معرفی و دانلود کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند)

عکس جلد کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند)
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند)

کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند) نوشته‌ی داود علی بابایی، به شما می‌گوید که چرا بانک‌ها از وام گیرندگان بهره‌های کلان می‌گیرند و مشکل اصلی این روند از کجا نشأت گرفته است.

این اثر با هدف معرفی شکاف‌های کیفیت خدمات بانکی و شناسایی متغیرهای مؤثر در هر شکاف تهیه شده و در نهایت پیشنهاداتی برای رفع این شکاف‌ها ارائه می‌دهد.

به ندرت در بین مردم کسی را پیدا خواهید کرد که از بانک‌ وام نگرفته باشد، آن هم با بهره‌های گزاف از 18 تا 33 درصد و بسیاری از آن‌ها به علت رکود اقتصادی دچار معوقه‌ی بانکی شده‌اند. این مسئله تداعی بر این دارد که اقتصاد در کشور، ناسالم و مریض است.

متأسفانه در کشور 80 میلیونی ایران کم نیستند کسانی که برای رونق اقتصادی در تولید و خدمات و فرهنگ از بانک‌ها و مؤسسات مالی وام گرفته‌اند و چون اقتصاد بیمار و ناسالم بوده و رکود بر بازار اجناس حاکم بوده، نتوانسته‌اند وام‌های خود را به موقع پرداخت نمایند و آن‌ها معوق شده‌اند و بدین صورت وثایق وام گیرنده در معرض حراج قرار گرفته و اموال و املاکش به مزایده گذارده شده یا به تملک بانک‌ها و مؤسسات مالی درآمده و وام گیرنده ورشکست شده و حتی سر از زندان درآورده است، آن هم به وسیله‌ی بانک‌ها و مؤسسات مالی، اعتباری به قول معروف اسلامی، یعنی همان بانکداری بدون ربا.

از سال 1960 به بعد فعالیت‌های بانکداری به صورت چشم‌گیری متحول شد. ولی با ورود گسترده رایانه‌ها به عرصه خدمات بانکی پس از سال 1980، گستره خدمات بانکی وسعت بیشتری گرفته و سرعت انجام امور مربوطه نیز به همان میزان افزایش داشته است. به موازات این تحولات، میزان انتظارات مشتریان بانکی از شبکه بانکی رشد داشته است آن چنان که همه مشتریان خواهان دریافت خدمات با کیفیت بالا، افزایش سرعت در انجام عملیات بانکی و توجه خاص کارکنان به خود هستند. سرعت در ارائه خدمات با استقرار شبکه‌های رایانه‌ای به خودی خود بهبود یافته است اما قطعاً دقت و کیفیت در ارائه خدمات تنها با افزایش توان ماشین و پیشرفت فناوری تحقق نمی‌یابد.

به همین علت از بهبود کیفیت خدمات بانکی، به عنوان یک فرهنگ در سرتاسر بدنه بانک‌های پیشرو حمایت می‌شود. راهبرد بلند مدت و اصلی در تمام بانک‌های موفق در سرتاسر جهان، در مرکز کسب و کار قراردادن مشتریان است. بانک‌های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در بخشی از کتاب بانک، ربا و اجحاف می‌خوانیم:

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: سیستم بانکداری کشور ما اگرچه به ظاهر و با قانون بانکداری اسلامی اداره میشود اماانگونه که از نقدهای وارده به این سیستم بر میاید اینکه هنوز هم ربا و معاملات ربوی در بانک‌های کشور وجود دارد و کسی هم نیست که درصدد رفع ان براید.

این درحالی است که به نظر میرسد مشکل از قانون نیست و این بانک‌ها هستند که بادور زدن قانون قراردادهایشان را به گونه‌ای منعقد میکنند که بوی ربا از ان برمی‌خیزد و این همان مساله ایست که مراجع تقلید و علمای دینی بارها و بارها نسبت به آن انتقاد کرده و هشدار داده‌اند اما تنها واکنش به این انتقادها برگزاری همایش‌هایی بوده که هیچ خاصیت و برونداد خارجی ندارند.

در این راستا معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه عقود بانکی و دیگر قوانین تصویب شده جلوی ربا را گرفته است، اما واقعیت این است که این قوانین در نظام بانکی رعایت نمی‌شود، گفت: اگر از برخی از مدیران بانکی کشور پرسیده شود عقود اسلامی چیست فقط یک کلمه جعاله و مضاربه را شنیده و معنای لغوی آن را می‌دانند اما اطلاعات دقیقی از آن ندارد.

محمدرضا خباز با اشاره به اینکه بسیاری از علما و مراجع معتقدند که بانکداری اسلامی در کشور اجرا نمی‌شود با انتقاد از عمل نشدن به قوانین بانکداری اسلامی در کشور، بسیاری از معاملات بانکی را مصداق ربا عنوان کرد و خواستار دقت بیشتر در اجرای قانون بانکداری اسلامی شد. افزود: با توجه به اینکه قانون بانکداری اسلامی مصوب سال 1362 قانونی کامل در راستای بانکداری اسلامی است چرا که شورای نگهبان آن را تایید کرده و مدتی هم حوزه‌های علمیه بخصوص حوزه علمیه قم بر روی آن کار کرده‌اند، ولی قانون خوب که مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه اجرای خوب قانون است که مشکل را حل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

به بهانه پیشگفتار
بانک و بانکداری چیست؟
مروری بر پیدایش قدیمی‌ترین ساختار اقتصادی کشور
بانک‌ها با چه ترفندهایی به مشتریان اجحاف می‌کنند
چرا بانک‌ها بهره‌های کلان می‌گیرند؟
چرا کسی که پول ربوی می‌گیرد باید در حبس و رباخوار در جامعه آزاد باشد
مردم برای بانک‌ها کار می‌کنند نه برای آتیه فرزندانشان
ربا جرم است یا مشروع و قانونی
پیرامون بنگاه‌داری بانک‌ها
پاسخی به انتقادات تند مراجع فقیه به نظام بانکداری
مشکل اصلی بانک‌ها کجاست؟
مدیر عامل بانک اقتصادنوین مطرح کرد
راهکارهای بهبود نظام بانکی
نتیجه ورود بانک‌ها به عرصه بنگاه‌داری، تضعیف بخش خصوصی است
به رغم قانون بانکداری اسلامی رباخواری در بانک‌ها بیداد می‌کند/ مدیران بانکی فقط اسم بانکداری بدون ربا را شنیده‌اند، حتی نمی‌دانند چیست/ بانک‌ها درایران 10 برابر همسایه‌ها سود می‌گیرند
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد
چالش شورای فقهی در نظام بانکی
سه چالش نظام بانکی که 90 درصد بار تأمین مالی را بر دوش دارد
نظرات مراجع عظام درباره‌ی ربا در بانک‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-964-5731-89-0
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند)

برای دریافت کتاب بانک، ربا و اجحاف (بانک‌ها با چه ترفندهایی به وام گیرندگان اجحاف می‌کنند) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.