معرفی و دانلود کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!

عکس جلد کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!
قیمت:
39900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!

آندرو کین در کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!، با گردآوری تحقیقات بسیاری از کارشناسان، توضیح می‌دهد که چرا اینترنت نمی‌تواند پاسخگوی همه‌ی چالش‌ها و مسائل زندگی روزمره‌ی ما باشد.

اینترنت، بدان شکلی که مبلغانش وعده داده بودند، بنا بود جهانی بازتر، آزادتر و تساوی طلب‌تر ایجاد کند. اما امروزه، همچنان که گستره‌ی اینترنت وسیع‌تر می‌شود و همه‌چیز و همه‌کس را در این سیاره به هم مرتبط می‌کند، بر همگان آشکار می‌گردد که این امر امیدی واهی بیش نبوده است. جامعه‌ی امروز بیشتر به اثرات مثبت اینترنت نظر دارد و از اثرات منفی آن بر روان، اقتصاد و فرهنگ بشری غافل مانده است.

هرچه ما بیشتر از شبکه‌ی دیجیتال معاصر استفاده کنیم، سود و ارزش اقتصادی کمتری برایمان به ارمغان می‌آورد. به جای ترویج عدالت اقتصادی، دلیل اصلی افزایش رو به رشد شکاف اقتصادی شده است. به جای اینکه ما را ثروتمندتر کند، توزیع ثروت را در نظام سرمایه‌داری اقتصاد شبکه‌ای نوین به گونه‌ای رقم زده است که همواره ما را فقیرتر می‌کند. به جای ایجاد شغل‌های جدید، عامل اصلی بحران بیکاری ساختاری ماست.

به باور آندرو کین (Andrew Keen)، نویسنده‌ی کتاب، شبکه‌ی دیجیتال به جای ترویج عدالت اقتصادی، دلیل اصلی افزایش رو به رشد شکاف اقتصادی بین فقیر و پولدار و همچنین از بین رفتن طبقه‌ی متوسط شده است. این در هم گسیختگی دیجیتالی عامل اصلی بحران بیکاری است و به جای ایجاد فضای رقابتی بیشتر، انحصار طلبان بی‌نهایت قدرتمندی چون گوگل و آمازون را پدید آورده است.

او در کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست! (The Internet Is Not the Answer)، به این پرداخته است که چگونه اینترنت در حال تغییر دادن جهان شده و این تغییر چه عواقبی دارد و داشته؟ در ادامه نیز راهکارهایی ارائه شده که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم که ایجاد تغییر در جامعه سبب شوک‌های ناخوشایند و غیر منتظره نشود.

در بخشی از اینترنت پاسخ مسئله نیست! می‌خوانیم:

تجلی و درک ناگهانی من از تأثیر فاجعه‌بار اینترنت بر روی فرهنگ به طور بسیار دقیقی مستند شده است. در پاییز سال 2005، من به یک رویداد آخر هفته‌ای به نام کمپ دوستداران ارایلی دعوت شده بودم. همان‌گونه که پیش از این نیز گفته‌ام این کمپ به تیم ارایلی با همان «چگونه شکست خوردم» معروفش تعلق دارد، کسی که صاحب و اجرا کننده‌ی رفتار‌های پرسوده وب 2.0 است و در حال حاضر، به گفته‌ی پروفایل متواضعانه‌ی توییترش «دارد به شکوفایی آینده کمک می‌کند». کمپ دوستداران ارایلی پارتی شبانه‌ی سالانه‌ی ارایلی است که در آن این غول رسانه‌ای چند صد خوره‌ی کامپیوتر مشهور و برجسته را دور هم جمع می‌کند تا آخر هفته را در زمین‌های خوش منظره‌ی او در سونومای کالیفرنیا، این مهد شراب، به جشن گرفتن برای اینکه اینترنت چگونه دارد به طور رادیکالی دنیارا مختل می‌کند، بپردازند.

همان‌گونه که مایکل بریچ باتری را یک ناکلوپ معرفی کرد، کمپ دوستان ارایلی نیز خودش را یک «کنفرانس ناکنفرانس» توصیف می‌کند - یک رویداد ایده‌آل برای نانخبگان وب. در عمل، این به این معنی بود که کمپ یک رویداد کاملا بدون ساختار بود که موضوع یکنواخت و تکراری‌اش توسط شرکت کنندگان خود بزرگ بینش تعیین می‌شد. همانند اینترنت، تنها قانون کمپ این بود که هیچ قانونی وجود ندارد. هرکسی می‌توانست راجع به هر چیزی که می‌خواهد سخنرانی کند و درست مانند فرهنگ اتاق اکوی اینترنت، این ناکنفرانس باعث ایجاد یک هم صدایی فکری گوش‌خراش شد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: شبکه
جامعه شبکه ای
نیاکان
از اسپاتنیک تا آرپانت (ARPANET)
اینترنت
گستره‌ی جهانی وب
فصل دوم: پول
اقتصاد یک درصدی
به پول تبدیل کردن
شبکه‌ی انحصار طلب
کد شکسته شده است.
موج اجتماعی
کاپیتالیسم پراکنده
فصل سوم: مرکز از هم گسیخته
آینده
نوشته‌ی روی دیوار
مرکز از هم گسیخته
بهتر است مراقب باشید.
فصل چهارم: انقلاب شخصی
لحظه‌ی اینستاگرام
آیینه‌ی دروغگو
سلام این ما هستیم.
گناه نخستین
فصل پنجم: فاجعه‌ی وفور
خیابان تنگ
تجارت 02/.
فاجعه‌ی وفور
فصل ششم: اقتصاد یک درصدی
وفور حماقت
قانون یک درصد
کسانی که پیش از این آن‌ها را به عنوان مخاطب می‌شناختیم.
مد 3.0
سازندگان دنیا متحد شوید!
فصل هفتم: مرد شیشه‌ای
وزارت نظارت و مراقبت
چشم‌های ونیزی
سراسربین
آینده‌ی شیشه‌ای ما
فصل هشتم: شکست حماسی
کنفرانس شکست
شکست. حماسی. لعنتی.
شکست واقعی
شکست. حماسی. لعنتی
سفینه‌ی فضایی ابراربابان بیگانه
پیکار طبقاتی
تجزیه طلبی
فصل آخر: پاسخ
مهمانی بالماسکه
مختل کردن مختل کنندگان
پیغام واسطه نیست
سفینه‌ی فضایی بیگانگان
سپاسگزاری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!
نویسنده
مترجمفاطمه خونمری
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات319
زبانفارسی
شابک978-964-2695-98-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
39900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست!

برای دریافت کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.