معرفی و دانلود کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران

عکس جلد کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران
قیمت:
۵۸۸۰۰ 35280 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران

کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران نوشته‌ی پاتریشیا آدسون، ضمن ارج نهادن به هر فرد، طرز تفکر جدیدى را درباره محتوا و روند مربى‌گرى براى رشد بزرگسالان ارائه مى‌دهد.

پاتریشیا آدسون (Patricia R Adson) هم مثل خیلى‌هاى دیگر، پیش از این‌ که مربى‌گرى به‌ صورت حوزه مستقلى درآید، مربى بوده است. همان‌طور که در طول خواندن کتاب بیدارى قهرمانان درون (Depth Coaching) درمی‌یابید، آدسون همیشه مشتاق بوده است به دیگران کمک کند تا خود، استعدادها و عظمت‌شان را کشف کنند.

او شور و شوق زیادى در این‌ باره دارد، زیرا مى‌داند وقتى افراد استعدادهاى خودشان را با نگرش خدمت به آرمانى برتر و خیر و صلاح عموم به‌ کار مى‌گیرند، (همان کارى که قهرمانان انجام می‌دهند) همه‌ی خانواده‌ها، سازمان‌ها، جوامع و ملت‌ها سود مى‌برند.

ایجاد تدریجى حوزه مربى‌گرى سبب شد تا کارى که آدسون مى‌کرد نامى براى خود پیدا کند. اما بیشتر از این، متون مربى‌گرى و آموزش‌هاى مربوط به این کار باعث شد تا افق دید او بسط پیدا کند و فنون مربى‌گرى‌اش بهتر شود. او معتقد است که تکامل مربى‌گرى به‌ عنوان یک حرفه اهمیت فراوانی دارد. در حالى که پاسخ به نداى درونى و زندگى کردن طبق رسالت خود همیشه فقط براى هنرمندان، رهبران مذهبى و رهبران اجتماعى ضرورت شناخته مى‌شد، امروزه براى اشخاص عادى هم مهم تلقى مى‌شود.

مشکلات امروز دنیا به قدرى بزرگ است که صرفاً چند نفر آدم خاص نمى‌توانند با آن‌ها مقابله کنند. همه افراد باید از بهترین قابلیت‌ها و نهایت عقل و خردشان در محل کار، خانواده، و جامعه‌مان استفاده کنند. اما تمام نگرش‌ها و روش‌هاى مربى‌گرى یکى نیستند. بعضى‌هاشان بسیار سطحى‌اند. این نگرش‌ها صرفاً روى آرزوها و جاه‌طلبى‌هاى آگاه افراد متمرکز هستند که معمولاً به خواسته‌هاى نفسانى آن‌ها و آنچه به آن‌ها گفته شده که بخواهند، مرتبط می‌شوند و حمایت و پشتیبانى از این افراد براى رسیدن به اهداف‌شان را دنبال مى‌کنند.

کتاب بیداری قهرمانان درون دومین اثر از دکتر آدسون است که مى‌تواند راهنمایى براى روان‌ درمان‌گرانى باشد که در جستجوى راهى براى یادگیرى روانشناسى مثبت بر مبناى رشد و نه بیمارى هستند. درمان‌گرى راهنما کسى است که به مراجعان کمک مى‌کند تا منابع درونى نهفته در وجودشان را بیدار کنند و وظایف مربوط به رشد خودشان در زندگى را انجام دهند و راه خودشان را بیابند. اما آدسون به‌ عنوان درمان‌گرى که داخل الگوى پزشکى روان درمانى و محدودیت‌هاى نظام مراقبتى کار مى‌کند، اساساً کارش به آماده کردن افراد براى سفر محدود است.

براى مربى‌ها وسوسه‌انگیز است که فقط روى آنچه که در این لحظه در جامعه هست تمرکز کنند و به آرزوهاى گاه نومیدانه فرد مراجع براى موفق شدن طبق معیارهاى این لحظه بپردازند. اما این هرگز مؤثر واقع نمى‌شود؛ زیرا وقتى مراجعان خودشان را با آخرین مُد روز تطبیق دادند، دنیا به‌ طور حتم تغییر کرده است. آن‌ وقت آن‌ها احساس مى‌کنند «از این‌جا رانده و از آن‌جا مانده» هستند. به علاوه، کمک کردن به افراد براى کسب موفقیت از طریق تطبیق با انتظارات متغیر جامعه هرگز نمى‌تواند آنچه را که آن‌ها از ته دل در آرزویش هستند، یعنى کسب رضایت خاطر عمیقى که از انجام مقصود زندگى‌شان مى‌آید، به آن‌ها ببخشد.

در بخشی از کتاب بیداری قهرمانان درون می‌خوانیم:

رشته مربى‌گرى در واقع راهى است مراجع محور براى کار کردن با افراد، کمک کردن به آن‌ها تا به اهداف‌شان برسند، زندگى‌شان را متعادل کنند و رضایت خاطر عمیق کسب کنند. مربى‌گرى به‌جاى مداواى زخم‌هاى گذشته، روى رشد مادام‌العمر مراجع تمرکز مى‌کند. مربى و مراجع همچون دو شریک و رفیق با هم کار مى‌کنند و رابطه‌اى برقرار مى‌کنند که به جاى تحکم یکى به دیگرى، دو طرف با هم برابرند.

دستور کار این رابطه آموزشى توسط مراجع تعیین مى‌شود، نه مربى؛ و فرد مراجع به‌جاى این‌که معیوب یا دچار اختلال تلقى شود، «ذاتاً کامل و با استعداد» قلمداد مى‌شود. قلمرو مربى قلمرو رشد و پرورش فرد بزرگسال است، در حالى که قلمرو روان درمانگر بیشتر به وظایف کامل نشده رشد کودک مربوط است. مربى‌گرى روند غنى‌سازى است، نه ترمیم.

من آموزش عمیق را نگرشى نسبت به مربى‌گرى مى‌دانم که روى روندهاى ذهنى ناخودآگاه به مثابه منبع سلامت و سعادت عاطفى، جسمى، ذهنى و روحى تمرکز مى‌کند در تقابل با روانشناسى عمقى که این روندهاى ذهنى ناخودآگاه را منبع اختلالات و ناراحتى‌هاى عاطفى مى‌داند. مربى آموزش عمیق به افراد کمک مى‌کند تا منابع درونى ذاتى‌شان را از اعماق ناخودآگاه بیرون بکشند تا بتوانند با چالش‌ها و گذارهاى زندگى بزرگسالى روبه‌رو شوند و جایگاه خویش را در جهان بیابند.

من براى درک این مسائل پیچیده رشد و پرورش و تغییر بزرگسالان از اسطوره سفر قهرمانى به مثابه یک رکن نظرى و ارائه نقشه ساده‌اى از قلمرو رشد انسان استفاده مى‌کنم. به‌علاوه براى استفاده از این الگوها مى‌توانیم نظریه وظایف رشد روانى اجتماعى اریک اریکسون، نظریه رشد و پرورش بزرگسالان و تفکر یونگى مربوط به همین چارچوب را در نظر داشته باشیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار (ویژه مربیان)
دیباچه (ویژه مربیان)
مقدمه
فصل یک: آغاز سفر
دفترچه تمرین فصل 1: کهن الگوهاى «من»
فصل دو: سفر روح: یافتن مرکز وجودتان
دفترچه تمرین فصل 2: کهن الگوهاى روح و یافتن خویشتن حقیقى خودتان
فصل سه: بازگشت مربى و تسهیم توانایى‌هامان با دنیا
دفترچه تمرین فصل 3: کهن الگوهاى خویشتن
گفتار پایانى
فرهنگ اصطلاحات
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران
نویسنده
مترجمسیمین موحد
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-6268-34-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۸۰۰ 35280 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران

لیلا مقسم
۱۴۰۱/۱/۱۷
کتاب فوق العاده‌ای هست اما باید شجاعت رویارویی با واقعیت وجودی خودمونو داشته باشیم شاید ندونطم علت یکس‌ی رفتارها ناشی از چیه وقتی این کتاب و خوندم به نقاط ضعف و قوت خودم پی بردم
Yasaman Ra
۱۴۰۰/۲/۱۶
فوق العادس، بی نظیره، باید عمیق شد توش، پیشنهاد میکنم توضیحات آقای رضایی رو که تحت عنوان دوره در سایتشون هست گوش کنین. راجب زندگی برازنده و قهرمان و سفر توضیح میدن.
Ali Reza
۱۳۹۹/۱۲/۵
کتاب خوبیه و کمک میکنه رفتارمون رو درک کنیم.
و نقاط قوت و ضعف خودمون رو بشناسیم و رفع کنیم.
یه آزمون کهن الگو هم هست میتونین سرچ کنین انجام بدین
در کل عالیه
Maryam Goudarzi
۱۳۹۹/۵/۶
کتاب عالی است ولی نیاز دارد به تعمق، روخوانی و از بر شدن مطالب فایده‌ای ندارد جنس موضوعات فراتر از آگاهیی است باید درک شود
محبوبه شیرخانی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
این کتاب عالیه به خصوص وقتی در کنار توضیحات جناب سهیل رضایی مطالعه بشه این کتابها
مریم میرزاییان
۱۴۰۰/۲/۲۴
بهترین کتاب درمورد شخصیت‌ها هست استادم این کتاب رو توصیه کرده عالیه عالی
Elham Zaerzadeh
۱۳۹۸/۷/۲۷
این کتاب برای همه عالیه.. کاش دو واحد درسی بود
Hassan Torfi
۱۳۹۸/۷/۲۳
کتاب خوبی بود. مفید و جالب
مریم خوش اخلاق
۱۴۰۱/۳/۲
کدهای زیادی از کهن الگوها رو برام باز کرد
بهزاد سماک محمدی
۱۳۹۹/۳/۲۹
کتاب عالی بود حتما بخونن دوستان
mostafa bonyani
۱۳۹۸/۷/۲۳
کتاب عالی برای خواندن
Amir hossein Salary
۱۴۰۲/۶/۱۳
کتاب آموزشی مفیدی برای خودشناسی است
مژگان حاتمی
۱۳۹۹/۱/۲۳
کتاب خیلی خوبیه عالی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران

برای دریافت کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.