معرفی و دانلود کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین

برای دانلود قانونی کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین

کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین نوشته‌ی علیرضا ثمودی پیله رود و سید مهدی موسوی، به بررسی رویکرد اتحادیه‌ی اروپا نسبت به فلسطین در دوره‌های گوناگون تاریخی می‌پردازد.

کشورهای اروپایی با هدف اثرگذاری بر تحولات روابط بین‌الملل و تأمین منافع، اتحادیه‌ی اروپا را پایه‌ریزی کردند. از این رو، اتحادیه به دنبال بازیافتن جایگاه سابق خود در نظام بین‌الملل است. کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین نیز در آغاز به سابقه‌ی اتحادیه‌ی اروپا و چگونگی شکل‌گیری آن می‌پردازد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به خصوص اعضای قدرتمندتر آن همچون انگلستان، فرانسه و آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوم و در نتیجه‌ی ویرانی‌های ناشی از این جنگ خانمان‌سوز، بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی خود را از دست دادند.

این کشورها با ایجاد نظام دوقطبی و شکل‌گیری جنگ سرد، جایگاه سیاسی خود را در نظام بین‌الملل که در قرون گذشته همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری آن داشتند، از دست دادند و تحت تأثیر معادلات قدرت در جهان دوقطبی قرار گرفتند. کشورهای اروپایی بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم با در پیش گرفتن همگرایی اقتصادی و ایجاد «جامعه‌ی زغال و فولاد» در سال 1952 و ایجاد «جامعه‌ی اقتصادی اروپا» در سال 1957، به سرعت نه تنها ویرانی‌های ناشی از جنگ را جبران کردند، بلکه به یک قدرت مهم اقتصادی در جهان تبدیل شدند.

علیرضا ثمودی پیله رود و سید مهدی موسوی در ادامه به روابط اروپا و خاورمیانه می‌پردازند و پس از آن وارد مسئله‌ی فلسطین می‌شوند. اتحادیه‌ی اروپا حل و فصل مناقشه‌ی اعراب و رژیم صهیونیستی را در راهبرد امنیتی خود یک اولویت راهبردی توصیف کرده است. از دید اتحادیه‌ی اروپا، تنها راه‌حل شرایط بحرانی خاورمیانه ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح است. با وجود چنین اظهاراتی رویکرد اروپا همواره یکسان نبوده است و در این کتاب شما می‌تواند شرح تمام وقایع و موضع‌گیری‌ها را با شرح جزئیات مطالعه کنید.

این کتاب از منظر سیاسی و تاریخی از ارزش بالایی برخوردار است و مطالعه‌ی آن به تمامی علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین می‌خوانیم:

با توجه به اهمیت نقش و جایگاه ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی خاورمیانه در محاسبات بین‌المللی، قدرت‌هایی چون آمریکا و اروپا و در مقیاس پایین‌تر کشورهایی چون روسیه، چین و ژاپن بر سر قدرت‌یابی و نقش‌آفرینی در این منطقه رقابت دارند. بنابراین، همواره شاهد کشمکش و تنش بین سیاست آمریکا و اروپا خواهیم بود. سیاست آمریکا استفاده از «تحریم» برای تنبیه دولت‌های به زعم او سرکش است که این سیاست مورد حمایت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی هم می‌باشد. در حالیکه سیاست اروپا «تجارت محور» است. بنابراین، سیاست اتحادیه اروپا در خاورمیانه تأکید بر مسایل امنیتی موسوم به امنیت نرم و راهبردهای اقتصادی و اجتماعی برای غلبه بر مسائل پیچیده‌تر دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بررسی نظری جایگاه اتحادیه اروپا در سیاست بین‌الملل
فصل دوم: سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه‌ی اروپا
فصل سوم: سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپا در قبال خاورمیانه
فصل چهارم: سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپا در قبال فلسطین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-6350-61-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین

برای دریافت کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه اروپا در قبال موضوع فلسطین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.