معرفی و دانلود کتاب انسان‌های گرافیکی

عکس جلد کتاب انسان‌های گرافیکی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان‌های گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان‌های گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان‌های گرافیکی

کتاب انسان‌های گرافیکی به قلم پدرام حکیم زاده، نمادشناسی اندام انسان را مورد مطالعه قرار داده و در انتها نود تصویر گرافیکی انسان اثر یوهانا گودمن را نشان می‌دهد.

یوهانا گودمن، هنرمند ساکن نیویورک، عناصر طبیعت، هنر، معماری و مد را با هم ترکیب می‌کند تا چهره‌های شگفت‌انگیز، دراز و کشیده خود را به وجود آورد.

او موجودات خیالی الهام‌بخش خود را از طیف گسترده‌ای از منابع، از جمله رئالیسم جادویی، سوررئالیسم و سمبولیسم ترسیم می‌کند و به طور خاص به آثار هنری فرهنگی مانند تالیسم، بت، توتم و همه موضوعات اسطوره‌ای که همه را احاطه کرده است، اشاره می‌کند. این شخصیت‌ها کامپوزیت‌هایی هستند که مفاهیم مبارزه، آسیب‌پذیری، صنعت، جهانی و شخصی را در بر می‌گیرند. آن‌ها این هویت‌ها را همانطور که از طریق تاریخ، هنر، ادبیات و تجارت به تصویر کشیده شده است، ارجاع می‌دهند.

در بخشی از کتاب انسان‌های گرافیکی می‌خوانیم:

در چین و ایران و بسیاری از فرهنگ‌های دیگر، پای کوچک نمادی از زیبایی به شمار می‌آمده است. برخی از خدایان اساطیری با داشتن پاهای بزرگ، عظمت و اقتدار خود را جلوه گر می‌ساختند. در هند، پای چپ نماد آزادی ارواح و پناهگاه ابدی آن‌هاست. پای راست نیز وقتی بر روی اهریمن لاک‌پشت مانندی قرار گرفته است که نماد اهریمن فراموشی است؛ مظهر شب غفلت و جهل است که موجب فراموشی حقایق باطن می‌گردد و توجه انسان را به سوی حق معطوف می‌سازد.

ادیان ابراهیمی و باورهای وابسته:

جای پای مقدسین نه تنها در ادیان غیر ابراهیمی بلکه در یهود، مسیحیت و اسلام نیز اهمیت به سزایی دارد و مورد احترام و تقدس قرار گرفته است. در مکان‌های متعددی، آثاری باقی مانده از جای پا وجود دارد که مردم آن‌ها را به مقدسین از جمله پیامبران نسبت می‌دهند.

می‌توان به مقام ابراهیم در کنار کعبه، جای پیامبر اسلام در مسجدالاقصی و... اشاره کرد. مسیحیان معتقدند که مسیح پاهای پیروانش را در پنج شنبه مقدس - پاشویان؛ آخرین پنجشنبه پیش از عید پاک - به نشانه تواضع شست. به این ترتیب شستن پای دیگران، فروتنی و خاکساری را نشان می‌دهد؛ به خصوص اگر افراد صاحب قدرت این کار را انجام دهند.

ساق: مابین زانو و مچ پا از «ساق‌ یسوق»: راندن و پیمودن. اصطلاح «کشف ساق» کنایه از شدت وخامت کار در اشعار قدیم عرب به کار می‌رفته است. در آیه 62 سوره قلم آمده است:

«یوم یکشف عن ساق»؛ کنایه از شدت هول و وحشت و وخامت کار است، زیرا در میان عرب معمول بوده هنگامی که در برابر کار مشکلی قرار می‌گرفت، دامن را به کمر می‌زد و ساق پاها برهنه می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

نمادشناسی اندام انسان
آدم
سر
سینه
دست و انگشت
پا و ساق
شکم و روده
جامه
برهنگی - عریانی
تصاویر گرافیکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان‌های گرافیکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-625057-3
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف، کتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان‌های گرافیکی

علیرضا حاجیان
۱۳۹۹/۳/۲۲
خیلی آموزنده و مفید بود کسانی که علاقه مند هستند حتما خریداری نمایند با تشکر حاجیان
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انسان‌های گرافیکی

برای دریافت کتاب انسان‌های گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.