معرفی و دانلود کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر

عکس جلد کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر

کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر به قلم ارنست همینگوی، دربردانده‌ی چند داستان کوتاه است که لایه‌های مخفی درون انسان را به تصویر می‌کشد و شما را پس از هر داستان در دالان‌های ذهن‌تان سرگردان می‌کند و سوال‌های زیادی را پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

ارنست همینگوى (Ernest Hemingway) در زمان زندگى خود مشهورترین نویسنده آمریکا بود. سبک و شیوه او نه تنها در دنیاى انگلیسى زبان، بلکه در تمام جوامع کتابخوان دنیا شناخته شده و مشهور است. احتمالاً، هیچ داستان‌نویسى تا کنون چنین تأثیر عمیقى در نثر معاصر خود نگذاشته است، زیرا سبک و کار او در هر کجا که معروف گشته مورد تقلید و سرمشق دیگران قرار گرفته است.

او در کتاب برف‌های کلیمانجارو (The Snows of Kilimanjaro) تلاش می‌کند درد و اندوه انسان و نقش بی‌رحمی طبیعت در این درد و اندوه را نشان دهد. این اثر تاثیرگذار سبب می‌شود دریابید که در سخت‌ترین شرایط هنوز امید وجود دارد، فقط کافی است هدفتان را دریابید و آن را بخواهید.

داستان اصلی این مجموعه با نام برف‌های کلیمانجارو درباره‌ی کوهی با همین نام است به ارتفاع 6570 متر که بلند‌ترین قله‌ی آفریقاست. در نزدیکی قله‌ی غربی لاشه‌ی خشکیده و یخ زده‌ی پلنگی دیده می‌شود. مشخص نیست که پلنگ در آن ارتفاع دنبال چه بوده و چه می‌کرده است.

این داستان شرح حال مردی است که در لحظه مرگ، فرار و گریز خیالی خود را چنان به صورت واقعی و تاثیرگذار روایت می‌کند که مخاطب را مجبور به باور کردن، می‌کند. داستان با صحنه‌ای از مردی که در حال مرگ است، شروع می‌شود و ناگهان با یک فلاش‌بک به گذشته برمی‌گردد و چگونگی اتفاق افتادن حادثه‌ای را به تصویر می‌کشد. سپس با گریزی خیالی دوباره به زمان حال برمی‌گردد تا نشان دهد که چنین مرگی روی داده است. براساس این داستان یک فیلم سینمایی در سال 1952 ساخته شده است.

تأثیر نویسندگان دیگر حتى در نویسنده بارزى چون همینگوى، حتى در شاهکارهایش نیز گاهى کاملاً محسوس است. در تأیید این نظر می‌توان به دو داستان عالی و مشهور وی به نام‌های «برف‌هاى کلیمانجارو» و «زندگى خوش کوتاه فرانسیس مکومبر» اشاره کرد. هر دو داستان بدون تردید راجع به ‌زندگى خود همینگوى است و از لحاظ محتوى به داستان‌هاى اولیه او مربوط مى‌شوند.

برف‌هاى کلیمانجارو اثری است که از لحاظ تکنیک تحسین عموم را به همراه داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین تأثیر نویسندگان دیگر در این داستان بسیار کم بوده اما با وجود این در برخى از قسمت‌های این کتاب تاثیر آثار نویسندگان دیگر به چشم می‌خورد. مخصوصا در ترکیب و ساختمان غیر عادى آن تأثیر «آمبروزبیرس» بسیار مشهود است.

ارنست همینگوی از نویسندگان ممتاز امریکایی و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات است. او در سال 1899 در آمریکا در یک خانواده متمول متولد شد. پدرش پزشک بود و مادرش نیز پیانو و آواز تدریس می‌کرد. وی نویسندگی را با نوشتن در روزنامه در دوران مدرسه شروع کرد. در جنگ جهانی اول داوطلبانه به جنگ رفت اما به دلیل ضعف بینایی مجبور به بازگشت شد و در صلیب سرخ به عنوان راننده آمبولانس مشغول به خدمت‌رسانی شد.

در بخشی از کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر می‌خوانیم:

خود او همیشه وقتى بیشتر نزد زن‌ها موفقیت پیدا کرده بود که به‌ آن‌ها دروغ گفته بود. هیچوقت نشده بود که راست بگوید و کارش بگیرد. اما این دروغى که این بار به‌ زنش گفته بود بیشتر از آن که مربوط به ‌عادت دروغگویى او باشد مربوط به این بود که هیچ حرف راستى براى گفتن نداشت. سابقا مدتى براى خودش زندگى کرده بود، ولى این زندگى خواه ناخواه به‌ آخر رسید.

بعد از آن زندگانى را با اشخاص مختلف و با پولدارها ادامه داده و در هر جا، و گاهى هم در جاهاى تازه، به ‌سراغ آنچه بهتر بود رفته بود. سعى کرده بود اصلاً فکر نکند، و از آن وقت زندگیش صورتى کاملاً مطبوع پیدا کرده بود. در درون روح خود، خودش را طورى زره‌پوش کرده بود که هیچ وقت عادت فکر مایه دردسرش نشود. این کارى بود که غالب کسان دیگر هم مى‌کردند: قیافه «آقایى» را به ‌خود گرفته بود که به ‌هرچه پیش از این کرده است با چشم تمسخر نگاه مى‌کند. ولى البته علت اصلى این قیافه گرفتن این بود که حالا دیگر آن کارها را نمى‌توانست بکند.

فقط تصمیم گرفته بود که یک روز درباره این مردم هرچه را که باید نوشت بنویسد. به‌خود گفته بود که یک روز به تفصیل از «خرپول‌ها» صحبت خواهد کرد و به ‌دیگران خواهد فهمانید که او خودش یکى از آن‌ها نبوده، بلکه در جمع آن‌ها فقط «طفیلى» و «جاسوس» بوده است. آن وقت دست از زندگى اعیانى برخواهد داشت تا بتواند همه آنچه را که در این باره مى‌دانست بنویسد، و براى اولین بار این جریان به‌ دست کسى نوشته خواهد شد که درست مى‌داند چه مى‌نویسد.

اما خودش مى‌دانست که هیچوقت این کار را نخواهد کرد، زیرا که هر روزى که بى‌نوشتن و با زندگى راحت و بى‌دردسر، با آن زندگى که مورد تنفر او بود بگذرد، استعداد نویسندگیش را تحلیل خواهد برد و اراده کار کردن را در وى سست‌تر خواهد کرد، به ‌طورى که کم کم نویسندگى را به‌ کلى از یاد خواهد برد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
برف‌هاى کلیمانجارو
حقیقت و خیال
پایان رنج‌ها
مادر
خون وشن
فرو افتادگان
پنجاه اسکناس هزارى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر
نویسنده
مترجمشجاع الدین شفاء
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-2575-59-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر

برای دریافت کتاب برف‌هاى کلیمانجارو و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.