معرفی و دانلود کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار

عکس جلد کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار

کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار نوشتۀ مریم نجفی و اسفندیار شهبازی، به اهمیت فرزند‌دار شدن در زندگی زوجین نابارور پرداخته‌ و به علل، پیامدها و درمان‌های این مشکل زوجین می‌پردازد.

با توجه به تغییرات مختلف نسبت به مسائل جنسی در زوجین از لحاظ طرز تفکر در قرن‌های اخیر، کماکان اهمیت باروری در ذهن بشر حفظ شده است، به طوری که یکی از عوامل تحکیم زندگی زناشویی وجود فرزند است. به همین علت باروری که مرحله طبیعی از زندگی و یکی از مهم‌ترین اهداف هر پیوند زناشویی است، مفهومی از ادامه‌ی روند زندگی جادوانه برای بشر دارد. در مقابل باروری جنبه‌ی مهم دیگری بنام ناباروری وجود دارد که با ناتوانی در باردار شدن بعد از یک سال فعالیت جنسی مداوم و بدون استفاده از روش‌های پیش‌گیری از بارداری تعریف می‌شود.

در جوامع مختلف به دلیل آن که داشتن فرزند یک ارزش فردی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، زوج‌های نابارور کوشش فراوانی را صرف تشخیص و درمان ناباروری می‌کنند. ناباروری ابعاد مختلف زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید بتوان گفت که یکی از عمده‌ترین وقایع استرس‌زا در زندگی افراد است که به عنوان حادثه‌ای منفی و ناکام کننده برای زوجین، به ویژه زنان مطرح است.

در این حوزه تحقیقات زیادی انجام شده است که اثر بخشی زوج درمانی را برای کاهش تعارضات و مشکلات زناشویی تایید کرده‌اند و از طرف دیگر زوجینی که نابارور هستند نیاز به حمایت و پشتیبانی یکدیگر دارند تا بهتر بتوانند با این مسئله کنار آیند و در این راستا اگر یکی از همسران از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند همسر دیگر صدمه می‌بیند (همسر آسیب دیده غالبا اما نه همیشه زن است).

در بخشی از این کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار می‌خوانیم:

اگرچه تجربه نازایی برای فرد دارای مشکل یا سالم ممکن است متفاوت باشد، اما در هر حال فقدان تجربۀ والد شدن، استرس و دگرگونی در زندگی ایجاد می‌کند. از آنجایی که نازایی، زوجین را به عنوان یک واحد تحت تأثیر قرار می‌دهد، و درمان آن به تشریک مساعی مرد نیاز دارد، بنابراین لازم است تلاش واحدی جهت ایجاد ارتباط مناسب بین زوجین صورت پذیرد. مطالعات مختلف، کاهش کلی در سازگاری زناشویی را در نتیجۀ مشکل نازایی، نشان نداده‌اند.

اما شواهد حاکی از آن است که اختلافات اساسی بین زوجین، در چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن آنان وجود دارد. بعضی از زوجین، تخریب جدی در ارتباطات خود را بیان می‌کنند، در حالی که بعضی از آنان نسبت به قبل، احساس نزدیکی و رضایت زناشویی بیشتری را ذکر می‌کنند. شناسایی عواملی که باعث ایجاد مشکلات زناشویی در زوجین می‌شود بسیار مهم می‌باشد تا زوجین در معرض خطر شناسایی شده و جهت آنان اقدامات حمایتی انجام شود.

یک فاکتور خطر بالقوه در ایجاد مشکلات زناشویی، اختلاف دیدگاه زوجین نسبت به نازایی است که این اختلاف را می‌توان در چهار جنبه خلاصه کرد؛ اولاً داشتن فرزند برای زنان بیشتر از مردان اهمیت دارد، ثانیاً زنان در پی‌گیری، تشخیص و درمان نازایی بیشتر از مردان سعی و تلاش می‌کنند و درگیر می‌شوند و این امر حتی در موارد نازایی با فاکتور مردانه نیز صدق می‌کند. ثالثاً زنان بیشتر از مردان با همسرشان در مورد بچه‌دار شدن صحبت می‌کنند، در حالی‌که مردان نگرانی‌شان را به طور واضح بیان نمی‌کنند، رابعاً زنان فشار روانی بیشتری در رابطه با نازایی پیدا می‌کنند و اعتماد به نفس خود را بیش تر ازمردان از دست می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مبانی نظری و پیشینه بحث
فصل دوم: بررسی روش پژوهش و مقیاس‌های آن
فصل سوم: بررسی یافته‌های پژوهش
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-600-8077-00-8
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار

برای دریافت کتاب بررسی تفصیلی زوج درمانی هیجان‌مدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.