معرفی و دانلود کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت

عکس جلد کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت

کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت نوشته هادی حکیمیان از مجموعه قصه‌های دریا، خاطرات یکی از اعضای ارتش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند. این مجموعه ویژه نوجوانان تهیه شده است.

مجموعه قصه‌های دریا شامل من یک کلاه سبزم، یک شهر - یک خانه، کلاه یادگاری، سی کشتی - یک فرمانده، سبلان زنده است، درست یک پا روی زمین، خواهرم جوشن، تکاوران خرمشهر، بویه‌های روشن و اقیانوس‌ها چرخ می‌زنند است.

در بخشی از کتاب باد سرخ می‌خوانیم:

دوتایی، ترس‌خورده و مستأصل، غوطه می‌خوردند میان جنازه‌ها؛ جنازه‌ها و ماهی‌های گوشت‌خواری که توی خلیج‌فارس کم نبودند. جنازه‌ها عراقی بودند. معلوم بود که همۀ شب پیش را یک نفس شنا کرده‌اند. یک نفس ... نفس‌نفس زنان و درست اینجا، رو به دهنۀ خور عبدالله، نفس کم آورده بودند. از خستگی، از تشنگی، شاید هم از سرما مرده بودند.

بدن‌ها آمده بود روی آب و کم‌کم داشت باد می‌کرد. برعکس روز قبل آسمان صاف بود. نور خورشید روی سر و صورت باد کردۀ جنازه‌ها پهن می‌شد و ماهی‌ها، بی‌توجه به همۀ این‌ها، میان جنازه‌ها می‌لولیدند. معلوم بود که بعضی‌شان برای مرد عراقی آشنا هستند. اما چاره‌ای نبود. یعنی جای ایستادن نبود. و افسر ایرانی به او حالی کرد که باید زودتر خارج شوند از تیررس آن ماهی‌ها. کافی بود یک دسته از ماهی‌های گوشت‌خوار به آن‌ها حمله‌ور شوند و آن‌وقت ظرف کمتر از نیم ساعت تبدیل می‌شدند به یک جنازۀ نیم‌خورده؛ مثل همان‌ها که روی آب غوطه می‌خوردند.

تکه‌تکه‌های کوچک گوشت روی آب بود و افسر ایرانی موقع کشیدن بازوی چپ مرد غواص یک ماهی ریز قرمز رنگ را دید که کاسه‌خانۀ چشم چپ یکی از جنازه‌ها را خالی می‌کرد؛ چیزی که نهایتاً تا چند ساعت دیگر می‌توانست برای آن‌ها هم اتفاق بیفتد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-03-1756-0
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت

محسن امیری
۱۴۰۰/۲/۲۰
کتاب خوب و مختصری است که می‌توانست پر بار تر و در شأن دریادار سرنوشت باشد. چون وصف شایستگی، دلاوری، وطن پرستی و جانبازی ایشان بسیار فراتر از این کتاب بوده و هست. و البته دیگر همرزمان دریادلش در نیروی دریایی قهرمان و سرنوشت ساز. تندرست و شاد کام و سربلند باشید.
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۴/۱۹
نوع و سبک نوشتن جدید و شاید برای بعضیها حوصله بر هست و البته میشد به سبک‌های دیگر هم این روایت را نوشت. ممنونم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت

برای دریافت کتاب باد سرخ: خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.