معرفی و دانلود کتاب صوتی به وقت بهشت

عکس جلد کتاب صوتی به وقت بهشت
قیمت:
92000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به وقت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به وقت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به وقت بهشت

کتاب صوتی به وقت بهشت اثر نرگس جورابچیان، روایت زندگی دختری به نام ترلان است که در آغاز زندگی زناشویی خود دچار وضعیتی جدید می‌شود و همین امر بر کل زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد.

رمان به وقت بهشت دارای چهار فصل است که هر کدام نام یکی از فصل‌های طبیعت را با خود گرفته‌ است. اولین بخش کتاب با روایتی خواندنی آغاز می‌شود. راوی یا همان شخصیت اصلی داستان (ترلان)، از روزی می‌­گوید که قرار است به این دنیا بیاید! او تنها نیست. 3 نفر هستند. اولی بی­‌معطلی به دنیا می‌آید. دومی از آمدن منصرف می‌شود و سومی که او باشد نمی‌خواهد از پناه و آغوش خدا دور شود. خدا به او می‌گوید در تو رازی پنهان کردم. رازی که فاش نمی‌شود و او تا 7 سالگی خواب خدا را می‌بیند.

جهانی که ترلان با بخش‌ اول این اثر می‌­آفریند، این مطلب را برایمان روشن می­‌کند که بناست وارد شویم به دنیایی لطیف با نگاهی خاص و ظریف­‌بین، شاید یک ایده آلیسم بکرِ زنانه. جدا از سطرهای ابتدایی، در ادامه هم خیلی خوب و آرام با این نگاه و دنیایی که آفریده، همراه می­‌شویم و خو می­‌گیریم. نگاهی که پیش از هرچیز حکایت از اصالت شخصیت و ذهنیت ترلان دارد.

ترلان خیلی زود و در جریان زندگی معمول خود، به شکلی کاملاً سنتی (مراسم خواستگاری)، با پسری آشنا می‌شود و می‌‌تواند شباهت‌­های ظریفی را بین خودش و او پیدا کند. کمی بعد آن­ دو از دل­‌مشغولی‌­هایشان برای هم می­‌گویند و همراه با کشف دیگری، دست به­‌کارساختن می­‌شوند. ترلان اگرچه از مجرای سنت به انتخاب­اش رسیده اما حاضر نیست احساس‌اش را در قالب کلیشه­‌های تعریف شده درآورد و کوتاه بیاید از آن ایده‌­آلیسم زنانه‌­ای که در سر دارد.

گرچه به نظر می‌­رسد این رابطه در بهشتی که وعده داده شده آغاز می‌­شود، ولی در آن‌جا نمی‌­ماند. ترلان از قابِ تعریف شده­‌اش بیرون می­‌زند و در اثر تماس با واقعیت، دچار تعارضاتی درونی می‌­شود که ضمنِ مسله­‌های پیرامونش در زمان حال، گذشته­ را نیز برایش زنده می­‌کند.

حضور سایه‌وار شخصیتی به نام شهاب به صورت ناخودآگاه و نامحسوس بر این پیوند سایه افکنده اما ورود شخص سومی به نام رضا ساختار معمول زندگی این زوج را برهم می‌زند و باعث حوادث ناخوشایندی می‌شود که در نهایت به قهر باران از خانه و ترک ترلان منجر می‌شود. در ادامه ترلان در انزوایی خودخواسته با عذاب وجدان به خاطر خیانت دست و پنجه نرم می‌کند و همزمان تلاش می‌کند بدون اتکا به اطرافیان زندگی عادی خود را پیش ببرد.

نرگس جورابچیان در سال 1360 در تهران متولد شده. او دارای مدرک مترجمی زبان روسی از دانشگاه آزاد است. وی موفق شد با اولین رمان خود «به وقت بهشت» که در سال 1388 منتشر کرد، نظر منتقدان و خوانندگان حرفه­‌ای ادبیات را به خود جلب کند. این رمان بنا به گزارش روزنامه‌­ها، در عرض 20 روز در صدر کتاب­‌های پرفروش قرار گرفت.

در مورد این رمان نقدهایی نوشته شده و بعضی آن­‌ را در ردیف رمان­‌های عامه­‌پسند قرار داده‌­اند. البته به زعم برخی دیگر نیز، جورابچیان با این کتاب موفق شده دو گروه از خوانندگان ادبیات جدی و عامه‌­پسند را با هم آشتی بدهد.

دو نمونه از گفته‌­های منتقدان در شرح این کتاب، چنین است:

«این نقد که گفته می‌شود نویسنده‌­ی این رمان فردی سنتی است، غلط است؛ زیرا اگر سنتی بود، ما با شخصیتی کلیشه‌ای برخورد می‌کردیم که فقط پخت و پز می‌کرد؛ در حالی که ترلان این‌گونه هست؛ اما فقط این نیست. ترلان می‌خواهد او را همان‌طور که هست، بپذیرند. این ترلان سنتی نیست و دید سنتی ندارد.»

«نرگس جورابچیان در این اثر به گونه‌ای دیگر پایانی تلخ و شیرین و تا حدی مبهم رقم زده است؛ برخلاف آن گونه داستان‌ها که انتهایی قطعی و عموماً خوش و یا توأم با حرمانی عاشقانه-سوزناک را برای­شان انتظار می‌کشیم.»

و اما آن­چه خود جورابچیان در مصاحبه‌­ای به کنایه گفته: «عامه پسند می‌شود کلاس پایین و نوگراها بادی به غبغب می‌اندازند. من ترجیح می­‌دهم همه­‌ی اقشار جامعه از رمانم سر دربیاورند و لذت ببرند. به قول شما می­‌شوم عامه پسند، اما این طوری بهتر است. من می‌نویسم تا خوانده شوم. نمی­‌نویسم تا عده‌­ای خاص مرا بخوانند و از تکنیک نوشتارم تعریف کنند و...»

در پایان اما آن­‌چه مبرهن است آن‌ است که ادبیات و در مقیاسی بزرگ­تر کلیت جامعه‌­ی ایرانی، به ­‌شدت نیازمند به دانستن از دنیا و نگاه زنانه است. نگاه‌ی که شاید خالی باشد جایش در گنجه­‌ی تاریخی­‌مان. بی­‌شک با داشتن و شنیده شدن این صداها، به­‌ مراتب ادبیات و فرهنگ غنی‌­تری خواهیم داشت. اگرچه به حد کافی زن را نمی‌­شناسیم، به آن دلیل است که آن­‌ها از خود ننوشته­‌اند.

در قسمتی از کتاب صوتی به وقت بهشت می‌شنویم:

«رد نگاه مرا می­‌گیرد و با نفسی از سر آسودگی به سمت من می‌­آید.
- یعنی می‌­خوای توی همه‌­ی زندگی منو به همین راحتی بخونی؟
در امتداد لبخندش ادامه می­‌دهم:
- فکر می­‌کردم یه زنجیره... همیشه از زنجیر فراری بودم. واسه خاطر همین بود که... دخترا و پسرا، به هم علاقمند می‌‌شن و هرچی می­‌گذره محبت‌­شون بیشتر رنگ تعلق می­‌گیره. مالک همدیگه می‌­شن. حریم شخصی همدیگه رو می‌­شکنن. بعد هر کدوم بار تعلق اون یکی رو به دوش می‌­کشه... تا آخر عمر... اولش قشنگه، اما کم‌کم می‌­شه عذاب...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
25 دقیقه
فصل اول الی چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم الی هشتم
29 دقیقه
فصل نهم الی دوازدهم
23 دقیقه
فصل سیزدهم الی پانزدهم
23 دقیقه
فصل شانزدهم و هفدهم
25 دقیقه
فصل هجدهم الی بیستم
30 دقیقه
فصل بیست و یکم الی بیست و سوم
22 دقیقه
فصل بیست و چهارم الی بیست و ششم
29 دقیقه
فصل بیست و هفتم الی بیست و نهم
29 دقیقه
فصل سی‌ام الی سی و سوم
23 دقیقه
فصل سی و چهارم الی سی و هفتم
27 دقیقه
فصل سی و هشتم الی چهل و سوم
30 دقیقه
فصل چهل و چهارم الی چهل و نهم
29 دقیقه
فصل پنجاهم الی پنجاه و چهارم
28 دقیقه
فصل پنجاه و پنجم الی پنجاه و نهم
27 دقیقه
فصل شصتم الی شصت و سوم
29 دقیقه
فصل شصت و چهارم الی شصت و ششم
26 دقیقه
فصل شصت و هفتم الی شصت و نهم
18 دقیقه
فصل هفتادم و هفتاد و یکم
25 دقیقه
فصل هفتاد و دوم
34 دقیقه
فصل هفتاد و سوم و هفتاد و چهارم
29 دقیقه
فصل هفتاد و پنجم و هفتاد و ششم
20 دقیقه
فصل هفتاد و هفتم و هفتاد و هشتم
22 دقیقه
فصل هفتاد و نهم و هشتادم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به وقت بهشت
نویسنده
راویسارا فیض
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
92000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به وقت بهشت

س ض
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتاب جالبی بود
نگاه خاصی به زن و نوشتن داشت. یاد کتاب اتاقی از آن خود افتادم. آشنایی با نویسنده‌های مشهور زن از نقاط قوت کتاب بود. گوینده بسیار خوبی هم داشت. کتاب را به همه علاقه مندان به خصوص علاقه مندان به نویسندگی توصیه می‌کنم.
حنانه ایرایی
۱۳۹۸/۹/۵
خیلی کش داده بود و تکرار داشت موزبک زیاد بود و کلا دوست نداشتم چون خیلی منفی بود
باران بهاری
۱۳۹۸/۱/۹
شروع داستان عالی بود همین طور قلم نویسنده اما به نرور روند داستان تکراری و کسل کننده میشه
زینب اسفندی
۱۳۹۸/۲/۱۵
داستان خوبی بود، گوینده هم بسیار زیبا تمام حس هارو انتقال میده.
فاطمه زینالی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای من قشنگ بود راوی هم خوب بود.
Mahsa Bashiri
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
بسیار شیرین و زیبا
کاربر salimi
۱۳۹۷/۶/۱۶
فوق العاده س
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به وقت بهشت

برای دریافت کتاب صوتی به وقت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.