟! البته سوالاتی برخزانه‌ی نظری این مکتب سایه افکنده که می‌تواند محصول همین نگاه متمایز باشد به هر حال این رویکرد هم نیازموده‌های زیادی دارد.
مهدی شادمانی
۱۴۰۰/۷/۲۲
بی شک یکی از بی نظیرترین آثاری که هر فردی می‌بایست آنرا چندین بار بخواند یا گوش کند. بی جهت نیست که کنگره‌ی ایالات متحده آمریکا آنرا در زمره‌ی ده کتابِ برترِ تاثیرگذار بر جامعه‌ی آمریکا در یک صد سال اخیر قرار داده است.
"عشق عالی‌ترین و نهایی‌ترین آرزویی ست که بشر در آرزوی آن است"
"نجات بشر در و
عشق با عشق است"
"اگر همه چیز را از انسان بگیرند، باز هم اگر یک لحظه و یک دم هم که شده می‌تواند خوشبخت بماند و آن زمانی ست که به محبوب خویش بیندیشد. انسان در حالیکه خلا کامل را تجربه می‌کند و نمی‌تواند نیازهای روانی‌اش را به شکل عملی و قابل پذیرش ابراز دارد، کاری جز پذیرا شدن رنج‌ها و گرفتاری هایش به طرزی شرافتمندانه از او ساخته نیست"
کاربر sahar
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
کتاب جالبی بود در بخش اول نویسنده که خودش یک روانپزشک هست و در زندانهای آشویتس آلمان نازی اسیر بوده از سختیها و شکنجه‌های اون دوران میگه و جالبه که تمام تاثیرات روانشناختی که اون سختیها روی یک انسان میتونه بذاره از دید یک روانپزشک تحلیل کرده اما در بخش دوم جایی هست که دیگه از زندان آزاد شده و توی و این بخش تحلیلهای روانشناسانه‌اش خیلی پر رنگ تر از اتفاقاتی هست که براش اوفتاده.
شاه بیت کتاب اینه که میگه انسانی که در زندگیش معنایی پیدا کرده باشه یا به بیان دیگه هدف ارزشمندی داشته باشه در سختیهای زندگیش کم نمیاره هیچ وقت افسرده نمیشه
بهاره الله نژاد
۱۴۰۲/۲/۱۸
سپاس از افرادی که این کتابها را به صورت صوتی برای ما مهیا می‌کنند که بتوانیم آن‌ها را در هر زمان گوش کنیم و بر آگاهی خود بیافزاییم.
مطلبی که برایم مورد توجه بود مبحث رنج بود، رنج به مثابه‌ی بوته‌ی آزمایش است که عملکرد و واکنش انسانی را نسبت به رخدادهای زندگی به نمایش می‌گذارد و چه جالب که نظرات و
آدم‌های اثر گذار بر روی دیدگاه‌های انسانی در مورد رنج تا این حد بهم شبیه می‌باشد، بزرگانی مانند بودا، مسیح، مولانا، ماندلا و...
در قرآن هم به آن اشاره شده که همانا ما انسان را در رنج آفریدیم.
از گوش دادن به این کتاب بسیار لذت بردم بسیار یاد گرفتم، پیشنهاد می‌کنم افراد دیگر هم آن را مطالعه یا گوش دهند 🙏🌹
فهیمه دوستار
۱۴۰۱/۱۲/۹
ویکتور فرانکل در این کتاب فوق العاده استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از درد و رنج جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم روش مقابله با آن یا معنایی در آن پیدا کنیم و با اهدافی تازه در زندگی پیش برویم. وی معتقد است که هدف اولیه ما در زندگی همان طور که فروید و شوپنهاور نیز بر آن اذعان داشته اند، لذت نیست، بلکه کشف و پیگیری آنچه که معنی می‌نامیم، است. همچنین اذعان دارد که برای همه انسان‌ها یک پاسخ و متد مشخص وجود ندارد. او به ویژگی‌ها و شرایط شخصی هر فرد احترام می‌گذارد. لذا او مردم را تشویق به کشف معنای منحصر به فرد خود از زندگی می‌کند. و سپاس از خواننده کتاب که خوانشی بسیار جذاب و عالی ارائه نموده است.
نرگس کاکایی
۱۴۰۱/۱۰/۱
نیمه ابتدایی کتاب و شرح رنج‌هایی که در اردوگاه کشیدن هیچ خط داستانی مشخصی نداشت و صرفا توصیفات پراکنده‌ای از عمق فجایع و رنج‌ها و رذالت عده‌ای انسان در مقابل عده‌ای که مورد ظلم واقع میشن ارائه داده بود که شخصا برای من کشش خاصی نداشت، قسمتی که به زندگی عادی برمیگردن و تحلیل‌های روانشناسی واکنش‌های و غیرمنتظره این ادم‌ها تنها بخش جذاب این کتاب برای من بود در نهایت درمورد معنادرمانی بنظرم اصلا کامل توضیح نداده بود و صرفا چند مثال اورده بود و چند مبحث پراکنده‌ی دیگه مثل مقابله با ترس هارو بهشون پرداخته بود، در مجموع توقع بیشتری از محتوا داشتم اما اجرای راوی عالی بود
مهرداد خجسته
۱۳۹۹/۱/۲۱
فرانکل نیز همچون سایر وجود گرایان، آزادی را از خصایص انسان و نشانه انسانیت او می‌داند و معتقد است نظریه‌های روانکاوی و رفتارگرایی با تأکید بیش از حد بر غرایز و نقش محیط، آزادی و قدرت، انسان را در رویارویی با شرایط داخلی و خارجی و حتی حوادث آینده، نادیده گرفته و او را همچون ماشین خودکاری در خدمت و و غرایز شرایط قرار داده‌اند. وی ضمن تأکید بر «مفهوم آزادی» از تعیین محدوده آن نیز غفلت نکرده معتقد است انسان موجودی است با میدان آزادی محدود؛ او در انتخاب شرایط و عوامل، آزاد نیست، بلکه آزاد است در برخورد با شرایط، چه واکنشی را انتخاب کند
مشاهده همه نظرات 496

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.