معرفی و دانلود کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول

کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول نوشته‌ی پاول تایگر و باربارا بارون تایگر، به معرفی شانزده نوع کودک و نوجوان می‌پردازد که به شما کمک مى‌کند تا ریزبینانه و دقیق بر رفتارهاى کودکان و نوجوانان متمرکز شوید و نقشه‌اى از روان او به‌ دست آورید.

معرفی کتاب انواع کودکان:

شاید به‌ نظر برسد که والدین و فرزندان درباره زندگى دیدگاه‌هاى متفاوتى دارند ولى خوب است به‌ خاطر داشته باشید که یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین نیازهاى هر انسانى، نیاز به درک شدن و دوست داشته شدن است. همه شما به عشق بى‌قید و شرط احتیاج دارید و نیاز دارید که به‌ خاطر شخصیت منحصر به‌ فردتان مورد توجه و احترام قرار بگیرید. همگى شما مى‌خواهید همان‌ طور که هستید پذیرفته شوید و استعدادها، توانایى‌ها و تفاوت‌هایتان توسط دیگران درک شود.

براى اینکه بتوانید شخصیت منحصر به‌ فرد فرزندان‌تان را کاملاً بفهمید و بپذیرید باید ابتدا بدانید که واقعا چه شخصیتى دارد. درک شخصیت درونى و روحیات بچه‌ها گامى بسیار مؤثر و ضرورى براى تربیت مؤثر آن‌هاست.

پائول تایگر (Paul D Tieger) و باربارا بارون تایگر (Barbara Barron Tiege) در کتاب انواع کودکان (Nurture by Nature: How to Raise Happy, Healthy, Responsible Children Through the Insights of Personality Type) سعى کرده‌اند در ابتدا مطالبى را ذکر کنند که شما دیدگاه دقیق و صحیحى نسبت به تیپ‌هاى شخصیتى مختلف پیدا کنید و بتوانید تیپ شخصیتى فرزندتان را کاملاً درک کنید.

مطالب این کتاب ترکیبى از موارد تئورى و داستان‌هاى واقعى از زندگى روزمره است که به شما کمک خواهد کرد تا فرزندتان را بهتر بشناسید و یاد بگیرید که چگونه با فرزندتان بر مبناى شخصیت خاص او و نیازهاى واقعى‌اش، رفتار کنید.

کتاب انواع کودکان به شما کمک می‌کند تا تیپ شخصیتى فرزندان‌تان را بهتر بشناسید و به شیوه‌اى که مناسب شخصیت و روحیه فرزندتان است، رفتار کنید و با دیدگاهی عمیق از شخصیت فرزندتان، به او کمک کنید.

شما مى‌دانید که امروز، بیش از هر زمان دیگرى در طول دوران گذشته، والدین و بچه‌ها با دشوارى‌ها و چالش‌ها مواجه هستند. در واقع والدین نه تنها مى‌خواهند پدر و مادر خوبى براى فرزندان‌شان باشند بلکه آرزو دارند که بتوانند اعتماد به‌ نفس و عزت نفس واقعى را به آن‌ها هدیه دهند تا بچه‌هاى‌شان بتوانند زندگى شاد و موفقى داشته باشند.

این کتاب در دو جلد طراحى شده که در جلد اول به مفاهیم بنیادى تیپ‌شناسى مایرز بریگز و توضیح کوتاه در مورد هر کدام از تیپ‌ها و توضیح کامل شش تیپ کودکان از بدو تولد تا چهار سالگى، پنج تا ده سالگى و یازده تا هفده سالگى آنان اشاره مى‌کند.

کتاب «انواع کودکان» یک هدیه براى پدر و مادرها و براى فرزندان آن‌هاست. آموختن روش تربیت فرزندان بر اساس تیپ شخصیتى آن‌ها مى‌تواند پدر و مادر بودن را به تجربه‌اى بسیار لذت‌بخش براى همه تبدیل کند.

مقایسه روش تربیتی قدیم با جدید

بهترین روش مؤثر تربیتى، در نظر گرفتن شخصیت و نیازهاى متفاوت هر کدام از فرزندان و رفتار با آن‌ها بر همین اساس است. این شیوه با روش تربیتى غیرمؤثرى که نسل‌هاى گذشته براى تربیت فرزندان استفاده می‌کردند، تفاوت زیادى دارد. در حقیقت تربیت مؤثر از دیدگاه آن‌ها، روش سختگیرانه‌اى بود که هر چه بچه‌ها به پدر و مادرشان شبیه‌تر شوند، تربیت آن‌ها موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

از دیدگاه روش قدیمى هر قدر که فرزند شما رفتار بهترى داشته باشد شما پدر و مادر موفق‌ترى هستید و این دیدگاه، هیچ‌گاه شادى و سلامت احساسى بچه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. در واقع هر چقدر فرزندان مؤدب، خوش‌رفتار و بدون مشکل‌تر بودند این‌طور نتیجه‌گیرى مى‌شد که تربیت آن‌ها تربیتى مؤثرتر و موفق بوده و در واقع این نکته مهم که رفتار والدین از مهم‌ترین قطعه‌های این پازل است، نادیده گرفته می‌شد.

انتظاراتى که امروزه شما از والدین و فرزندان خود دارید با گذشته فرق کرده است ولى همچنان بسیار سطح بالا هستند. امروزه شما نه تنها انتظار دارید فرزندان‌تان مؤدب، موفق و مسئولیت‌پذیر باشند، بلکه در عین حال مى‌خواهید که آن‌ها از نظر احساسى و روحى و روانى هم، شاد و سالم باشند. ولى در دنیاى واقعى اغلب والدین هنگام رویارویى با چالش‌هاى تربیتى گیج مى‌شوند و مطمئن نیستند که باید چه بکنند.

امروزه والدین ناچارند زمان زیادى را صرف کار کردن کنند، کارهاى منزل را انجام دهند و در عین حال با فرزندان‌شان تعامل بسیار بیشترى نسبت به دوران گذشته داشته باشند. ارتباط آن‌ها با فرزندان‌شان موارد مختلفى را شامل مى‌شود، از بازى کردن با آن‌ها گرفته تا آموزش دادن به آن‌ها از همان زمانى که بچه‌ها بسیار کوچک هستند.

والدین امروزى مى‌خواهند که سهم بزرگ‌ترى از زندگى فرزندان‌شان را شکل دهند، آن‌ها را درک کنند و تا آنجایى که مى‌توانند براى فرزندان‌شان وقت بگذارند. پدر و مادرها امروزه مى‌خواهند هر فرصت و موقعیتى را که ممکن است براى فرزندان‌شان فراهم کنند و وظیفه خودشان را به‌ عنوان پدر و مادر به بهترین شکل ممکن، انجام دهند.

در بخشی از کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول می‌خوانیم:

درون‌گرا یا برون‌گرا بودن احتمالاً ساده‌ترین موردى است که در مورد ویژگى‌هاى شخصیتى یک نفر مى‌توان تشخیص داد ولى تاکنون کمتر مورد بررسى قرار گرفته است. در اینجا ما افراد درون‌گرا را به‌عنوان آدم‌هاى خجالتى و انسان‌هاى برون‌گرا را به‌عنوان افرادى صمیمى و خونگرم بررسى مى‌کنیم. هر فردى نیاز دارد تا زمان‌هایى را به تنهایى و زمان‌هایى را در جمع دیگران سپرى کند. با این حال تفاوت اصلى در مقدار نیاز او به تنها بودن یا با افراد دیگر بودن است تا احساس رضایت داشته باشد. کدام وضعیت بهترین شرایط را از نظر ذهنى براى یک کودک فراهم مى‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد؟

درون‌گرا یا برون‌گرا بودن در واقع موضوعى مربوط به انرژى است و این‌که شما از نظر ذهنى چگونه انرژى مى‌گیرید؟ افراد برون‌گرا بیشتر از بودن در جمع دیگران و انجام فعالیت‌ها همراه با افراد دیگر، لذت مى‌برند و انرژى مى‌گیرند. بهتر است بگوییم باطرى افراد برون‌گرا با بودن در جمع و با صحبت کردن با آدم‌هاى مختلف شارژ مى‌شود. این آدم‌ها بیشتر به جهان بیرون توجه دارند و به آسانى درگیر اتفاقاتى که در جهان بیرون‌شان رخ مى‌دهد، مى‌شوند.

افراد درون‌گرا با تنها بودن و اندیشیدن درباره افکار خودشان، انرژى مى‌گیرند. باطرى آن‌ها با ارتباط متقابل خیلى زیاد، به‌ ویژه ارتباطات سطحى یا ارتباط با تعداد زیادى از انسان‌ها، خالى مى‌شود. آن‌ها ترجیح مى‌دهند ارتباطاتى صمیمانه و بیشتر دونفره با افرادى که مى‌شناسند داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
مقدمه ناشر
پیشگفتار
بخش اول: شناخت فرزندان‌مان به روش کاملاً جدید
1: مسئله سبک و شیوه
2: تو چه کسى هستى؟ من چه کسى هستم؟
3: آیینه، آیینه...
بخش دوم: نزدیک‌تر و اختصاصى‌تر: نگاهى عمیق‌تر به شخصیت‌هاى مختلف کودکان
4: برون‌گرا، شهودى، احساسى، قضاوتى ENFJ
5: درون‌گرا، شهودى، احساسى، قضاوتى INFJ
6: برون‌گرا، شهودى، احساسى، ادراکى ENFP
7: درون‌گرا، شهودى، احساسى، ادراکى INFP
8: برون‌گرا، شهودى، تفکرى، قضاوتى ENTJ
9: درون‌گرا، شهودى، تفکرى، قضاوتى INTJ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول
نویسنده،
مترجمفرناز منتظری فر، ساره سرگلزایی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-6268-20-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول

ابراهیم شاکری مطلق
۱۴۰۱/۱۲/۱
این کتاب می‌تواند به بسیاری از والدین که دچار استرس فرزند پروری هستند کمک کند. کتاب با پرداختن به تیپ‌های شخصیتی کودکان و با ارایه مصادیق رفتاری واضح آنان والدین را وارد مرحله جدیدی از شناخت کودکان خود می‌کند.
س، یوسفی
۱۴۰۱/۶/۲۸
تازه شروع به خوندن کردم، برام جذابه و از خوندنش لذت میبرم، امیدوارم در کنار لذتش، مفاهیم و مطالب زیادی رو یاد بگیرم که تو تربیت فرزندم کمکم کنه.
Somayyeh
۱۴۰۱/۸/۵
من تازه شروع کردم اما چون روان توضیح داده سریع جلو میرم. امیدوارم باهاش بتونم مربی خوبی برای بچه‌های مهدم باشم. سپاسگذارم🌹
آتنا سادات مهاجری
۱۴۰۲/۱/۳
یک کتاب نسبتاً عامیانه در حوزه شخصیت است. چندان روش شناسی علمی دقیقی ندارد. شبیه به نوعی طالع بینی است.
سمیرا شفیعی
۱۴۰۱/۸/۱۷
کتاب بسیار راهنماست من تمام نتونستم بکنم یک دو فصل انتخابی را مطالعه کردم و مقدمه خیلی مناسبه چشم دلت و ذهنت باز میشه
saeedeh mohseni
۱۳۹۹/۱/۵
بسیار کتاب عالی هست و من به شدت توصیه میکنم مخصوصا الان که تو قرنطینه هستیم و بچه‌ها بیشتر کنارمون هستن
نیوشا استادی
۱۳۹۹/۱/۱۶
کتاب مفیدی بود در زمینه شناخت شخصیت کودک و نوع ارتباط و برخورد مناسب با کودک
غزل صادقی
۱۴۰۲/۹/۱۷
خوندن کتاب رو به جهت بیان کامل اون توصیه میکنم
اعظم آقابابایی سامانی
۱۳۹۹/۸/۸
هنوز تمومش نکردم، ولی خوبه. کمک می‌کنه و خوندمش مفیده
کاربر
۱۳۹۸/۹/۲۸
بهترین که تا به حال دیدم با احترام کاپیتان ویلیام اوکراینی
Elahe Mousavi
۱۴۰۰/۲/۲۵
عالیه به من در شناخت پسرم کمک کرده.
بهار قماش پسند
۱۳۹۹/۳/۱۴
بسیار عالی خیلی لذت بردمممک
مجتبی مختاری
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
کتاب خیلی خوبی بود
ممنون
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول

برای دریافت کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.