معرفی و دانلود کتاب صوتی تصمیم‌گیری

عکس جلد کتاب صوتی تصمیم‌گیری
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصمیم‌گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصمیم‌گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تصمیم‌گیری

کتاب صوتی تصمیم‌گیری اثر استیفن پی. رابینز، دربردانده‌ی رهنمودهایی برای ارزیابی کل رویکرد تصمیم‌گیری است تا توانایی خود را در تصمیم‌گیری غنی کنید.

کتاب صوتی تصمیم‌گیری (Decide & conquer) شما را با چگونگی اتخاذ تصمیم‌ها آشنا می‌کند و و می‌آموزد که چگونه با کسب تجربه در تصمیم‌گیری‌های کسب و کار می‌توانید بر استحکام آن پیوسته بیافزایید. این کتاب اثری کاربردی برای همه‌ی علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان مسائل مدیریت و روان‌شناسی است.

توانایی تصمیم‌گیری یکی از مهارت‌های مهم جهت موفقیت در زندگی است. در واقع زندگی شما با تصمیم‌گیری در مراحل مختلف شکل می‌گیرد. اینکه در چه رشته‌ای درس بخوانید؟ در کدام دانشگاه؟ چه شغلی را برگزینید؟ یا با چه کسی ازدواج کنید؟ و غیره؛ اینکه چه کسی هستید و چه کسی خواهید شد، به طور کامل با انتخاب‌های شما در تصمیمات مشخص می‌شود.

در دنیای کسب و کار امروز پیوسته بر سهم فرآیند تصمیم‌گیری افزوده می‌شود. شما چگونه تصمیم می‌گیرید؟ آیا خود را مسئول سرنوشت خود می‌دانید؟ آیا در فرایند تصمیم‌گیری‌های خود از سبک خاصی پیروی می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید در تمام دوران زندگی خود، تصمیم‌های درستی گرفته‌اید؟ آیا فکر می‌کنید در تصمیم‌گیری به اندازه‌ی کافی منطقی هستید یا تحت تأثیر احساسات و تخمین‌های سرانگشتی عمل می‌کنید؟ آیا می‌دانستید نوع شخصیت شما بر تصمیم‌هایی که می‌گیرید، مؤثر است؟

آیا شتاب‌زده تصمیم می‌گیرید یا در انجام کارها آن‌قدر تعلل می‌کنید که زمان از دست برود؟ آیا هنگام تصمیم‌گیری می‌توانید تردیدها، احساسات یا اطمینان بیش از حد خود را کنترل کنید؟ آیا در تصمیم‌های خود، همه‌ی اطلاعات لازم را فراهم آورده‌اید؟ آیا به نظر شما آنچه در گذشته رخ داده، تأثیری در آینده‌ی شما دارد؟ آیا تاکنون در رژیم گرفتن، ورزش کردن یا ترک سیگار موفق بوده‌اید یا منتظر شنبه‌ای طلایی هستید!؟ آیا تصمیمی که اخیراً گرفته‌اید، کاملاً درست بوده یا بدشانشی آورده‌اید؟ آیا تا به حال تصمیم اشتباه گرفته‌اید؟ آیا...

استیفن پی. رابینز (Stephen P. Robbins)، در این اثر به همه‌ی این سؤالات و پرسش‌های دیگر شما در حوزه‌ی تصمیم‌گیری پاسخ می‌دهد. بیشتر علاقه‌مندان حوزه‌ی مدیریت و روان‌شناسی با کتاب‌های این نویسنده‌ی مشهور آشنایی دارند. او استاد افتخاری مدیریت دانشگاه سن دیگو است. آثار او در بیشتر دانشگاه‌های امریکا و کانادا و خاورمیانه تدریس می‌شوند و بیش از شش میلیون نسخه از کتاب‌هایش در جهان فروخته شده است.

این اثر حاصل مطالعات و پژوهش‌های 30 ساله‌ی رابینز است. او سعی کرده با استفاده از مطالعات و پژوهش‌های آکادمیک صورت گرفته در حوزه‌ی روان‌شناسی و مدیریت، الگویی سودمند برای تصمیم‌گیری فردی و کاربردی ارائه دهد. آنچه کتاب حاضر را از سایر کتب حوزه تصمیم‌گیری و موفقیت متمایز می‌سازد، این است که رویکرد آن تجاری نیست و با نگاهی آکادمیک به این مقوله پرداخته شده است. شنیدن این کتاب برای تمامی پژوهشگران روان‌شناس، مدیران و آن‌ها که ضرورت تصمیم‌گیری مناسب را در زندگی درک کرده‌اند، بسیار سودمند خواهدبود. این اثر راه درست شناسایی و تجزیه و تحلیل مسائل را آموزش می‌دهد و بر فرایندهای مناسب تصمیم‌گیری تمرکز دارد.

جملات برگزیده‌ کتاب صوتی تصمیم‌گیری:

- نود درصد زندگی ما تحت تسلط احساسات است.
- صبر همیشه کمک نمی‌کند، اما بی‌صبری هرگز کمک نمی‌کند.
- من چیزی نیستم؛ جز همه آن چیزهایی که تا امروز کسب کرده‌ام.
- هیچ مشکلی آن‌قدر بزرگ و پیچیده نیست که نتوان برای آن راه‌حلی پیدا کرد.
- ندانسته‌ها ما را دچار مشکل نمی‌کنند، بلکه دانسته‌هایمان، ما را دچار مشکل می‌سازند.
- ابتدا واقعیت‌ها را کشف کنید؛ سپس می‌توانید به میزانی که دوست دارید آن‌ها را تحریف کنید.
- بزرگ‌ترین اشتباهی که در تمام طول عمرتان می‌توانید انجام دهید، این است که همواره در ترس از اشتباه کردن باشید.

در بخشی از کتاب صوتی تصمیم‌گیری می‌شنویم:

زندگی ما سرشار از تصمیمات است. صبح چه ساعتی بیدار شوم؟ کفش‌های مشکی را بپوشم یا قهوه‌ای را؟ چه چیز برای صبحانه بخورم؟ باک ماشین را صبح پر کنم یا بعد از کار در راه بازگشت به خانه؟ وقتی که سر کار رسیدم، اول کدام کار را انجام دهم: به ایمیل‌هایم پاسخ دهم، به پیام‌های صوتی گوش کنم یا با همکاران خود ملاقات کنم؟

در تمام روز کاری خود، شما با بسیاری از این تصمیمات عادی روبه‌رو می‌شوید. بعد از کار نیز دائماً در حال تصمیم‌گیری هستید؛ مثلاً شام را در خانه بخورم یا بیرون؟ حوصله انجام چه کاری را دارم؟ چه موقع روزنامه بخوانم؟ یا چه زمانی ایمیل‌های شخصی‌ام را بررسی کنم؟ می‌خواهم امشب تلویزیون نگاه کنم، چه برنامه‌ای را تماشا کنم؟ آیا می‌خواهم با خانواده و دوستانم تماس بگیرم؟

به هر حال، تصمیمات عادی روزانه زندگی پر مشقت شما با نیاز به گرفتن تصمیمات مهم به وقفه می‌افتند؛ برای مثال، قطعه‌ای از ماشین شما خراب شده و شما باید تصمیم بگیرید که مبلغ 1500 دلار برای تعمیر آن هزینه کنید یا به دنبال ماشینی جدید بگردید. شخصی که با آن قرارداد بسته بودید، از شما می‌خواهد که آپارتمان او را تخلیه کنید و به جای دیگری بروید. کارمند شما می‌خواهد از زیر کار فرار کند. رئیس‌تان به شما گوشزد می‌کند که ممکن است اخراج شوید و باید به دنبال پیدا کردن شغلی جدید باشید. بیشتر فعالیت‌های ما تحت تأثیر تصمیمات ما هستند تا اینکه تحت تسلط ویژگی‌های انسانی باشند. هیچ‌کدام از ما اختیار زندگی کردن بدون تصمیم‌گیری را نداریم. درحقیقت یکی از وظایف اولیه‌ای که والدین در پرورش فرزندان خود دارند، آماده بودن آن‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد خودشان است.

تصمیم‌گیری قلمرو عظیمی را پوشش می‌دهد. تصمیم‌گیری همه تصمیمات مهم، مثل قبول پیشنهاد ازدواج تا تصمیمات عادی زندگی روزمره مثل انتخاب از بین انواع مواد غذایی مغازه خواربارفروشی را شامل می‌شود. اصولاً تصمیم‌گیری بیشتر مردم در زمینه انتخاب‌های بزرگ مثل ازدواج، فرزندان، دانشگاه، شغل و خرید خانه است. همواره بسیاری از تصمیمات روزانه که ما می‌گیریم، تأثیر فوق‌العاده‌ای در شکل دادن به زندگی ما دارند. شخصی که مشکل زمان‌بندی دارد، زمانش اغلب به هدر می‌رود و شدیداً برای کار، جلسات و وقایع اجتماعی تأخیر دارد. این شخص با کاهش عملکرد شغلی و بروز مشکلات در روابط شخصی مواجه می‌شود. آنچه که در سطح تصمیمات کوچک ظاهر می‌شود چه زمانی از خواب بیدار شوم وغیره منجر به از دست دادن کار یا از دست دادن یک دوست می‌شود.

در بسیاری از موارد، شخص بدشانس فقط فردی است که بد تصمیم می‌گیرد؛ از مدرسه اخراج می‌شود، مصرف مواد را امتحان می‌کند و اعتقاد دارد هیچ‌وقت معتاد نمی‌شود، برخی از سرمایه‌گذاری‌های بیهوده و ابلهانه انجام می‌دهد، در گسترش مهارت‌های شغلی یا به ‌روز نگه داشتن مهارت‌های خود ناموفق است، فرصت‌های مهم تجاری را از دست می‌دهد یا برای مدتی طولانی به تأخیر می‌اندازد. تصمیم می‌گیرد پولش را پس‌انداز کند تا اینکه با آن بیمه سلامتی خریداری کند، فکر نمی‌کند ضروری است که نسخه چاپی ریز را در یک قرارداد مطالعه کند، یا می‌گوید: بین خوردن مشروب و رانندگی به طور هم‌زمان مشکلی وجود ندارد. تصمیمات کوچک و بزرگی که می‌گیریم، نباید خیلی سرسری گرفته شوند. اگر به این تصمیمات اهمیت ندهیم، آینده خود را به دست تقدیر می‌سپاریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
پیش‌گفتار
31 دقیقه
بخش اول
39 دقیقه
بخش دوم
20 دقیقه
بخش سوم
31 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
41 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
27 دقیقه
بخش دهم
39 دقیقه
بخش یازدهم
28 دقیقه
بخش دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تصمیم‌گیری
نویسنده
مترجمابوالفضل دانایی، زهرا عزیزی
راویدانیال معنوی
ناشر صوتیانتشارات تیسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تصمیم‌گیری

هانیه صدری
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
من هنوز تا انتها گوش ندادم ولی انگیزه کمی برا تموم کردنش دارم. دلیلش اینه که گوینده خیلی تند و با سرعت زیاد میخونه و فرصت برای تحلیل اطلاعات در مغز کمه. مخصوصا در مورد تستها. تا اینجا که گوش کردم بیشتر تستهایی بود که خودم جوابش رو میدونیتم و دنبال راه حلش بودم. مشکل دیگه اینه که چند بخش از کتاب در قالب یک فایل صوتی در اومدن بدون اینکه تیتر داشته باشه برای همین نمیشه انتخاب کرد که کدوم بخشها رو گوش بدی و کدوم بخشها رو بگذری مجبوری از اول تا اخر گوش بدی در حالیکه همش مفید نیست.
"Shahram "
۱۴۰۳/۱/۱۹
چیزی به من اضافه نکرد و چیزی هم نگفت که بتونم یاد بگیرم و استفاده کنم ' همه کتاب تعدادی مثال دم دست هست که فقط در همون مثال معنا پیدا میکنه ' مفاهیم به درد بخوری یاد نداد که بشه همه جا بهره گرفت ' به اصطلاح به جای اموزش صید ماهی ' از مزه چند ماهی خاص صحبت میکنه که اصلا به کار یادگیری نحوه تصمیم گیری نمیاد ' توی همین کتتبراه کتابهای خیلی بهتری هست.
Mohammad Hosein Piri
۱۴۰۰/۱/۸
اگر موارد گفته شده در این کتاب تمرین شود, بسیار در این زمینه پیرفت خواهید کرد.
Seyed Tayeb Moradian
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
بد نبود. تقریبا تکرار خیلی کتاب‌های دیگه تو این سبک بود
سمیرا عاملی
۱۴۰۱/۲/۱۶
ممنونم، درمورد تصمیم گیری کتابهای کمی وجودداره و کتاب خوبیه
Maryam.M
۱۳۹۸/۹/۴
نکات مهم و کلیدی برای تصمیم گیری درست
sam mazaheri
۱۳۹۸/۷/۲۱
عالیه. ممنون ازبرنامه عالی و کتابهای عالیتون
فرزاد همایون
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
عالی بود خیلی بهم کمک کرد
پوریا اکبری
۱۴۰۱/۸/۱۵
کتاب خوبی بود و خوبه که نسخه صوتی اش
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مگر از تصمیم گیری هم مهم تر است
مریم ابرازه
۱۴۰۱/۷/۲۲
با سلام مفید بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تصمیم‌گیری

برای دریافت کتاب صوتی تصمیم‌گیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.