معرفی و دانلود کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود

عکس جلد کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود

کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود نوشته منیژه آرمین، شرح زندگانی پر فراز و نشیب زنی به نام گللر است که آن را در آسایشگاه روایت می‌کند و یک بار دیگر با خاطراتش زندگی می‌کند و حالا آماده است که آسوده بمیرد.

ای کاش گل سرخ نبود یک رمان واقع‌گرای اجتماعی-سیاسی است که به مسائل سال‌های اقتدار رضاخان و سپس محمدرضا پهلوی اشاره می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این رمان استفاده از زمان‌بندی است؛ یعنی زمان حال روایت که با فعل زمان حال بیان شده در خانه سالمندان است، اما اصل رمان بازگشت به گذشته‌هایی است که ماجراهای اصلی رمان را بیان می‌کند.

کتاب ای کاش گل سرخ نبود مشتمل بر هفت فصل است و زنی به نام گللر شخص اول این رمان است، وی دختر یکی از روحانیان مشهد است و به پسر همسایه (مهدی) دل می‌بندد، در حالیکه پدر روحانیش مخالف این ازدواج است، اما در نهایت تسلیم می‌شود. مهدی افسر ارتش است با همسرش گللر در ماجرای کشف حجاب و جشن‌های مختلف از پیشگامان این طرح می‌شوند و گللر خواننده و نوازنده متجددین افراطی می‌گردد و نام این زوج بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما با خودکشی مهدی ناامید و دل شکسته به خواهر کوچکترش گلرخ پناه می‌برد. گللر پسری سه چهار ساله بنام سپهر دارد.

گللر که حکومت رضاشاه را در مرگ شوهرش مقصر می‌داند، توسط برادرش عبدالله آخوندزاده که اسم خود را به داریوش مانی تغییر داده و جزو فعالان سیاسی مخالف دولت است وارد گروه‌های کمونیستی، که در راس آن‌ها مردی به نام رفیق اسرافیل قرار دارد، می‌شود.

ولی با مرگ سپهر بعلت سقوط از پشت بام، سرخورده شده و دچار حالت‌های روانی می‌شود. او که انتظار می‌رفت با رفیق اسرافیل ازدواج کند، گوشه‌نشین می‌شود. برادرش مانی به گروه پشت می‌کند و بوسیله رفیق اسرافیل با ماشین زیر گرفته می‌شود و می‌میرد. حالت‌های روانی گللر شدیدتر می‌شود و به توصیه شوهر خواهرش با مردی ساده روستایی که کارگر نخ ریسی است ازدواج می‌کند. گللر در زندگی جدید همچنان به دنبال گمشده‌های خود است او که صاحب دو پسر و دو قلوی دختر می‌شود. با زحمت زیاد آن‌ها را بزرگ می‌کند و خانه‌ای در جنوبی‌ترین منطقه تهران خریداری می‌کند، پسر‌ها به آمریکا می‌روند و دخترها ازدواج می‌کنند.

گللر آرزو دارد دخترهایش او را به خانه ببرند تا در آن جا بمیرد. ولی دخترها هر روز بهانه‌ای می‌آورند، تا اینکه در خانه سالمندان می‌میرد. داستان وارد فضایی خیالی می‌شود گللر می‌میرد. روح گللر بدنبال تابوت و جمعیت می‌رود. ولی کسی حرف او را نمی‌شنود.

در بخشی از کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود می‌شنویم:

«گللر به عکس پدرش که غمگین به نظر می‌رسید، نگاه کرد. قصه را از آن شب برفی که پدری دخترش را نفرین کرده بود شروع کرد.
سه جفت چشم، یک جفت سیاه و دو جفت عسلی، به قصه‌ای که آمیزه‌ای از واقعیت و خیال بود، گوش دادند. کم‌کم چشم‌هایشان گرم شد و خوابیدند، ولی بقیه قصه همچنان در ذهن گللر و اشرف‌السادات ادامه یافت. بچه‌ها، در میان خواب و بیداری و در رویایی که تازه شروع شده بود، صدای در را شنیدند».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
25 دقیقه
قسمت اول
22 دقیقه
قسمت دوم
23 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
23 دقیقه
قسمت پنجم
23 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
26 دقیقه
قسمت هشتم
25 دقیقه
قسمت نهم
23 دقیقه
قسمت دهم
25 دقیقه
قسمت یازدهم
22 دقیقه
قسمت دوازدهم
26 دقیقه
قسمت سیزدهم
29 دقیقه
قسمت چهاردهم
29 دقیقه
قسمت پانزدهم
28 دقیقه
قسمت شانزدهم
28 دقیقه
قسمت هفدهم
26 دقیقه
قسمت هجدهم
24 دقیقه
قسمت نوزدهم
26 دقیقه
قسمت بیستم
23 دقیقه
قسمت بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود
نویسنده
راویرویا فلاحی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود

زهرا بابایی
۱۳۹۸/۲/۲۶
کتاب درمورد زندگی خانمی بنام گل لر است از ابتدای ازدواج تا زمانی که میمیرد. داستان روان و زیبایی بود پر از آدمهای متعصب و سنتی و امروزی مثل زندگی خودمون. انتهای کتاب زیبابود فصل آخر رو زندگی بعد مرگش اختصاص داده بودند. کتاب رو دوست داشتم. به کسانی که به رمانهای قدیمی علاقه دارند پیشنهادمیکنم.
مانا
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب صوتی‌ای کاش گل سرخ نبود را من قبلا خوانده بودم خانم ارمین خیلی رمان نویس حرفه‌ای هستند و رمان هایشان حرف ندارد و الان هم که صوتی انرا دوباره که نه چند باره گوش دادم بیشتر علاقه مند شدم این کتاب از ان دست کتابهایی هست که قابلیت چند بار گوش دادن را دارد و راوی انرا هم دوست داشتم
م. خ.
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
صدای گوینده عالیی بود 👌ارزش شنیدنش رو داشت سرگذشت گللر از دوران کودکی تا مرگ و ساعات اولیه‌ی حیات پس از مرگ فصل آخرپایان زیبایی بود. برای تمام بخشیدن به تنهایی‌ها و غم‌های گللر
یاس م
۱۴۰۱/۳/۵
باتشکر کتاب خوبی بود گوینده بسیار عالی ومسلط بود وبه درستی نقش همه را ایفامیکرد وبا لحن خوبش زیبایی کتاب رابیشتر نشان میداد موسیقی وآواز راهم خیلی دوست داشتم ممنونم
Kazem Ghoddousi
۱۳۹۸/۱/۲۸
اجرای بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود

برای دریافت کتاب صوتی ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.