معرفی و دانلود کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان

عکس جلد کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان

ایران زمین مهد تمدن جهان یکی از معدود کشورهایی است که دارای قدمتی بسیار باستانی می‌باشد و یکی از آثار تمدنی ایران، معماری ایرانی می‌باشد که قدمتی بیش از بیست هزار ساله دارد. تأثیر این هنر شهر نشینی را ما در کشورهای باستانی هم چون یونان و مصر هم می‌بینیم و آنان هر آن چه از معماری دارند از تمدن ایران زمین سرچشمه گرفته است.

یکی از آثار بسیار گران‌بها و پرارج ایران، تخت جمشید می‌باشد که در دوران باستان سازمان ملل و انجمن همپرسگی همگانی بوده و همهٔ اقوام جهان در این انجمن گرد می‌آمدند و به شور و همپرسگی می‌پرداختند. تخت جمشید با قدمت بیش از ده هزار ساله یکی از بزرگ‌ترین اماکن تاریخی جهان می‌باشد که دارای نقوش و آثاری بسیار مهم در زمینه‌های تمدن و شهرنشینی و ادیان گوناگون است. هر کدام از نقش‌های تخت جمشید دارای مفهومی عمیق، علمی، دینی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد که قابل تأمل و بررسی است. تخت جمشید را به جمشید پادشاه پیشدادی نسبت می‌دهند.

در زمان مادها و سپس هخامنشیان بناهایی جدید به تخت جمشید افزوده شده است اما قدمت تخت جمشید قرن‌ها پیش از دوران هخامنشی می‌باشد. آثار میترائیسم و ادیان کهن ایران قبل از زرتشت در تخت جمشید به وفور یافت می‌شود که این می‌رساند قدمت تخت جمشید بسیار قدیمی‌تر از دوران هخامنشیان می‌باشد.

این کتاب اثر دیگری از نویسنده دانشمند سرکار خانم فریده بهبهانیان می‌باشد که شامل ناگفته‌هایی از این اثر باستانی و مهم است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ایران جام
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-964-8379-09-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان

شیما فرشادی
۱۳۹۵/۳/۵
من هر وقت به شیراز سفر می‌کنم، حتماً تخت جمشید رو می‌بینم، اما از این به بعد اولین جائی که می‌رم، تخت جمشیده. به همه پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنند با تشکر از خانم فریده بهبهانیان و مدیریت محترم سایت کتابراه
مهدی شاکری
۱۳۹۵/۱/۳۰
لابد شیراز هم نیویورک جهان باستان بوده
سامان ارنواز
۱۳۹۵/۳/۳
فکرکنم سر جمع 2صفحش فقط مفید بوده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان

برای دریافت کتاب تخت جمشید سازمان ملل باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.