معرفی و دانلود رایگان کتاب بابا و آرشیدا

عکس جلد کتاب بابا و آرشیدا
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بابا و آرشیدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بابا و آرشیدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بابا و آرشیدا

عباس اژدرالدینی در کتاب بابا و آرشیدا، با روایت خاطرات و تجربیات خود و فرزندش، به شما کمک می‌کند تا ناآرامی‌های فرزندتان در مهدکودک را کنترل کنید.

امروزه می‌دانید که نوزادان در بدو تولد می‌توانند احساسات اطرافیان‌شان را درک کنند. شاید بتوانند در این زمینه بین انسان‌ها تمایز قائل شوند یا آن‌ها را از روی عمق عشق‌شان رتبه‌بندی کنند. ممکن است بتوانند اعتمادشان به اطرافیان‌شان را هم طبقه‌بندی کنند. در این صورت احتمالا این یک ابزار امنیتی برای آن‌هاست.

وقتی یک نوزاد در آغوش شخص یا اشخاصی راحت‌تر آرامش یابد، خود به خود اطرافیانش را شرطی می‌کند یا پیامی به آن‌ها ارسال می‌کند که او تمایل دارد بیشتر همراه چه کسانی باشد. بدین ترتیب، با انتخاب یا اولویت دادن به اشخاصی که او را بیشتر دوست دارند یا برایشان مهم‌تر است، امنیت و کیفیت مراقبت از خودش را افزایش می‌دهد.

رابطه عاطفی و علاقه دختران به پدرانشان از قدیم‌الایام زبانزد خاص و عام بوده و هست. دختران معمولا شیرین‌تر از پسران هستند و در به دست آوردن دل پدرشان هم موفق‌تر. اما چگونه خواهد بود اگر پدر بیشتر عاشق دخترش باشد؟

البته که عشق فرزندان به والدین هیچگاه به پای عشق والدین به فرزندانشان نخواهد رسید. حتی در سطح و رتبه هم برابری نمی‌کنند چه برسد به مقدار. در حقیقت ادعای پنهانی که در سؤال بالا در مورد بیشتر بودن عشق نویسنده نسبت به دیگر پدران نهفته است، ناشی از تفاوت‌های مقدار مهربانی است که بین خود او و دیگران شاهد بوده است.

بیشترین توصیف رسیده از خوانندگان این کتاب اشاره بر آن دارد که بعد از اتمام یک سوم ابتدایی کتاب، کنار گذاشتن آن سخت می‌شود. این کتاب تماما مشتمل بر داستان‌های واقعی است ولی با هدف انتقال حس خوب به شما نوشته شده. به صورت موازی، اهمیت ایام طلایی بدو تولد نوزاد را برای تعمیق روابط عاطفی، به شما خاطرنشان می‌سازد و در خلال آن، تجربیات این خانواده را در حل مشکلاتی که اکثر خانواده‌های جوان با آن مواجه می‌شوند را هم ارائه می‌دهد. این کتاب مشتمل بر 24 فصل کوچک است و خواندنش به شما حس خوب می‌دهد.

این کتاب نکات آموزشی و کاربردی از جمله "روش بابا" برای شکستن مقاومت آرشیدا در برابر مهد کودک تا "روش مامان" برای اینکه آرشیدا خودش داوطلبانه در اتاق خوابش بخوابد، ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب بابا و آرشیدا می‌خوانیم:

از خانم محمدی، مدیر مهدکودک قند و نبات خجالت می‌کشیدم چون ایشان، هم در مرحله اول پذیرفتن آرشیدا و هم در آن دوره‌ای که آرشیدا سر ناسازگاری گذاشته بود، تمام تلاش خود را بکار بستند و با ما همکاری زیادی داشتند. همینطور هم دیگر مربیان آن مهدکودک. اما اجباراً دوباره پروژه پیدا کردن مهدکودک مناسب کلید خورد.

در نزدیکی مهدکودک قند و نبات، خانه کودک سرای محله سلسبیل شمالی بود. اما پس از بررسی اولیه، با اینکه هزینه آن نسبت به تمام مهدکودک‌های اطراف کمتر بود، اما من آن را رد کردم چون تعداد کودکان آن‌جا زیاد بود.

خیلی به دنبال مهدکودک مناسب گشتیم. تعدادی از مهدکودک‌ها قبول نمی‌کردند که من یا همسرم چند روزی در مهدکودک بمانیم و آرشیدا را با روشی که مد نظرمان است یعنی به تدریج و با حداقل گریه و نگرانی، به مهدکودک عادت دهیم. درست بود که آن‌ها در این کار حرفه‌ای بودند اما این هم باید درک می‌شد که مورد آرشیدا کمی خاص‌تر است. البته تقریبا همه فرزند خود را خاصتر می‌دانند اما ما دیگر مطمئن شده بودیم.

خانم محمدی مدیر مهدکودک قند و نبات هم اوایل قبول داشتند که وابستگی آرشیدا بالا و عکس‌العمل‌هایش شدید است اما می‌گفتند که دو سه مورد سخت‌تر آرشیدا هم داشته‌اند که در نهایت به مهدکودک علاقه پیدا کرده و حتی وابسته شده بودند. اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که آرشیدا سخت‌ترین موردشان بوده است. ضمن اینکه ظاهرا آرشیدا تنها موردی بود که پنج ماه بعد از پذیرش مهدکودکش، دوباره آن را پس زده بود.

همسرم هنوز کمی به خانه کودک سرای محله سلسبیل شمالی تمایل داشت چون در طبقات دیگر آن سرای محله، امکانات دیگری هم برای کودکان و مادران وجود داشت. مثل کلاس ژیمناستیک خردسالان و یوگا، ایروبیک، بدنسازی و... . برای مادران.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
معرفی بابا
هم فاطمه خانم و هم آرشیدا
مانور بابا و فاطمه خانم
اولین شبی که خیلی ترسیدیم
مشکل خواباندن فاطمه خانم
گریه‌های ناگهانی فاطمه خانم
دوست داشتنی‌ترین فیلم‌های من از فاطمه خانم
صدای ذوق‌زدگی فاطمه خانم
لبخند تاریخی فاطمه خانم به بابا
فاطمه خانم روانشناس
هوش آرشیدا
علایق آرشیدا
آرشیدای خوشتیپ خانوما
بابا و به مهد کودک سپردن آرشیدا
آرشیدا و ژیمناستیک
میوه‌های دختر بابا
احساس یکی از مربیان مهدکودک نسبت به رابطه بابا و آرشیدا
آرشیدا، دختر مهربان بابا
شیرین‌زبانی‌های آرشیدایی
صداقت آرشیدایی
ایده خوب مادر آرشیدا
فقط بابا، آرشیدا رو خیلی دوست داره
آرشیدا و «به چپ بپیچید»
آرشیدای بازیگوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بابا و آرشیدا
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-7026-27-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب بابا و آرشیدا

علیرضا ضرغام
۱۴۰۰/۷/۷
محتویات کتاب ارزش چاپ شدن نداشت
بیشتر شبیه دفترچه خاطرات بود
خیلی از خانواده‌ها چنین تجربیاتی حتی در موارد حاد تر تجربه کردند...
خیلی‌ها کودک شون رو بدون مشکل به مهد کودک می‌فرستن!
خیلی‌ها از روش‌های خلاقانه برای ساکت کردن گریه کودک استفاده می‌کنن!
خیلی‌ها اتاق خواب کودک رو راحت جدا از هم
می‌کنن!
خیلی خانواده‌ها خاطرات نوزادی و نوپایی کودکانشون رو می‌نویسند اما دلیل نمیشه چاپش کنن!
درکل:
اگر میخواهید این کتاب را بخاطر نکات آموزش کودک بخوانید، بهتر یک کتاب مرجع در این زمینه مطالعه کنید
اگر هم میخواهید برای گذران وقت کتابی مطالعه کنید بهتر است کتاب مفید تری انتخاب کنید
با اینکه رایگان بود اما ارزش وقتی که برای خواندش صرف کردم نداشت.
رقیه رضوانی
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب قدرتمندی نبود اما نکته تربیتی مهمی داشت. نوزادان ورودی احساسات بسیار قوی دارند و این مورد غفلت همه ماست. خاطرات نویسنده در حقیقت اثبات آن اصل علمی است که نویسنده آگاه بوده، رعایت کرده و حالا به این روش به خوانندگان توصیه می‌کند. کسانی که متوجه این نکته علمی نمیشوند، انتقادات بی‌رحمانه‌ای کرده‌اند. البته خود نویسنده باید با توضیح بیشتر، خوانندگان را در مورد نکته اصلی و علمی کتاب روشن میکرد.
حسن شیخ زاده
۱۴۰۱/۱۰/۷
نویسنده بسیار خوب توانسته بود خاطراتش را به رشته‌ی نگارش درآورد و ارتباط عاطفی خود با دخترش را به رشته‌ی تحریر درآورد ولی درواقع این کتاب، دفترچه خاطرات یک پدر بوده که به چاپ رسیده و ارزش علمی و آموزشی کاربردی ندارد و تنها نمایشگر هیجانات یک پدر در مواجهه با شیرین کاریها و اتفاقات طبیعی زندگی دختر خردسالش است و برای بنده شاید ارزش وقت گذاشتن برای مطالعه را نداشت.
محمدامین حاجی رحیمی
۱۳۹۹/۵/۲۹
خدا ارشیدا خانوم رو به پدرو مادرش ببخشه ولی درباره کتاب باید بگم که لوس‌ترین و بیمزه‌ترین و در عین حال بی محتواترین کتاب عمرم رو خوندم. نویسنده یا بهتر بگم خاطره گوینده، تعریف و تمجید از خودش و ارشیدا رو به حد اعلا رسونده. هیچ نکته اموزنده‌ای در این کتاب نیست فقط مشتی خاطرات که با اقراق و به شیوه‌ای لوس بیان شده. حیف وقتی که صرف خوندنش کردم. متاسفم
م الف
۱۳۹۹/۳/۲۴
در حالی که همه رسانه‌ها میدانند که برای جلب توجه مخاطبین، اخبار بد و انتقال ترس بسیار کاراتر از نقل نکات مثبت است، این کتاب براساس انتقال خالص حس خوب به خواننده نوشته شده و حداقل سه نکته آموزشی مهم و کاربردی که میتواند مورد استفاده تمام پدر و مادرها قرار گیرد نیز در دل آن وجود دارد. از این کتاب فقط حس خوب دریافت خواهید کرد.
سارینا آزمون
۱۴۰۱/۷/۱۳
با سلام
اصول و قوانین اصلا رعایت نشده
۱- کتاب حاوی نوشته‌های نامربوطه مثل تعریف و تمجید اغراق آمیز از اعضای خانواده نویسنده که به درد خواننده کتاب نمیخوره.
۲- راه حل‌های ذکر شده خیلی پیش پا افتاده و ناکارآمد هستن
۳-اکثر مشکلاتی که ذکر شده اصلا در حالت نرمال وجود ندارن
۴- خلاقیت وجود نداره
و درآخر ممنون بخاطر زحمت نویسنده و تشکر از کتابراه
هانیه ذوالفقاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این کتاب بیشتر خاطرات یک پدر از زمان تولد فرزندش تا سال به سال بزرگ شدن اوست.
این کتاب ارزش و بار آموزشی ندارد و صرفا برای گرفتن یک حس و حال خوب، ارزش یک بار خواندن را دارد.
مهدی رابطی
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
متن روان و دلی این کتاب فوق‌العاده است. اگر برای تربییت کودکتون کلی کتابهای تخصصی خوندین و کار نکرده. این رو بخونین. چون این فرق میکنه
محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۱۸
معمولا کودکان در سنین پایین اخلاق‌هایی دارند که ممکن است مورد پسند پدر و مادرشان نباشد. در این کتاب راهکار‌هایی برای مقابله با این موضوع بیان شده است.
سما غفاری
۱۴۰۱/۸/۲۷
جالب بود این خاطرات از زبان پدری که عاشق پدر بودن هست و عاشقانه دوست داشتن دخترش راروایت میکنه و آگاهانه به تربیت و هویت دخترش میپردازد
ابوالفضل واعظی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
برخلاف اونچه دیگران گفتن به نظر من بد نبود، شاید خاطره وار بیان شده باشه اما باز داخلش نکنه‌های خوبی داشت و خوب بود
ملیکه زهرا برخورداری
۱۴۰۱/۷/۱۷
این کتاب حس خوبی داشت. خوندنش لذت بخش بود. و مقداری هم نکات کاربردی کوچک داشت.
اسماعیل قلیزاده
۱۴۰۱/۵/۱۹
نویسنده قلم روان وجذابی داره اما مطالب آن ارزش محتوایی چندانی برای خواننده ندارد
رضا ذوالفقاری
۱۴۰۰/۹/۱۲
همون اولش خوندم تا چند صفحه، هیچ چیز جز خاطره نبود، اونم از نوع خیلی مثبت و کلیشه وار، حس خوب برام نداشت
Sara Rahimi
۱۴۰۰/۳/۱۱
من برای دختر۱۰ساله ام، شبهامیخوندم، خیلی دوست داشت
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب بابا و آرشیدا

برای دریافت کتاب بابا و آرشیدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.