معرفی و دانلود کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟

عکس جلد کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟
قیمت:
39900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟

کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ نوشتۀ دومینیک فریزبی، یکی از مهمترین نوآوری‌های امروز در راه کسب و کار را معرفی و بررسی می‌کند.

سال 2008 در بحبوحه‌ی بحران مالی جهانی، برنامه‌نویسی به نام ساتوشی ناکاموتو در حال فعالیت درباره‌ی سیستم پولی الکترونیکی جدیدی بود که بیتکوین نام گرفت. بدین ترتیب، ارزی پنهان با منبع باز، بدون هیچ مرجع مرکزی ظهور می‌کند و گزینه‌ای پیشنهاد می‌دهد که ممکن است نظام پولی موجود را متزلزل کند. بیتکوین اولین سیستم پولی دیجیتال است که به خوبی کار می‌کند و در واقع از دلار یا پوند کارآمدتر است و نقش پروتکل تبادل اطلاعات پولی را دارد.

بیتکوین یکی از ارزهای متعدد پنهان است. مسلماً جزو اولین‌ها نیست؛ اما نخستین نوع از ارز پنهان تأثیرگذار محسوب می‌شود که توجه همه را به خودش جلب کرده است. تقریباً همان‌طور که مردم به جای پلاستیک چسبان، می‌گویند نوار‌ چسب یا چسب نواری، بیتکوین هم نامی است که همه می‌شناسند. در کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ (Bitcoin: The Future of Money) نویسنده سعی کرده است زوایای پنهان این ارز را برای خواننده واکاوی کند.

دومینیک فریزبی (Dominic Frisby) به طرز عجیبی علاوه بر کمدین، یک نویسنده‌ی مقالات پولی و مالی است. روزنامه‌ی گاردین به طور شرورانه‌ای او را مضحک و خلاق، روزنامه‌ی تایمز او را بسیار تأثیرگذار و شوخ‌طبع و روزنامه‌ی ایونینگ استاندارد او را استاد و ماهر خطاب کرده‌اند؛ اما اولین کتابش به نام «زندگی بعد از دولت» اصلاً درباره‌ی کمدی نیست. این کتاب که در سال 2013 به چاپ رسید و مورد اقبال منتقدان هم قرار‌گرفت، درباره‌ی برچیده شدن جدی روشی است که جوامع در غرب اداره می‌شوند. «بیتکوین: آینده‌ی پول؟» دومین کتاب اوست که در سال 2014 به چاپ رسید.

استفاده از پول فیزیکی ساده است. حقوق شما پرداخت می‌شود و یا دلار یا پوند در حساب بانکی خودتان دارید. پول چیزهایی که می‌خرید را از طریق بانک‌داری الکترونیک، چک، کارت اعتباری یا پول نقد پرداخت می‌کنید؛ اما آخر کجا می‌شود بیتکوین پیدا کرد؟! سه روش وجود دارد. حقوق شما می‌تواند به بیتکوین پرداخت شود. می‌توانید بیتکوین بخرید و نهایتاً روش سوم که ممکن است کمی غیر‌متعارف و عجیب‌ و غریب باشد، این است که می‌توانید بیتکوین خلق کنید. درست همان‌طور که پول معمولی به دست می‌آورید‌، شما می‌توانید با انجام و فروختن چیزی در عوض بیتکوین، بیتکوین به دست آورید.

صدها جای مختلف برای خرید کیف پول وجود دارد؛ درست همان‌طور که صدها جای مختلف برای دریافت ایمیل وجود دارد. اغلب افراد یکی دو تا کیف پول دارند. شما می‌توانید کیف پول خود را در کامپیوتر، تلفن، ‌هارد دیسک و یا با یک مبادله داشته باشید. بعضی‌ها هم که بیتکوین‌های زیادی دارند، آن‌ها را در کیف پول روی‌ هارد دیسک در داخل گاو‌صندوق نگهداری می‌کنند. هر کیف پول آدرس مخصوص به خودش را دارد که شامل یک سرس اعداد یا حروف مختلف است. برای پرداخت با بیتکوین، روی کیف ‌پول کلیک کرده و سپس تعداد سکه‌هایی را که می‌خواهید پرداخت کنید را تایپ می‌کنید. بعد آن‌ را کپی و در آدرس کیف پول گیرنده پیست می‌کنید. کلید اینتر را فشار می‌دهید و نهایتاً پرداخت صورت می‌گیرد.

برای دریافت با بیتکوین، تمام آن چیزی که یک نفر برای دریافت نیاز دارد آدرس کیف پول است. وقتی پول را دریافت می‌کنید کامپیوتر با ایجاد صدای کوچکی شما را مطلع می‌کند. این کار به سادگی یک ایمیل است. با استفاده از بارکد می‌توانید کیف پول خود را در تلفن هوشمند باز کرده، از آن عکس بگیرید؛ سپس آن را ارسال کرده و پرداخت را انجام دهید. پربیراه نیست اگر بگوییم روزی فرا می‌رسد که شما قدم‌زنان وارد فروشگاهی می‌شوید، کالایی را انتخاب می‌کنید، با تلفن هوشمند از بارکد آن عکس می‌گیرید و پرداخت به طور اتوماتیک انجام می‌شود و شما می‌توانید از فروشگاه خارج شوید. این کار به سادگی استفاده از کارت اعتباری خواهد بود و تا مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید هیچ مانعی برای وارد شدن وجود نخواهد داشت.

در بخشی از کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ می‌خوانیم:

سال 2013 سال بیتکوین بود و بیش از صد بار افزایش یافت. در ژوئن 2011 افزایش 32 دلاری آن کاملاً شکسته شد. تا ماه مارس، حالا دیگر سرمایه‌ی بیتکوین از مرز یک میلیون دلار گذشته بود و برای روزی در ماه نوامبر، ارزش بیتکوین برابر با یک اونس طلا بود. در ژانویه‌ی همان سال کشور قبرس دچار بحران اقتصادی شد؛ سپس اتحادیه اروپا اعلام کرد هر کسی بیش از صد هزار یورو موجودی داشته باشد، می‌تواند به قید ضمانت درصدی از پول خود را برداشت کند (47.5 درصد) تا از طریق خرید با سرمایه‌ی استقراضی سرمایه‌ی بانک‌های قبرس را افزایش یابد. ترس از اینکه این ضمانت‌ها ممکن است الگویی برای بانک‌های سراسر اروپای دلشوره‌آور شود، گسترش یافت. پول - بیشتر آن در روسیه - از بانک‌های اروپایی خارج شد و بیتکوین به ابزاری برای فرار از کنترل سرمایه تبدیل شد و قیمت آن در ماه مارس به 100 دلار رسید. در اوج ترس و اضطراب به 266 دلار رسید و فقط یک هفته بعد سقوطی 70 دلاری داشت. در طول شش ماه بعد، میزان آن تقریباً در 100 ثابت باقی ماند.

سازمان‌های بیشتری بیتکوین را پذیرفتند. علی‌رغم فعالیت‌های تبهکارانه از قبیل هک‌ کردن و پولشویی، سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز شدت گرفت. سازمانی بدنام به نام تگزاس بیتکوین متهم به نقشه‌ی پانزی (سرمایه‌گذاری تقلبی) شد. در جلسه‌ی دادگاه، بنیان‌گذار آن سازمان به نام ترندون شیور تلاش کرد دلیلی بیاورد و نشان دهد که بیتکوین پول واقعی نیست تا از اتهامات اختلاس طفره ‌رود؛ اما قاضی حکم صادر کرد که «بیتکوین پولی رایج و نوعی از پول است». در ماه آگوست وزارت دارایی فدرال آلمان بیتکوین را پولی محاسباتی اعلام کرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
یادداشت نویسنده
مقدمه
فصل یکم: بیتکوین چیست؟ چگونه بیتکوین به‌وجود آمد؟
فصل دوم: خرده فرهنگ کامپیوتری دولت‌ستیز جایی که ریشه‌های بیتکوین در آن‌جا وجود دارد.
فصل سوم: ظهور بیتکوین و ناپدید شدن سازنده‌ی آن
فصل چهارم: خوره‌ی کامپیوتر، هکرها و میلیونرها
فصل پنجم: چگونه یک خوره‌ی کامپیوتر تبدیل شد به تحت تعقیب‌ترین مواد فروش در لیست FBI
فصل ششم: ساتوشی ناکاموتو کیست؟
فصل هفتم: چرا بیتکوین دشمن حکومت است.
فصل هشتم: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟
فصل نهم: یک بیلیونر و یک ریاضیدان بسیار باهوش آینده را پیش بینی می‌کنند.
فصل دهم: آیا باید پیش‌خرید کنیم؟
فصل یازدهم: پول مردم
ضمیمه‌ی یکم: راهنمای مقدماتی خرید بیت‌کوین
ضمیمه دوم: ساتوشی کیست؟ مظنونین معمول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟
نویسنده
مترجممحمود عزیزی
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-964-2695-97-3
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک
39900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟

Emad Emad
۱۳۹۸/۸/۲۹
بنظرم خیلی روان و رسا و مفهومی ترجمه شده بود.
اینکه بتونی یک کتاب تخصصی رو اینطوری روان ترجمه کنی، بی‌نظیره. ترجمه بد ندیدین شما اگه کتاب صفر به یک رو بخونید، چی میگید؟
و در کل کتابی بی‌نظیر که یک شَمای کلی از آینده پول دنیا داره
خسته نباشید میگم مترجم و مرسی
رضا صالحی
۱۳۹۹/۱۲/۶
این کتاب فقط در مورد شخص و نحوه شکل گرفتن ایده بیت کوین در زمان گذشته است.... هیچ کاربردی نداره.. بنظرم میشد یک کتاب مفیدتر ترجمه کرد.... هدفی از این کتاب برداشت نمیشه... هم پولتون و هم وقتتون را هدر کیده
حسین گرمابی
۱۳۹۸/۱۲/۷
سلام
این کتاب بیشتر در مورد تارخ بیت کویین هست و برای ورود به دنیای ارز‌های دیجیتال کتاب مناسبی نیس در بیشتر کتاب دنبال سازنده بیت کویین هس
بابک فتحی
۱۳۹۷/۱۲/۲۶
درکل کتاب مفیدی بود اطلاعات خوبی در مورد بیت کویین از تاریخچه و سیر تکاملیش میده
برای کسانی ک تو کار بیت کویینن پیشنهاد میدم
سمیرا
۱۴۰۲/۶/۲۸
این کتاب من رو با بازار ارز‌های مالی آشنا کرد
احسان نوذری
۱۳۹۹/۸/۱
کتاب خوبیه توصیه میکنم مطالعه کنید.
حسین عبدی
۱۳۹۷/۱۲/۲۷
واقعا ترجمه ش افتضاح بود بخصوص جمله بندیش 😁😁
میثم هاشمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خیلی اطلاعات گرفتم
پارسا تاران
۱۳۹۸/۱/۱۰
مترجمش خیلی خیلیی آماتوره😒
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟

برای دریافت کتاب بیتکوین: چگونه بیتکوین دنیا را تغییر خواهد داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.