معرفی و دانلود کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید

برای دانلود قانونی کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید

کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید اثر سوزان بی ویلسون، به شما می‌آموزد که چگونه یک هدف را تعیین و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید و در این مسیر روش دستیایی به منابع و توان مورد نیاز را کسب خواهید نمود.

شما یک هدف را فقط برای سرگرمی دنبال نمی‌کنید، بلکه به این دلیل آن را دنبال می‌کنید که باور دارید رسیدن به آن نیازی خاص را تأمین می‌کند، مسئله‌ای را حل می‌نماید یا این‌که منافعی به همراه دارد. اگر نمی‌توانید توضیح دهید که چرا می‌خواهید به هدف برسید، به احتمال زیاد در جهت اشتباه حرکت می‌کنید.

چیزی که باعث حمایت شما می‌شود کیفیت درک از خودتان است. کتاب تعیین هدف (Goal Setting)، شما را با این حقیقت مواجه می‌کند که اگر درک کنید چرا باید به هدفی برسید، می‌توانید آن را دنبال کنید یا تغییر دهید تا به چیزی که واقعاً به خواسته‌هایتان نزدیک‌تر است، تبدیل شود.

سوزان بی ویلسون (Susan B Wilson) و مایکل اس دابسون (Michael S Dobson)، در این کتاب با تحلیل دلایل رسیدن به هدف به شما قدرت و استقامت می‌دهند. اگر اهدافتان چالش‌برانگیز باشند (البته همین‌طور هم باید باشند)، رسیدن به آن‌ها نیاز به کار سخت و پذیرش ریسک دارد. اگر هدف واقعاً برای شما مهم نباشد یا هدفی را انتخاب کرده باشید که دلیل انتخاب آن را نمی‌دانید، رسیدن به نظم شخصی، برای انجام کارهای ضروری برایتان خیلی دشوار خواهد شد.

شما باید برای همۀ اهدافی که تعیین کرده‌اید یک فرایند تحلیلی انجام دهید؛ چرا می‌خواهید به این هدف برسید؟ این هدف چه رابطه‌ای با اهداف دیگرتان دارد؟ وقتی به هدف برسید چه تفاوتی در زندگی‌تان رخ خواهد داد؟ چه عناصری در هدفتان با ارزش‌ترین عناصر هستند و بیشترین اهمیت را برای شما دارند؟

در بخشی از کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید می‌خوانیم:

زمان‌تان را چگونه مدیریت می‌کنید؟ آیا واقعاً می‌دانید که زمان‌تان چگونه سپری می‌شود؟ برای این‌که نحوه استفاده از زمان را تعیین کنید، فعالیت‌هایتان را در یک دفتر ثبت زمان یادداشت کنید. ابتدا ثبت این‌که از دقایق‌تان در هر روز چگونه استفاده می‌کنید جذاب به‌ نظر نمی‌رسد، اما اطلاعاتی که در مورد خودتان به دست می‌آورید ارزش این تلاش را دارد. دفتر ثبت زمان یک ابزار ساده و با‌ ارزش برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه استفاده شما از ساعات مفید روز است.

وقتی درک کنید زمان‌تان واقعاً چگونه سپری می‌شود، می‌توانید در مورد بهترین روش سرمایه‌گذاری زمانتان تصمیم بگیرید. دفتر ثبت زمان می‌تواند یک تقویم روزانه باشد که به واحدهای پانزده‌ دقیقه‌ای تقسیم‌شده یا می‌توانید از دفتر ثبت زمان استفاده کنید.

برای ردیابی فعالیت‌هایتان در روزهای کاری از یک دفتر ثبت زمان استفاده کنید. بعد نتایج را بررسی کنید تا الگوها و گزارش‌های مدیریت زمان‌تان را بفهمید. برخی افراد از این طریق متوجه می‌شوند که مؤثر بودنشان به دلیل بروز وقفه‌هایی در کار کاهش پیدا می‌کند، برخی دیگر متوجه می‌شوند اولویت‌های اشتباه باعث کاهش بازده‌شان می‌شوند یا حجم بیش از حد کاغذبازی، تخصیص‌های کاری مبهم یا جلسات غیر‌مؤثر و ناکارآمد باعث اتلاف زمان و بازده ‌آن‌ها خواهد شد.

استفاده از دفتر ثبت زمان می‌تواند اطلاعات دیگری نیز به ‌دست دهد. مثلاً می‌توانید بلوک‌های زمانی را کشف کنید و براساس آن‌ها برای دستیابی به اهدافتان تلاش کنید. برای تعیین وضعیت و استفاده از زمان می‌توانید از فرم ارزیابی با مدیریت زمان استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تعیین اهداف شخصی
فصل 1: شروع کار
فصل 2: موانع بالقوه برای دستیابی به هدف
فصل 3: استراتژی‌های دستیابی بهینه به اهداف
بخش دوم: تعیین هدف مؤثر و مهارت‌های ارتباطی
فصل 4: رفتار قاطعانه
فصل 5: تغییر رفتار افراد
بخش سوم: تعیین هدف مؤثر و مهارت‌های مدیریت
فصل 6: تعیین اولویت‌ها
فصل 7: برنامه‌ریزی
فصل 8: محول کردن
فصل 9: مدیریت زمان
بخش چهارم: دستیابی به اهداف
فصل 10: کمک گرفتن برای دستیابی به اهداف
فصل 11: کسب قدرت برای انجام کا‌رها
فصل 12: مدیریت پروژه برای کسانی که به هدف می‌رسند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید
نویسنده،
مترجماکبر عباسی، میثم ظفرخواه
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-236-750-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
49900 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید

سحر حجتی
۱۳۹۸/۱۱/۲۲
بیشتر برای اهداف سازمانی هست تا هدف گذاری فردی برای من فقط فصل‌های اول مفید بود کاش در انتخاب کتاب دقت بیشتری میشد
Arman Hosseini
۱۳۹۸/۹/۱۹
بد نیست فصل‌های اول بهتر و کاربردی تره فصل‌های آخر راجع به مدیریت پروژه‌های سازمانی می‌شه بیشتر
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۴/۲
یک کتاب با نثر روان و بسیار ساده که می‌تونه برای هر جوانی یک کتاب کاربردی خوب باشه.
محمد انصاری
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
دلایل ما واسه رسیدن به هدفامون بهمون انگیزه میدن. برنامه ریزی هم واقعا لازمه. کتاب خوبیه
احسان شهبازی
۱۳۹۷/۷/۲۵
کتاب مفیدی است و میشه باش هدف گذاری آگاهانه انجام داد
طاها محمودی
۱۳۹۷/۱۰/۹
مفید. جالب. خواندنی. کاملاعملی. برای همه
کاربر نوروزی
۱۳۹۷/۸/۱۲
کتاب خوبی هست
nano mtin
۱۳۹۹/۷/۲۰
درجه یک پیشنهاد میکنم
ابراهیم هادی
۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کتاب تقریباً غنی و علمی هست
reza azadi
۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بسیار خوب و کاربردی
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید

برای دریافت کتاب تعیین هدف: چگونه یک برنامه عملی خلق کنید و به اهدافتان برسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.