معرفی و دانلود کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

عکس جلد کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

با مطالعه‌ی کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته نوشته متیو مک کی و کاترین سوتکر، و انجام تمرینات آن می‌توانید ویژگی‌های خوب‌تان را دوباره تعریف کنید و تجربه‌های آسیب‌زای گذشته را به روش‌هایی مثبت، التیام ببخشید.

اگر احساس می‌کنید فردی بد و فاقد ارزش هستید، بیشتر چالش‌های زندگی می‌تواند جلوه‌ای از مشکلاتی جدی به خود بگیرد. خواه در پی انتخاب همسر باشید و خواه یافتن شغل یا پیدا کردن دوستان تازه، دیدی که نسبت به خودتان دارید تأثیری مستقیم در موفقیت شما دارد. قضاوت‌های منفی قدیمی و تجربه‌های آسیب‌زای گذشته می‌توانند بر زندگی شما سایه بیندازند و شما را از رسیدن به کل توانایی‌تان باز دارند.

در کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته (The self esteem guided journal)، هر روز به موارد خوبی که در وجودتان دارید، توجه می‌کنید. هر روز خواهید آموخت که چطور به خصوصیات مثبت درباره‌ی خودتان توجه کنید، شروع به جذب بازخوردهای مثبتی می‌کنید که دیگران مطرح می‌کنند، و شواهدی را که به نقاط قوت و توانایی‌هایتان اشاره دارد، ثبت می‌کنید. شما تصویر جامع‌تری از خودتان را رشد می‌دهید که شامل درک و برداشت دقیق‌تر و سالم‌تری از خودتان است. این کتاب راهنما ابزاری است که می‌توانید آن را برای بقیه‌ی زندگی‌تان به‌کار ببرید. وقتی ده هفته را تکمیل کردید، آن وقت می‌دانید که چطور از نوشتن به‌ عنوان روشی برای ثبت همه‌ی خصوصیات منحصربه‌فرد و خاص و مثبتی که دارید، استفاده کنید.

متیو مک کی (Matthew McKay)، که متخصص از حوزه‌ی سلامت روان و روان‌ درمانی است و کاترین سوتکر (Catharine Sutker)، در این کتاب اشاره می‌کنند، عزت‌ نفس محصول دو چیز است: باور و احساس. باور قضاوتی است که درباره‌ی ارزش کلی‌تان و ارزیابی مختصری از خصوصیات، عادات و توانایی‌هایتان می‌کنید. احساس حسی بنیادی از خوب یا بد بودن است، احساس در بدترین حالت خود آن‌قدر می‌تواند دردناک و آزار دهنده باشد که شما را از بیشتر چالش‌های زندگی فراری دهد. مواردی همچون همسریابی، شغل‌یابی یا رشد نظام حمایتی دوستان آن قدر سخت و دشوار می‌شود که احساس می‌کنید آدمی بد یا بی‌ارزش هستید.

در حالی‌ که عادت قضاوت کردن جزء سازوکار اولیه‌ی بقاست این نیاز که دنیا را به آنچه خطرناک یا امن است دسته‌بندی کنیم این برداشت که ما فردی بی‌ارزش هستیم، از یکی از این دو مورد ریشه می‌گیرد. اولی همان چیزی است که ما آن را پیام‌های هویتی منفی می‌نامیم. این پیام‌ها قضاوت‌هایی نامعقول و منفی هستند که در طول رشد از آن‌ها رنج می‌بریم. این پیام‌های هویتی منفی از طرف والدین، همسالان و معلمان ساخته می‌شوند: «احمقانه است.»، «چرا نمی‌توانی هیچ کاری را درست انجام بدهی؟»، «تو خرابش کردی.»، «بی‌دست و پا، خوب دست بزن.»، «خیلی تنبلی.»، بیشتر بچه‌ها در طول رشد به میزان زیادی چنین جمله‌هایی را می‌شنوند.

این پیام‌ها به‌ طور جداگانه مثل قطرات باران هستند و تأثیر چندانی در ما ندارند و خیلی زود فراموش می‌شوند. اما صدها یا هزاران پیام از این دست، رودخانه‌ای می‌شوند که هویت ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و این تنها خود پیام‌ها نیستند که تأثیرگذارند، بلکه فشار یا خشم موجود در پشت این پیام‌ها آسیب‌زا است. وقتی پدری فریاد می‌زند: «در هر کاری گند می‌زنی»، قدرت تند و تیز پیام بیشتر از خشمش ریشه می‌گیرد تا کلماتش، و احساس مثبت کودک را از خودش تخریب می‌کند.

طریق دومی که عزت‌ نفس ما آسیب می‌بیند، شامل آسیب‌های دوران کودکی و زمان رشد است؛ یعنی اتفاقاتی که در طول دوران رشد برای ما افتاد و به‌ راستی احساس خطر کردیم. به‌ عنوان مثال، سوء استفاده و بدرفتاری جسمی و جنسی تأثیر عمیقی در عزت‌ نفس می‌گذارد، چون ترسی که با آن آسیب تداعی می‌شود، هر آنچه را از آن رخداد می‌شنویم، می‌آموزیم و باور داریم، قدرتمند‌تر می‌کند.

در بخشی از کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته می‌خوانید:

همه‌ی ما تصویری درونی از خودمان داریم؛ خودانگاره‌ای روان‌شناختی که شامل خصوصیات و گرایش‌ها، نقاط ضعف و قوت ما است. هزاران تجربه، گفتگو، موفقیت و کشمکش، این تصویر را رنگ‌آمیزی می‌کنند. با این حال و با توجه به همه‌ی تجربه‌هایی که وارد این تصویر درونی می‌کنیم، بیشتر ما تصویری از خودمان داریم که به شدت تحریف شده است؛ تصویری که چهره‌ای غیرواقعی از آنچه را به‌ راستی هستیم، منعکس می‌کند.

چطور چنین اتفاقی می‌افتد؟ بعضی اوقات یک خاطره‌ی منفی مشخص می‌تواند چندین خاطره‌ی مثبت را تخریب و محو کند. یک ارتباط آسیب‌زا، ارتباطی که در آن مورد قضاوت و سرزنش قرار گرفتید، اغلب می‌تواند تأثیری در شما بگذارد که چندین ارتباط را که در آن موفق شده‌اید و مورد تحسین قرار گرفته‌اید، نادیده بگیرید. ببینید که چطور رنگدانه‌های قرمز، نقاشی را تغییر می‌دهند. رنگ قرمز آن‌ قدر تند و قوی است، مثل تمرکز کردن، که از همان ابتدا توجه شما را جلب می‌کند. خاطرات منفی چنین تأثیری دارند. به نظر می‌رسد خاطرات منفی طوری توجه ما را جلب کنند که دیدن هر چیز دیگری را برای‌مان دشوار سازند. خاطرات منفی می‌توانند ما را تعریف کنند، به‌ طوری که خصوصیات مثبت‌مان کمرنگ جلوه کنند یا ناپدید شوند. در نهایت، به قربانی چیزی تبدیل می‌شویم که سوگیری تأیید نام دارد. زمانی که تصویری تحریف شده و منفی از خودمان شکل بدهیم، تنها به تجربه‌هایی توجه می‌کنیم که به نظر می‌رسد همین برداشت را از خودمان تأیید می‌کند. ما فقط مواردی را به یاد می‌آوریم که با همین تصویر جور در می‌آید و از این‌رو، تصویری که از خودمان داریم دردناک‌تر و زشت‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: ماهیت عزت نفس
1: از قضاوت دست بکشید
2: خودانگاره‌ی روان‌شناختی شما: نقاط قوت
3: خودانگاره‌ی روان‌شناختی شما: نقاط ضعف
4: تاریخچه‌ی عزت‌نفس شما
5: روش‌های جدید برای دیدن دوران کودکی‌تان
6: پایان سلطه‌ی بایدها
7: قدرت افکار
8: با واقعیت وجودی‌تان زندگی کنید
9: پاشنه‌ی آشیل
10: عادت ارزشمند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته
نویسنده،
مترجمشمس الدین حسینی، الهام آرام نیا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-964-236-345-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

م ش
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
من مشغول انجام هفته‌ی دوم تمرین‌های این کتاب هستم ولی واقعا تا همین جاش هم موثر بوده، از این نظر که تمرین‌های هرروز در این دو هفته من رو مجبور میکرد به چیزهایی فکر کنم که تا حالا فکر نکرده بودم. من هیچوقت به صورت متمرکز به این فکر نکرده بودم در ظاهرم کدوم بخش‌ها رو دوست دارم، به صورت متمرکز به این فکر نکرده بودم ک در هر بخش زندگیم چه عملکرد‌های مثبتی دارم. گاهی از ذهنم عبور کرده بود قطعا ولی هرگز اینکه با دقت بررسیشون کنم رو انجام نداده بودم. ولی به جاش راجع به بخش‌های ظاهریم که دوست ندارم و یا عملکرد‌هایی ک داشتم و مطابق میلم نبوده بارها و بارها با دقت تمام فکر کرده بودم و از هزاران زاویه خودم رو بابتش تخریب کرده بودم.
این تمرین‌ها باعث شد هم چیزهایی ک از نظر انداخته بودم رو بررسی کنم، هم روی زبانی که باهاش نقاط قابل اصلاح رو بررسی میکنیم تاکید داره و اجازه‌ی خودتخریبی نمیده. واقعا کتاب خوبیه و همینطور ک این دو هفته ازش لذت بردم و چیزای خوبی یاد گرفتم، با خوشحالی منتظرم ببینم هرروز چه تمرینی داره و چه چیزهای جدیدی رو قراره یاد بگیرم و تمرین کنم.
نکته‌ی دیگه این هستش که کتاب کلی گویی نمیکنه. اینکه بگه اوکی این هفته قضاوت نکنین، خدافظ.
هرروز به صورت جزئی پیش میره. امروز سعی کنین این دسته از اشخاص رو قضاوت نکنین بعد بنویسید وقتی موفق شدید چه احساسی داشتین یا چه چالش‌هایی برای انجام این تمرین داشتین.
همه‌ی اینا جوانب مهمی از تمرین رو بررسی میکنه و باعث میشه بهش آگاه بشیم.
در مجموع کتابیه که واقعا خوندن و انجام دادنش رو توصیه میکنم.
پرهام رجبی
۱۳۹۸/۱/۲۶
بعضی کتاب‌ها تلاش میکنن که عزت نفس رو به عنوان یک مفهوم به شما معرفی کنند ولی در این کتاب علاوه بر معرفی ساده تمرینات عملی رو اورده که واقعا برای بهبود عزت نفس به شما کمک میکنند تمریناتی عملی و ساده که اکر انجام بدید مطمئنا عزت نفس شما بهبود پیدا میکنه ک زندگی راحت تری رو تجربه خواهید کرد
با سپاس از کتابراه
فاطمه تاجیک
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب عالیه عاالی، من به پیشنهاد یکی از دوستان روانشناسم این کتاب رو گرفتم، اولین قسمت رو خوندم مربوط به قضاوت نکردن دیگران بود خیلی برام جالب بود که همین قضاوت نکردن دیگران چقد موثر و مفید بود برام در جهت عزت نفس داشتن، هر موقع میخواستم کسیو قضاوت کنم یاد این کتاب و تمریناش میفتادم و بخودم میگفتم قضاوت نکن
کاربر kh
۱۳۹۸/۳/۲۷
من راستش، نسخه نمونه رو گرفتم و اونقدر برام جذاب بود که می‌خوام نسخه کاملش رو بگیرم. اینکه تمرینات هفتگی‌اند خیلی کمک می‌کنه که آدم بتونه انجامشون بده و ازشون نتیجه بگیره.
حمید روزبهی
۱۴۰۱/۱۲/۴
تمام مشکلات سر راه کمبود عزت نفس رو بیان کرده و برای غلبه بهش راه حل پیشنهاد داده حدقل کمک میکنه فرد دید بازتری نسبت به این مقوله داشته باشه
Shima Aghakhani
۱۳۹۹/۲/۱۹
ریشه تمام مشکلات روانی به کمبود عزت نفس ربط دارد و خبر خوب که با تمرین و تلاش می‌توان به بهبود آن کمک کرد کتاب حاضر اطلاعات مفیدی در این زمینه ارایه داده است
مهدی
۱۳۹۹/۱/۲۳
بهتر بود قبل ارائه تمرینات، مفاهیم دقیق تشریح بشه. من فکر میکنم تمریناتش خیلی زیاده. راستش از اوایل مطالعه کتاب دیگه نتونستم ادامه بدم...
fatemeh ghattali
۱۳۹۸/۷/۱۷
نثر کتاب خوبه و تمرینات کاربردی ومفیدی داره که کمک میکنه به صورت روزانه در جهت افزایش خودشناسی و عزت نفس گام برداریم
سجاد مستوفی
۱۳۹۸/۷/۱۴
فوق العاده بود ولی کتاب روان درمانی انگیزشی نوشته دکتر صاحبدل خیلی ازین بهتر و واقعا جذاب و کاربردی بود... پیشنهاد میکنم حتما اونو بخونید
سید محمد قصابی
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتاب خوبی بود و در برهه‌ای از زندگی مشترک روی کارکردهایم تاثیر گذاشت و مواردش کاربردی و شاید بتوان گفت در عمل قابلیت اجرا دارد.
Golnaz Akbari
۱۴۰۰/۱/۳
عالی بود عالی واقعا تاثیر گذار تو یک جمله باید بخونین و عمل کنین تا تاثیرش رو ببینین یهو به خودتون میاین و میبینین چقدر تغییر کردین
Mehran Zarif
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کتاب فوق العاده‌ای هست. حتما پیشنهاد میکنم مطالعه کنید. نسبت به کتابهای مشابه مطالب مفیدتری داره.
جمشیدی
۱۴۰۱/۲/۱۹
اگه تمرینها رو درست و کامل انجام بدید خیلی روی بالا رفتن عزت نفس تاثیر داره و بهتره چند بار مطالعه کنید
سارا دانش
۱۴۰۰/۱/۷
این کتاب رو دست کم نگیرید. تمریناتش رو مو ب مو اجرا کنید. تبدیل ب قدرتمندترین ورژن خودتون خواهید شد.
پویا
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
توی دفترچه راهنما یا دفترچه خاطراتی که گفته برای تمرین اول‌ دقیقا چیو باید بنویسیم
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

برای دریافت کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.