معرفی و دانلود کتاب تفکر، بازی کودک است

عکس جلد کتاب تفکر، بازی کودک است
قیمت:
51000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر، بازی کودک است

کتاب تفکر، بازی کودک است نوشته‌ی اولین شارپ، راهنمایی‌ کامل برای کودکان قبل از دبستان جهت یادگیری بازی‌های آموزشی است.

کتاب تفکر، بازی کودک است (Thinking is child's play‬) جزء اولین آثاری بود که در زبان فارسی درباره‌ی روان‌شناسی بازی انتشار یافت. با اینکه کتاب در اصل برای والدینی که کودکان پیش‌دبستانی دارند نگاشته شده ‌است، با این وجود به سبب بافت تربیتی و روان‌شناسی‌ای که دارد و حاوی تحقیقات روان‌شناسان مشهوری مانند ژان پیاژه و جروم برونر می‌باشد، مورد توجه اساتید علوم تربیتی و روان‌شناسی نیز قرار گرفت و به ‌همین علت در زمره‌ی کتاب‌های درسی دانشجویان این رشته‌ها در چندین دانشکده در آمد.

در نخستین سال انتشار، برخی از اساتید معروف آموزش ‌و ‌پرورش پیش‌دبستانی کتاب را مورد تحسین قرار دادند. از جمله «خانم اشتیاقی» که از اساتید به ‌نام این رشته است، در نامه‌ای به نگارنده چنین نوشت: کتاب «تفکر، بازی کودک است» از طریق مدرسه عالی پارس برای من ارسال شد. با کمال خوشحالی آن را مطالعه کردم. موضوع آن‌قدر جالب بود، به‌ خصوص برای امثال ما که با آموزش‌ و پرورش قبل از دبستان سر و کار داریم، که من تا تمام آن را نخواندم زمین نگذاشتم. هم شیوه‌ی بیان‌ کتاب ساده است و هم ترجمه‌ی آن روان و راحت است. از این رو، حقا باید به خوبی بتواند مورد استفاده دانشجویان، مخصوصا دانشجویان رشته‌ی آموزش پیش از دبستان قرار گیرد.»

در سال‌های بعد این کتاب نه تنها مورد استفاده‌ی دانشجویان رشته‌های آموزش‌ وپرورش پیش‌دبستانی و دبستانی قرار گرفت، بلکه اساتید درس روان‌شناسی کودک و بازی درمانی نیز از آن به عنوان یک‌ منبع درسی سود جستند.

«اِوِلینِ شارپ» (Evelyn Sharp) معلم ریاضیات در ایالت اوکلاهمای امریکا است، وی خطاب به والدین می‌گوید: «شما به‌ عنوان والدین نفوذ بیشتری در رشد ذهنی کودک دارید تا یک معلم خوب. در زمانی که کودک شما پا به دبستان می‌گذارد شالوده‌ی آموزش‌وپرورش او خوب یا بد، قبلا ریخته شده است.»

خانم شارپ برای والدینی که دارای کودکان خردسال هستند‌، این کتاب باارزش را به رشته‌ی تحریر درآورده ‌است. نامبرده در قسمت اول، رئوس تحقیقات جاری مربوط به ‌تفکر کودکان را ارائه نموده و در قسمت دوم برای به‌ وجود آوردن بازی‌هایی که والدین بتوانند با فرزندان خود انجام دهند، این تحقیقات را مورد استفاده قرار داده است. این بازی‌ها برای کودکان و والدین آن‌ها سرگرم‌ کننده و جالب خواهند بود. نویسنده تاکید می‌کند که این بازی‌ها فقط باید به‌ عنوان بازی تلقی شوند نه به‌ عنوان یک وسیله برای ارزشیابی حرفه‌ای پیشرفت شناخت کودکان و یا به‌ عنوان نوعی آزمون هوش خانگی.

این بازی‌ها از طرفی بینش لازم را از نحوه‌ی تفکر کودکان در اختیار والدین قرارداده و از طرف دیگر به‌ صورتی که هنوز برای ما روشن نیست، به فرایندهای تفکر خود کودکان، کمک خواهند کرد. کتاب حاضر برای بسیاری از بزرگسالان و کودکان شادی‌آور خواهد بود.

در بخشی از کتاب تفکر، بازی کودک است می‌خوانیم:

در ده سال اخیر جنبش نیرومندی به‌ وجود آمده ‌است تا نظریه‌های پیاژه به مقیاس وسیعی در مدارس انگلستان وارد شوند. در زمانی که ترکیب نظام آموزش و پرورش سابق بریتانیا در حال تغییر بود، فرصتی برای ارائه اندیشه‌های جدید در مورد نحوه‌ی یادگیری کودک به‌ وجود آمد. کشفیات پیاژه در شکل گرفتن نوآوری‌هایی که نهضت جدید با خود آورده‌ بود، به‌ خصوص در کودکستان‌ها، کمک زیادی کرد. کودکستان‌های انگلستان اطفالی را پرورش می‌دهند که بین پنج تا هفت سالگی هستند و اطفال سه ‌سال اول دبستان را در آن‌جا به ‌سر می‌برند. اطفال انگلیسی به طور سنتی در پنج ‌سالگی آموزش و پرورش اجباری را آغاز می‌کنند.

یک ‌اطاق معمولی در کودکستان شبیه یک‌ کلاس درس نیست، به طوری که یک بازدیدکننده توصیف کرده است: «این اطاق‌ها شبیه آزمایشگاه‌هایی هستند که وسایل و مواد آن در خانه ساخته شده و به‌ وسیله کودکان به کار می‌روند.»

چیزی که در این اطاق‌ها دیده‌ می‌شود، عبارتند از اجناس و اشیا متنوعی که به صورت کارگاه روی میزهای مختلف دیده می‌شوند. بطری‌ها و پارچ‌هایی به ‌اندازه‌های مختلف و آب برای پر کردن در این ظروف.

همچنین ترازو و وزنه و اشیا زیادی که برای وزن کردن به کار می‌روند (از قبیل بلوط بادام واشر پیچ برنج نخود و غیره...). روی بعضی از این میزها اشیا‌یی وجود دارند که جهت طبقه‌بندی کردن و جور کردن برای تشابه یک‌ به یک و همچنین شمردن به کار می‌روند (‌مانند دانه‌های تسبیح، دکمه‌ها، نی‌های شربت‌خوری، لوله ‌پاک‌کن، سنگ مرمر، گوش‌ماهی، و غیره...). خط‌کش‌های چوبی، چه علامت‌گذاری شده و چه بدون علامت، به حد کافی در دسترس کودکان قرار دارند، تا آن‌ها قدرت اندازه‌گیری هر چیزی را که به ذهن‌شان می‌رسد، داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
مقدمه‌ای بر چاپ سوم
مقدمه‌ای بر چاپ ششم
دیباچه
پیش‌گفتار
به جای فشارآوردن به کودک خود، او را راهنمایی کن
بخش اول: نظریه‌های پیاژه درباره‌ی هوش کودکان
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
بخش دوم: راهنمای بازی‌های پیشنهاد شده از طرف پیاژه
بازی برای فکر کردن
بازی‌های مقدماتی شامل ۲۲ آزمون
بازی اول
بازی دوم
بازی سوم
بازی چهارم
بازی پنجم
بازی ششم
بازی هفتم
بازی هشتم
بازی نهم
بازی دهم
بازی یازدهم
بازی دوازدهم
بازی سیزدهم
بازی چهاردهم
بازی پانزدهم
بازی شانزدهم
بازی هفدهم
بازی هیجدهم
بازی نوزدهم
بازی بیستم
بازی بیست و یکم
بازی بیست و دوم
بازی‌های مشکل‌تر شامل ۱۸ بازی
بازی اول
بازی دوم
بازی سوم
بازی چهارم
بازی پنجم
بازی ششم
بازی هفتم
بازی هشتم
بازی نهم
بازی دهم
بازی یازدهم
بازی دوازدهم
بازی سیزدهم
بازی چهاردهم
بازی پانزدهم
بازی شانزدهم
بازی هفدهم
بازی هجدهم
پیوست کتاب
واژه‌نامه
دعوت به مشاوره و تعیین هوشبهر (I. Q.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر، بازی کودک است
نویسنده
مترجمقاسم قاضی، نعمت کدیور
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-5527-21-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
51000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر، بازی کودک است

shahrbano ebrahimi
۱۴۰۱/۴/۳۱
بسیار عالی و مناسب برای معلمان و اولیا
علی عابد
۱۴۰۱/۲/۴
بازی‌ها خیلی کاربردی نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تفکر، بازی کودک است

برای دریافت کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.