معرفی و دانلود کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان

عکس جلد کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان

اسماعیل شفیعی سروستانی در کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان به روابط این دو طایفه و اثرگذاری که در طول تاریخ بر بشریت گذاشته‌اند، پرداخته است.

در جست‌ و جوی بلندترین، پرسابقه‌ترین و ریشه‌دارترین اختلاف حادث شده میان دو قوم که دامنۀ تأثیرات آن هزاره‌ها را در نوردیده و به عصر ما رسیده است، به دو قوم مشهور «بنی‌اسماعیل» و «بنی‌اسرائیل»، از فرزندان حضرت ابراهیم خلیل الرّحمان (ع) خواهید رسید؛ واقعه‌ای که در شکل‌گیری وجوه بسیاری از مناسبات فرهنگی و تمدّنی انسان معاصر در عصر حاضر مؤثّر افتاده و در بنای تاریخ آینده نیز نقش‌آفرین خواهد بود.

این نحوه از تأثیرگذاری دامنه‌دار کمّی و کیفی در گسترۀ حیات فرهنگی و تمدّنی انسان‌ها را در میان ساکنان هیچ کدام از اقوام ساکن ربع مسکون نمی‌توان سراغ گرفت. برعکس، اندیشه و عمل این دو قوم، در همۀ فراز و نشیب‌های تاریخ، سایر اقوام و ملل را به دنبال خود کشیده و در حیات آن‌ها مؤثّر بوده است.

حضرت ابراهیم (ع) از پیامبران اولوالعزمی است که دین توحیدی به ایشان منتسب شد و به واسطۀ دو فرزندش، حضرت اسماعیل و حضرت اسحاق (ع) نسب بسیاری از انبیای عظام الهی و از آن جمله، سه پیامبر اولوالعزم دیگر، یعنی حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و حضرت محمّد (ص) به ایشان بر‌می‌گردد.

پا گرفتن بنیاد سه دین توحیدی موسوی، عیسوی و محمّدی در دامن این پیامبر عظیم‌الشّأن، تقدیر خداوند متعال و مقبول رضای ایشان بود؛ امّا ادبار و روی‌گردانی جماعتی از «بنی‌اسرائیل» و چشم دوختن به مجموعه‌ای از تدابیر انسانی برای رقم زدن به سرنوشتی متفاوت با مشیّت الهی، نتیجه‌ای جز ابتلای دراز مدّت فرزندان آدمی به مجموعه‌ای از فتنه‌ها و به گمراهی غلتیدن نسل‌های زیادی را در طول تاریخ، در پی نداشت.

بدون تردید گذشته تاریخ بلند چهار هزار ساله بر ساکنان زمین به طور عام و ساکنان شرقی «دریای مدیترانه» (خاورمیانه) به طور خاص با همۀ فراز و فرودهای فرهنگی و تمدّنی‌اش، تاریخ این جدال و رویارویی بنی‌اسرائیل و بنی‌اسماعیل است.

فصل نخست این مجموعه، با عنوان «تشابه رخدادهای گذشته بر بنی‌اسرائیل و بنی‌اسماعیل» با مراجعه به منابع تاریخی و متّکی به مستندات روایی و حدیثی، در پی آن است تا اثبات کند این دو طایفه، از روز نخست، در جادّۀ تاریخ، همچون دو ارّابۀ تیزتک و در رقابتی سخت تاخته و تا امروز پیش آمده‌اند و همچنان نیز تا رخداد بزرگ وعده داده شده، یعنی ظهور موعود آخرالزّمان از نسل جناب ابراهیم خلیل الرّحمان (ع) پیش خواهند رفت تا دانسته شود امر خداوند حکیم تحقّق‌ یافتنی است؛ اگر چه بسیاری را ناخوش می‌آید.

در آخر به عقیده سروستانی، برای مطالعۀ دقیق‌تر تحوّلات تاریخی و فرهنگی عهدها و عصرهای پیشین، مراجعه به مجموعۀ هشت جلدی «سیر تاریخی و فرهنگی قبیلۀ لعنت» بی‌شک کمک کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان می‌خوانیم:

نهضت اصلاح دینی پروتستانی، جماعتی از مسیحیان را گامی دیگر به عقب کشید و حلقۀ بندگی عهد عتیق و خاستگاه یهودیان عصیانگر و تمامیّت خواه را به گوش مسیحیان مذهب پروتستانی انداخت؛ به عبارت دیگر، در حال حاضر ما مواجه با دو رویکرد و تفسیریم:

اوّل: رویکرد مسیحیان کاتولیک و ارتدوکس که خود را منتظر بازگشت عیسی مسیح (ع) می‌شناسند و دوم: رویکرد مسیحیان پروتستان و یهودیان که در انتظار حضرت عیسی مسیح (ماشیح) در آخرالزّمان در «اورشلیم» و پس از واقعۀ آرمگدونند و این ظهور را منّتی برای یهودیان معرّفی می‌کنند. به قول جناب عبدالوهّاب مسیری:

گرایش پروتستان‌ها به آمیختن امور مقدّس و تاریخی یا مطلق و نسبی، این قضیه را دامن می‌زد؛ زیرا وجدان پروتستانی همواره در جست‌وجوی نشانه‌های مادّی خدا و در انتظار دیدگاه‌های آخرالزّمانی بود که در درون تاریخ تحقّق می‌یابد. ساختار و بنیاد این دیدگاه، صهیونیستی بود؛ زیرا تاریخ خاص را انکار می‌کرد و به آسانی، از تاریخ باستان به «فلسطین» می‌آمد و یهودیان معاصر را همان قوم برگزیدۀ خدا، که حقّی ازلی در سرزمین موعود دارد، می‌انگاشت.

توجّه زاید الوصف پروتستان‌ها، در واقع، ناظر بر توجّه و پیوند عمیق آن‌ها به یهود و همراهی با خاستگاه آن‌ها بود؛ در حالی که تا قبل از نهضت اصلاح دینی، مسیحیان (و به تبع اروپائیان) یهودیان را از پست‌ترین و بی‌ارزش‌ترین قوم می‌شناختند، آن‌ها را در محلّه‌ها و گتوها محصور می‌ساختند و از یهودیان، چهرۀ موش کثیف ارائه می‌کردند.

پروتستانتیسم به نوعی، تطهیر‌ کنندۀ چهرۀ موش کثیف از یهود بود.

در فرهنگ مردم اروپا، موش، نماد پلشتی، حرص، مخفی‌کاری و آفت بود. تجربۀ هم‌نشینی اروپاییان با یهود، سبب شده بود که آنان، اصطلاح موش کثیف را برای آنان به کار برند.

فهرست مطالب کتاب

به جای مقدّمه
فصل اوّل: عهد ابراهیم خلیل‌الرّحمان (ع)
تاریخ رسالت انبیاء (ع)
عهد ابراهیم خلیل‌الرّحمان و ماجرای رفته بر ایشان
ملک عظیم خداوندی، اعطاء به آل ابراهیم (ع)
فصل دوم: انبیاء واوصیاء (ع) متذکّر مقام محمّد وآل محمّد (ص)
نخستین خلقت؛ انوار و ارواح
عهد اخذ شده برای یاری محمّد و آل‌محمّد (ع)
رجعت انبیاء و رسولان
راز ولایت‌ورزی دربارۀ اهل بیت (ع)
بشارت به پیامبر آخرالزّمان
بنی‌اسرائیل و دوبار فساد در زمین
فساد انگیزی بنی‌اسرائیل
فصل سوم: امر این امّت هم مثل امر بنی‌اسرائیل است
رخدادهای مشترک بدون کم و زیاد
۱. کبر و حسد اوّلین بنیان‌های شیطانی
حسد بر محمّد و آل محمّد (ص)
سابقۀ حسد در بنی اسرائیل و ماجرای طالوت
۲. تعرّب بعد الهجره (اعرابی شدن پس از هجرت)
۳. پوشاندن حق به باطل، سیرۀ نامیمون بنی‌اسرائیل
۴. ماجرای سدّ الابواب
۵. مباهله
داستان مباهلۀ نبیّ اکرم (ص) با اهل نجران
داستان مباهلۀ حضرت موسی (ع)
۶. سامری در بنی‌اسرائیل و بنی اسماعیل
وجود سامری در میان هر امّتی
اقتدای امیرمؤمنان (ع) به هارون (ع)
۷. شورشگران بر اوصیای پیامبران
فصل چهارم: منجیّ موعود به روایت بنی‌اسرائیل و بنی‌اسماعیل
مقصد غایی
صفات خلیفۀ‌الله
منجیّ موعود از زبان رسول مکرّم اسلام (ص)
منجیّ موعود بنی‌اسرائیل
بشارت به منجیّ موعود در سایر کتب انبیای بنی اسرائیل
بشارات منجی در عهد جدید؛ نبوّت و آینده‌بینی انجیلی
فصل پنجم: آخرالزّمان و ظهور منجیّ موعود در آینۀ اخبار آخرالزّمانی
آخرالزّمان و ظهور منجیّ موعود در منابع اسلامی
بنی‌اسرائیل و نشانه‌های پایان
مکاشفات رحمانی و برداشت‌های شیطانی
فصل ششم: هزاره‌گرایی
منشاء هزاره‌گرایی
هزاره‌گرایی در سنّت‌های باستانی
مراحل رخدادهای آخرالزّمانی و بازگشت مسیح (ع)
تفسیر پروتستانی از اسرائیل و بازگشت مسیح (ع)
بنیادگرایی مسیحی و واقعۀ آرمگدون
بنیادگرایی مسیحی و سیاست ایالات متّحدۀ آمریکا
ایوانجلیست‌ها در تدارک جنگ بزرگ
کمربند انجیلی و سیاست خارجی آمریکا
اعتقادات محافظه‌کاری
کلام آخر
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات486
زبانفارسی
شابک978-964-6938-98-4
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان

محمدحسین جاویدی
۱۳۹۸/۱۱/۶
این کتاب عالی هست به همه پیشنهاد میدم که کتاب‌های آقای سروستانی و حامدی رو حتما مطالعه کنند ما کلا در بحث جریات شناسی شیعه خیلی ضعیف هستیم و این بزرگواران با کتاب‌هایی که نوشتن خیلی به ما کمک میکنند در بحث شناخت حقیقت و شیعه
مصطفی عزتی راد
۱۴۰۲/۶/۶
و یک کتاب دیگه از نویسنده‌ی خوش فکر و محقق مومن، آقای شفیعی سروستانی، که مثل دیگر کتابهای ایشون در حوزه‌ی دنیای آخرالزمان، یاران و اعوان ابلیس، دسیسه‌های پنهان و گروه‌های منحرف در حزب شیطان، باعث روشنگری، وسعت دید و در بسیاری موارد، باعث شگفتی و تعجب خواهد شد
F.tbr
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب اطلاعات جامعی از تفکرات یهودی مسیحی و سیر تحول و دگرگونی آن‌ها به ما می‌دهد و براساس آن می‌توانیم علت حمایت دولت آمریکا از صهیونیسم را درک کنیم و تحولات کنونی جهان را مورد قضاوت قرار دهیم و ریشه یابی کنیم
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۱۰/۷
من باتوجه به عنوان کتاب انتظار بیشتری داشتم متن کتاب روان نیست و خواننده اذیت میشه و محتوا هم ضعیف هست و مطالب بسیار تکراری هست درمدرسه و دانشگاه بسیار شنیدم. پیشنهادنمیکنم
محسن محمدی
۱۳۹۹/۶/۲۷
کتاب بسیار خوب و ارزنده ایست و اگر می‌خواهید در مورد شباهت قوم حضرت موسی ع با قوم پیامبر مکرم اسلام ص تحقیق کنید خواندن این کتاب خالی از لطف نیست
رقیه السادات موسوی
۱۴۰۲/۹/۱۵
سلام، مطالعه این کتاب برای کسانیکه پیش مطالعه دارند، خوب هست، ولی برای خواندن عوام شاید خیلی راحت نباشه
behzad hashemzade
۱۳۹۸/۸/۲۴
بسیار کتاب بصیرت افزایی است، درود بر استاد اسماعیل شفیعی سروستانی و موعود عصر
Hossein Kalhor
۱۴۰۰/۱/۳۱
بسیار عالی، جناب شفیعی سروستانی نویسنده و سخنران فوق العاده‌ای هستند. یک دانشمند
راحیل موسوی
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
سلام خداقوت. ممنون ازکتاب‌های خوبی که دراختیارکتب خوان‌ها گذاشتید.
هاشم حیای
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب جامع و کلی بود اما یک مشکل داشت و آن هم این که مطالب تکراری در آن زیاد بود
علی عزتی
۱۴۰۰/۷/۱۰
باسلام...
کتاب بسیار خوبی هست.
از خواندنش پشیمون نمیشوید.
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان

برای دریافت کتاب بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.