معرفی و دانلود کتاب تمام انگیزه‌های زندگی

عکس جلد کتاب تمام انگیزه‌های زندگی
قیمت:
39500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمام انگیزه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمام انگیزه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمام انگیزه‌های زندگی

کتاب تمام انگیزه‌های زندگی به قلم توریا پیت و لیبی هارکنس، داستان قدرت عشق است. عشقی که توانست دختری را از مرگ حتمی نجات داده و به زندگی برگرداند. عشقی که از مرز ظواهر و زیبایی‌های ظاهری فراتر رفته و قدم به قلمروی کمتر شناخته شده‌ی زیبایی‌های درونی می‌گذارد.

توریا پیت دختر جوان و زیبایی که مهندس معدن، دونده دو ماراتن و مدل زیبایی بود حین مسابقه در بخش ماراتن 100 کیلومتری کمبری استرالیا رخداد تلخی برایش رقم می‌خورد و در یک سانحه وحشتناک دچار سوختگی شدیدی می‌شود. حادثه‌ای که توجه همه رسانه‌ها را به میدان مسابقه کشاند. او در این حادثه 65 درصد از سلامت بدنش را از دست می‌دهد. این حادثه می‌توانست او را مدت‌ها در خانه نگه دارد و دچار افسردگی کند اما توریا چنین اجازه‌ای نداد.

کتاب تمام انگیزه‌های زندگی (Everything to live for: the inspirational story of Turia Pitt) داستان تأثیرگذار زندگی توریا پیت را روایت می‌کند. دختری که پس از آتش‌سوزی زندگی‌اش دگرگون می‌شود اما به کمک عشق بار دیگر به زندگی باز می‌گردد.

داستان توریا پیت (Turia Pitt) و زنده ماندنش در میان آن جهنم سوزان دهان به دهان چرخید و حالا مردم بسیاری از این ماجرای غم‌انگیز باخبر شده‌اند. اما چیزی که این حادثه را از نمونه‌های مشابه خود متمایز می‌کند، اراده تحسین برانگیز توریا برای بازگشتن به زندگی طبیعی است.

توریا پیت در کتابش از تجربه سخت سوختگی‌اش می‌گوید: احساس می‌کردم پاهایم داغ شده است. بی‌اختیار از توی کوله‌پشتی‌ام یکی از لباس‌های آستین‌ بلندم را بیرون کشیدم و تلاش کردم آن را دور پاهایم بپیچم؛ تا از آن‌ها در برابر گرما محافظت کنم. اما بی‌فایده بود. هوای اطرافم هر لحظه داغ‌تر و داغ‌تر می‌شد و تحمل آن دیگر برایم ممکن نبود. وحشت‌زده روی پاهایم ایستادم و سعی کردم آرام‌ آرام باز هم از تپه بالا بروم. درست همان‌ موقع بود که نفهمیدم از کجا هُرم داغ آتش به صورتم خورد و مرا به پایین تپه پرتاب کرد. نگاهی به دست‌هایم انداختم و تازه متوجه شدم که در آتش می‌سوزند.

حکایت زندگی چنین زن شگفت‌انگیز و الهام‌بخشی با حمایت‌هایی که از سوی خانواده و دوستانش دارد باور نکردنی است. این داستان در مورد قدرت شگفت‌انگیز، تعهد و عزم جدی برای زندگی است. چگونگی عزم این زن برای غلبه بر دردی که در زندگی‌اش متحمل می‌شود را حتی نمی‌توان درک کرد.

توریا پس از اتفاقی که برایش رقم می‌خورد تبدیل به یک خیرخواه شگفت‌انگیز که کمک مالی و معنوی به قربانیان سوختگی می‌کند و به عنوان یک انسان امیدبخش برایشان سخنرانی می‌کند، شد.

در بخشی از کتاب تمام انگیزه‌های زندگی می‌خوانیم:

کمی جلوتر راه با احاطۀ صخره‌های سنگی که از دو طرف تا وسط جاده را اشغال کرده بودند، باریک‌تر شد. می‌دانستم که به درۀ تییِر رسیده‌ام. باید کمی استراحت می‌کردم. برای رسیدن به این نقطه مسافت زیادی را راه رفته یا چهار دست‌ و‌ پا از صخره‌های کوچک بالا رفته بودم. پس از عبور از دهانۀ تنگ دره، به فضای باز پوشیده‌ از بوته‌های خار رسیدم که از سمت راست با شیب تندی از جنس صخره‌های صاف و صیقلی به دره‌ای با علف‌زارهای بلند می‌رسید.

بار دیگر شروع به دویدن کردم و اینجا بود که ناگهان چشمم به آتشی در دوردست افتاد. البته از آن فاصله درک درستی از میزان آتش یا بزرگی آن نداشتم. ابتدا فکر می‌کردم بوته‌ای کوچک در دره آتش گرفته است و مسئلۀ چندان مهمی نیست. اما کمی که گذشت متوجه دختر و پسری شدم که داشتند با نگرانی درمورد آتش صحبت می‌کردند.

خودم را به آن‌ها رساندم و پسر را شناختم. همان کسی بود که در بین راه چند لحظه‌ای ایستادم و به او سلام کردم. پسر دیگری نیز به ما ملحق شد و همان‌طور که همگی درمورد آتش صحبت می‌کردیم، سعی می‌کردیم راهی برای دور زدن آتش پیدا کنیم.

آتش لحظه‌ به‌ لحظه به ما نزدیک‌تر می‌شد و تازه متوجه شدیم چه خطر بزرگی تهدیدمان می‌کند. ما در محاصرۀ آتش و دود بودیم و راهی به بیرون نداشتیم. بادی که می‌وزید، سرعت پیشروی آتش را بیشتر می‌کرد و آن را به‌ سمت ما سوق می‌داد. حالا دیگر تنها راه نجاتمان بالارفتن از همان صخره‌های شیب‌داری بود که در سمت راستمان قرار داشت و با علف‌های بلند پوشیده شده بود. خیلی خوب می‌دانستم که آتش خیلی زود به آن دامنه خواهد رسید؛ اما چارۀ دیگری نداشتیم. هیچ راه دیگری به‌ غیر از بالا رفتن از صخره، باقی نمانده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل یک: زندگی من پیش از آتش‌سوزی
فصل دو: مایکل
فصل سه: شمارش معکوس
فصل چهار: مسابقه
فصل پنج: پایان جهنم
فصل شش: تأخیر
فصل هفت: قطع ارتباط
فصل هشت: عملیات نجات
فصل نه: خبرهای بد
فصل ده: مراقبت‌های ویژه
فصل یازده: روزهای تیره‌وتار
فصل دوازده: سه تفنگ‌دار
فصل سیزده: پاسخ مسئولین مسابقه
فصل چهارده: زندگی من پس از آتش‌سوزی
فصل پانزده: چالش‌های بیشتر
فصل شانزده: زندگیِ در پیشِ‌رو
فصل هفده: عواقب چندگانۀ حادثه
فصل هجده: تعهدات و مسئولیت‌پذیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمام انگیزه‌های زندگی
نویسنده،
مترجمآرزو محمودیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-461-159-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
39500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمام انگیزه‌های زندگی

Saba TA
۱۳۹۸/۲/۲۹
یکی از راه‌های خوب، برای اینکه دیدگاه خوبی پیداکنم و خوب زندگی کردن رو یاد بگیریم، خوندن تجربه‌های آدم‌هایی هست که زندگی رو یاد گرفتن، این کتاب از تو یا پیت هم دقیقا همین نتیجه رو داره
elham soltani
۱۴۰۱/۲/۲۰
داستان زندگی توریا بی نظیر و من خودم تمام مشکلاتش ذره ذره لمس کردم. دختر فوق العاده قوی و شجاع
سارا سارا
۱۳۹۹/۱/۷
کتاب تاثیرگذار از تلاش‌های یک دختر برای برگشت به زندگی است. برای ترویا قصه کلی اشک ریختم
بهرام کرمی پور
۱۴۰۱/۲/۱۹
لذتی بردم از عجایب توانایی یک انسان
حتما بخونید جون مادرتون 😉✌
مصطفی شهباز
۱۳۹۸/۱/۱
دسترسی وتهیه کتاب فکرمیکنم بااین شرایط خیلی خوب
لاله رنجبر
۱۳۹۸/۲/۲۳
عالیه به تمام خانم‌ها توصیه میکنم بخونن
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تمام انگیزه‌های زندگی

برای دریافت کتاب تمام انگیزه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.