معرفی و دانلود کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب

عکس جلد کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب
قیمت:
21500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب

کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب، از آغاز دوره یونانی تا پایان قرون وسطی، از دکتر مهدی بنایی، عنوان می‌کند، توجّه به فلسفه، همواره در عمق بخشیدن به فرهنگ و بسط معنادار فضای تفکّر جامعه نقش‌آفرین بوده است، به‌عبارتی می‌توان چنین گفت که حضور فلسفه در عرصه ذهن و زبان مردم، همواره از سطحی نگری و خام‌اندیشی جلوگیری کرده و مانع از آن شده است که سستی در گفتار و خفّت در رأی، بنیان‌های فرهنگ یک جامعه را بنا کنند و آشفتگی و ابتذال، جای فکر و اندیشه را بگیرند.

دکتر مهدی بنایی معتقد است، بازنگری متن‌ها و شیوه‌های آموزشی و به‌روز کردن آنها به حفظ نشاط علمی مراکز آموزشی کمک می‌رساند و اینکه حوزه‌های علوم دینی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، سالیانی است که در اندیشه اصلاح ساختار آموزشی و بازنگری متون درسی‌اند. جامعة المصطفی (ص) العالمیة به عنوان بخشی از این مجموعه که رسالت تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی را بر عهده دارد، تألیف متون متناسب را سرلوحه تلاش‌های خود قرار داده و تدوین و نشر متون درسی در موضوعات گوناگون علوم دینی، حاصل این تلاش است.

کوشش اصلی کتاب "تاریخ‌ فلسفه غرب"، بازگشایی دریچه‌های تأمّل به‌سوی تفکّرات فلسفی اصلی‌ترین فیلسوفان تاریخ اندیشه می‌باشد: فیلسوفانی که با نحوه اندیشیدن و نوع اندیشه‌های خود، ما را به درگیری با عمیق‌ترین و غالباً بی‌پاسخ‌ترین پرسش‌های زندگی فرا خوانده‌اند.

کتاب‌های «تاریخ فلسفه»، به شرط صحّت مطالب و توفیق در بیان، تنها قادرند که زمینه‌های ورود به عالم فلسفه و درگیر شدن با اندیشه‌های فلسفی را فراهم آورند و برای خوانندگان حق‌جوی خود، دریچه امکانی را به‌سوی دست یافتن به نگاه و نگرش فلسفی بگشایند.

دکتر مهدی بنایی اذعان دارد، «فیلسوف»، درد حقیقت دارد و در مسیر کشف حقیقت، دشواری‌های فراوانی را باید تحمّل کند. این درد یا حیرت که جست‌وجو و تحمّل را نیز در پی خواهد داشت، با آموختن در کسی ایجاد نمی‌شود، البته مطالعه فلسفه و تاریخ اندیشه‌های فلسفی می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای نیل به این حس دردمندانه باشد، ولی در عین حال حقیقت و نفسِ این درد که اساس حرکت و تفکّر فلسفی را بنا می‌نهد هرگز آموختنی نیست.

جست‌وجو در «تاریخ فلسفه» به جوینده حقیقت، این امکان را می‌دهد که تا حدودی از شرایط زمانی و سلطه فرهنگی قلمرو زندگی کنونی خود فراغت یابد و با کم شدن فشارهای محدود کننده آن، در باب هستی و امور مربوط به آن پرسش کند و جویای کشف حقایقی شود که در گذشته، بر اثر جبر و چیرگی فرهنگ و سنّت حاکم، قادر به پرسش از آنها نبود، یا لااقل جدیتی در جست‌وجوی آنها نداشت.

در مسیر تأمّل در «تاریخ فلسفه»، با پرسش‌ها و مسائلی مواجه می‌شویم که معمولاً پایان‌ناپذیر و پاسخ گریزند. ما با مطالعه تاریخ فلسفه درمی‌یابیم که تلاش فیلسوفان بزرگ با همه فراز و نشیب‌های خود، به پاسخ‌های نهایی نیانجامیده و آن پرسش‌ها را کاملاً از صحنه به در نبرده است.

کتاب تاریخ فلسفه غرب (1)، از آغاز دوره یونانی تا پایان قرون وسطی، نوشته شده توسط از دکتر مهدی بنایی، توسط مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) به چاپ رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدّمه
دوره پیش سقراطی
دورهْ سقراطی سوفسطاییان؛ سقراط
افلاطون
ارسطو مکاتب فلسفی بعد از ارسطو / افلوطین
فلسفه در قرون وسطی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ‌ فلسفه غرب
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-964-195-083-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
21500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب

آریا صادقی
۱۴۰۱/۸/۵
بسیار عالی. پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب

برای دریافت کتاب تاریخ‌ فلسفه غرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.