معرفی و دانلود کتاب انواع زنان

عکس جلد کتاب انواع زنان
قیمت:
121000 تومان - 12.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انواع زنان

کتاب انواع زنان به قلم ژان شینودا بولن که فروش زیادی در سراسر دنیا به همراه داشته، ابتدا نظریه و اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن، تیپ شخصیتی خود را در میان زنان مختلف پیدا کرده و سپس نکاتی کلیدی ارائه می‌دهد تا اسطوره‌های درون‌تان را کشف کنید.

ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در این کتاب حس یک تجربه فوق‌العاده را به شما می‌بخشد زیرا شناخت کهن‌الگوها سبب می‌شود تا ویژگی‌ها و خصوصیاتی را در مورد خودتان بفهمید که پیش از این هرگز از وجود آن‌ها اطلاع نداشتید.

شما در کتاب انواع زنان (Goddesses in everywoman) متوجه می‌شوید آنچه در واقعیت برایتان حائز اهمیت است، با آنچه که برای خوش‌آمد دیگران انجام می‌دهید بسیار تفاوت دارد. با قسمت تاریک کهن‌الگوها آشنا می‌شوید و مهیای دگرگونی بخش نه چندان زیبای خودتان می‌شوید.

عامل اساسی تفاوت‌های میان زنان الگوهای توانمند درونی یا همان کهن‌الگوها هستند. برای مثال بعضی از زنان جهت رسیدن به احساس رضایت در زندگی نیاز به ازدواج و فرزند دارند و هنگامی که هدف‌شان ورای دسترس آن‌ها باشد ناراحت و خشمگین می‌شوند. برای این دسته از زنان، نقش‌های سنتی معنادار و قابل احترام است. این زنان یقینا با زنانی که استقلال شخصی‌شان در زندگی برایشان حائز اهمیت هست، تفاوت‌های عمده و اساسی دارند.

گروهی دیگر زنانی هستند که به ‌دنبال تجربه‌های جدیدند و از یک فعالیت خلاقانه به سراغ بعدی می‌روند. علاوه بر این دو گروه گروه دیگری از زنان هستند که به‌ دنبال خلوتند و معنویت برایشان اهمین ویژه‌ای دارد. آنچه برای یک زن سبب رضایت می‌شود، امکان دارد برای زن دیگری کاملا پوچ و بی‌معنا باشد و این بستگی به اسطوره‌ای دارد که درون هر زن فعال است.

شناخت و همچنین آشنایی با «اسطوره‌های زنان» به زن کمک می‌کند تا درک بهتری از خود، روابطش با مردان، زنان، والدین و فرزندانش داشته باشد. چنین الگوهایی بینشی عمیق در اختیار زن قرار می‌دهد تا بداند چه چیز دز زندگی انگیزه‌بخش (حتی وسواس‌گونه)، ناامید کننده و یا رضایت‌بخش است.

کتاب انواع زنان دیدگاه جدیدی در ارتباط با روان‌شناسی زنان را تشریح می‌کند که بر پایهٔ تصویری از زنان (در اسطوره‌های یونان) استوار است که بیش از سه هزار سال در تخیل بشریت حضور داشته است. این روان‌شناسی زنان، با تمام نظریه‌هایی که زن «سالم» را زنی می‌داند که در قالب یک الگوی شخصیتی یا ساختار روان‌شناسی «درست» بگنجد، تفاوت دارد. این نظریه بر پایه گوناگونی معیارهای سالم در میان زنان بنا شده است.

این کتاب به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه شده‌ که این امر نشان دهنده‌ی این است که محتوای آن مسیر اطمینان‌بخشی را برای زنانی فراهم می‌کند که می‌خواهند ابعاد شخصیتی خود را تحت کنترل داشته و به آن‌ها مسلط باشند و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، اعتماد به نفس‌شان را در زندگی تقویت کرده و مقتدرانه پیش بروند.

در بخشی از کتاب انواع زنان می‌خوانیم:

قهرمان بالقوه‌ای درون هر زن حضور دارد. او بانوی هدایت ‌کننده‌ای در کل طول سفری است که از بدو تولد آغاز شده و در تمام طول عمر ادامه خواهد داشت. همان‌طور که او در طول مسیرش حرکت می‌کند، ناگزیر با درد و رنج‌هایی مواجه می‌شود: احساس تنهایی، آسیب‌پذیری، عدم اطمینان؛ و محدودیت‌ها را می‌شناسد. او همچنین می‌تواند معنا را بیابد، شخصیت خود را رشد دهد، عشق و شکوه را تجربه کند و خِرد را بیاموزد.

او با انتخاب‌هایش شکل می‌گیرد، با ظرفیت خود برای ایمان و عشق، با توانایی خود در آموختن از تجربیات و ایجاد تعهدات. زمانی که مشکلات سر برمی‌آورند، اگر او بسنجد چه کاری باید انجام دهد، تصمیم بگیرد و به روشی هماهنگ با احساسات و ارزش‌های خود رفتار کند، مانند قهرمان و نقش اول اسطوره‌ی خودش رفتار کرده است.

اگرچه زندگی پر از شرایط انتخاب نشده است، همیشه لحظات تصمیم‌گیری و نقاط عطفی وجود دارد که اتفاقات را رقم می‌زنند یا شخصیت را تغییر می‌دهند. یک زن برای این‌که قهرمان سفر قهرمانی خود باشد، باید این عقیده را داشته باشد (یا لااقل این‌گونه وانمود کند) که انتخاب‌هایش مهم هستند. در روند زندگی کردن با چنین پیش‌ فرض ذهنی اتفاقی رخ می‌دهد: زن تبدیل به یک انتخاب‌کننده می‌شود؛ قهرمانی که خودش تعیین می‌کند قرار است به چه چیز تبدیل شود. او با کارهایی که انجام می‌دهد یا نمی‌دهد و با عقایدی که دارد، رشد کرده و یا افول پیدا می‌کند.

مراجعان من به من یاد دادند که فقط اتفاقاتی که برای‌شان می‌افتد در شکل‌گیری آینده آن‌ها موثر نیست؛ بلکه آنچه درون آن‌ها رخ می‌دهد تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. آن‌چه که آن‌ها احساس می‌کنند و آن‌گونه که در درون و بیرون واکنش نشان می‌دهند، تعیین می‌کند که آن‌ها تبدیل به چه کسی شوند؛ بسیار بیشتر از میزان بدبختی‌هایی که افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه نسخه بیستمین سالگرد چاپ
مقدمه
فصل یک: کهن‌الگوهای زنانه همچون انگاره‌های درونی
فصل دو: فعال کردن اسطوره‌ها
فصل سه: اسطوره‌های باکره
فصل چهار: آرتمیس: اسطورهٔ شکار و ماه، رقیب و خواهر
فصل پنج: آتنا: اسطوره‌ی خِرَد که از محدودیت‌ها فراتر می‌رود
فصل شش: هستیا: اسطوره‌ی خانه و کاشانه، معبد، زن خردمند و عمه دوشیزه
فصل هفت: اسطوره‌های آسیب‌پذیر
فصل هشت: هرا اسطوره‌ی ازدواج، تعهد و همسر
فصل نه: دیمیتر اسطوره‌ی غلات تغذیه‌کننده و مادر
فصل ده: پرسفون دوشیزه و ملکه جهان زیرین زن پذیرا و دختر مادرش
فصل یازده: اسطوره‌ی کیمیاگر
فصل دوازده: آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی
فصل سیزده: کدام اسطوره‌ی سیب طلایی را می‌برد؟
فصل چهارده: قهرمان درون هر زن
تبارشناسی: کهن‌الگوهای یونان باستان
جدول اسطوره‌های زن
یادداشت‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انواع زنان
نویسنده
مترجمنیلوفر نواری
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات503
زبانفارسی
شابک978-600-6268-62-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
121000 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انواع زنان

baharan akbarpoor
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
کتاب ترجمه خوبی داشت و درباره تمام انرژی‌های زنانه درونش صحبت شده بود ولی باید دقت کرد که یه فرد فقط یدونه از این انرژی هارو درون خودش نداره و ممکنه که دو یا چند انرژی درونش بیدار باشن و البته وجود هیچکدوم از این انرژی‌ها بد یا ناپسند نیست بلکه زیاده روی در هرکدوم باعث مشکلات روانی و رفتاری میشه و یا حتی تعارض دو انرژی در یک شخص هم میتونه مشکل به وجود بیاره و البته هدف اصلی پرورش همه‌ی این انرژی‌ها درون فرده و فراخوانی به موقع اونها در موقعیت‌های مختلف زندگیه مثلا در محل کار آتنا و آرتمیس باید حضور داشته باشن و در مواجه با همسر هرا و آفرودیت و هنگامی که کنار فرزندانمون هستیم باید دیمیتر رو بیدار کنیم و همیشه یه خلوت هستیایی و پرسفونی رو برای خودمون در نظر بگیریم مشکل از اونجایی شروع میشه که ما نمیدونیم هر کدوم از این انرژی هارو کجا مورد استفاده قرار بدیم.
الهه نظری
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
این کتاب یکی از کتب روانشناسی در زمینه شخصیت شناسی هست که به صورت مجزا در کتابی دیگر به شخصیت شناسی مردانه هم پرداخته شده
فوق العاده مفید هست من برای خودشناسی مطالعه کردم و متوجه خیلی خصوصیات اخلاقی نهفته در درونم شدم و البته خانمهای اطرافم رو بهتر شناختم. اقایون برای شناخت و درک پارتنرشون میتونن
مطالعه اشون کنند در کل این کتاب تکمیل کننده نظریات شخصیت یونگ هست و مثل "کتاب بیشعوری" که یک کتاب زرد روانشناسیه و پایه علمی نداره نیست
پیشنهادم اینه قبل از مطالعه کتاب تو گوگل "تست شخصیت کهن الگوها" رو سرچ بفرمایید و ببینید بیشتر در حال حاضر شبیه به کدوم آرکی تایپ هستید و تفسیر تست رو در این کتاب بخونید
مهسا معین
۱۴۰۱/۶/۱۴
من این کتاب رو واقعا دوست داشتم! ۳سال پیش گرفتمش و اصلا سمت الهه‌های‌وابسته نرفتم. ولی الان که ۳ الهه‌ی وابسته رو خوندم، تماما متوجه مشکلاتم توی روابطم شدم!
همه‌کارم با فردی که باهاش تو رابطم باید انجام بشه (هرا) من باید بخشنده‌باشم و همه‌جوره بقیه رو ساپورتشون کنم (دیمیتر) هررنگی که بقیه بخوان،
میشم (پرسفون) بیشترین آسیب‌هارو به من زدن. خوشحالم به بلوغی رسیدم که تونستم این صفات‌منفی رو توی خودم ببینم و خوشحالم ژان شینودا این کتاب فوق‌العاده رو نوشته و من تونستم ازش استفاده کنم.
حتما این کتاب رو در کنار انواع‌مردان بخونید. بسته به نوع شخصیتتون، میتونه خیلی کمک کننده باشه.
محمد قوامی
۱۳۹۸/۸/۲۹
تمام دخترها قبل ازدواج باید باید باید این کتاب رو بخونند. من مشاور خانواده هستم و تمام گره‌های زندگی زناشویی از دل همین کتاب میاد بیرون، چون هم خودتون رو می‌شناسید و هم ویژگی‌ها و شخصیت پسری که مناسب شماست در زندگی زناشویی.

کلی هزینه روزانه میکنید، کلی جحاز و... پول میدیم میخریم و همه بخاطر بیست
تومان هزینه نکردن به باد میره. لطفا برای خودتون ارزش قائل بشید و این کتاب رو بخونید. دوست داشتنی هستید 🌹😍
نرگس شمس
۱۴۰۰/۱۱/۴
من عاشق خِرَد و آگاهی دکتر بولن هستم. این کتاب رو هم به خانم‌ها و هم به آقایون پیشنهاد می‌کنم تا با خوندنش به بخش زنانه یِ روانشون یعنی آنیما دسترسی پیدا کنند و از این طریق بتونن با قدرت و آگاهی بیشتری در زندگی جلو بروند.
بدون هیچ معطلی فقط این کتابِ بی نظیر رو تهیه کنید و خوندن و لذت بردن ازش رو به خودتون هدیه بدید...
M .M
۱۳۹۹/۶/۲۸
هر زنی که خواهان خودشناسی و شناخت از خود است باید این کتاب را بخواند و با روح زنانه خود بیشتر آشنا شود، باشد تا زنانگی و زن بودن را ارج دهیم و همیشه بدرخشیم و در همه‌ی مراحل زندگی شاد و موفق باشیم
kzmi kzmi
۱۳۹۹/۲/۸
بنظرم نسخه نمونه باید یه درصد مشخصی از کتاب رونشون بده این کتاب حجم صفحاتش زیاده به نسبت باید نمونش طوری باشه که بیشتر از گفتار ناشر و مقدمه مشخص باشه
Agilahmad
۱۴۰۱/۳/۳۰
یکی از کتابهای که دکتر سرگلزایی معلم و روانپزشک خوب کشور معرفی کردند و بصورت دوره تحلیل خواب یونگ برگزار کردند. نقد و بررسی استاد برای دوستان پژوهشگر چراغ راهنما خواهد شد. متشکرم از پلتفرم کتاب راه.
زهره
۱۴۰۱/۴/۱
در مورد انواع انرژی‌های زنان صحبت کرده و با شناختن اقسام انرژی‌ها باید در جهت کم و زیاد کردن انواع انرژی‌ها و متعادل شدن قدم برداشت. کتاب راهنما و مرجعی هست
یاسمن بهادری امین
۱۴۰۰/۸/۵
خوندن این کتاب برای شناخت فردی زنان بسیار مفید و کمک کنندست. قلم و ترجمه روانی داره و توصیه میکنم به همه دختران مجرد که قصد توسعه فردی و خودشناسی دارند.
هنا نیسی
۱۴۰۱/۵/۲۶
کتاب بسیار خوبی است اما نباید یک زن تمام ویژگی‌های یک کهن الگو را در خود جستجو کند، ممکن است زنی از هر کهن الگویی مقداری داشته باشد
Mohammed Lotfi
۱۴۰۰/۳/۶
ژان شینودا کهن الگوهارو زیبا توضیح داده و روشنگر عالیه و شناخت زنها واقعا طاقت فرسا بود اگر شینودا این کتاب رو نمینوشت،، 😄
ژاسمن شاهنظری
۱۳۹۹/۵/۲۳
کتاب بسیار جالبی بود برای شناخت شخصیت زنان. از خواندن ان خیلی چیزها اموختم. ممنون از شما.
samane m
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
در شناخت زنانگی و نقاط قوت و ضعف بسیااار عالیه من توی پادکستم هم ازش استفاده کردم
صبا مومنی
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
ابتدا تست شخصیت کهن الگو هارو گوگل کنید و انجام بدین و بعد از کتاب استفاده کنید
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب انواع زنان

برای دریافت کتاب انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.