معرفی و دانلود کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر

عکس جلد کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر

کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر نوشته‌ی اسپنسر جانسون، دربردارنده‌ی راهکارها و روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند در موقعیت‌های حساس، تصمیمات درست بگیرید؛ راهکارهایی تاثیرگذار برای این­که بدانید چطور به چیزی که برایتان کارآیی دارد، بله و به چیزی که برای­تان کارآیی ندارد، خیر بگویید.

کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر (Yes or no: the guide to better decisions) به شما نشان می‌دهد که چگونه بکارگیری روش‌های بله یا خیر در اخذ تصمیمات، باعث می‌شود به نتایج بهتری دست پیدا کنید و استرس کمتری در زندگی داشته باشید.

بسیاری از ما تصمیمات بسیار ضعیف و غلطی در زندگی گرفته‌ایم. ما موقعیت عالی خود را در بازار تجارت جهانی از دست داده‌ایم، در محیطی ناپایدار زندگی کرده‌ایم، میزان جنایت در کشورهای مختلف به شدت بالا رفت و تأثیرات وحشتناک مواد مخدر، طلاق و بی‌خانمانی را به چشم خود دیده‌ایم. ما چه می‌خواستیم و چه نمی‌خواستیم، در این موقعیت‌ها قرار گرفته‌ایم و این وضعیت‌ها و نابسامانی‌ها تا حد بسیاری، نتیجه‌ی تصمیم‌هایی است که به طور دسته جمعی توسط عموم مردم گرفته شده‌اند.

باید از خود بپرسیم که ما در کجا راه را اشتباه رفته‌ایم و در این باره چه می‌توانستیم بکنیم؟ آیا می‌توانستیم یاد بگیریم که برای خود، زندگی و کارمان، تصمیم‌های درخشان‌تری بگیریم و از نتیجه‌ی آن‌ها نهایت لذت را ببریم؟ اگر از میان ما، انسان‌هایی بودند که تصمیم‌های درستی بگیرند، آیا همگی می‌توانستیم کار بهتر، جوامع بهینه‌تر و خانواده‌های نیکوتری را به وجود بیاوریم؟

زمانی که با آگاهی درونی به زندگی خود بنگریم، بیشتر ما اشتباهات و خطاهایی که در گذشته مرتکب آن شده‌ایم را به یاد می‌آوریم. هیچ فردی علاقه‌ای ندارد تصمیم اشتباهی بگیرد، تصمیم‌گیری‌های اشتباه ما به دلیل توهمی است که در لحظه‌ی تصمیم‌گیری گرفتار آن می‌شویم و تصمیمات درست ما، طبق واقعیت‌هایی است که در آن لحظه، به درستی آن را از غلط تشخیص داده‌ایم.

بهترین راه برای جلوگیری از تصمیمات غلط، تشخیص صحیح و به موقع برای «بله» گفتن به چیزهایی است که به صلاح ما هستند و «نه» گفتن به چیزهایی که به ضرر ما تمام می‌شوند. اگر شما هم متوجه شدید که این سیستم برایتان مفید است، امیدوارم به دیگران کمک کنید که نحوه استفاده از آن را کشف کنند.

دکتر اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) یکی از برجسته‌ترین نویسندگان حوزه‌ی مدیریتی و فروش در جهان است. میلیون‌ها نفر از طرفداران آثار او توانسته‌اند به سادگی با اعتماد به خود در حرفه، شغل و زندگی به موفقیت و سعادت دست پیدا کنند.

در قسمتی از کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر می‌شنویم:

هنگامی که کوه پیمایان از کوه پایین می‌آمدند، مرد جوان کنار راهنما قرار گرفت و با هم نکاتی را که در طی روزهای گذشته آموخته بودند، مرور کردند.

راهنما پرسید: هنگامی که به ابتدای سفر در روز جمعه نگاه می‌کنی، چه می‌بینی؟

مرد جوان گفت: می‌بینم که راهی را که در کوه پیمایی روز جمعه طی کردم، بی‌شباهت به شیوه تصمیم‌گیری‌های من نبود. من نمی‌دانستم که دارم مسیر اشتباهی را طی می‌کنم، اطلاعات ضروری را در اختیار نداشتم، دستورالعمل‌هایی را که برای رسیدن به اینجا لازم بودند، نداشتم و از گزینه‌هایی که در اختیارم بودند، آگاهی نداشتم و هنگامی که بدون دستورالعمل و نقشه، خانه را ترک کردم، به عواقب تصمیم خود فکر نکرده بودم. من در واقع به این ترتیب فقط خود را گول می‌زدم احساس کردم که باید برگردم و دستورالعمل‌ها را بردارم، ولی از احساساتم و شم و الهامم غفلت کردم. شاید در بعضی از سطوح، احساس می‌کردم شایستگی دریافت نتایج بهتری را ندارم، چون همان اشتباهات قبل را مرتکب شدم، ولی از آن‌ها درس نگرفتم.

راهنما گفت: حالا چه احساسی داری؟

مرد جوان لبخند زد و گفت: حس می‌کنم از خواب بیدار شده‌ام. من با افکار و سؤالاتم، نسخه جدیدی از نقشه را برای خود تدارک دیده‌ام. حالا آن را در کیف پولم همراه خود به همه جا می‌برم.

راهنما لبخند زد و گفت: البته تو می‌دانی که رمز موفقیت چیزی بیشتر از حمل نقشه است، تو باید آن را بیرون بیاوری و دائما از آن استفاده کنی چون به این ترتیب تصمیمات بهتری خواهی گرفت.

مرد جوان گفت: این درست همان چیزی بود که این هفته برای من پیش آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
5 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
از آشفتگی به وضوح
12 دقیقه
یک سیستم قابل اطمینان
22 دقیقه
نیاز واقعی
20 دقیقه
انتخاب آگاهانه
20 دقیقه
درباره‌ی گزینه اندیشیدن
18 دقیقه
نیمه‌ی دیگر
25 دقیقه
درستی و کمال من
23 دقیقه
شم و الهام من
22 دقیقه
بینش و بصیرت من
11 دقیقه
مرور
7 دقیقه
مورد استفاده
9 دقیقه
راهنمای شخصی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر
نویسنده
مترجمپروین قائمی
ناشر صوتیانتشارات معیار علم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر

Solmaz S
۱۴۰۱/۸/۲۳
عالی بود
برای من که یک تصمیم نهایی و سریع و ضرب العجلی میخواستم بگیرم
که حتی مشاورها هم نمیتونستن درست راهنماییم کنن عالی بوددد، حتما پیشنهاد میکنم
علی خاوری
۱۳۹۸/۹/۲۳
کتاب خوبیه البته برای کسانی که میخواهند تصمیات درست تری بگیرد از نظر عقلانی وگرنه چیز جدیدی برای ادما ذهن بسته و تک رو وجود ندارد
محمد
۱۴۰۱/۱۱/۴
برخلاف اکثر کتاب‌ها که هیچ راه حلی نمیدن، این کتاب پر از راه حل و راهنمایی بود و واقعا نیاز داشتم، از متن تا گویندگی همه چیز عالی بود
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۸/۱۷
کتاب خوبی بود، باید با دقت گوش بدید حتماً. خیلی جامع نبود ولی خوب اطلاعات مفیدی ازش گرفتم. ممنونم از خوانش و ترجمه و تیم کتابراه
مریم قاضی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
این کتاب کمکتون میکنه تا موقع تصمیم گیری با هر دو بخش وجودی خودتون ینی مغز و قلبتون مشورت کنید، بسیار عالی و کاربردی
leila moradi
۱۳۹۸/۹/۲۱
جالبه... یه جور شفاف سازی مواقعی هست که داریم تصمیم گیری میکنیم.
moradi morteza
۱۳۹۹/۶/۲۶
خیلی خوب بود و توصیه میکنم شما هم مطالعه کنید
مصطفی حق پور برزگر
۱۴۰۰/۷/۱۵
فقط میتونم بگم فوق العاده کارامد
مهدی دل آور
۱۴۰۱/۱۲/۸
کتاب کامل و درست
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر

برای دریافت کتاب صوتی بله یا خیر: راهنمای تصمیم‌گیری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.