معرفی و دانلود کتاب تانگوی شیطان

عکس جلد کتاب تانگوی شیطان
قیمت:
34400 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تانگوی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تانگوی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تانگوی شیطان

کتاب تانگوی شیطان اثر لسلو کراسناهورکایی، زندگی مردمی را به تصویر می‌کشد که در یک روستای کوچک در مجارستان روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارند و تنها سرگرمی‌شان انتظار تغییر فصل‌هاست.

در غروب یک روز پاییزی قرار است که چند روستایی مقداری پول نقد دریافت نمایند و آنجا را ترک کنند. چند نفر می‌خواهند که پول بیشتری از سهمشان به جیب بزنند و زودتر بگریزند. اما خبر برگشت شخصی زبان‌باز که فکر می‌کردند مرده، به گوششان می‌رسد. آن‌ها نگران می‌شوند که او همه‌ی پول را به چنگ آورد و از آن برای عملی کردن طرح عظیمش که رونق بخشیدن به روستاست، استفاده نماید.

یکی از نامتعارف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در ژانر درام، بر اساس رمان تانگوی شیطان (Satantango)، به مدت 7 ساعت و 30 دقیقه ساخته شده است. به کار بردن نماهای بلند در فرم و جزئیات به دقت قاب‌بندی شده در آن روستای کوچک در مجارستان با تصاویر سیاه و سفید باعث شده تا قاب‌ها چشمگیر و بصری شوند.

لسلو کراسناهورکایی (Laszlo Krasznahorkai) در مصاحبه‌ای گفته است: «شاید این حرفم کمی عجیب به نظر برسد اما به نظرم شرایطی که امروز در مجارستان وجود دارد فرق چندانی با گذشته ندارد. فروپاشی شوروی و استقلال سیاسی که نتیجه‌ آن بود، این شانس را به مجارها داد تا کشورشان را دوباره بازسازی کنند. اما سوالی که در ذهن من شکل گرفت این بود که چطور همان مردم قادر خواهند بود کشوری نو بسازند؟ همین باعث شد غم و اندوه در قلبم بماند. شاید تنها فرق این روزها با سابق این است که باران کمتر می‌بارد، همین!»

لسلو کراسناهورکایی در ادامه می‌گوید: «خواسته‌ام این نیست که در کتابم پیامی سیاسی دهم مانند سیاست‌های اتحاد جماهیر شوروی که هیچگاه نتوانستم از آن برداشت سیاسی کنم. تنها چیزی که ذهنم را مشغول می‌کرد این بود که چرا چهره تمام مردم مانند بارانی که مدام بر خاک مجارستان می‌بارید غمگین بود و چرا خودم هم در میان آن مردم و باران، آنقدر دلتنگ و اندوهگین هستم.»

در بخشی از کتاب تانگوی شیطان می‌خوانیم:

در اواخر عصر پالئوزیک، کل منطقه‌ی اروپای مرکزی شروع به غرق شدن کرد. وطن ما مجارستان هم قسمتی از این سرزمین بود که دستخوش تغییرات شد. در شرایط جغرافیایی جدید تپه‌ها تا پایین‌ترین سطح ممکن پایین رفته و در دریایی از رسوبات غرق شده و با گل پوشانده شدند. وقتی این روند ادامه یافت سرزمین مجارستان به منطفه‌ای در شمال غربی دریایی که جنوب اروپا را پوشانده بود تبدیل شد. این دریا تا دوره‌ی مزوزوئیک این منطقه را می‌پوشاند.

دکتر با بد اخلاقی کنار پنجره نشسته بود. شانه هایش به دیوار سرد و نمناک تکیه داشت و برای اینکه از شکاف میان پرده‌ی کثیف گلدار آویزان بر چارچوب پوسیده پنجره که از مادرش به او رسیده بود حتی لازم نبود سرش را تکان دهد، فقط کافی بود چشمانش را از کتاب بردارد و نگاهی به دور و بر بیندازد تا کوچکترین تغییر در اطرافش را متوجه شود. گاهی که پیش می‌آمد - غرق فکر شده یا به دوردست خیره می‌شد که چیزی از نگاهش پنهان بماند، گوش‌های تیزش به کمکش می‌آمدند، هر چند کم پیش می‌آمد که در فکر و خیال غرق شود یا پوستین به تن صندلی راحتی و پتوهایی که خود را در آن‌ها پیچیده بودندش ترک کند - جای صندلی را به دقت و بر اساس فعالیت‌های روزانه‌اش انتخاب کرده بود، پس از بررسی‌های فراوان توانست کارهایش را به حداقل ممکن رسانده و فقط برای رسیدگی به امور ضرور‌ی که او را وامی‌داشت دیده‌بانی‌اش را ترک کند. هر چند روال کاری هر روز او، وظیفه آسانی نبود.

برعکس، باید به بهترین وجه هر آنچه برای خوردن، آشامیدن، کشیدن، نوشتن، خواندن و چیزهای دیگر که برای گذران زندگی به آن‌ها احتیاج داشت را اطراف خود جمع کرده و سر جای مناسب قرار دهد. نباید کوچک‌ترین چیز از چشمش پنهان بماند، که از وسواسی شخصی برمی‌خواست. در این صورت خلاف میل درونی خود رفتار کرده بود، این گونه بود که اگر خطایی بر اثر حواس پرتی یا بی‌دقتی‌اش رخ می‌داد ممکن بود چنان عواقبی داشته باشد که نتایج آن حتی به خیال کسی هم خطور نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
1-خبر آمدن آن‌ها
2-دوباره زنده شدیم
3-دانستن چیزهایی
4-تار عنکبوت
5-حل معما
6- دختر ابلیس، رقص شیطان
فصل دوم
7- ایریمیاش سخنرانی می‌کند
8- دیدگاه از نقطه مقابل
9- تمثال آسمانی ‌؟ توهم؟
10- چشم‌انداز، از پشت سر
11- چیزی به جز کار و نگرانی نبود
11- دایره‌ی بسته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تانگوی شیطان
نویسنده
مترجمزهرا وثوقی
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-600-5981-87-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
34400 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تانگوی شیطان

محمد مرادی
۱۴۰۰/۱/۲۸
از اشتباهات کوچیک نگارشی که جاهای مختلف کتاب که بگذریم بنظرم کتاب و داستان فوق العاده ایی رو‌خوندم. شرایط تاریک و سیاه کتاب عالی بود و روایت جالبی از محیط زندگی افراد داخل کتاب داشت. پیشنهاد میکنم کتاب رو با دقت فراوون بخونید و سعی کنید جمله به جمله اون رو تو دهنتون حلاجی کنید و شرایطش رو برای خودتون متصور بشید
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
قلم بسیار قوی مترجم هم تقریباً کارش خوب بوده فضا سازی‌ها گسترده و با ذکر جزئیات زیاد اون توضیح مختصر که در مورد کتاب اومده رو فراموش کنین داستان نمادین و بسیار تاثیرگذار.
amirhossein daryayiw
۱۳۹۸/۹/۹
کتاب پرمحتوایی بود به دیگرون هم پیشنهاد میکنم ک بخوننش از اون دسته داستاناییه ک از خوندنش خسته نمیشی و از گفتن کلمات تکراری و خسته کننده پرهیز شده.
sayeh khani
۱۳۹۸/۹/۲۳
قبلا نسخه‌ی کاغذی این کتاب رو خوندم. یک شاهکار بی‌نهایت زیباست و بی‌نظیر.
الهه تاج آبادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کتاب عجیبی و جالبی به نظر میرسه
در حال خوندنش‌هستم امیدوارم خوب باشه تا آخرش
سورن سلیمی
۱۴۰۱/۸/۵
کتاب زیبا و پر از نشابهات و استعارات تمردزه
Vahid amroudi
۱۳۹۹/۱/۴
با تشکر از حمایت کتابراه و کد تخفیف ویژه عید نوروز 🌺🌸
Tara
۱۴۰۱/۴/۱۷
کتاب داستان خوبی است تشکر
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب تانگوی شیطان

برای دریافت کتاب تانگوی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.