معرفی و دانلود کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال

عکس جلد کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال

کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال نوشته‌ی سجاد سلیمانی و معصومه طایی، با هدف نشان دادن تاثیر یک دوره تمرینات قدرتی بر سیستم ایمنی بدن افراد فعال و غیر فعال بر اساس روش مقایسه‌ای ارائه شده است.

تندرستی عمده‌ترین نیاز انسان برای بقاء و شاید یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی است که پژوهشگران در ورای تمام فعالیت‌های خویش بدان می‌اندیشند. عملکرد بهینه ورزشی، بازسازی سریع بدن پس از تمرین و مسابقه و شناسایی عامل‌های بازدارنده تمرین سال‌هاست که توجه پژوهشگران، مربیان و ورزشکاران را به خود جلب کرده است.

باور عمومی بر این است که فعالیت بدنی و ورزشی منظم، مقاومت در مقابل عفونت‌ها را به ارمغان می‌آورد و نقش مؤثری در توسعه بهداشت عمومی جامعه دارد. شواهد نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، میزان ابتلاء به برخی سرطان‌ها در آن‌ها کمتر است که می‌تواند دلیل آن تغییرات ناشی از فعالیت ورزشی در عملکرد ایمنی طبیعی باشد.

تأثیر فعالیت ورزشی و مواد غذایی بر عملکرد دستگاه ایمنی و تأثیر متقابل بیماری‌های عفونی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران از جمله مباحثی است که در سال‌های اخیر توجه فیزیولوژیست‌های ورزشی زیادی را به خود جلب کرده است. یافته‌های پژوهشی موجود، نشان دهنده طبیعت دوگانه پاسخ ایمنی به فعالیت ورزشی است. علت این امر را می‌توان به گستردگی انواع فعالیت‌های ورزشی از نظر شدت، مدت، حجم، نوع ورزش، عامل‌های محیطی و درگیری سایر عامل‌ها فیزیولوژیک مانند نقش هورمون‌ها و نیز عامل‌های روان‌شناختی نسبت داد. اثرات تعدیل کننده‌ی فعالیت بدنی منظم، و به ویژه تمرین قدرتی، بر سیستم ایمنی ممکن است یافته‌های مثبتی بر سیستم ایمنی ذاتی داشته باشد. خستگی جسمی ناشی از کار بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی می‌تواند بسیاری از اجزا و عملکردهای دستگاه ایمنی را تحت تأثیر قرار دهد.

سیستم ایمنی یکی از سیستم‌های حیاتی است که عملکرد صحیح آن ضامن سلامت افراد است و در صورت عدم عملکرد صحیح آن ادامه حیات غیرممکن خواهد بود، زیرا بدن ما پیوسته در معرض تهاجم باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها است. تمام این عوامل حتی در شرایط طبیعی وجود دارند. سیستم ایمنی در میان دیگر سیستم‌های عملکردی بدن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به طوری که نه تنها زمینه‌های مناسب رشد و سلامت را فراهم می‌نماید بلکه پایداری بدن را در مقابل بسیاری از اختلالات و نارسایی‌ها افزایش داده و از بروز بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند. طبیعتاً عوامل بی‌شماری می‌تواند در جهت تقویت و یا تضعیف این دستگاه مهم و حیاتی بدن عمل کنند. اطلاع از این عوامل و کم و کیف تأثیر آن‌ها بر سیستم ایمنی سبب شناخت بیشتر از عملکرد آن و کمک به افزایش سازگاری‌ها در مقابل شرایط مختلف زندگی می‌شود. در میان این عوامل ورزش و تمرین بدنی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در بخشی از کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال می‌خوانیم:

دو نوع ایمنی اکتسابی داریم. ایمنی هومورال و ایمنی سلولی که توسط سلول‌ها و مولکول‌های مختلف ایجاد می‌شود. این دو نوع ایمنی به ترتیب دفاع را در مقابل میکروب‌های خارج سلولی ومیکروب‌های داخل سلولی ایجاد می​کنند. ایمنی هومورال به وسیله پروتئین‌هایی بنام آنتی بادی ایجاد می​شود. آنتی‌بادی‌ها بوسیله‌ی سلول‌هایی به نام لنفوسیت B تولید می​شوند، این مولکول‌ها به داخل گردش خون مایعات مخاطی ترشح می‌شود و میکروب‌ها و سموم آن‌ها را خنثی کرده و آن‌ها را از بین می‌برند (ظفریان، 1393).

یکی از مهمترین عملکردهای آنتی بادی‌ها درسطوح مخاطی و همچنین در خون جلوگیری از رسیدن میکروب‌ها به سلول‌های میزبان و بافت‌های همبندی و جلوگیری از کلونیزه شدن آنهاست در این مسیر آنتی بادی‌ها از پایدار شدن عفونت‌ها پیشگیری می‌کنند. آنتی بادی‌ها به میکروب‌هایی که به درون سلول‌های آلوده زندگی کرده و در آن جا تقسیم می‌شوند دسترسی ندارند دفاع در برابر چنین میکروب‌های داخل سلولی، ایمنی با واسطه‌ی سلول نامیده می‌شود زیرا بوسیله سلول‌هایی به نام لنفوسیت T ایجاد می‌شود، بعضی از لنفوسیت‌های T فاگوسیت‌ها را فعال می‌کند تا میکروب‌هایی را که به درون وزیکول‌های فاگوسیتیک کشیده شده‌اند، نابود کنند (ظفریان، 1393).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
مقدمه
قلمرو موضوعی
تعریف واژه‌ها و اصطلاحات
تعاریف مفهومی اینترلوکین
فصل دوم: ادبیات
مقدمه
سیستم ایمنی بدن
سلول‌های سیستم ایمنی
ویژگی‌های پاسخ ایمنی
ایمنی ذاتی و ایمنی اکتسابی
مراحل پاسخهای ایمنی
انواع سلول‌های ایمنی
سایتوکاین‌ها
اینترلوکین‌ها
تاثیر فعالیت بدنی بر سیستم ایمنی بدن
تمرین قدرتی
سیستم تمرینی پیش خستگی
ست‌های پس خستگی (ست‌های سنگین به سبک)
ست‌های هرمی
ست‌های افزودنی (ست‌های فزاینده و کاهنده)
ست‌های 21
ست‌ها و تکرارهای زمانی (ست‌های ادغام انقباض‌های درونگرا و برونگرا)
ست‌های متوالی
سوپرست
جمع بندی
فصل سوم: روش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار و چگونگی جمع آوری داده‌ها
برنامه تمرینی
متغیرهای کنترل
روش تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش
فصل چهارم: یافته‌ها
مقدمه
یافته‌های توصیفی
آماره‌های توصیفی مرتبط با سن، وزن، قد و BMI
توصیف آماری متغیر تحقیق
یافته‌های استنباطی
بررسی توزیع داده‌ها
آزمون فرضیه صفر اول تحقیق
آزمون فرضیه صفر دوم تحقیق
آزمون فرضیه صفرسوم تحقیق
آزمون فرضیه صفر چهارم تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه‌گیری
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه اول تحقیق
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه دوم تحقیق
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه سوم تحقیق
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه چهارم تحقیق
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آفتاب گیتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-6465-56-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال

برای دریافت کتاب تاثیر یک دوره تمرینی منتخب قدرتی بر سطوح اینترلوکین 6 دانشجویان فعال و غیر فعال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.