معرفی و دانلود کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق

عکس جلد کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق

کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق به قلم رضا بنائی، آیین‌نامه‌ها و مقررات اجرایی را در حوزه‌ی گمرک و قاچاق مورد بررسی قرار می‌دهد.

از جمله پرهزینه‌ترین و با اهمیت‌ترین تهدیدهایی که یک وارد کننده یا صادر کننده با آن مواجه می‌شود طریقه نادرست اظهار کالا و ارائه اطلاعات غلط به گمرک است.

مواردی که در دسته‌ی تخلف و قاچاق گمرکی قرار می‌گیرند در کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق (Customs offenses and smuggling) آورده شده و راه گریز از آن‌ها که بر اساس قانون و مقررات گمرکی تعریف شده نیز توصیه شده است.

در رابطه با واردات و صادرات کالا، وارد کننده یا صادر کننده موظف به رعایت مقررات وضع شده و قانون گمرک، بعلاوه ضوابط عمومی مربوط به هر یک از این رویه‌ها است. حال اگر وارد کننده یا صادر کننده دانسته یا ندانسته، از رعایت این مقررات سر باز کند، حال آنکه با پرداخت جریمه، بر طبق قانون یا مبتنی بر قانون وضع شده ترخیص کالا را با مشکل رو به ‌رو نسازد، باز هم عنوان تخلف پیدا می‌کند.

آنچه در این کتاب می‌آموزید:

- آشنایی با آثار زیان‌بار تلقی قاچاق
- آشنایی با راه‌های برون رفت از قاچاق
- در می‌یابید که مرتکب تخلف یا قاچاق نشوید

در بخشی از کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق می‌خوانیم:

معمولاً فروشنده یا صادر کننده کالا وظیفه خود می‌داند که برای جلب مشتری طبق اصول بازاریابی بین‌المللی، اینگونه اطلاعات را با اطمینان جمع‌آوری و به اطلاع برساند، بخصوص زمانیکه به او گفته شود درست نبودن شماره یا کد کالا چه زیان‌هایی متوجه صاحب کالا می‌کند.

- شخصی که می‌خواهد کالا به خارج سفارش دهد ممکن است مهارت کافی برای پیدا کردن شماره درست تعرفه یا کد هشت رقمی در نظام HS را داشته باشد، در این صورت چنانچه خود را بی‌نیاز از فروشنده با سایر راهکارهایی که اشاره می‌کنیم، می‌بیند و می‌تواند با اطمینان نسبت به انتخاب تعرفه اقدام نماید از همین راه استفاده می‌کند. در این صورت باید بداند در صورت بروز اختلاف با گمرک هم احتمال تخلف و در مواردی حتی قاچاق هم خواهد رفت، بنابراین باید خیلی با احتیاط عمل نماید.

- اگر کالا در گمرک موجود است و اظهار آن با کدی که سفارش شده یا انتخاب کرده‌ایم بیم آن دارد که مورد پذیرش گمرک قرار نگیرد و بعداً به عنوان تخلف برخورد شود، بهتر است با تهیه یک درخواست، تعیین شماره تعرفه را به گمرک واگذار نماییم، البته انتخاب این گزینه به آن معنا نیست که هرچه گمرک تعیین کند باید بپذیریم، بلکه اگر از نظر منطقی درست باشد خواهیم پذیرفت و طبق آن رفتار می‌کنیم، در غیر این صورت می‌توان از گمرک محل درخواست نمود برای تعیین تعرفه به دفتر تعرفه ارسال نمایند و حتی این امکان وجود دارد که بعداً به کمیسیون‌های رسیدگی به اختلافات گمرکی و تجدیدنظر نیز ارسال شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن نخست
پیشگفتار
مقدمه
قسمت اول: تخلفات گمرکی
فصل اول: موارد تخلف در گمرک
1- کلیات
1-1- تعریف
2-1- چرا تخلف صورت می‌گیرد؟
2 – نحوه برخورد گمرک
1-2- کالا در گمرک موجود است
2-2- در تعیین میزان جریمه
فصل دوم: تخلفاتی که به زیان مالی دولت منجر نمی‌شوند
قسمت دوم: قاچاق گمرکی
فصل اول: کلیات
1- تعاریف
1-1- در لغت
2-1- سازمان جهانی گمرک (WCO)
3-1- بعضی قوانین
2- دلایلی که موجب بروز قاچاق گمرکی می‌شود
3- مصادیق قاچاق
الف) قانون 1350 گمرک
ب) سایر قوانین
ج) لایحه قانون گمرک مصوب 1389/10/26 کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تخلفات گمرکی و قاچاق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-964-468-264-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق

behnam Yousefi
۱۴۰۰/۱/۲۳
با سلام کتاب خوبی است مطالب کاربردی و تخصصی مربوط با رشته تحصیلی و شغلی ارائه می‌دهد با سپاس
saeed gholami
۱۳۹۹/۳/۲۴
این مجموعه میتونه فوق العاده کاربردی باشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق

برای دریافت کتاب تخلفات گمرکی و قاچاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.