معرفی و دانلود کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

عکس جلد کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ شامل مقالات مایکل جکسون، در حوزه‌ی علوم اجتماعی و درباۀ مبحث گستردۀ ابعاد وجودی انسان است.

سخن گفتن از انسان‌شناسی وجودی، نشان از یک تعهد فکری است. این مفهوم مسیر زندگی‌هایی که بر هم می‌پیچند را واکاوی می‌کند تا نشان دهد تجربۀ خاص انسانی چیست.

این کتاب مشتمل بر چهار مقاله است. دو مقالۀ نخست اثر مایکل جکسون (Michael Jackson) هستند. او استاد ممتاز مرکز مطالعۀ ادیان جهان در مدرسۀ الهیات دانشگاه هاروارد، انسان‌شناس، شاعر و رمان‌نویس نیوزلندی است و تجارب کار میدانی و اتنوگرافیک در سیرالئون آفریقا و استرالیای بومی را دارد.

کارهای او به شدت تحت نفوذ نظریۀ انتقادی، پراگماتیسم آمریکایی و اندیشۀ وجودی پدیدارشناختی هستند. وی عمر حرفه‌ای خود در انسان‌شناسی را وقف ساختن برنامۀ انسان‌شناسی وجودی کرده و کتاب حاضر دربردارندۀ مهم‌ترین مقالاتش که چنین برنامه‌ای را معرفی می‌کنند، است. کتاب‌های انسان‌شناختی او بسیار درخشان و برندۀ جوایز متعددی از نهادهای مختلف انسان‌شناسی بوده‌اند.

دیگر انسان‌شناسی که آثار و نظرات او در دو مقالۀ پایانی مورد بحث قرار می‌گیرند، آلبر پی‌یت، استاد انسان‌شناسی در دانشگاه نانتر پاریس می‌باشد. او نیز همچون جکسون به دنبال پدید آوردن پروژۀ انسان‌شناسی وجودی اما در فرانسه بوده است. از آنجایی که اغلب آثار پی‌یت به فرانسوی هستند، در میان انسان‌شناسان و به ویژه انسان‌شناسان علاقه‌مند به پروژۀ وجودی، کمتر از جکسون شناخته شده است.

در بخشی از کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ می‌خوانیم:

انسان‌شناسی، مثل رشته‌های دیگر علوم انسانی، از رشته‌های بسیاری الهام گرفته و به دنبال ساختن هویت خود از طریق ارتباط با آن‌هاست. اما پوزیتیویسمی که انسان‌شناسی امید داشت آن را از علوم طبیعی استخراج کند، نشان داد که به اندازۀ اصالتی که از علوم انسانی انتظار داشت فرار است.

به علاوه، علی‌رغم خدمت ظاهری و ریاکارانه به مدل‌ها و روش‌های زیست‌شناسی، محیط‌شناسی، روان‌شناسی، مکانیک سیالات، زبان‌شناسی ساختاری، سنخ‌شناسی، مکانیک کوانتوم، ریاضیات، علوم اقتصاد و نظریۀ عمومی سیستم‌ها، انسان‌شناسان به ندرت این‌ها را به طور تحلیلی یا نظام‌مند به کار گرفته‌اند. بلکه آن‌ها را همچون تصاویر و استعاره‌ها به کار برده‌اند (فوکو، 1974: 356).

بدین ترتیب، گفته شده که جامعه مثل یک ارگانیسم زنده عمل می‌کند، انرژی را مثل یک ماشین تنظیم می‌کند، مثل زبان ساختار یافته، مثل یک شرکت سازمان یافته، قابل مقایسه با یک شخص است، یا گشوده به تفسیر مثل یک متن است. انسان‌شناسی همچنین به دنبال تعریفی برای تعیین حدود است. به همان شکلی که جوامع از هویت‌ها و قلمروهایشان با بیرون راندن اشخاص و گرایشاتی که تهدید به نظر می‌رسند حمایت می‌کنند، نظام‌های گفتمانی نیز به دنبال تعریف هستند، با نادیده گرفتن تجاربی که ظاهراً خارج از قلمرویشان قرار دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مایکل جکسون بر ترجمۀ فارسی
پیشگفتار مترجم
فصل یکم: تقلا برای بودن
انسان‌شناسی وجودی
لحظات بودن
مخاطره‌بودگی حضور
طبیعت دوم و تولد دوم
به سوی انسان‌شناسی رخدادها
خرد و خردهایی برای بودن
فصل دوم: قلمروی انسان‌شناسی وجودی
مقدمه
قلمروی انسان‌شناسی وجودی
روش اتنوگرافیک و چرخش فلسفی
اولین کار میدانی
به سوی انسان‌شناسی فلسفی اتنوگرافیک
فصل سوم: انسان‌شناسی و چرخش وجودی
وجود و موجود
زندگی و مفهوم
نمود و واقعیت
وجود به مثابۀ نقطۀ کور انسان‌شناسی
مسئلۀ هستی‌شناسی
فصل چهارم: بررسی وجود انسان: خوانش وجودی
از انسان‌شناسی اجتماعی و فرهنگی به انسان‌شناسی وجود انسان
موقعیت و حضور
مشاهدۀ وضع انسان
فردیت یا بین‌الاذهانیت؟
انسان در فاصله‌ای از خود
معمای انسان‌شناختی
پی‌نوشت
کتابنامه
فهرست واژگان
فهرست اسامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ
نویسنده
مترجماصغر ایزدی جیران
ناشر چاپیانتشارات تیسا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات199
زبانفارسی
شابک978-600-7683-70-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

Duru Su2
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
چوخ گؤزل، یاشاسین اوستاد ایزدی جیران. 👌👌🌹
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

برای دریافت کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.