معرفی و دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز

عکس جلد کتاب صوتی بابا لنگ دراز
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بابا لنگ دراز

کتاب صوتی بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر، یک رمان نامه‌نگارانه‌ی دنباله‌دار است که ماجراهای قهرمانش، که یک دختر جوان به نام جودی آبوت است، در سال‌های تحصیل در کالج روایت می‌کند. جودی برای یک مرد ثروتمند و خیر که تا به حال او را ندیده نامه می‌نویسد.

شخصیت اصلی داستان، «جودی آبوت» دختر سرزنده و باهوشی است که برخلاف روال عادی پرورشگاه تا 18 سالگی در آن‌جا مانده، اما یکی از خیرین پرورشگاه او را به دانشگاه می‌فرستد و داستان بابا لنگ‌ دراز در واقع نامه‌های جودی به این خیر است. او در این نامه‌ها از روزمرگی‌ها و هیجانات زندگی جدیدش برای او می‌نویسد زندگی‌ که پر از تجربه‌های جدید، لذت‌بخش و توأم با احساسات گوناگون است.

جودی در مدرسه به سختی تلاش می‌کند تا فاصله فرهنگی خود با جامعه پیرامونش را که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه است، جبران کند. در پایان، «بابا لنگ دراز» خود را معرفی می‌کند.

جین وبستر (Jean Webster)، در رمان بابا لنگ دراز علاوه بر جنبه‌های سرگرم کننده به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، نوع دوستی، صبر و پایداری و… نیز اشاره می‌کند. جودی آبوت در کتاب بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs) به نوعی طرفدار حقوق زنان در اجتماع و فردی آزادی‌خواه است. این داستان به شیوه‌ای بیان شده که هر فردی، در هر سن و سال، ارتباط خوبی با آن دارد.

جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی تبار کتاب بابا لنگ دراز سبکی ساده و روان داشت و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی خود را در نوشته‌هایش مطرح می‌کرد. بابا لنگ‌دراز موفق‌ترین کتاب وبستر است.

جین وبستر درباره‌ی رمان بابا لنگ دراز، جایی ‌در دفتر خاطراتش نوشته بود که نمی‌تواند بی‌احترامی دختران ثروتمند نسبت به دختران فقیر را تحمل کند و همین مسئله باعث نوشتن رمان شد. در واقع می‌توان گفت که این کتاب با احساسات واقعی او آمیخته شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی بابا لنگ دراز می‌شنویم:

سخت‌دل‌ترین بچه‌های آموزشگاه نسبتاً به کسی که به دفتر احضار و با مادام لیپت روبرو می‌شد احساس رقت و دلسوزی می‌کرد. تامی با وجود آوازی که سر داده بود با چشم‌های نگران به جروشا نگاه می‌کرد، با این‌که جروشا بازوی وی را کشیده و با خشونت بینی‌اش را پاک کرده بود با این همه تامی به وی علاقه‌مند بود.

جروشا بدون ادای کمله‌ای به راه افتاد، خطی میان ابروانش افتاده و طوفانی از نگرانی در دلش برپا شده بود «چه اتفاقی افتاده؟ نان ساندویچ کلفت بوده؟... پوست گردو در کیک پیدا شده؟... یکی از خانم‌ها سوراخ جوراب سوزان را دیده؟... آیا... وای خدا مرگم بده... شاید یکی از بچه‌های اتاق «ف» روی آقایان شاشیده!»

جروشا به پله‌ی آخر رسیده بود که آخرین نفر از میهمان‌ها از جلو در سالن عبور کرد و به خارج رفت. تنها چیزی که توجه جروشا را جلب کرد قد بلند او بود. مرد پشتش به طرف جروشا بود و دستش را بالا برد و به یکی از اتومبیل‌ها اشاره کرد و چون اتومبیل جلو آمد روشنی چراغ‌ها به هیکل او افتاد و سایه‌های درازی از پاهای وی به دیوار منعکس شد و جروشا را با همه‌ی نگرانی‌ها به خنده انداخت و بالنتیجه جروشا با قیافه باز و خوشحالی با مادام لیپت روبرو شد و با کمال تعجب ملاحظه کرد که مادام لیپت نیز قیافه باز و ملایمی دارد.

«جروشا بنشین، صحبتی با تو دارم.»
جروشا خود را با بی‌قراری روی اولین صندلی انداخت و منتظر صحبت مادام لیپت شد. در این لحظه اتومبیلی از جلو پنجره گذاشت و مادام لیپت نظری به آن انداخت و گفت:
«آقایی که الان رفت دیدی؟»
«پشت سرش را دیدم.»
«او یکی از متمول‌ترین و بانفوذترین اعضاء ماست و مبالغ هنگفتی به مؤسسه بخشیده است. من اجازه ندارم اسم او را ذکر کنم، مخصوصاً تأکید کرده که اسم او فاش نشود.»

چشم‌های جروشا کمی گشاد و خیره شده بود، وی عادت نداشت که بیاید و در دفتر بنشیند و راجع به خصوصیات اعضاء با رئیسه پرورشگاه صحبت کند.

«... این آقا توجه خاصی به چند نفر از پسران نشان داده، شارل بنتن و هانری فریز را به خاطر داری، هر دو را آقا... یعنی همین آقا به دانشکده فرستاد و اتفاقاً هر دوی آن‌ها با فعالیت و جدیتی که در کار تحصیل نشان دادند مخارج گزافی را که این آقا با آن همه سخاوت متقبل شده بود جبران کردند و این آقا هم انتظار دیگری ندارند. این حس نوع‌پروری تا به حال به طرف پسرها معطوف بوده و تاکنون من نتوانسته‌ام توجه او را به طرف دخترهای این بنگاه جلب کنم. از قرار معلوم اصلاً از دخترها چندان خوشش نمی‌آید... امروز در کمیته موضوع آینده تو مطرح شد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
چهارشنبه‌ی شوم
21 دقیقه
نامه‌های جروشا ابوت به بابا لنگ دراز
20 دقیقه
شنبه
13 دقیقه
سه شنبه بعد از کلیسا
16 دقیقه
9 ژوئن
16 دقیقه
17 اکتبرد
22 دقیقه
5 مارس
19 دقیقه
شنبه
19 دقیقه
پنج‌شنبه
19 دقیقه
30 سپتامبر
20 دقیقه
11 ژانویه
20 دقیقه
19 اوت
17 دقیقه
15 ژانویه
21 دقیقه
27 اوت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بابا لنگ دراز
نویسنده
مترجممیمنت دانا
راویبهاره برهانی
ناشر صوتیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بابا لنگ دراز

سارا تویسرکانی
۱۳۹۹/۶/۱۵
من الان نمونه را قبل از خریدن گوش دادم. این خانم صدای خیلی زیبایی داره ولی مطمئنم خوندن این کتاب نوستالژی قدیمی و با احساس خیلی خیلی کار چالش برانگیزی هست. کلا گویندگی خیلی کار سختی هست دوستان. و "کار هر کس نیست خرمن کوفتن" پس اینقدر "مته به خشخاش نگذارید ". راوی عزیز، من مطمئنم شما نهایت تلاشت را برای این کتاب که یک شاهکار هست کردی و واقعا اونطور با احساس خوندن در حالی که تنها یک نفره این کار را انجام دادی خیلی کار سختی هست. فقط یک نکته اینکه در نمونه شنیداری ایراد داشت اینکه " جان اسمیت " برای آقایان و " جین دو " برای خانمها جزو اسامی‌ای هست که قراره ناشناس باشن یا کسی اسمشون را نمیدونه و به اشتباه "ژان اسمیت" ترجمه شده. ممنون کتابراه عزیز من عاشق اثر بابا لنگ درازم و خیلی خوشحال میشم از اینکه میتونم بعد از روزی ده ساعت که کارم با صفحه گوشی و کامپیوتر هست در بقیه وقتم چشم هام را ببندم و اثرهای زیبا را گوش کنم چون واقعا چشمانم خسته هست. پاینده باشی کتابراه
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 بابا لنگ‌دراز … چه خاطره‌های خوب و دلنشینی رو از بچگی برای همه‌ی ما زنده میکنه این کتاب! بعید می‌دونم کسی پیدا بشه که این کتاب رو دوست نداشته باشه! درمورد این کتاب، منم با دوستان موافق هستم که فقط به نامه‌های جودی به بابا لنگ دراز پرداخته و سعی نکرده که اون همه هیجان، شادی‌های بزرگ جودی از چیزای کوچیک، و یا خرابکاری‌های جودی رو به تصویر بکشه، و صدای خوانده هم به نظر من بد نبود ولی می‌تونست داینامیک تر از اینی باشه که بود! ولی در هر حال بی دلیل نیست که این کتاب وبستر بین صد رمان برتر تاریخ قرار داره! راستی دوستان جالبه بدونید که وبستر خواهر زاده‌ی مارک تواین (نویسنده‌ی کتابای ماجراهای هاکلبری فین و تام سارتر هم بوده!)، ‌پدرش هم نویسنده‌ی مطرحی بوده، پس یه جورایی میشه گفت، نویسندگی توی خون وبستر بوده! و نکته قابل توجه دیگه هم که میشه بهش پرداخت این هست که؛ واقعا نویسنده هم خودش از طبقه‌ی پایین جامعه بوده و به همین دلیل هم اینقدر زیبا می‌تونه احساسات جودی رو در مورد فقر، یتیمی، و بی رحمی اختلاف طبقاتی با قلم روی کاغذ بیاره. درمل کتابی زیبا و‌نوستالژیک بود. ممنون دوست عزیزم کتابراه …☘️
Nahid Ghovanloo
۱۳۹۷/۱۱/۳
کاش دقت بیشتری در انتخاب راوی و صداگذاری این داستان فوق العاده میشد، راوی اسامی را بدرستی ادا نمیکند و هر بار به شکل متفاوتی بیان میکند، در بسیاری موارد هم صدای موزیک غالب بر صدای راویست و مکثهای بی‌مورد و مکرر در روایت یک جمله بسیار مشهود است. این داستان به حق یکی از شاهکارهای ادبیست و حیف که تا این حد با بی‌توجهی و بی‌سلیقگی روایت شده
Ghazal mohamadi
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
خب، ازین جا شروع کنم که بگم صدای گوینده دلنشین بود و شجاعت زیادی میخواد خوندن کتابی که بسیار نوستالوژیک باشه و پر از خاطره برای همه‌ی هم سن و سال‌های من. چند جا تپق زده میشه و یه جا هم گوینده میگه "خوب شد این یه تیکه؟" ولی در کل زیبا و لذت بخش بود، خود کتاب هم که حرف نداره و فوق العادس
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۰/۹/۵
کامل گوش کردم ولی به عقیده من کارتونش بسیار بسیار جذابتر بود از این کتاب، و اینکه راوی خیلی جاها تپق میزد و کلمات اشتباه بکار میرفت، و ویرایش این کتاب صوتی ایراد داشت طوریکه پایان یکی از بخشها، راوی میگه*این قسمت خیلی بد شد؟ *و گویا فراموش شده بود این جمله حذف شود🙄،
Atefeh Aghajani
۱۳۹۹/۱/۹
خوده کتاب که عالی بود و چون همش شخصیت‌ها را با کارتن تطابق میدادم خیلی حس باحالی بود.. جملات زیبایی داشت و ختی اینکه داخل کتاب هم کتاب‌هایی زیبایی و معرفی کرد حالب بود.. صدای گوشنده هم تقریبا خوب بوذ به حز اینکه مکث‌های بی‌مورد زیاد داشت.. در کل خوب بود پیشنهاد میشه..
مجید محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
به نظر من کتاب خیلی بدی درآمده بود؛ چون این کتاب در اصل خود کتاب بابا لنگ‌دراز نبود بلکه فقط نامه‌های جودی ابوت به بابا لنگ‌دراز بود و این بسیار خسته کننده بود. امیدوارم در آینده فقط کتاب‌های کامل در این‌جا گذاشته شود.
مرضیه اسدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
مرضیه محمدی
داستان بابا لنگ دراز بسیار داستان جالبی هست، این کتاب فقط از نامه‌های جودی به بابا لنگ دراز بود و اصلا جذابیتی نداشت، یکنواخت و خسته کننده بود.
حانیه ناصری
۱۴۰۰/۴/۱۴
در مجموع خوب بود فقط با توجه به کارتون این کتاب که جودی دختر شاد و سرزنده‌ای بود و این کتاب هم یادآور همان کارتون هست، بهتر بود با انرژی بیشتری خوانده میشد
سیمین مستفشار
۱۳۹۸/۶/۵
به نظرم کارتونش با احساستر و زیباتر بود من این کتاب رو به کسی پیشنهاد نمیدم
نازیار حدادی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
متن عالی و ترجمه حرفه ایی است. اما متاسفانه خوانش آن خالی از ایراد و اشکال نیست‌ای کاش گوینده قبل از ضبط یکبار متن را می‌خواند
فاطمه حسینی
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
جودی ابوت یکی از بهترین کارتونای دوران کودکیم بود ولی کتابش از کارتونشم بهتر بود صدای دلنشین راوی انگار خود جودی بود بینظیر بود لذت بردم
دنیز رستم پور
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
از بچگی دوست داشتم این کتاب رو بخونم.. الان کامل خوندم.. و کاملا جودی رو درک کردممم.. چقدر کتاب جذابی بود ❤️❤️
مبینا کیا
۱۳۹۹/۴/۱۶
متاسفانه صدای خواننده کتاب خیلی بی احساس و نامربوط به شخصیت کتاب بابا لنگ دراز بود.
ایلیا برغمدی
۱۳۹۸/۱/۸
محشره خیلی داستان فوق‌العادیی است پیشنهاد میکنم حتما تهیه کنید و کتاب را گوش دهید از شنیدنش لذت خواهید برد
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بابا لنگ دراز

برای دریافت کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.