معرفی و دانلود کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی

برای دانلود قانونی کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی

کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی نوشته‌ی دیوید تی. مور یک استدلال ظریف و تا حدی قانع کننده برای جامعه اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود و تفکر انتقادی را به منظور بهبود کیفیت فرآیندهای تحلیلی و قضاوت‌های هوشمندانه مورد توجه قرار داده است.

دیوید تی. مور (David T. Moore) اطلاعات مهم و جزئی را برای جامعه اطلاعاتی و کاربران آن در کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی (Critical thinking and intelligence) برجسته کرده و برخی از روش‌های ملموس برای بهبود تجزیه و تحلیل اطلاعات و پرداختن به آسیب های تحلیلی نظام­‌مند را ارائه نموده است.

در بخشی از کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی می‌خوانیم:

تحلیل‌گران به تنهایی و خودشان اطلاعات و اخبار را به وجود می‌آورند. گرچه شگفتی‌ها در زمینه تکنولوژی با طبقه‌بندی و تولید اطلاعات از داده‌ها و مستندسازی آن‌ها به روشی نوین به تحلیل‌گران کمک می‌کند، اما کار تجزیه و تحلیل را انجام نمی‌دهند. تحلیل‌گران برای آن که عملکرد موثرتری داشته باشند به چارچوب اصلی و منعکس کننده‌ای نیاز دارند تا استدلال ساختاری به تفکر مطمئن و شهودی افزوده گردد. تفکر انتقادی چنین چارچوبی را فراهم می¬کند و بلکه فراتر می‌رود و تاثیر مثبتی بر کل فرآیند تجزیه و تحلیلِ اطلاعات می‌گذارد. تحلیل‌گرانی که تفکر انتقادی را اتخاذ می‌کنند تلاش می‌کنند تا تجزیه و تحلیل خویش را بهبود بخشند. این مقاله تفکر انتقادی را در بستر تجزیه و تحلیل اطلاعات تعریف می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه بر کل فرآیند اطلاعات تاثیر می‌گذارد، بررسی می‌کند که چگونه هنر تجزیه و تحلیل اطلاعات را تشدید می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه می‌شود آن را آموخت و استنتاج می‌کند که تحلیل‌گران چگونه می‌توانند ترغیب به اتخاذ این عادت شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
یادداشت 1
یادداشت 2
یادداشت 3
تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل اطلاعات
افراد چگونه استدلال می کنند؟
تفکر انتقادی چیست؟
از گذشته چه چیزهایی می‌توان آموخت؟
چگونه در تجزیه و تحلیل اطلاعات از تفکر انتقادی استفاده می‌کنند؟
چگونه می‌توان به تحلیل گران یاد داد که به طور منتقدانه فکر کنند؟
تفکر انتقادی چگونه دگرگون می کند؟
چه دیدگاه های دیگری وجود دارد؟
در آینده چه مسائلی مطرح می شود؟
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی
نویسنده
مترجممحمد یوسفی خرایم، امیرسالار ونکی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-6350-96-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی

مهدی کلهر
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب مفیدی بود ولی فقط به صورت موردی تفکر انتقادی در مورد اتفاقات کوبا در زمان جان آف کندی برسی کرده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی

برای دریافت کتاب تفکر انتقادی و تحلیل هوشمندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.