معرفی و دانلود کتاب صوتی به دنبال اسکندر

عکس جلد کتاب صوتی به دنبال اسکندر
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به دنبال اسکندر

کتاب صوتی به دنبال اسکندر اثر ماری ترز دیویدسن از مجموعه «به دنبال...»، به شرح زندگی اسکندر کبیر با بیانی داستان‌گونه و نه چندان طولانی اما جامع می‌پردازد.

با این که فلاسفه اسکندر را چندان دوست ندارند و خودخواهی، بی‌رحمی‌، خشم‌ها و میل شدید او به شراب را مطرح می‌کنند، اما از نظر بسیاری از مردم، اسکندر قهرمانی است بی‌باک، بخشنده و پاک‌دامن که با هم‌نوعش محترمانه رفتار می‌کند؛ و به اندیشیدن و دانستن علاقه‌ی زیادی دارد. مرگ زودرس او متاثر کننده است. شجاعت و سر سختی‌اش، به اندازه‌ی هوش سیاسی و نظامی‌اش، از او برای جهان شاهانی مانند سزار یا ناپلئون، الگویی ساخت.

کتاب صوتی به دنبال اسکندر (Sur Les traces de... Alexandre le grand) با توجه به ماجراجویی‌ها و جهانگشایی‌های او، نگاهی گزیده و مجمل به زندگی اسکندر می‌اندازد. ماری ترز دیویدسن (Marie Therese Davidson) در این کتاب تصویری کوتاه از جنگ‌ها و فتوحات اسکندر را ترسیم می‌کند و تلاش کرده است شخصیتی را از اسکندر نشان دهد، که مخاطب می‌شناسد: شخصیتی خارق‌العاده، ضد و نقیض، هیجان‌انگیز، اما نه همیشه دوست داشتنی.

اسکندر سوم مقدونی، معروف به اسکندر کبیر و در متون زرتشتی ایران معروف به اسکندر گجستک (ملعون)، پادشاه مقدونیهٔ باستان بود. او در شهر پلا متولد شد و تا سن 16 سالگی تحت تعلیم ارسطو قرار داشت. اسکندر توانست تا پیش از رسیدن به سن سی سالگی یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های دنیای باستان را شکل دهد که از دریای یونان تا هیمالیا گسترده بود. او در جنگ‌ها شکست ناپذیر می‌نمود و هرگز شکست نخورد. از اسکندر به عنوان یکی از موفق‌ترین فرماندهان نظامی در سرتاسر تاریخ یاد می‌شود.

پس از آنکه پدر اسکندر، فیلیپ دوم مقدونیه، به قتل رسید، اسکندر به جای او بر تخت سلطنت نشست. اسکندر کشوری نیرومند و ارتشی کارآزموده را از سلطنت پدرش به ارث می‌برد. سرلشکری یونان به او اعطا شد و او از این موهبت برای تحقق بخشیدن به بلند پروازی‌های نظامی پدرش نهایت استفاده را برد. وی به آسیای صغیر که تحت کنترل هخامنشیان قرار داشت هجوم برد و سلسله نبردهایی را به راه انداخت که ده سال به درازا انجامیدند. اسکندر طی سلسله نبردهای سرنوشت‌سازی، به‌ویژه نبردهای ایسوس و گوگمل، اقتدار ایران در منطقه را در هم شکست. او متعاقباً داریوش سوم، شاهنشاه ایران، را به زیر کشید و سرتاسر شاهنشاهی ایران را تسخیر کرد. در آن زمان امپراتوری اسکندر گستره‌ای از دریای آدریاتیک تا رود سند را در بر می‌گرفت.

اسکندر در پی دستیابی به «انتهای دنیا و دریای بزرگ بیرونی» به هند حمله کرد اما بنا بر تقاضای سربازانش سرانجام مجبور شد ناکام بازگردد. اسکندر در نظر داشت تا رشته نبردهایی را ترتیب دهد که با هجوم به عربستان آغاز می‌شد اما پیش از عملی کردن این رشته نبردها در بابل درگذشت. پس از مرگ اسکندر، وقوع جنگ داخلی میان بازماندگانش منجر به از هم‌ گسیختگی امپراتوری پهناور او و ظهور حکومت‌هایی شد که توسط سرداران و وارثانش، موسوم به دیادوخوی، اداره می‌شدند.

کشورگشایی‌های اسکندر موجب بروز پراکنش فرهنگی در دنیای آن روزها شد. او بیست شهر جدید بنیان گذاشت که نام اسکندر را بر خود داشتند و مشهورترین‌شان اسکندریه در مصر است. اسکندر با اسکان‌ دادن مهاجران یونانی در جای جای متصرفات خود و به تبع آن با اشاعهٔ فرهنگ یونانی در شرق باعث پدید آمدن تمدن هلنیستی نوینی شد که وجهه‌هایی از آن حتی در رسوم و سنن امپراتوری روم شرقی در اواسط سدهٔ پانزدهم میلادی نیز مشهود بودند. اسکندر به‌ سرعت به قهرمانی افسانه‌ای در همان ریخت و هیئت آشیل مبدل شد و در تاریخ و اساطیر فرهنگ‌های یونانی و غیریونانی نقش عمده و برجسته‌ای را بازی کرد. او به معیاری مبدل شد که سایر فرماندهان نظامی خود را در قیاس با او محک می‌زدند. مدارس نظامی در سرتاسر جهان همچنان تاکتیک‌های نظامی او را آموزش می‌دهند.

اسکندر پس از تسخیر تخت جمشید هفت سال بر ایران حکومت کرد. وی به هندوستان حمله می‌کند و سپس به بابل بازگشت و بیمار شد و نهایتاً در 33 سالگی از دنیا رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول: خداحافظی با اروپا
13 دقیقه
فصل دوم: اولین درگیری
12 دقیقه
فصل سوم: به سوی کشور خدایان
13 دقیقه
فصل چهارم: در قلب شاهنشاهی هخامنشی
13 دقیقه
فصل پنجم: زمان خیانت
13 دقیقه
فصل ششم: در گذر از مناطق دشمن
13 دقیقه
فصل هفتم: هند، مرز دنیای شناخته شده
13 دقیقه
فصل هشتم: به سوی اقیانوس
12 دقیقه
فصل نهم: جشن‌های شوش
12 دقیقه
فصل دهم: پایان حماسه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به دنبال اسکندر
نویسنده
مترجمشورا منزوی
راویسعید مرزبالی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به دنبال اسکندر

بابک شیدایی
۱۴۰۲/۹/۱
بسیار خلاصه و کوتاه بود. ولی برای عزیزانی که هیچ اطلاعات تاریخی ندارند قطعا مفید خواهد بود
محمدجواد عبداله پور
۱۳۹۹/۲/۲۸
حمله اسکندر به ایران بزرگترین دروغ تاریخ نوشته احمد حامی، حتما مطالعه شود
Amin Salhi
۱۳۹۹/۳/۱۹
عالی بود. مخصوصا برای راننده‌های کامیون پشت فرمون حوصلمون سر نمیره
ابوالفضل قاسمی
۱۳۹۹/۷/۲۲
کتاب مختصر و مفیدی بود خیلی خوب بود
jeff pooladian
۱۳۹۸/۷/۱۰
چقد دنبال این کتاب بودم
کیوان شاکرمی
۱۳۹۷/۹/۲
عالی اگه استفاده کنی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به دنبال اسکندر

برای دریافت کتاب صوتی به دنبال اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.