معرفی و دانلود کتاب تایوان: فرزند ژنرال

عکس جلد کتاب تایوان: فرزند ژنرال
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تایوان: فرزند ژنرال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تایوان: فرزند ژنرال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تایوان: فرزند ژنرال

کتاب تایوان: فرزند ژنرال اثر جی تایلور سومین جلد از مجموعه پنج جلدی «پیشگامان نوسازی آسیا»، سیاست‌های روسای جمهور تایوان و همچنین سرگذشت چیانگ چینگ کو رئیس‌جمهور تایوان را مورد بررسی قرار داده است.

این مجموعه مشتمل بر پنج کتاب است؛ درباره تاثیر رهبری سیاسی بر اقتصاد کشورهای کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، چین و مالزی. مهم‌ترین شاخص در انتخاب این کتاب‌ها، پرداختن مولفانشان به هر دو سوی منفی و مثبت رهبری این پنج‌ تن بوده تا زشت و زیبای زمامداری آن‌ها همزمان در معرض قضاوت خواننده قرار گیرد. ترتیب بخش‌ها نیز با توجه به زمان آغاز زمامداری آن‌هاست. وجه مشترک رهبران این کشورها، تاکیدشان بر عملگرایی و پرهیزشان از ایدئولوژی است. نتیجه این تاکید و پرهیز، میدان یافتن نخبگان و متخصصانی بود که ظرف سه دهه، پنج کشور عقب مانده را در ردیف اقتصادهای پیشرفته جهان قرار دادند. پس از جنگ جهانی دوم با تضعیف نظام‌های مستقر، کمونیسم کشورها را یکی پس از دیگری یا به‌ کل می‌بلعید یا به‌ نوعی درگیر خود می‌کرد؛ چه آن‌جا که دچار جنگ‌های چریکی می‌شد، و چه آن‌جا که کمونیست‌ها با روش‌های دموکراتیک قدرت را نشانه کرده بودند. هنوز جنگ پایان نیافته بود که غرب از پیشروی کمونیستی به هراس افتاد و پس از پایان آن، این اپیدمی ایدئولوژیک به کابوسی برای جهان لیبرال‌-دموکرات تبدیل شد. نتیجه این حساسیت فزاینده در دو مسیر کاملا محسوس بود: اول، در عرصه سیاست خارجی و کمک به کشورهای جنگ‌ زده یا عقب‌ مانده جهت پیشگیری از گسترش تمایلات کمونیستی یا دخالت مستقیم در برخی از کشورها. و دوم، در عرصه دانشگاهی و شکل‌گیری رشته مطالعات توسعه. گرچه مطالعات توسعه در ظاهر رشته‌ دانشگاهی نوظهوری همچون سایر رشته‌ها یا گرایشات علوم سیاسی و اقتصاد بود، اما به واقع از دل آن باید پژوهش‌هایی جهت شناخت جوامع عقب‌ مانده و راهبردهایی برای هدایت سیاست خارجی و کمک‌ها بیرون می‌آمد. چنانکه یکی از پیشگامان و شناخته‌ شده‌ترین پژوهشگران مطالعات توسعه، یعنی والت روستو، در مقام مشاور ارشد، به دولت ایالات‌ متحده دعوت شد تا هم‌قطارانش نیز پس از او راه کاخ سفید را بیاموزند. چنین بود که مطالعات توسعه سریعا از مرحله توصیفی صرف خارج شده و به مرحله تجویز رسید.

جی تایلور (Jay Taylor) در کتاب تایوان: فرزند ژنرال (The Generalissimo's son) به زندگی چیانگ چینگ کو پرداخته است.

چیانگ چینگ‌ کو در 13 ژانویه 1910 در منطقه فنگهوا واقع در استان ژجیانگ دیده به جهان گشود. او فرزند ژنرال چیانگ کای‌شک بود. وی در 1916 به مدرسه «زبان چینی» فرستاده شد. در 1920، پدرش معلمی سرخانه استخدام کرد تا به او اصول فرهنگ چینی را بیاموزد. پس از آن نیز کای‌شک همواره بر ادامه این آموزش‌ها تاکید داشت تا اینکه در 1925 وارد «کالج پودونگ» در شانگهای شد. اما با ناآرام شدن این شهر در اثر اعتراضات دانشجویی، پدرش تصمیم گرفت که او را به پکن بفرستد. آن جا نیز چینگ‌کو در مدرسه‌ای خصوصی مشغول تحصیل زبان‌شناسی شد.

در همین ایام بود که وی تمایلات کمونیستی پیدا کرد و به فکر ادامه تحصیل در مسکو افتاد. بنابراین در تابستان 1925 نزد پدرش رفت تا در این‌باره با او صحبت کند و پس از جلب رضایت پدر، در همان سال راهی مسکو شد. چینگ‌کو در مسکو به دانشگاه کمونیستی زحمتکشان شرق رفت، جایی که فرزندان بسیاری از متنفذان چینی، از جمله رهبر آتی حزب کمونیست چین، دنگ شیائوپینگ، در آن مشغول تحصیل بودند.

در بخشی از کتاب تایوان: فرزند ژنرال می‌خوانیم:

در حالی‌که تهدید تازه در سرزمین اصلی به‌سرعت نمودار می‌شد، عقاید و نظرات چینگ‌کو در مورد چگونگی گسترش تاثیر اصلاحات در تایوان به آن سوی تنگه هرچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت. چینگ‌کو حداقل از اوایل دهه 1970 بر این باور بود که اگر قرار است تایوان در بلندمدت برقرار باقی بماند، باید به الگوی سیاسی و اقتصادی موفقی تبدیل شود. اکنون با مطرح شدن اصلاحات دنگ شیائوپینگ در سرزمین اصلی برای چینگ‌کو بسیار مشهود بود که پیشرفت سیاسی در تایوان همین پویش را در سرزمین اصلی ترغیب خواهد کرد. او به‌طور تجربی می‌دانست که با شروع فرایند اصلاحات سیاسی، معکوس کردن این روند دشوار خواهد بود. نکته کلیدی ایجاد فرایندی بود که نه‌تنها ثبات را در تایوان حفظ می‌کرد، بلکه برای سراسره سرزمین چین نیز کارمد بود. جیمز سونگ، ما یینگ ژئو و دیگر مقامات اندیشمند و جوانی که گرد چینگ‌کو حلقه زده بودند آشکارا معتقد بودند الگوی تایوان با موفقیت و به‌آرامی بر سرزمین اصلی غلبه خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره مجموعه پیشگامان نوسازی آسیا
مقدمه
فصل 1: وزارت دفاع
فصل 2: چماق طلایی
فصل 3: نخست‌وزیر
فصل 4: سپری شدن نظام قدیم
فصل 5: جدایی
فصل 6: شورش و محاکمه
فصل 7: جزیره و سرزمین اصلی
فصل 8: جانشین‌ها، واسطه‌ها، تبهکاران
فصل 9: دستیابی به اتفاق‌نظر
فصل 10: ایجاد فضای باز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تایوان: فرزند ژنرال
نویسنده
مترجمداود حیدری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-8591-63-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تایوان: فرزند ژنرال

Maral Feizabady
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
فوق العاده ترتیب بندی شده و کامل همه مسائل واکاوی شده عالی بود
پادینا پروانی
۱۴۰۱/۷/۱۱
بسیار مفید برای کار تحقیقاتی دانشگاه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تایوان: فرزند ژنرال

برای دریافت کتاب تایوان: فرزند ژنرال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.