معرفی و دانلود کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها

عکس جلد کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها
قیمت:
23100 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها

کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها نوشته‌ی محمدمهدی بهداروند، به مسائل انقلاب اسلامی در حوزه داخلی و خارجی و تهدیدات فراروی آن و ارائه راهکارهایی پرداخته است.

انقلاب اسلامی در حد فاصل دوران مدرنیته و پست مدرن به پیروزی رسید و توانست علاوه بر انقلاب در نظام سیاسی، در گستره اندیشه و تفکر نیز تحول پدید آورد و توجه بسیار‌ی از اندیشمندان و صاحب‌نظران را به خود جلب کند. شناخت و تحلیل صحیح انقلاب اسلامی، از مباحث جدی و محوری در عرصه علوم سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رود و ضرورتی انکارناپذیر دارد.

بی‌گمان تحلیل تئور‌ی انقلاب اسلامی، در قدم نخست فرع بر تحلیل صحیح از انقلاب اسلامی است؛ زیرا این امر، عامل پی‌ریزی بنیانی جدید بر‌ای پیش‌گیری از آسیب در حوزه انقلاب اسلامی و همچنین عامل مهمی در ایجاد بصیرت درباره آن خواهد بود؛ تا در مقایسه آن با تمدن غربی موجود، تبدیل به نفرت اجتماعی شود و در گام بعدی تبدیل به امید اجتماعی و شروعی بر‌ای حالت اجتماعی، به منظور ایجاد تمدن جدید دینی گردد.

در بخشی از کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها می‌خوانیم:

اهداف و ایده‌آل‌های هر انقلابی، برخاسته از خاستگاه و پایگاه مفهومی آن است. دنیای جدید و عصر کنونی، که حامل تمدن و فرهنگی نوین در عرصه حیات بشری است، نتیجه تحول در نگرش‌ها، و ظهور جهان بینی و اندیشه‌ها‌ی نوینی است که از رنسانس علمی و فرهنگی اروپا سرچشمه می‌گیرند. دنیا‌ی جدید، حاصل بینش‌ها و نگرش‌های جدید به خدا، هستی، انسان و روابط اجتماعی آدمیان است. فرهنگ و تمدّن جدید غرب، که بسان بهمنی کنترل ناشدنی، تمام فرهنگ‌های موجود را به خطر انداخته، در آغاز جرقه‌ای بود که در اندیشه متفکران نوگر‌ای غرب پدید آمد، و‌ اندک اندک صورتی اجتماعی به خود گرفت. این امر در سیر تحول تاریخی خود، با بهره‌مندی از زمینه‌های مناسب اجتماعی و فلسفی، از رشد و گسترش و بالندگی افزون‌تری بهره‌مند گردید.

بررسی تاریخ تمدن‌ها، این نکته را تأیید می‌کند، که هر تمدن جدید، با اندیشه‌ها و نگرش‌های جدید آغاز می‌شود. از این رو انقلاب اسلامی ایران، به دلیل برخوردار‌ی از اندیشه‌ها، آرمان‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌های نوین خود که برای فرهنگ و تمدن اومانیستی غرب، چندان قابل شناخت و هضم نیست سرآغاز فرهنگ و تمدنی نوین خواهد بود. اندیشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، با سپر‌ی شدن زمانی کوتاه که در مقایسه با گام‌های تاریخی تحولات تمدن‌ها، چون لحظه‌ای زودگذر می‌نماید شکلی اجتماعی به خود گرفت و خیزشی همگانی را باعث گردید، و سرانجام، موجبات تحقق نظام سیاسی فرهنگی قدرتمندی را فراهم ساخت.

بروز جنگ تحمیلی، گام دوم در راستای تحولات انقلابی ملت ما به شمار می‌رود؛ زیرا که اندیشه حاکم بر جنگ، حفظ انقلاب و پیشبرد اهداف آن بود. این جنگ از زاویه‌ای دیگر، تأثیر و نقشی مهم در روند تکوین تمدن اسلامی جدید داشت. در این دوره تاریخی درخشان، ظرفیت‌های جدید و شگفت‌آور انقلابی معتقدان به اندیشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پدیدار شد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مبانی
فصل اول: انقلاب اسلامی، تجدید حیات مذهب
فصل دوم: تئوری تحلیل انقلاب اسلامی
فصل سوم: تحلیل و شناخت انقلاب اسلامی
فصل چهارم: نگاهی نو به انقلاب اسلامی
بخش دوم: ساختارها
فصل اول: انقلاب اسلامی؛ آفت‌ها و راه‌کارها
فصل دوم: آسیب‌ها و مقدورات انقلاب اسلامی
فصل سوم: انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی
بخش سوم: نتایج
فصل اول: مبناکاوی انقلاب اسلامی در اندیشه هانتینگتون
فصل دوم: تأملی در نظریه پایان تاریخ
فصل سوم: ترسیمی از ضرورت ایجاد انقلاب فرهنگی
فصل چهارم: ابعاد مشارکت سیاسی اجتماعی زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات377
زبانفارسی
شابک978-600-429-110-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
23100 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها

کاربر R
۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سلام
ممنون. کار ارزشمندیه ک کتابایی با این محتوا میذارین.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها

برای دریافت کتاب انقلاب اسلامی، مسائل و راهبردها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.