معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ راک اند رول

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ راک اند رول
قیمت:
۷۵۰۰۰ 52500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ راک اند رول

کتاب صوتی تاریخ راک اند رول اثر آدام ووگ از مجموعه تاریخ جهان، به چگونگی شکل‌گیری این سبک از موسیقی، اوج و افول و شخصیت‌های برجسته آن می‌پردازد.

کتاب تاریخ راک اند رول (The history of rock and roll) با زبانی ساده و غیر تخصصی به گزارش تاریخ تحولات قریب به 60 ساله این نوع موسیقی پرداخته و معرفیِ به نسبت مفصّلی از هنرمندان و نوازندگان مشهور این جریان موسیقی ارائه می‌کند.

معروف است که تعریف راک سخت است. از یک دوجین نوازنده و هوادار راک بخواهید آن را تعریف کنند و یک دوجین پاسخ متفاوت خواهید شنید هر کدام یک چیزند و همه درست.

راک اند رول سبکی از موسیقی است که در ایالات متحده و در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰ آغاز شد و به اوج رسید. این سبک برگرفته شده از سبک‌های موسیقی آمریکایی‌های آفریقایی تبار مثل گاسپل، جامپ بلوز، جاز و... است. در ابتدای راه، دنیای موسیقی و تجارت راک اند رول را خیلی جدی نمی‌گرفتند و انتظار محو زود هنگام این سبک از موسیقی را داشتند. اما در قرن بیستم موسیقی قالب شد و افراد زیادی به این سبک از موسیقی علاقه‌مند شدند.

آدام ووگ (Adam Woog) در فصل نخست به شرح ریشه‌های موسیقی راک اند رول در موسیقی فولکلور آفریقا و آمریکا پرداخته و به معرفی خلاقیت‌ها و ویژگی‌های هنرمندانی چون اریک کلپتون، تیبون واکر، سام فیلیپس و هانک ویلیامز می‌پردازد.

فصل دوم از نخستین جرقّه‌های موسیقی راک و خلق نخستین ترانه‌های راک اند رول آغاز می‌کند و نیز از نخستین شرکت‌های مستقل ترانه و موسیقی، نخستین هنرمند واقعی راک اند رول، نخستین هنرمند مشهور این نوع موسیقی و همچنین تشکیل گروه راکبیلی توسط الویس سخن می‌گوید.

فصل سوم آغاز محبوبیت همه‌گیر موسیقی راک را به خصوص در میان نوجوانان، شرح داده و نخستین موفقیت‌های اقتصادی گروه‌های تولید کننده این نوع موسیقی را مرور می‌کند.

فصل چهارم مشخصا به ظهور گروه بیتل‌ها و پاگرفتن موسیقی راک اند رول در بریتانیا اختصاص دارد. فصل پنجم به معرفی نوازندگان سیاه در آمریکا و ظهور موسیقی سول که ارتباط نزدیکی به فضای سیاسی اجتماعی زمان خود داشت، می‌پردازد. رِی چارلز، سام کوک، جیمز براون، بری گوردی و آرتا فرانکلین، هنرمندانی هستند که در این فصل معرفی می‌شوند.

فصل ششم حضور شورمند موسیقی راک را در دهه 60 آمریکا، اروپا و آفریقا که شاهد شورش‌های سیاسی و اجتماعی و مملو از وقایع ملتهب بودند، بررسی کرده و مشهورترین آلبوم‌های منتشر شده در آن دوران را از سوی گروه‌های مختلف و همچنین وقایع برگزاری نخستین جشنواره مطرح موسیقی راک را مرور می‌کند.

فصل هفتم به تحولات این نوع موسیقی در دهه هفتاد می‌پردازد و از گسترده شدن محدوده سنّی و ملیّتی مخاطبان موسیقی راک در این دهه سخن می‌گوید. رواج استفاده از حرکات و لباس‌های نمایشی توسط نوازندگان و هنرمندان در کنسرت‌های این سال‌ها، ظهور سبک «هِوی متال» و سبک «دیسکو» از موضوعاتی هستند که در این فصل تشریح می‌شوند.

فصل هشتم از خاموش شدن تب راک در سال‌های بعد از دهه 80 سخن می‌گوید، سال‌هایی که به دلیل محبوبیت، مشروعیت و رسمیّتی که این موسیقی یافته بود به کلی از هیجانات تولد زیرزمینیِ خود دور شد و تزریق نیرویی جدید به رگ‌هایش را لازم داشت. در این فصل جنبش زیرزمینی «پانک» در موسیقی و حضور بر آشوبنده و طغیان‌گر آن در برابر اوضاع تثبیت شده و کلبی‌مسلک موسیقی راک، معرفی و بررسی می‌شود.

فصل پایانی به مطالعه دستگاه‌های تازه و پیشرفت‌های تکنولوژیک موسیقی راک در دهه‌های هشتاد و نود پرداخته و از اختراع دستگاه‌های پخش کاست و ظهور ویدئو کلیپ‌ها سخن می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
12 دقیقه
پیشگفتار: رودخانه راک
2 دقیقه
ضمائم پیشگفتار
19 دقیقه
فصل اول: رویش از ریشه
4 دقیقه
ضمائم فصل اول
30 دقیقه
فصل دوم: اولین انفجار راک
7 دقیقه
ضمائم فصل دوم
27 دقیقه
فصل سوم: پاپ وارد می شود: صنعت موسیقی راک اند رول را کشف می کند
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
26 دقیقه
فصل چهارم: هجوم بریتانیا
6 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
27 دقیقه
فصل پنجم: آن موسیقی شیرین روح (سول)
3 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
37 دقیقه
فصل ششم: دهه شصت: انفجار راک
7 دقیقه
ضمائم فصل ششم
31 دقیقه
فصل هفتم: اوایل دهه هفتاد
5 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
29 دقیقه
فصل هشتم: انرژی جدیدی از زیرزمین
5 دقیقه
ضمائم فصل هشتم
32 دقیقه
فصل نهم: دهه‌های هشتاد و نود
6 دقیقه
ضمائم فصل نهم
12 دقیقه
موخره: موسیقی ادامه دارد
3 دقیقه
ضمائم موخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ راک اند رول
نویسنده
مترجمآرش عزیزی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ 52500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ راک اند رول

Farnoush
۱۴۰۲/۱/۲۱
کامل و دقیق گوش دادم و لذت وافر بردم، اما اگر این نکته‌ها به نظر من رعایت می‌شد، شنیدنی‌تر میشد.
۱: رویکرد خوانش مناسب نبود و می‌توانست مثل یک پادکست اجرا شود، تا لحنی داستانگویانه.
۲: ایکاش عناوین آهنگ‌ها به انگلیسی بود. کسی که چنین کتابی را می‌خواند و چنان علاقه‌ی موسیقیایی دارد، حتمن دریافت
کافی و اولیه از انگلیسی هم دارد.
۳: جا داشت موسیقی‌ها دقیقتر و بیشتر انتخاب می‌شد و وقت و توجه بیشتری برای تلفظ درست اسامی صرف میشد.
در کل، برای آنانی که تازه‌کارند عالی است، برای علاقه‌مندان حرفه‌ای گوش دادنش مرور آهنگ و خاطره و نکات تاریخی است. برای موسیقیدانان شاید بکار نیاید.
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۰/۴/۲۹
یک ‌کتاب تخصصی با گفتارهائی جدی.
دهه‌های پنجاه، شصت، هفتاد خواستگاه سبک‌های پست مدرن موسیقی بودند. ظهور گروه بیتل‌ها و اولیس پریسلی، از نشانه‌های رشد دورانی طلائی موسیقی بود. این کتاب تصویری شفاف از آن دوران نشان داده است. خواندن این کتاب خود، مانند گوش دادن به موسیقی راک ‌اند رول است...
Mahshid Banikamali
۱۴۰۲/۱/۶
پنج ستاره... دیگه، به سلطانزاده هم پنج ستاره باید داد... به موسیقی هم پنج ستاره... کلا کتابی حرفه‌ای ست که تمام ستاره‌ها رو میگیره.... بسیار عالی.. وکتاب مر جع.. چرا که خیلی پی‌اش می‌گشتم.... 🫡🫡
Alireza Norouzi
۱۴۰۱/۵/۱۶
بسیار کم‌نظیر و خواندنی و قوی و غیرقابل تصور، خصوصا در گزینش موسیقی‌های مرتبط. سپاس ویژه از جناب آرمان سلطان‌زاده بخاطر خوانش حرفه‌ای و بی‌نقص. درود بر آوانامه، درود بر کتابراه عزیز.
شیرین مال
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بی اندازه و شگفت آور دوست داشتنی و قشنگ. به خصوص صداگذاری انجام شده. این کتاب برای من بهترین کتابی بود که خواندم هم صداگذاری عالی هم متن بسیار زیباااا. من که عاشقش شدم
ادیب شاخی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
یکی از بهترین کتاب‌ها برای درک ریشه موسیقی غرب یعنی از زمان خود عمو تم و برده داری سیاه‌پوستان تا خود دهه ۹۰ و جریانات پانک
Sayid Yarmohammadi
۱۳۹۷/۸/۱۸
کتاب و خوانش عالی بود... موزیکهای بک گراندهم عالی بود... با حجم صدای اندازه و انتخابهای درست 😘👍
ارنواز نیازی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بسیار عالی و جذاب برای دوستداران موسیقی و این سبک خیلی خیلی دوست داشتم ✌🏻💫
Benyamin Rad
۱۴۰۰/۶/۴
خیلی خوب بود همراه با حس ارامش سفر به گذشته‌ی امریکا
Azin Kamali
۱۴۰۰/۲/۱۱
فوق العاده بود مخصوصا اهنگهای معرکه‌ی روش👌
Saeed Daiyari
۱۴۰۰/۱/۲۸
با اینکه کامل نیست اما تاریخ رو مختصر و مفید بیان میکنه
Mehdi Tehrani
۱۳۹۷/۴/۲۱
ممنون برای کتاب زیباتون
مجید املشی
۱۴۰۲/۱۲/۵
درود خیلی جذاب بود صدا هم عالی
حسام حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
برایم جذاب بود ولی خوب تدوین نشده بود
حسام خداداد
۱۳۹۹/۳/۱۱
مدتها دنبال چنین کتابی بودم🔥
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ راک اند رول

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.