معرفی و دانلود کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ

عکس جلد کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ

کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ، شرح تجربه نزدیک به مرگ دکتر ایبن الکساندر، در دوران هفت روز کما است. این کتاب با فروش بیش از دو میلیون نسخه در دنیا، از پرفروش‌‌ترین‌های نیویورک تایمز به حساب می‌آید.

دکتر ایبِن الکساندر (Eben Alexander) یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب است که بیشتر عمر کاری خود را در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ی پزشکی هاروارد سپری کرده است. او به عنوان یک جراح، در زندگی کاری خود روی هزاران مغز عمل جراحی انجام داده بود. یقین داشت که آنچه افراد معتقد، آن را "روح" می‌خوانند، در واقع محصولی از واکنش‌های شیمیایی مغز است! به عبارتی دیگر، او باور داشت تجربیات نزدیک به مرگ، صرفا توهماتی هستند که توسط مغزی که تحت استرس شدید است تولید می‌شوند. اما روزی فرا رسید که خود او به یک بیماری نادر مبتلا گردید و به مدت هفت روز متوالی روی تخت بیمارستان در کمایی عمیق فرو رفت. بهبودی او یک معجزه پزشکی است، اما معجزه‌ی واقعیِ داستان او، مسئله‌ی دیگری است. وقتی جسم دکتر الکساندر در کما بود، او به جایی والاتر از این جهان سفر کرد و با موجود فرشته گونه‌ای روبه‌رو شد که او را به ژرف‌ترین قلمروهای موجودیتِ فرا مادی هدایت کرد. کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ (Proof of Heaven: a Neurosurgeons Journey Into The Afterlife) شرح این سفر کنجکاو برانگیز است.

پس از مورد استقبال قرار گرفتن کتاب؛ خوانندگان سوالات و اشکالات بسیاری را به آن وارد کردند که ایبن الکساندر با چاپ کتاب دورنمای بهشت برین(The Map of Heaven)؛ چگونه علم، دین و مردم زندگی پس از مرگ را ثابت می‌کنند به آن‌ها پاسخ داد.

جملات برگزیده کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد:

- انسان باید به دنبال آنچه هست باشد، نه آنچه تصور مى‌کند باید باشد.
- باید اراده کنم که از آنچه هستم دل بکنم تا بتوانم آنچه مى‌خواهم شوم.
- سپاس‌گزارى، علاوه بر اینکه بزرگترین فضیلت است، پدر دیگر فضائل نیز به حساب مى‌آید.
- دو راه براى فریب خوردن وجود دارد. یکى باور آن چیزى‌ست که حقیقت ندارد و دیگرى نپذیرفتن حقیقت است.
- اگر واقعاً در جستجوى حقیقت باشید، لازم است که حداقل یک بار در زندگى، تا حد امکان، به همه‌چیز شک کنید.

در بخشی از کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد می‌خوانیم:

در تاریکى فراگیر فضاى مادى، زمین را همچون یک نقطه آبى کمرنگ مى‌دیدم. مى‌توانستم ببینم که زمین جایى‌ست که خیر و شر درهم آمیخته‌اند و این یکى از ویژگى‌هاى منحصربه‌فرد آن به شمار مى‌آید. حتى روى زمین هم خیر بسیار بیش‌تر از شر است، اما زمین جایى‌ست که شر مجاز به نفوذ و گسترش است. البته این اتفاق در سطوح والاتر، کاملا غیرممکن است. شر، گاهى مى‌تواند در این جهان بر خیر برترى داشته باشد و این پیامد طبیعى نعمت اختیار است که خالق به ما داده است.

ذرات کوچکى از شر در سراسر جهان پراکنده شده‌اند، اما مجموع بدى‌هاى موجود در این جهان، در مقایسه با خوبى، فراوانى، امید، و عشق بى‌قید و شرطى که جهان با آن سیراب شده، مانند دانه‌اى از شن در یک ساحل پهناور است. ساختار اصلى این جهان بر پایه‌ى عشق و مقبولیت است و هر چیزى که این ویژگى‌ها را نداشته باشد، به سرعت و به وضوح از آن حذف مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
1. درد
2. بیمارستان
3. به ناگه
4. ایبن چهارم
5. سرزمین مردگان
6. انگیزه‌اى براى زندگى
7. موسیقى طنین‌انداز و دروازه‌ى ورود
8. فلسطین اشغالى
9. هسته
10. آنچه اهمیت دارد
11. پایان بحران و سرگردانى
12. هسته
13. چهارشنبه
14. نوع خاصى از تجربه‌ى نزدیک به مرگ
15. موهبت فراموشى
16. چاه
17. مورد بى‌سابقه
18. فراموش کردن و به یاد آوردن
19. جایى براى پنهان شدن نیست
20. پایان
21. رنگین‌کمان
22. شش چهره
23. آخرین شب، اولین صبح
24. بازگشت
25. هنوز اینجا نبودم
26. انتشار اخبار
27. بازگشت به خانه
28. فرا حقیقى
29. یک تجربه‌ى مشترک
30. بازگشت از عالم مردگان
31. سه گروه
32. بازدید از کلیسا
33. معماى هوشیارى
34. معماى آخر
35. عکس
36. اترنیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ
نویسنده
مترجمگلسا دیبا، شهاب حاجی زاده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-118-228-0
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ

Sadegh _D
۱۴۰۰/۹/۱۷
در جواب دوستانی که معتقد هستند تجربه‌های نزدیک به مرگ (NDE) صرفا توهمه و مغز اون‌ها رو تولید میکنه باید بگم که علاوه بر گفته‌های نویسنده کتاب که خودشون جراح مغز و اعصاب هستن، دلایلی وجود داره که با این ادعا در تضاده.
اول اینکه یه تیم پژوهشی به سرپرستی دکتر Sam Parnia روی تعداد زیادی از افرادی که
مرگ بالینی داشته‌اند (افرادی که عملا میشه براشون گواهی فوت صادر کرد اما احیا شدند)، تحقیق کردن و به این موضوع رسیدن که خودآگاهی انسان حتی پس از مرگ بالینی که مغز هیچگونه فعالیتی (اعم از فعالیت الکتریکی) نداره، ادامه داره (چه مدت؟ معلوم نیست). با یه جستجو ساده میتونید از این تحقیق مطلع بشید
نکته دوم که برای من خیلی جالب هست، تجربه نزدیک به مرگ (NDE) در افراد کور یا نابینای مادرزاد هست. این افراد هم توی تجربه نزدیک به مرگشون تونستن "مشاهده کنن" و بعضی از اون‌ها خیلی شفاف می‌تونستن ببین
یه تحقیق معتبر در این مورد توسط دکتر Kenneth Ring انجام شده.
توی سایت آپارات ویدئو اظهارات یکی از این افراد به نام "ویکی" تحت عنوان "تجربه نزدیک به مرگ فردی نابینا به نام ویکی" وجود داره
از همه این‌ها بگذریم، شواهدی که افراد NDE گزارش دادن حاکی از واقعی بودن تجربه شون هست. به عنوان مثال دیدن اتاق عمل با جزئیات یا همون گزارش دختری که فهمیده برادر داره ولی پدر و مادرش اصلا چیزی بهش نگفتن (داخل همین کتاب هست) و خیلی موارد دیگه.
polar aurora
۱۴۰۰/۱/۷
پیش از این کتاب، دو کتاب سه دقیقه در قیامت و فریاد پس از مرگ را خوانده بودم و تمایل داشتم از زبان کسی که مسلمان نیست برای آن عالم تصوری پیدا کنم، وقتی این کتاب را خواندم تفاوت فهم معارف را درک کردم و از طرفی علی الخصوص واژه "ام" که برای ما معنی دارد ولی برای آن‌ها خیر، کاملا برایم محسوس شد. همواره گفته ایم "مادر عالمی زهرا جان" اما باید پرده‌ها از روی چشم بیافتد تا حقایق عالم به عیان روشن شود.
akbar zare
۱۳۹۷/۲/۲
بعضی از جملات کتاب بی‌نظیر بود مثل:ما انسانها همگی از طریق پیوند الهی مان با خدا، یکی هستیم و من و تویی وجود ندارد. یا این جمله: اگر واقعا در جستجوی حقیقت هستید لازم است که حداقل یک بار در زندگی تا حد امکان به همه چیز شک کنید.
سودابه غضنفری
۱۳۹۷/۴/۳۱
بسیار عالی، البته توضیحات درباره دنیای پس از مرگش خیلی کم بود و بیشتر داستانش در دنیای مادی بود. کسی که این کتاب رو میخره به دنبال این هست که بدونه دنیای پس از مرگ به چه شکلی هست و چه ویژگیهایی داره، اما نویسنده اصل مطلب رو خلاصه کرده، ولی همین قدر اطلاعات از دنیایی که کمتر کسی از اون برگشته خیلی ارزشمند هست.
کاربر قربانی
۱۴۰۱/۸/۹
چرا با این همه تجربه گران مرگ موقت در سرتاسر دنیا تعداد زیادی از دانشمندان باز هم به خدا و اون دنیا اعتقاد ندارند یعنی تا به حال وقت نکرده‌اند با این گونه افراد صحبت کنند یا تجاربشان را بخوانند یا فیلم هایشان را ببینند؟ اینا نمونه‌ای از سوالات ایجاد شده در ذهن من حقیر است ولی خودم به خدا و اون دنیا واقعا اعتقاد راسخی دارم.
مصطفی احمدی
۱۳۹۹/۳/۱۷
بنظرم نویسنده اونطور که باید حس رو منتقل نکرد، شخصیت‌ها به طور کامل توصیف نشدند که این باعث میشه تصور کردن داستان و غرق تخیل شدن سخت و مشکل بشه، اما از لحاظ علمی کتاب بدی نبود و خوب بود و فقط چندین صفحه‌ای نه راجب آن دنیا بود و سفر به اون دنیا خوب بود توصیفش و کمی هم اثبات علمی، مابقی یک ستاره‌ام زیاده.
Hamed Badali
۱۳۹۷/۲/۱۱
جدای از محتوای و موضوع کتاب، واقعا در همچین محیطی که همه دوستان ظاهرا اهل مطالعه هستند! البته آن طور که از گفته‌ها بر میاد، این گونه حرف زدن و پاسخ دادن و انتقاد کردن در شأن انسان‌های فرهیخته و انسان مطالعه گر نیست! فکر کنم بهتره در مطالعه و یادگیری هایمان تجدید نظر کنیم.
کاربر mm
۱۴۰۲/۹/۱۸
چند وقتی بود همش از ترس مرگ حالم بد بود.
چونکه حملات پانیک دارم دیگه بشدت مرگ برام عذاب آور شده بود. مثل افسرده‌ها شده بودم.
ولی با خوندن این کتاب دیگه ترسی ندارم و میدونم تا وقتی زنده‌ام باید قشنگ زندگی کنم با حال خوب ادامه بدم و همیشه عشق که خود خدا هست رو توی زندگیم ببینم.
خدایا دوستت دارم
Fatemeh Pahlavan
۱۴۰۰/۴/۱۹
انتظارم از کتاب این بود که دنیای پس از مرگ به زیبایی و شیوایی بیان کنه, نه اینکه 3/4 کتاب فقط مختص داده شده بود به زندگی شخصیش, سیر بیماری و کارهایی که انجام داده بود, توضیح بدهد از مجموع کتاب جمعا ۱۰ صفحه دنیای پس از مرگ رو توصیف کرد, بقیه نوشته‌ها تکراری و از منابع دیگری برداشت کرده است.
امنه عابدینی
۱۳۹۸/۶/۲۴
از کتاب راه خیلی ممنونم که کتاب‌های به این زیبایى را در اختیار ما قرار داده است
این کتاب فوقالعاده هست هم به خاطر اطلاعات علمی که دراختیار خواننده قرار میدهد و هم به خاطر تجربه نزدیک مرگ که به بسیاری از سوالهای بی‌جواب جواب میده توصیه میکنم این کتاب رو از دست ندهید باز هم از کتاب راه تشکر میکنم
مژگان شب خیز
۱۴۰۱/۷/۱۲
این کتاب جدال بین علم ونیروی ماورالطبیعه هست کسی که جهان پس ازمرگ قبول ندارند داخل شرایطی قرارمیگیرد که علم شکست میخوره ولی نیروهای غیبی به کمکشون میان کسی که اصلاامیدی به زنده بودنشون نبودند بمونه وکاملاخوب بشه این نشون میده هرچقدرعلمتون بیشتربه بازم دربرابر علم خداهیچ هست
Shabnam Kr
۱۳۹۷/۳/۳۰
کتاب خوبیه ولی خیلی زیاد به مراحل بیماری و درمانش اشاره کرده میتونست موضوع اصلیو بیشتر و زیباتر توضیح بده، اینکه مراحل درمانش و‌بیماریش چجوری بوده لازمه تا مخاطب مطمین بشه به اینکه حقیقت و میگه ولی میتونست در رابطه با سفرش توضیح کاملتری بده که لذت بخش تر بشه،
یوسف عباسی
۱۳۹۷/۱/۳۰
کتاب غذای روحه واقعا آپ شما باعث شده هزینه خیلی کمی بابت صرف غذای روح پرداخت کنیم
سحر شیردل
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
کتاب خوبی بود. نقطه نظرات دانشمندی است که تاکنون زندگی را مجموعه‌ای از علت و معلول‌های فیزیکی و غیر مرتبط با معنویات می‌دید و پس از تجربه فرامادی خود، به درک ارتباط دو سویه بعد مادی و معنوی زندگی و یکپارچگی عالم هستی رسیده است
حمید ف
۱۳۹۹/۴/۱۲
کل کتاب نسبت به رخدادی که براش اتفاق افتاده بود و نسبت به اسمی که برای کتاب انتخاب کرده بود رو میتونظت در حد یک مقاله ده صفحه‌ای بنویسه. فکر کنم یه نویسنده از زبونش مسایل رو بسط داد تا این رخداد رنگ کتاب به خودش بگیره.
مشاهده همه نظرات 79

راهنمای مطالعه کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ

برای دریافت کتاب بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.