معرفی و دانلود کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ

عکس جلد کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ
قیمت:
16600 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ

کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ اثر آرون جیمز، به واکاوی شخصیت ترامپ می‌پردازد و نشان می‌دهد که او یک بیشعور است.

این کتاب به هیچ‌وجه، به این مسئله که آیا ترامپ یک بیشعور هست یا خیر نمی‌پردازد چرا که در این مورد، اجماع گسترده‌ای وجود دارد. در واقع نمی‌توان صفتی بهتر از بیشعور برای او پیدا کرد. اصلا همین بیشعوری باعث شده که ترامپ همین هوادارانش را جذب کند. در واقع سوال این است که ترامپ دقیقاً به کدام گونه‌ی موجود در اکوسیستم بیشعوری، تعلق دارد؟

آرون جیمز (Aaron James) در کتاب بیشعورها (Assholes: a theory of Donald Trump) آورده است: نوشتن در مورد دونالد ترامپ را پیش از به شهرت رسیدن وی در عرصۀ سیاسی آغاز کرده بودم و در ابتدا، دربارۀ اینکه او را در چه گروهی جای بدهم، تردید داشتم. از خود پرسیدم آیا این مرد صرفاً یک بیشعور است یا یک آدم لوده؟ من در جواب این‌طور نوشتم: دونالد ترامپ فقط دوست دارد در رادیو و تلویزیون مطرح باشد. او در مستند "سیب‌زمینی‌های کوچک؛ چه کسی لیگ فوتبال ایالات متحده را نابود کرد؟" به طور متقاعد کننده‌ای به عنوان یک بیشعور به تصویر کشیده شد.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به دست‌هایش دارد. این قضیه از آن‌جا شروع شد که، مجلۀ اسپای از سال 1998 به بعد، دائماً او را «نوکیسۀ کوتاه انگشتی» خطاب می‌کرد. ترامپ بارها تلاش کرد به این اتهامات پاسخ دهد، البته او با این قضیه که یک ثروتمند نوکیسه، بی‌نزاکت و ضد روشنفکر نامیده شود، مشکلی نداشت. به گفتۀ گریدون کارتر، از بنیانگذاران مجله اسپای، مشکل ترامپ، خطاب شدن به عنوان یک «کوتاه انگشتی» بود.

این کنجکاوی دربارۀ انگشتان ترامپ و حاشیه‌های آن چگونه به عرصۀ سیاست امریکا کشانده شد؟ جواب به یکی از بزنگاه‌های تاریخی ایالات متحده، یعنی مناظره‌های ریاست‌جمهوری در سال 2016 برمی‌گردد که در آن سطح ادب و نزاکت در ادبیات سیاسی امریکا سقوط کرد. در یکی از مناظره‌ها مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، انگشتان کوتاه ترامپ را به سخره گرفت.

در مورد نحوۀ عملکرد سیستم سرمایه‌داری بیشعور در عرصۀ سیاسی، باید گفت این سیستم مانند سیستم کارآفرینی بازار عمل می‌کند، اما دیگر «دستان نامرئی» آدام اسمیت در کار نیست که بخواهد امور را به نفع همگان اعمال کند. کارآفرینان سیاسی در داخل و خارج ادارات دولتی، بذر تفرقه را در میان رأی‌دهندگان می‌پاشند، سپس با به خشم آوردن مردم، آن‌ها را در مسیری هدایت می‌کنند که برایشان قدرت و سود به همراه دارد.

ترامپ، به‌رغم ضعف‌هایش، برای کسانی که به سیستم موجود بی‌اعتمادند و آن را حقیر می‌دانند، همچون کورسوی امیدی برای تغییر وضع موجود و ادامۀ ابرقدرتی ایالات متحده است. در این سیستم فاسد، پیشرفت با برنده شدن یک بیشعور در رقابت بیشعوری هم‌معنی می‌شود و این پرسش پیش می‌آید: «آیا ممکن است که یک بیشعور تمام عیار، چنین لطف بزرگی در حق ما انجام دهد و با فساد مبارزه کند؟

در بخشی از کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ می‌خوانیم:

اگر یک قرار کاری (به صرف نهار) داشته باشم، آیا ممکن است سروکلۀ همکارم پیدا شود؟ اگر من در حفظ فضاهای عمومی بکوشم، آیا این بدین‌معناست که دیگران هم بدین‌گونه عمل خواهند کرد؟ اگر با ملاحظه صحبت کنم، آیا دیگران گستاخ‌تر و خشمگین‌تر نخواهند شد و در واقع نتیجۀ رفتار مثبتم را نخواهم دید؟

همان‌گونه که نخستین بار روسو بیان کرد، حتی فراتر از «وضعیت طبیعی» (شرایط زندگی انسان قبل از به وجود آمدن جوامع) بیان شده توسط هابز، اگر قرار است به سهم خودم کاری بکنم، به اطمینان از همکاری دیگران و انتظاری که از همکاری آن‌ها می‌رود، نیاز خواهم داشت.

آیا هر دوی ما حاضر خواهیم شد، و در کلاممان مقاومت نشان خواهیم داد؟ اگر غیر از این است، چرا باید به خاطر از دست دادن فرصت انجام کارهایی که ارزش انجام دادن دارند، ناراحت بشوم؟

چگونه می‌توانم مطمئن باشم که من یک فرصت ارزشمند را برای هیچ از دست نمی‌دهم؟ شاید هریک از ما بتوانیم اطمینان همکاری از سوی دیگران را کسب کنیم شاید به این دلیل که همه موافقیم که اصل بر اعتماد است. یا شاید هم نه، چرا که نمی‌توانیم به یکدیگر اطمینان کامل داشته باشیم و یا به اندازۀ کافی به یکدیگر اعتماد داشته باشیم. پاسخ به شرایط هر یک از ما بستگی دارد.

مادامی که جسم ما، به عنوان اشخاص مجزا، از یکدیگر جداست و نمی‌توانیم دیگران را همان‌گونه که خودمان را می‌شناسیم و کنترل می‌کنیم، بشناسیم و کنترل بکنیم، ممکن است هیچ نوع همکاری‌ای میان ما تحقق نیابد، و یا در صورت تحقق دوام نیاورد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش یکم
لوده و بیشعور
شومَن (نمایشگر)
چرندگو
برنده
برهم‌زدن مهمانی
اقتدارگرا
یک نظریه
بخش دوم
نیروی شفابخش؟
مرزهای فضیلت شخصی
آیا می‌توانی به یک بیشعور اعتماد کنی؟
بخش سوم
قدرتمند
بیشعور در برابر بیشعور
پوپولیسم (عوام‌فریبی) و خشونت
آیا دمکراسی ممکن است؟
شکنندگی همکاری
بخش چهارم
رستگاری در ازدواج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ
نویسنده
مترجممریم احمدی
ناشر چاپیانتشارات تیسا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-600-7683-76-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
16600 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ

Goli Goli
۱۳۹۷/۱۲/۲۷
ترامپ خیلی هم آدم خوب و بیشعوری. از رئیس جمهورهای قبلی آمریکا با شعور تره و فقط به منافع ملی آمریکا فکر میکنه و لاغیر. به نظر من این کتاب مغرضانه در جهت خراب کردن چهره‌ی ایشون نوشته شده. ایشون به نسبت سران مملکت ایران بسیار هم انسان درست کار و راستگویی هستن. به هر حال هیچ کس از لحاظ شخصیتی کامل اگر نیست. میخوان بیشعور‌های واقعی رو پیدا کنن بیشعورهای تمام عیار میتونن بیان گونی گونی تو سران کشور ایران پیدا کنند و با خودشون ببرند جهت مطالعه و در موردشون کتابها بنویسند. 😏
parnian parnian
۱۳۹۸/۱/۲۱
این کتاب رو نخوندم چجوری میشه توهین به یک شخص رو اسمش رو گذاشت کتاب اقای ترامپ شخصیت بسیار محبوبی دارن و شخص باهوشی هستن
عاطفه یوسفی
۱۳۹۸/۳/۲۷
واقلا ترامپ یک با هوش بدجنس است که ادمایی مثل شمارو بدبخت کرده ولی شما برای اون هنوز احترام قائلید
amirata sajadinasab
۱۳۹۸/۲/۱۷
هرچی که گفته کاملن درست است. باریکلا به نویسنده 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ

برای دریافت کتاب بیشعورها: نظریه‌ای درباره دونالد ترامپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.