معرفی و دانلود کتاب تحریر دفاتر قانونی

عکس جلد کتاب تحریر دفاتر قانونی
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحریر دفاتر قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحریر دفاتر قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحریر دفاتر قانونی

کتاب تحریر دفاتر قانونی نوشته‌ی وهاب بشیری، مجموعه‌ای شامل آموزش تحریر مرحله به مرحله دفتر روزنامه و دفتر کل به همراه ترسیم نمودارها و اشکال مختلف از دفاتر قانونی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم است.

این اثر به مؤدیان مالیاتی (شرکت‌ها) کمک می‌نماید به سادگی و بدون هیچ دغدغه‌ای حتی اشخاصی که تخصص حسابداری ندارند، بتوانند دفاتر قانونی خود را بنویسند و تحویل سازمان امور مالیاتی دهند.

این کتاب شامل دو بخش است: 1- آموزش تحریر دفاتر برای شرکت‌هایی که از نرم‌افزارهای مالی (از جمله همکاران سیستم، نوسا، تدبیرپرداز، هلو، پدیده، آرین سیستم، توازن و سایر نرم‌افزارهای مالی) استفاده می‌نمایند؛ 2- آموزش تحریر دفاتر برای شرکت‌ها و واحدهایی که فاقد نرم‌افزار هستند و از شیوه‌ی ثبت دستی حسابداری استفاده می‌نمایند.

امروزه تهیه، تنظیم و ارائه‌ی دفاتر قانونی از جمله مدارک لاینفک تمامی واحدها و شرکت‌ها محسوب می‌گردد. دفاتر قانونی محصول نهایی یک ساله فعالیت یک مؤسسه است که در قالب دفتر روزنامه و دفتر کل منعکس می‌گردد. دفاتر مذکور باید قبل از ثبت هر گونه عملیات حسابداری، از طرف نماینده‌ی اداره‌ی ثبت اسناد امضاء، پلمپ و ثبت، سپس توسط شرکت با خودنویس یا خودکار به فارسی تحریر شود.

دفتر روزنامه، دفتری است که کلیه‌ی رویدادها و فعالیت‌های روزانه‌ی یک واحد یا شرکت با رعایت اصول و استانداردهای پذیرفته شده‌ی حسابداری به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت و ضبط می‌گردد. این رویدادها و فعالیت‌ها کلیه‌ی تغییرات در حساب‌های شرکت طی سال مالی آن واحدرا در برمی‌گیرد که این تغییرات می‌تواند شامل واریز و برداشت حساب‌های بانکی، گردش حساب‌های دریافتی و پرداختنی، موجودی مواد و کالا، پیش پرداخت‌ها و پیش دریافت‌ها، اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات، درآمدها و هزینه‌ها، تغییرات در حقوق صاحبان سرمایه (سهام) و همچنین سایر عناصر موجود در صورت‌های مالی باشد که منجر به ثبت رویداد مالی می‌شود.

در بخشی از کتاب تحریر دفاتر قانونی می‌خوانیم:

امروزه اکثر شرکت‌ها برای تسهیل در فرآیند ثبت اطلاعات مالی، طبقه‌بندی، تجمیع، تلخیص و تهیه گزارشات مالی جهت استفاده کنندگان درون سازمانی و برون سازمانی از نرم‌افزارهای مالی از جمله: همکاران سیستم، نوسا، تدبیر پرداز، هلو، آرین سیستم، توازن و سایر نرم‌افزارهای مالی استفاده می‌نمایند؛ بنابراین با وجود این نرم‌افزارها، تحریر دفاتر قانونی بسیار ساده‌تر از حالتی است که شرکت‌ها از سیستم دستی استفاده می‌نمایند.

در این حالت خلاصه ماهیانه عملیات ثبت شده در نرم‌افزارهای مالی در دفتر روزنامه ثبت و به دفتر کل منتقل می‌گردد. به علاوه شرکت‌ها موظفند آیین‌نامه‌ها یا دستورالعمل‌های کار با نرم‌افزار مربوطه و برنامه‌ها و نحوه کار با آن‌ها را در اختیار مأموران رسیدگی قرار دهند و هر سه ماه یک‌بار خلاصه عملیات ثبت شده در نرم‌افزارهای مربوطه را حداکثر 10 روز پس از پایان سه ماه به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نمایند (ماده 17 آیین‌نامه مربوط بهروش‌های نگهداری دفاتر و اسناد و مدارک موضوع تبصره 2 ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم دفاتر قانونی و قوانین حاکم بر آن
مفهوم دفاتر قانونی
موارد رد دفاتر قانونی
فصل دوم: آموزش مرحله به مرحله تحریر دفاتر قانونی شرکت‌هایی که دارای سیستم نرم‌افزار مالی هستند
دفتر روزنامه
1. تهیه گزارش تراز افتتاحیه بابت مانده‌های ابتدای دوره
2. تهیه گزارش تراز مانده دفتر کل
3. تهیه گزارش تراز اختتامیه بابت مانده‌های پایان دوره
4. ثبت دفتر روزنامه
دفتر کل
1. تعریف حساب‌های دفتر کل
2. انتقال ثبت‌های دفتر روزنامه به دفتر کل
3. تعریف فهرست حساب‌های دفتر کل
فصل سوم: آموزش مرحله به مرحله تحریر دفاتر قانونی شرکت‌هایی که فاقد سیستم نرم‌افزار مالی هستند
دفتر روزنامه
1. تهیه گزارش تراز افتتاحیه بابت مانده‌های ابتدای دوره
2. تهیه اسناد حسابداری یا مدارک مثبته زیر بنای اسناد حسابداری
3. ثبت دفتر روزنامه
دفتر کل
1. تعریف فهرست حساب‌های دفتر کل
2. اختصاص دفتر کل برای تک تک حساب‌های تعریف شده
3. انتقال ثبت‌های دفتر روزنامه به دفتر کل
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحریر دفاتر قانونی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-622-215-094-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحریر دفاتر قانونی

لطیف حنضلی
۱۳۹۹/۳/۱۷
همیشه ارزو داشتم اطلاعات حسابداری که در دانشگاه و دبیرستان کسب کردم را به صورت کتاب دربیاورم. حالا که با این کتاب اشنا شدم خیلی خوشحال شدم که یک مثال عملی و کاربردی از حسابداری و کار حسابداری است. بسیار سپاسگذارم و ارزوی سلامتی و شادی و خوشبختی در تمام مراحل زندگیتان را ارزومندم.
مریم دریاپور
۱۴۰۱/۳/۲
چطور گفتن با این کتاب هر کسی میتونه دفاتر قانونی نوشتن یاد بگیره؟! هیچ توضیحی در مورد ثبت اسناد نداده که بیشترین مشکل تحریر دفاتر همین ثبت اسناد هست
پویان خدری
۱۳۹۸/۸/۱۷
اصلا کتاب خوبی نبود. هم به لخاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در سطح بسیار نازلی بود متاسفانه زیان انتشار این نوع جزوات بیشتر از منافع آن است.
فرزام ممیوند
۱۴۰۲/۷/۱۳
یکی از کتابهای کلیدی در حوزه امور مالی که هر واحد مالی طبق ماده 95 ق. م. م میبایست از اون استفاده کند حجم مناسب نسبت به مطالب خوب
Mohammad Dadkhah
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خیلی کتاب مزخرفیه. اصلا کتاب نیست. کپی پیس چند صفحه از کتاب حسابداری عمومی مقدماتی هنرستانه. اصلا و ابدا راضی نیستم.
مهدی شهنام نیا
۱۳۹۹/۶/۲۳
در کل کتاب خوب و مفیدی است ولی کمتر به نکات کلیدی و مهم در ثبت دفاتر اشاره کرده است
رضوان شریفات
۱۳۹۹/۵/۲۵
اصلا اون کتابی نیست که در توضیحات گفته شده
elahe Soltan
۱۳۹۸/۹/۱۶
خیلی جالب بود واقعا مفید وجامع
m s
۱۳۹۸/۸/۲۸
کتاب کاربردی و اکثر جوانب رو بیان کرده
سلمان ساکی
۱۴۰۱/۷/۴
اطلاعات مفیدی نداشت
مسعود بلاغی
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بسیار عالی ممنونم
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب تحریر دفاتر قانونی

برای دریافت کتاب تحریر دفاتر قانونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.