معرفی و دانلود کتاب بالتازارو بلیموندا

عکس جلد کتاب بالتازارو بلیموندا
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بالتازارو بلیموندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بالتازارو بلیموندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بالتازارو بلیموندا

کتاب بالتازارو بلیموندا، اثر ژوزه ساراماگو، روایتی است از عشق دو جوان، که در پرتغال قرن 18 در فضایی هول‌انگیز تفتیش عقاید، فقر بی‌امان، طاعون همه‌گیر و خرافات مذهبی رخ می‌دهد.

کتاب (Baltasar and Blimunda)، در یک سوی رویدادها دون ژوان پنجم پادشاه پرتغال است که شب‌های خود را به باردار کردن راهبگان صومعه‌ها می‌گذراند و روزهایش را در همنشینی با درباریان، کشیشان و اشراف، و در سوی دیگر دو شخصیت علمی و هنری.

ساراماگو داستانی سحرآمیز بیان می‌کند که شفافیت واقعیت تاریخی را با چاشنی تخیلات در‌هم آمیزد و داستان عاشقانه، ماجراجویانه و عمیقی درباره‌ی سلطنت و مذهب قرن هیجدهم کشور پرتغال، بیان کرده است.

بیش از بیست هزار نفر کارگر اجیر شده‌اند تا در ساخته صومعه‌ای برای اسکان ۳۰۰ نفری از راهبان فرقه فرانسیسکن که به واسطه نذر ملکه برای تولد دخترش ماریا باربارا وعدہ دادہ شدہ است کار کنند و این کار سیزده سال طول می‌کشد در حالی که ماریا حتی نیم نگاهی هم به صومعه نینداخته است.

ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) عضو حزب کمونیست هستند و کلا آدم ضد مذهبی هست تا حدی که وقتی جایزه‌ی نوبل ادبیات را برد واتیکان بسیار ناراحت شد. نکته‌ی بسیار جالب دیگه در مورد ایشون اینه که در نوشتارشون فقط از علامت نقطه و ویرگول استفاده می‌کنند و به سایر علائم اعتنایی ندارند و به همین خاطر جملاتشون طولانی و پشت سر هم به نظر می‌آید.

در کتاب بالتازارو بلیموندا می‌خوانیم:

دون خوان، پنجمین دارنده این لقب در نظام سلطنتی. شب هنگام به اتاق خواب همسرش دونیا ماریا آناخوسیفا که حدود دو سال پیش از اتریش آمده بود رفت تا شاهزادگانی را به دربار پرتغال اهدا کند.

در بیرون و درون قصر و دربار، همچنان شایعات و زخم‌زبان‌های فراوانی در مورد نازا و عقیم بودن این زن در افواه وجود داشت. هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ممکن است ایراد واقعی از پادشاه باشد. چون در درجه نخست، نازا بودن، عیب و نقص زشت و بزرگی بود که تنها در زنان به چشم می‌خورد و باعث طرد آنها از جامعه می‌شد و دوم اینکه شمار حرامزادگان دربار، فراوان و روزبه‌روز در قلمرو پادشاهی در حال افزایش بود. از آن گذشته، این ملکه بود که برای داشتن یک فرزند، تا سرحد مرگ، به درگاه خداوند التماس و زاری می‌کرد که این هم دو دلیل داشت: نخست اینکه یک پادشاه، بویژه اگر پرتغالی باشد، هرگز چیزی ماورای قدرت خود از کسی طلب نمی‌کند؛ و دوم اینکه یک زن به‌طور طبیعی همچون کوزه‌ای خلق شده است که طبیعتا باید خاصیت تراوش داشته باشد.

به هر حال نه اصرار و جدیت پادشاه که علیرغم مشکلات شرعی و معظلات فیریولوژیکی، دوبار در هفته، وظیفه پادشاهی و زناشویی خود را به طور کامل انجام می‌داد و نه صبر و فروتنی ملکه که به جز دعاهای فراوان، مدتی را نیز پس از دور شدن شوهر، به حالت سکون و بی‌حرکتی کامل روی تخت می‌ماند تا مبادا اغتشاش و آشوبی در نتیجه اعمال انجام شده ایجاد شود، هیچ‌کدام تا آن روز، نتوانسته بود باعث باد کردن و جلو آمدن شکم دونیا ماریاآناخوسیفا شود. ولی همه می‌گفتند خدا بزرگ است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بالتازارو بلیموندا
نویسنده
مترجمکاوه یزدانی نسب
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک987-964-374-314-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بالتازارو بلیموندا

علی فارسی
۱۳۹۹/۵/۱۸
متاسفانه من از نویسنده‌های دیگه برنده نوبل هم رمان‌هایی خوندم که بسیار پیش پا افتاده بوده‌اند و نه در سبک، نه شخصیت پردازی، فضا سازی و... حرفی برای گفتن نداشته‌اند صرفا به ابن دلیل که نویسنده اسم و رسم دارد. این رمان خسته کننده است و نویسنده ذره‌ای به خود زحمت به کار بردن تشبیه، استعاره، کنایه و.. را نداده است، بی دلیل نبست که نویسنده‌ای مثل خوان رولفو بک رمان می‌نویسد که عالم گیر می‌شود و عده‌ای ده‌ها رمان که پول ساز. در هر صورت "کوری" کمک زیادی به کوری چشم خوانندگان می‌کند
سید امین مرتضوی
۱۴۰۲/۲/۲۹
داستان سیال و رو به جلو بوده و می‌توان این اثر را نمونه متعالی از سورئالیسم جادویی قلمداد کرد، شخصیت‌ها دارای پرداخت مناسب می‌باشند و مولف در خلق تصاویر سینمایی متبهر عمل کرده است، فضای راز آلود اثر، مخاطب را با خود به اعماق اعتقادات و عواطف مولف می‌برد.
پیام باب الحوائجی
۱۳۹۶/۷/۱۸
عالی بود مثل بقیه کاراش ولی باید بادقت و حوصله خوند خوندنشو دو بار پیشنهاد میکنم به همراه نت برداری
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۶/۱۷
همه کتابهای ساراماگو عالی و معرکه است.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بالتازارو بلیموندا

برای دریافت کتاب بالتازارو بلیموندا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.